Zadejte hledaný výraz...

Provozování e-shopu pro slovenké, rakouské zákazníky

Ladislav Homola
verified
rating uzivatele
20. 9. 2015 11:09:01
Ahoj,
můj dotaz směřuje spíše k menší e-shopářům (2-3 zaměstnanci). Zajímalo by mě zda někdo z vás provozuje e-shop pro Slovensko, Rakousko. Mám na myslí e-shop v cizím jazyku, měně ale odesílání z ČR bez pobočky v zahraničí, kontakt také do ČR. Pokud ano, mělo to pozitivní ekonomický dopad, jaké jsou hlavní nástrahy?
20. 9. 2015 11:09:01
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141223
hor
verified
rating uzivatele
20. 9. 2015 11:59:03
Slovensko takto asi OK, ale na Rakousko to takto nepujde ... tam jedině založit místní firmu a nějakou malou pobočku (resp. aspoň někoho na komunikaci a posílání). Od českého provozovatele s kontaktem do CZ nic nekoupí ... ty by jsi zde koupil v eshopu s provozovatelem na Ukrajině? Češi často na kontakty a obchodní podmínky ani nekoukají, ale tam je celková opatrnost a tržní "gramotnost" uplně jinde.
Každopádně co vím, tak díra do světa se tam nenachází, není to zdaleka tak "eshopový" národ jako my, za ty starosti to nestojí a náklady je lepší využít na rozšíření doma.
20. 9. 2015 11:59:03
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141222
EnergyStore
verified
rating uzivatele
20. 9. 2015 13:57:27
Rád bych se k této diskusi připojil a zeptal se, jak jsou na tom Polští a především Němečští zákazníci? Máte někdo zkušenosti? Bojí se nakupovat z e-shopu se zahraniční adresou, jsou náročnější než čeští zákazníci atd?
20. 9. 2015 13:57:27
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141221
LM
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
20. 9. 2015 17:42:55
Z německem nemám zkušenosti, ale nevim o českém eshopu kde by němci masivně nakupovali.
A polsko je velice ... řekněme si narovinu zvláštní. Poláci taky nenakupují rádi v čr a navíc jejich mentalitu každý cizí obchodník nesnese.
Spoluvlastním 2 menší eshopy v polsku. Máme výhodu, že sídlíme na hranicích ale přesto využíváme virtuální polskou adresu co nám poskytuje účetní. Velký počet polských výrobních firem ani nemá svůj eshop, využívají allegro.
Máme 2 eshopy s naprosto stejným sortimentem. Jeden má nízké ceny, hnusnou jednoduchou grafiku, ale všude na stránkách řveme, že nikde nekoupí levněji. Druhý stejný je předražený,s moderní grafikou a ten prezentujeme jako značkový. A zákazníci jednoho neví, že existuje druhý stejný. To asi tak k jejich mentalitě.
A taky zásadní věc. V polsku jsou většinou domény i hosting dražší. Přesto je nutné dát shop na polském řešení na polský hosting. V polsku využívají snad jenom google a ten zjistí českou ip u pl domény a ve vyhledávači jste kdoví kde.
20. 9. 2015 17:42:55
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141220
EnergyStore
verified
rating uzivatele
20. 9. 2015 18:00:10
Díky moc za rady!!!!!!! Na Německu mám zase strach z Amazonu. myslíte, že oprávněný? Rád bych, kdyby se sem připojil ještě někdo s Německým e-shopem :-)
20. 9. 2015 18:00:10
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141219
Ladislav Homola
verified
rating uzivatele
21. 9. 2015 07:15:39
Také děkuji mě by zajímalo hlavně to Slovensko, asi to chce EUR účet kvůli poplatkům, adresa v ČR,český telefon je akceptovatelný? jak posíláte? Jakou máte cenu dopravy? Díky
21. 9. 2015 07:15:39
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141218
LM
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
21. 9. 2015 07:29:10
Posílám i na slovensko. To je asi jediný národ v okolí, který ve větším nakupuje v zahraničních eshopech.
Řeším to FIO bankou a platby jsou bez probkémů. Doprava je dražší podle vybraného dopravce.
Ovšem pozor. Víc si vymýšlí než češi a víc vrácejí nebo nepřebírají zboží. Klidně ho vrací i do čr.
21. 9. 2015 07:29:10
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141217
Nemyslim si, ze by v DE, AT, PL meli problem nakupovat na shopu, ktery sidli v CR. Pokud ten shop pusobi jako domaci, tak zadny problem nezavdava. Mozna nejake nespecifikovane procento lidi tam nekoupi, ale problem obecne to neni. Samozrejme to chce nabidnout sluzby apod. na jake jsou zvykli, protoze nikdo z pozice provozovatele eshopu nezmeni mentalitu a zvyky zakazniku, takze nejde jit proti zdi. To stejne plati o zakaznicke podpore. Pokud bude na telefonu nekdo, kdo bude mluvit nemecky jako zak prvni tridy, tak to bude problem.
V DE a AT je velky tlak na formalni cistotu. Je tam velky tlak ze strany zakazniku na to, aby obchodni podminky a vpodstate vsechno bylo dle zakona. Jakoukoli nesrovnalost jsou ochotni resit na urovni podani podnetu organum apod. takze vsechny formalni nalezitosti - obchodni podminky, reklamacni rady, odsotupeni apod. musi byt opravdu ciste. A organy tam konaji velmi rychle. Obecne taky je treba si uvedomit, ze je treba mit eshop sladeny s pravem dane zeme. V danych zemich sice nejsou takove vyjimky, jako na Slovensku s reklamacemi, ale i tak.
Jinak v DE, AT funguji lidi a trh pomerne predvidatelne, v Polsku tak nejak ne. V Polsku jsou za vsim "konstantny" ktere zpusobuji naprosto nevysvetlitelne jevy, chovani, reakce apod. Ale to je na dlouhe vykladani. Amazon v DE neni problem, je to proste jeden z konkurentu v obecen rovine, ale i kdyz tam funguje, tak tam exustuje spousta opravdu velkych eshopu, ktere funguji, prodavaji apod. takze uspet tam jde. Akorat bych to nestavel na PPC a porovnavacich a nejnizsi cene.
21. 9. 2015 07:37:32
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141216
kurtas2656
verified
rating uzivatele
21. 9. 2015 14:19:53
Napsal Radek O.;1226899
Nemyslim si, ze by v DE, AT, PL meli problem nakupovat na shopu, ktery sidli v CR. Pokud ten shop pusobi jako domaci, tak zadny problem nezavdava. Mozna nejake nespecifikovane procento lidi tam nekoupi, ale problem obecne to neni. Samozrejme to chce nabidnout sluzby apod. na jake jsou zvykli, protoze nikdo z pozice provozovatele eshopu nezmeni mentalitu a zvyky zakazniku, takze nejde jit proti zdi. To stejne plati o zakaznicke podpore. Pokud bude na telefonu nekdo, kdo bude mluvit nemecky jako zak prvni tridy, tak to bude problem.
V DE a AT je velky tlak na formalni cistotu. Je tam velky tlak ze strany zakazniku na to, aby obchodni podminky a vpodstate vsechno bylo dle zakona. Jakoukoli nesrovnalost jsou ochotni resit na urovni podani podnetu organum apod. takze vsechny formalni nalezitosti - obchodni podminky, reklamacni rady, odsotupeni apod. musi byt opravdu ciste. A organy tam konaji velmi rychle. Obecne taky je treba si uvedomit, ze je treba mit eshop sladeny s pravem dane zeme. V danych zemich sice nejsou takove vyjimky, jako na Slovensku s reklamacemi, ale i tak.
Jinak v DE, AT funguji lidi a trh pomerne predvidatelne, v Polsku tak nejak ne. V Polsku jsou za vsim "konstantny" ktere zpusobuji naprosto nevysvetlitelne jevy, chovani, reakce apod. Ale to je na dlouhe vykladani. Amazon v DE neni problem, je to proste jeden z konkurentu v obecen rovine, ale i kdyz tam funguje, tak tam exustuje spousta opravdu velkych eshopu, ktere funguji, prodavaji apod. takze uspet tam jde. Akorat bych to nestavel na PPC a porovnavacich a nejnizsi cene.
K tej fomálne čistote v DE som počul/čítal (nepamätám si už presne) je to dokonca tak, že sa firmy navzájom sledujú t.j. ak zbadám, že konkurencia v má napr. chybné obchodné podmienky tak zaplatia pokutu. Pokuta vsak ide mne lebo som na to upozornil. Udajne je to tam tak.
21. 9. 2015 14:19:53
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141215
To nevim. Ale ne neobvykle je tam to, ze pravni kancelare vam poslou dopis s fakturou, kde vam vyjmenuji chyby, co mate.
21. 9. 2015 14:21:20
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141214
kurtas2656
verified
rating uzivatele
21. 9. 2015 14:21:45
Mna by tiez zaujimalo to NEMECKO. Mám produkt, ktorý by som tam chcel predávať. Jedna varianta je spraviť lokalizáciu produktových stránok do nemciny alebo nemecký eshop zo vsetkym co k tomu patri.
Neviete ma v tom prípade nasmerovat na nejaky vhodny fulfillment v nemecku plus schrankove firmy. Pruser je ze po nemecky neviem ani zatat. Dalsia moznost je jedine skusit to predavat cez amazon ked to tu uz vsetci kricia.
21. 9. 2015 14:21:45
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141213
WZ.project
verified
rating uzivatele
21. 9. 2015 14:43:06
Zákonné podmínky jsou odvozeny od státu kde prodáváš, navíc v EU je to dost podobné. S jazykovou mutací asi problém nebude. Jediné, na co je třeba myslet je cena za dopravu. Většinou se to s nízkou marží eshopu nevyplatí, pokud neodesíláš z dané země. Zkusil bych nejdříve Polsko nebo Maďarsko. Na obchodování vděčné země. Více na západ je silná konkurence. "Zahraniční účet" je jednoduše možno zřídit poštou/online třeba v Německu ve Spořitelně v Žitavě. Mluví česky ;-).
21. 9. 2015 14:43:06
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141212
Ladislav Homola
verified
rating uzivatele
23. 9. 2015 07:28:33
Jak nejlevnější poslat na slovensko? Pořád mi to vychází na cca 210 Kč když budu posílat na zasilkovnu, oni předají na slovensko a započítám bankovní poplatek za eur účet. Nebo to jde lejvněji?
23. 9. 2015 07:28:33
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141211
HonzaD
verified
rating uzivatele
23. 9. 2015 08:29:54
Napsal Radek O.;1227028
To nevim. Ale ne neobvykle je tam to, ze pravni kancelare vam poslou dopis s fakturou, kde vam vyjmenuji chyby, co mate.
Ano je to tak, jedná se to tzv. Abmahnung, kdy Vám konkurent pošle upozornění, že máte problém a vyčíslí si rovněž pokutu, např. 500 EUR s termínem splatnosti. Pokud toto nezaplatíte nebo nesouhlasíte jde tato věc automaticky k soudu. Dříve toto upozornění mohl poslat kdokoliv, ale poté co se vyrojilo spousta rádoby právníků a spotřebitelských organizací, které doslova terorizovaly e-shopy, došlo ke změně zákona, kdy upozornění může poslat pouze konkurent podnikající ve stejném nebo podobném oboru. V Německu situace pokud máte např. chybu v obchodních podmínkách je vnímána nejen jako porušení zákona ale i jako nekalá soutěž, kdy ten kdo neplní nějakou zákonnou povinnost má neoprávněnou konkurenční výhodu oproti ostatním. Tvrdé ale na druhou stranu logické.
Obdobná situace je i v sousedním Polsku, kde je možné totéž, ale postup je trochu jiný.
23. 9. 2015 08:29:54
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141210
Tomáš J.
verified
rating uzivatele
24. 9. 2015 00:50:46
Napsal kurtas2656;1227029
Mna by tiez zaujimalo to NEMECKO. Mám produkt, ktorý by som tam chcel predávať. Jedna varianta je spraviť lokalizáciu produktových stránok do nemciny alebo nemecký eshop zo vsetkym co k tomu patri.
Neviete ma v tom prípade nasmerovat na nejaky vhodny fulfillment v nemecku plus schrankove firmy. Pruser je ze po nemecky neviem ani zatat. Dalsia moznost je jedine skusit to predavat cez amazon ked to tu uz vsetci kricia.
Záleží jestli máš produkt který ti Amazon "neukradne" - jestli se "tvůj" produkt začne dobře prodávat na Amazonu, tak máš 100% jistotu že Amazon kontaktuje výrobce a pak záleží za jak dlouho se dohodnou. Varianta, že se nedohodnou, zatím dle mých zkušeností ještě nenastala .....
24. 9. 2015 00:50:46
https://webtrh.cz/diskuse/provozovani-e-shopu-pro-slovenke-rakouske-zakazniky#reply1141209
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit