Zadejte hledaný výraz...

Provoz regionálního infowebu

Honza Ambrož napsal pro Lupu dobrý článek o provozování regionálního (v jeho případě říčanského) infoserveru. Probírá v něm otevřeně leckteré zajímavé informace, třeba jak vytváří obsah, jakou má návštěvnost, kde shání inzerenty.
První poptávka po reklamě na našem serveru přišla kuriózně tehdy, když jsme startovali a ještě neměli hotový ani ceník inzerce. Klient zadal náhodou do vyhledávače předmět svého působení ve spojení s městem, a když se dostal na náš web, kontaktoval nás a inzeruje dodnes. To je ale extrémní případ. Setkáváme se s firmami, pro něž je regionální web první zkušeností s inzerováním na Internetu. Připadáme si tedy někdy trochu jako misionáři. Nutno ovšem podotknout, že prodej reklamy není naši silnou stránkou. Vlastně pro samou starost o provoz serveru na něj není čas. Kontaktujeme sice potenciální inzerenty pomocí e-mailu a telefonu, ale představa obchodního zástupce, který by chodil na osobní jednání a prodával náš prostor, je z říše snů. Není jednoduché rozrazit stereotypy, které panují u malých firem dávajících své proužky do lokálních papírových médií, přestože je tamější inzerce dražší a neměřitelná.
Jaká je vaše zkušenost se získáváním přímých inzerentů (pro jakékoliv stránky)? Přemýšleli jste o obchodním zástupci, nebo jednoho či více máte?
Taky mluvíte s malými firmami a živnostníky, kteří se bojí reklamy na internetu?
Myslíte, že má u regionálních infoserverů smysl zavádět komunitní prvky (diskuse, blogy, otevřené fotogalerie... )? Chtějí se lidi sdružovat na internetu na základě regionální příslušnosti?
15. 9. 2007 17:25:23
https://webtrh.cz/diskuse/provoz-regionalniho-infowebu/#reply19844
Kiwi
verified
rating uzivatele
16. 9. 2007 04:13:03
1) Zkušenost dobrá.
2) Smysl to dává. Záleží na druhu stránek. Pokud si domluvíš prodejce na ŽL a nějaký rozumný provizní systém, tak to lze. Nejlepší je průzkum prací. :-) Teprve reálná práce Ti ukáže, čeho lze dosáhnout.
3) Teď už je to mnohem lepší, ale pořád jsou firmy, co dají desetitisíce do tištěné reklamy a nemají pořádně udělané ani www. Případně se bojí dělat reklamu na internetu. Podle mě jde o konzervatismus. Ti lidé nechtějí změnu, protože je to pro ně pohodlné. Mnohdy stačí udělat schůzku a uděláte objednávku.
4) Určitě. Lidé, co budou přispívat mohou dávat vědět svým známým a Tobě to bude generovat zvýšenou návštěvnost. Zároveň Ti to bude držet aktuálnost a budeš vědět věci, ke kterým se třeba jinak nedostaneš. Může to být taková trochu velká redakce. Problém bude na začátku, aby se to dostalo do podvědomí. Na to se ale dá udělat klasická reklama u pošty a stojí to asi kolem 1,- za adresu. Když vezmeš celý okres třeba 30.000 lidí a necháš udělat roznášku, tak se to může i rychle vrátit v návštěvnostech atd..
5) Pokud se navážeš na regionální společenstva tak určitě ano. (školy a třídy, nějaká městská liga fotbalu či hokeje) Záleží podle města, ale někde budou mít nějaké zvláštnosti (třeba městské slavnosti, den rekordů nebo něco podobného) a třeba o tom budou chtít lidé debatit. Musí to dýchat s tím, co tam ti lidé dělají.
16. 9. 2007 04:13:03
https://webtrh.cz/diskuse/provoz-regionalniho-infowebu/#reply19843
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
16. 9. 2007 16:00:46
já myslím, že pokud se to dělá dobře, tak je v tom velký potenciál. A dokonce nejen pro v regionu žijící, ale i pro expats - já chci mít přehled, co se děje ve městě, kde jsem vyrůstal a odkud jsem se nedávno odstěhoval. A to se na dálku jen velmi těžko udržuje.
Bohužel mám zkušenosti, že si toho provozovatelé podobných služeb berou ze začátku na bedra hodně pod vlivem nadšení a bez reálních zkušeností s provozem a pak to nezvládají - výsledkem jsou prázdné diskuse, prázdné nebo neaktuální sekce webu a nebo nejkřiklavější případ - sporadicky zaplněné katalogy firem. Ty jsou podle mě největší zbytečnost, pokud jsou placené a v každé sekci je jen pár nebo jedna firma, kteru provozovatel přemluvil k "inzerci".
Mám ale v hlavě a na papíře jeden projekt tohoto typu, navíc docela pěkně replikovatelný na jiné regiony, tak teď jen najít čas :)
16. 9. 2007 16:00:46
https://webtrh.cz/diskuse/provoz-regionalniho-infowebu/#reply19842
Fandor
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
16. 9. 2007 18:44:27
Misho, pro zkuseneho internetoveho profesionala, ktery umi vydelavat prachy na temer jakemkoliv projektu, to zase tak super neni, chtel jsem to skalovat na celou republiku, ale je s tim tolik starosti (hlavne personalnich), nezanedbatelne investice, ze jsem to hodil za hlavu ...
16. 9. 2007 18:44:27
https://webtrh.cz/diskuse/provoz-regionalniho-infowebu/#reply19841
noksik
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
16. 9. 2007 19:31:11
Napsal Fandor;13443
Misho, pro zkuseneho internetoveho profesionala, ktery umi vydelavat prachy na temer jakemkoliv projektu, to zase tak super neni, chtel jsem to skalovat na celou republiku, ale je s tim tolik starosti (hlavne personalnich), nezanedbatelne investice, ze jsem to hodil za hlavu ...
v tomhletom souhlasim
16. 9. 2007 19:31:11
https://webtrh.cz/diskuse/provoz-regionalniho-infowebu/#reply19840
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 9. 2007 20:18:14
Napsal Fandor;13443
ale je s tim tolik starosti (hlavne personalnich), nezanedbatelne investice, ze jsem to hodil za hlavu ...
tak to asi tak dobre vymyslene nebude, ne ?:) /sorry za vytahnuti stareho tematu/
24. 9. 2007 20:18:14
https://webtrh.cz/diskuse/provoz-regionalniho-infowebu/#reply19839
Jan Ambrož
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
24. 9. 2007 22:06:02
Misho a máš tedy nějaký jiný recept? Personální problémy s lokálními pisálky a šéfredaktory v případě celorepublikového pojetí by mohly vyřešit snad regionální agregátory zpráv díky RSS, ale to není nic, co by lidi nemohli využívat už nyní. U regionálního infowebu je podle mě důležitá přítomnost "člověčiny" a kontaktu s reálným světem. Musí tam být nějaká přidáná hodnota. Nedovedu si představit odpovědně tvořit z Prahy obsah pro Moravu.
24. 9. 2007 22:06:02
https://webtrh.cz/diskuse/provoz-regionalniho-infowebu/#reply19838
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit