Zadejte hledaný výraz...

Prvotní skica tit. eshopu

Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
10. 11. 2011 16:24:18
Ono už ani nic nemrzí, chápu že každému klientovi se líbí něco jiného.
Ono to ca sa paci tvojmu klientovi je v podstate irelevantne, pretoze ty web netvoris pre klienta, ale pre jeho zakaznikov. Cize uz ked by sa mal niekomu pacit, tak jedine navstevnikom webu. Okrem toho len pacit sa nestaci na tvorbu webu nestaci byt grafik a ovladat PS, preto ten pojem webdesigner. Webdesign zdruzuje niekolko profesii, ktore by si mal aspon scasti ovladat pred tym ako sa pustis do navrhu webu. Viem ze existuje skupina zakaznikov ktora si da urbit web, pripadne e-shop len pre to, ze uz ho ma skoro kazdy a potom si v nom preklikava ako si ho dal krasne urobit sam pre seba.
Mali sme zakaznika ktory, si vytvoril e-shop zdarma skoro polroka ho plnil tovarom a textami vo volnom case a potom sa cudoval, ze za pol roka mu neprisla ziadna objednavka :)
10. 11. 2011 16:24:18
https://webtrh.cz/diskuse/prvotni-skica-tit-eshopu-2/strana/2#reply696148
Napsal pa3ick;721776
Ono to ca sa paci tvojmu klientovi je v podstate irelevantne, pretoze ty web netvoris pre klienta, ale pre jeho zakaznikov...
Souhlas.
10. 11. 2011 20:29:19
https://webtrh.cz/diskuse/prvotni-skica-tit-eshopu-2/strana/2#reply696147
Tomáš Burda
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 11. 2011 00:52:41
Mě to přijde docela ok. U e-shopu je z hlediska použitelnosti stejně nejdůležitější stránka katologu/produktu, hodnotit použitelnost podle HP nejde...
13. 11. 2011 00:52:41
https://webtrh.cz/diskuse/prvotni-skica-tit-eshopu-2/strana/2#reply696146
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
13. 11. 2011 07:59:23
V tomto si dost mimo. Uvodna stranka je tou najcastejsou vstupnou strankou z vyhladavania a inych zdrojov navstevnosti a preto musi byt velmi dobrym a funkcnym rozcestnikom pre vstup do katalogu, nakupneho procesu, alebo informacii dolezitych pre zakznika.
Hlavnim poslanim HP e-shopu je zaujat navstevnika udrzat jeho pozronost a priviest ho k nejakej akcii. V idealnom pripade je to nakup alebo iny druh sekundarnej konverzie - vyziadanie kontaktu, telefonicky kontak, prehliadanie katalogu, porovnanie cien a pod.
Vacsina novych navstevnikov nenakupuje prvy krat ale az na opakovanu navstevu.
A nehodnoti sa pouzitelnost e-shopu ako takeho ale HP e-shopu. Posudit komplexne e-shop nejde ani podla katalogu, dodkonaca to nejde ani na zaklade celeho designu, pretoze az prevadzkou a naslednou analyzou spravania sa navstevnikov na webe je mozne odhalit zavazne chyby v pouzitelnosti a vykone stranok.
13. 11. 2011 07:59:23
https://webtrh.cz/diskuse/prvotni-skica-tit-eshopu-2/strana/2#reply696145
Tomáš Burda
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 11. 2011 17:18:29
Jestli je HP nejčastější vstupní stránka z vyhledávání, pak je něco špatně.
13. 11. 2011 17:18:29
https://webtrh.cz/diskuse/prvotni-skica-tit-eshopu-2/strana/2#reply696144
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
13. 11. 2011 18:39:33
Ano ? :)
No skus nas trochu poucit ze co. Pokial sa nejdna o multishop kde optimalizujes kategorie, pripadne podporujes kampan jednotlivych produktov, co asi podla designu tak nevyzera, ale mozem sa mylit.
Spravujeme niekolko uspesnych e-shopov rad si necham poradit co teda robime zle, od niekoho skusenejsieho, pokial mame najviac zobrazovanu uvodnu stranku zo vsetkych segmentov zdrojov navstevnosti okrem samostatnych PPC kampani cielenych na danu produktovu radua alebo akciu i ked na to sa vyuziva vacsinou minisite ako vstupna stranka.
13. 11. 2011 18:39:33
https://webtrh.cz/diskuse/prvotni-skica-tit-eshopu-2/strana/2#reply696143
Tomáš Burda
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 11. 2011 18:59:21
Tak si udelejte analyzu jakou mate konverzi lidi kteri k Vam prijdou pres HP a kteri prijdou rovnou na katalogove stranky. Na jaka klicova slova si lide najdou Vasi HP? A nebylo by lepsi, aby je ty slova rovnou smerovali do katalogu? Moje zkusenost je takova, ze proste lidi kteri prijdou pres hledani rovnou na produkt/katalog maji lepsi konverzi, takze zaklad je smerovat je tam.
Homepage casto dela prvni dojem, ale dulezitejsi je stejne katalog (nerikam ze HP neni dulezita) a vyber produktu, protoze kdyz clovek nenajde co hleda, tak ani nekoupi.
Nechci se tu hadat ze HP neni dulezita a mate z ni tolik a tolik lidi, ale pouzitelnost e-shopu zalezi predevsim na katalogu, to je proste zaklad, pekna HP, kosik jsou az na druhem a dalsich mistech.
Proto jsem reagoval tak, ze zazdit pouzitelnost e-shopu na zaklade HP neni uplne rozumny.
13. 11. 2011 18:59:21
https://webtrh.cz/diskuse/prvotni-skica-tit-eshopu-2/strana/2#reply696142
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
13. 11. 2011 19:12:08
Proto jsem reagoval tak, ze zazdit pouzitelnost e-shopu na zaklade HP neni uplne rozumny.
V tomto s tebou suhlasim, ostatne veci su na dlhsiu diskusiu i ked uznamvam tvoje argumenty, vo finale to zavisi od konkretneho pripadu. Pohlad na konverzie priamo zo vstupnejs tranky je podla mna nezmysel. Ono ta analyza je torchu zlozitejsia.
I ked budes mat konverzie z katalogu vyzsie neznamena to ze to prinasa vacsi zisk. Pretoze je rozdiel 10% konverzia z 100 ako 2% z 10 tis. Za dalsie je dolezite co ty povazujes za koverziu, predpokladam, ze len nakup resp. dosiahnutie ciela odoslanie objednavky. Ja sledujem niekolko priimarnych a sekundsrnych konverzii, pretoze analyzovat ako konverziu len odoslanie objednavkly mi pride z hladiska hlbsej analyzy vykonnosti e-shopu ako nedostatocne.
Uz ked by som sa na to mal pozret takto zlahcene, pretoze ta analyza a celkovo problematika je trochu zlozitejsia, tak ma zaujima miera opustenia vstupnej stranky na dane klucove slovo(ked sa bavime o segmente navstevnost z vyhladavania) tzn. kolko ludi pokracuje dalej v prehliadani a kam smeruje. Pokial pokracuje na produktovy katalog, kolko z nich aj kutocne nakupi. Opakujem ze k nakupu u novych zakaznikov dochadza na prvu navstevu zo segmentu vyhladavanie len malokedy. Naprikald ja mavam pri dobre cielenej uvodnej stranke mieru opustenia vstupnej stranky pod 15% niektore shopy pod 10% a preklik je v 80% na produktovy katalog, takze v tomto smere je katalog optimalizovany velmi dobre, napriek tomu, ze ho nepozuivam ako vstupnu stranku co ja osobne stale povazujem za nezmysel v rpipade malych e-shopov ako tento nepochybne bude.
No a na druhejk strane, mas predsa aj ine zdroje, kde si neviem napriklad predstavit ako by si smeroval priamu navstevonost (napr. s offline aktivit) na produktovy katalog to mi pride ako cisty nezmysel.
To iste plati o niektorych typoch platenych a neplatenych kampani.
13. 11. 2011 19:12:08
https://webtrh.cz/diskuse/prvotni-skica-tit-eshopu-2/strana/2#reply696141
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit