Zadejte hledaný výraz...

Prosím o kritiku eshopu all4babies.cz

Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
22. 4. 2017 23:29:28
Napsal bych pár připomínek, ale když vidím, jak se ta diskuze strhla, tak na to moc nemám náladu.
Napsal pawlisko;1381191
matusy: O kolik potenciálních "mobile" uživatelů přichází? Když už mu radíš narvat desítky tisíc do responzivu a vlastně celého redesignu, pak by bylo dobré, kdyby si mu řekl, s jakým nárůstem může počítat aby věděl, zda se ta investice vyplatí.
Téměř všechny rady jsou bez toho, abyste znali čísla a statistiky k ničemu....
Snad nebudu hozen do pytle s grafiky, co nic neumí, nic neví, nechávají si platit majlant, ale radili by jak ty e-shopy předělávat, aby se jim líbily, když zareaguji. Pokud vycházím ze statistik e-shopů, na kterých jsem pracoval (a pracuji pro e-shopy, aby více vydělávaly, neplatí mi proto, abych jim říkal, jak to má být hezčí), dostanu alespoň malé, bezvýznamné plus? :) Pozastavím se alespoň nad tím, že ti přijde, že responzivní design je k ničemu. V čem je špatné optimalizovat pro mobily, když je dnes normální mít průměrně 30-40% přístupů z mobilu? Na desktopu by ti také vadilo, kdyby ti věci na obrazovce pořádně nefungovaly nebo nešlo přečíst informace, v čem je mobil jiný? Přijde ti uvažování poskytnout zákazníkům normální komfort při procházení webu jako něco nenormálního? Nepřekvapilo by mě, kdyby konverze na mobilech byla desetkrát menší než na desktopu, u e-shopů, které neměly responzivní design tomu tak bylo, po přepracování se to dostalo třeba na polovinu desktopu. Zásadní je také fakt, že poměr mobilů oproti desktopům bude jen růst, ne naopak.
A radit, že dokud něco setrvačností funguje, tak nic neměnit, nestydíš se? Ten kdo zaostal to obvykle zjistí ve chvíli, kdy je průser a je dobré mít hlavu otevřenou a ptát se, ovšem dělat závěry podle sebe. Osobně mi vadí tvůj přístup víc než subjektivní hodnocení některých lidí, protože schválně se zapřít a plošně odsuzovat reakce kvůli tomu, že některé z nich nebudou přínosné je prostě ignorance. Třeba takový craigslist (stránka o trošku starší než bazos) se také mění a vyvíjí, i když úvodní stránka stále vypadá prakticky stejně.
// Je fakt, že Gabonator by zasloužil plyšovým lvem přes čumák - říct že e-shop nesplňuje kritéria úspěšného obchodu, protože je příliš ošklivý, to je určitě informace, která majitele posune kupředu :)
22. 4. 2017 23:29:28
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-eshopu-all4babies-cz/strana/3#reply1274575
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
22. 4. 2017 23:58:25
Tak jsem si řekl, že přeci jen něco užitečného sepíšu:
Je mi jedno, jaký grafický styl je použitý, nemusí se mi líbit. Pokud ale vezmu věci z čistě praktického hlediska, u e-shopu vidím na první pohled několik problémů:
Špatná čitelnost textů. Mít cenu produktů bílou barvou na žlutém pozadí je něco, co bych okamžitě změnil. Jde to velmi špatně přečíst a na tom se snadno shodnou všichni přítomní. Podobně u horního menu (na zelené hodně špatně čitelné) a i u menu kategorií (na růžové, obtížněji čitelné). Stín to trochu zachraňuje, ale ne moc. Grafika je nepodstatná ve chvíli, kdy nejsou jasně předávány tak zásadní informace jako cena produktu či kategorie e-shopu - čili pokud něco měnit, tak čitelnost a srozumitelnost obsahu.
Přílišný důraz na grafiku. Nebál bych se ubrat grafických prvků, ty ve výsledku objednávky negenerují, nejzásadnější je u každého e-shopu prezentace produktů. Grafické zpracování by od nich nikdy nemělo příliš odvádět pozornost, proto vůbec není na škodu mít výpis produktů jen na bílém pozadí bez grafiky. Lidé u vás nakoupí z různých důvodů, ale v drtivé většině případů to nebude proto, že máte originálnější grafické zpracování.
Rozdílné menu. Každé menu ukazuje něco jiného, obojí obsahuje stejné kategorie, nebo jsou to dvě samostatná menu s unikátními kategoriemi? Řešení menu je obecně neohrabané a zbytečně složité a je časově náročné v něm něco hledat. Nabízí se řešit to podobně jako alza, která má výborně zvládnuté přehledné zobrazení jednotlivých kategorií - dělat jen primitivní výpis ve sloupečku znamená zbytečně mnoho práce pro uživatele, který si musí proskenovat každý řádek.
Různé nešvary použité šablony. Zbytečné neužitečné odkazy jako třikrát se opakující odkaz na košík v hlavičce. Proč? Seznam přání pro neregistrované není k ničemu. Domů je také zbytečně se opakující, všechny odkazy pod logem je možné vyházet a případně je po přihlášení dávat do pravého horního rohu.
Neexistence responzivního designu. Viz můj předchozí příspěvek, podílím se na redesignu několika výrazně větších e-shopů než je váš a z jejich statistik vychází až desetinásobně nižší objednávky při poměru na stejný počet přístupů z desktopu a mobilu (a celkové přístupy se pohybují mezi 25%-45% z mobilů) při absenci či špatně zvládnutém responzivním designu. Je zásadní poskytnout uživatelům stejný komfort při používání webu ať už chodí z mobilu, tabletu či desktopu.
22. 4. 2017 23:58:25
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-eshopu-all4babies-cz/strana/3#reply1274573
matusy
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
2. 5. 2017 11:43:53
Napsal pawlisko;1381191
matusy: O kolik potenciálních "mobile" uživatelů přichází? Když už mu radíš narvat desítky tisíc do responzivu a vlastně celého redesignu, pak by bylo dobré, kdyby si mu řekl, s jakým nárůstem může počítat aby věděl, zda se ta investice vyplatí.
Ohledně nového webu a starého loga, to chceš vážně prznit nový web starým logem? To snad ne....
Téměř všechny rady jsou bez toho, abyste znali čísla a statistiky k ničemu....
PS: už nebudu rušit...
To ja predsa nemôžem vedieť :) Nevidím žiadne čísla...
Maminy nemajú 40... sú to mladé cicušky a tomu ver, že mobil používajú...K tomu nepotrebujem prieskum, ale oči a mozog...
2. 5. 2017 11:43:53
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-eshopu-all4babies-cz/strana/3#reply1274572
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
2. 5. 2017 11:48:51
to je fakt. Minimalne polovina, neli vic mamin je 30 a mene a ty vsechny maji mobily a pouzivaji na denni bazi... takze ta mobile verze rozhodne neni moc zavrzenihodna
2. 5. 2017 11:48:51
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-eshopu-all4babies-cz/strana/3#reply1274571
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
2. 5. 2017 11:56:06
Pokud eshopu prodava, investoval bych vice do online reklamy. Nejake graficke zmeny by bylo dobre zavadet velmi postupne, aby na to zakaznice zvykly. Nedojde tak z dramatickemu propadu odchodu z webu, lidi si zvyknou na zmeny postupne.
2. 5. 2017 11:56:06
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-kritiku-eshopu-all4babies-cz/strana/3#reply1274570
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit