Čauves.
* první dojem – průměrný/o.k. web, nenadchne/neurazí
* Hlavička
** Je zmatená – rozmělňuje pozornost návštěvníka, pro co je vlastně tady – pro trávové rohože nebo pro časopis Chalupář? Podle velikosti věnované časopisu bych řekl, že nejspíš pro něj.
** Vpravo dole je třetí odkaz, webimex.cz – špatně čitelný a bez jakéhokoli vzjevného kontextu nebo vztahu k ostatnímu. Wtf? V okamžik, kdy ten název domény návštěvník (obtížně) přečte, už nemá šajn, že chtěl koupit nějakou zatravňovací rohož, ale začne mu vrtat hlavou, jaký má tato doména vztah k zatravnovaci-rohoze.cz. Jeho pozornost a intence zde něco nakoupit je tatam. (Ano, ty samozřejmě víš, kdo je Webimex, ale zkus se vcítit do prvního dojmu nově příchozího návštěvníka, který o vás neví nic. Zkus najít způsob, jak tenhle dojem zmatenosti u návštěvníků odstranit a nestimulovat jejich mysl ničím jiným než zaměřením na nabízené zboží.)
** Možná by se dala o trošičku snížit její výška. Úplně svrchní řádek bych zrušil tím, že košík bych dal napravo od menu a mapu stránek do patičky.
* Obecně
** Stránky by teoreticky neměly obsahovat odkaz na sebe sama (to platí např. pro logo a odkaz „Zatravňovací rohože“ z menu, když jsem na hlavní stránce). Nebo alespoň tento odkaz nějak vizuálně odlišit.
* Domovská stránka (text) - šlo by jej ještě víc zestručnit a rozdělit do celků oddělených nadpisy. Kdo jsme, co si u nás můžete koupit, jak naše zboží a naše služby vynikají resp. jaké mají konkurenční výhody a možná něco krátce o způsobu prodeje/dopravy k zákazníkovi. Vypsal bych to heslovitě do odrážek (regulérních, ne „-“ na začátku řádků které vypadají nepěkně), všechna zbytečná slova a průpovídky bych osekal, protože návštěvník/zákazník e-shopu si web (k podivu mnohých) nečte, ale prohlíží.
* Hlavní menu
** Šlo by například zvýraznit pozadí u vybraného odkazu
** Když už existují bublinové nápovědy, proč do nich nenapsat víc podrobností (jako kam odkaz zavede)
** Zatravňovací rohože – vypustil bych – tuto funkci dělá logo
** Instalace rohoží – tady bych jako zákazník uvítal obrázky nebo rovnou video
** Kontakt většinou bývá poslední
* Statické stránky
** Registrace – možná zmínku o nakládání s osobními údaji
** Prodejci – toto zákazníka může zmást natolik, že se začne v duchu ptát, od koho ty rohože vlastně má koupit, jestli z této stránky nebo od nich
* Styl:
** Silně doporučuju mít pravidlo konzistentní pro celou stránku a sice: podtržený text = odkaz
** Zvýrazněný text – jiná barva je o.k.; pozor, zvýrazňováním moc neplýtvat – zvýrazňovat po slovech, max. 1–2 věty, ne celé odstavce.
** Doporučil bych zvolit ještě jednu barvu (ne moc pestrou, klidně zkus i černou) pro všechny nadpisy
* Typografie:
** Odrážky mít opravdové, i to lépe vypadá
** Řádkování (line-height) kolem 1,4; nepoužívat prázdné řádky k prokládání
** Neuškodil by základ typografie jako:
*** tvrdé mezery mezi hodnotami a jednotkami (např. 3,5 t) a za jednopísmennými slovy,
*** plné (tzv. půlčtverčíkové) pomlčky,
*** správný typ uvozovek,
*** × místo x pro rozměry
*** výpustky (…),
*** dvojka v superskriptu jako speciální UTF znak,
*** atp.
** Dvojtečka – následuje těsně za slovem (tzn. bez mezery); vhodná u popisu parametrů (kde je nemáš), nevhodná, jedná-li se o nadpis (kde je naopak máš)
** Otazník, vykřičník – to samé ohledně mezery; nepsat jich víc za sebou; používat střídmě
** 97 % (čteno: 97 procent), 97% (čteno: 97procentní)
** 70,– Kč, tedy ne spojovník ale plná pomlčka a tvrdá mezera
* Patička - celkově o.k., ale:
** Měla by lícovat se spodním okrajem stránky
** Pro ostatní výtky viz typo a styl
** Kontakt – u čísla aspoň slůvko, kam se vlastně dovolávám
** Sortiment – Co ty odkazy dělají tady? Neměly by být v pravém sloupci?
** „Zanechat vzkaz“ – čím si zasloužil to privilegium ojedinělého stylu?
* Katalog
** Mně osobně přijde pohodlnější mít stránkování nahoře i dole
** Políčko s textem „Cena:“ opticky zabírá příliš mnoho místa
** U 1. kategorie nemá kliknutí na „Filtrovat podle výrobců“ žádný efekt. To tam pak nemusí být.
* Detail zboží
** Na začátku jsou nějaké odkazy (chápu správně, že jsou to odkazy do kategorií?), které mohou zákazníka odvádět zase pryč
* Drobnosti:
** Ikonka webu by byla super, pokud bys prodával štíty nebo přepěťové ochrany, ale nic, co by se dalo asociovat s trávou
24. 3. 2014 18:03:02