Zadejte hledaný výraz...

Propojení dvou eshopů se stejným sortimentem

Ja340
verified
rating uzivatele
5. 5. 2014 17:35:33
Napsal Michal Mojzis;1085127
Budete se starat o 3 shopy, které si vzájemně konkurují??
Vy si vážně budete podkopávat podnikání tím, že si vytvoříte hnedka 3x levnější konkurenci? A až si toho všimne Vaše konkurence s jinou adresou, vytvoří si hnedka 4 eshopy a na třech z nich vybuduje armádu dalších 3 ještě levnějších...
P.S.: Před měsícem jsem narazil na zajímavé články o cenové tvorbě eshopů a jejich "neumění" vydělávat.
on někdo psal něco o nižších cenách? Já jsem to tedy pochopil naprosto jinak.
A už jen čekám kdy někdo dá za příklad ALZU...
5. 5. 2014 17:35:33
https://webtrh.cz/diskuse/propojeni-dvou-eshopu-se-stejnym-sortimentem/strana/2#reply1020911
Napsal Michal Mojzis;1085127
Budete se starat o 3 shopy, které si vzájemně konkurují??
Vy si vážně budete podkopávat podnikání tím, že si vytvoříte hnedka 3x levnější konkurenci? A až si toho všimne Vaše konkurence s jinou adresou, vytvoří si hnedka 4 eshopy a na třech z nich vybuduje armádu dalších 3 ještě levnějších...
P.S.: Před měsícem jsem narazil na zajímavé články o cenové tvorbě eshopů a jejich "neumění" vydělávat.
Pryč od článku a hurá do reality. Nemá smysl ignorovat to, co je běžné a fungující. Vůbec nejde o levnější konkurenty, jde o to, abyste dokázal oslovit co nejširší spektrum zákazníků, na které si jedním eshopem nešáhnete. Část zákazníků jde po ceně. Nezajímají je žádné služby, nic navíc a pokud máte kvalitní eshop, ceny nejsou nejnižší, tak se k nim nikdy nedostanete. Můžete si říci, že o ně nemáte zájem, nebo můžete udělat něco, co je osloví a zíksate i část těchto zákazníků. Jelikož již máte vybudované procesy, logistiku a firmu, tak vytvořením low cost verze vám nijak nestoupnou náklady, resp. zanedbatelně, ale můžete získat zakázky, které byste jinak neměl. I když na ni bude minimální zisk, pořád je to zisk. Zároveň platí, že když zákazník objedná u vás, neobjedná u konkurence a to je další bonus takového řešení.
Takže pak můžete mít eshop pro ty, pro které není cena to nejdůležitější. Díky větší marži můžete nabídnout některé nadstandardní služby a bonusy. Tím získáte ty zákazíky, kteří hledají kvalitu, služby apod. A k tomu máte verzi, která míří na jiné zákazníky. Ty eshopy si vzájemně konkurují v podstatě minimálně, někdy v podstatě vůbec.
Ten systém může fungovat a funguje. Jen se s ním musí umět pracovat. Samozřejmě je lepší, pokud ty dva subjekty neprovozuje jedna firma, ale papírově dvě různé, ale ani v případě jednoho provozovatele to není zase nic hrozného.
5. 5. 2014 18:22:50
https://webtrh.cz/diskuse/propojeni-dvou-eshopu-se-stejnym-sortimentem/strana/2#reply1020910
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
5. 5. 2014 18:29:46
Napsal Plaváček;1085117
Jiří Bednář
Každopádně cenová politika má být +- stejná, jen různé ceny u určitých produktů.
Jinými slovy řečeno, budete tak trošku podvádět. Přijdu na váš první eshop, nakoupím - a pak třeba díky vyhledávačům, nebo kamarádovi, který koupil na druhém eshopu, zjistím, že totožné zboží prodáváte levněji. Pochopím v tom okamžiku, že jste mě vlastně okradli. Myslíte, že budu v pohodě? Ne - vykecám to. A už nikdy si u vás nic nekoupím. Ztratíte spokojeného a vracejícího se klienta. Navždy.
Váš přístup k zákazníkům je zkrátka zcestný a z dlouhodobého hlediska neudržitelný.
Plaváčku, děkuji vám za názor. Nemám v plánu (ani o tom není tohle téma) zde rozebírat důvody, strategii a cenovou politiku eshopů. Pokud máš vyloženě chuť dohadovat o tom, jestli je to správná cesta, založ si své vlákno. Zvážili jsme rizika i přínosy a "sežralo" nám to více času a peněz, než nový eshop, tak si prostě věříme.
Jestli tě to potěší, dám si toto téma do kalendáře a dejme tomu za 6 měsíců tady napíšu (nebo soukromě vám) jestli to správná cesta opravdu byla. Každopádně o tom ani zdaleka toto téma není.
Napsal Já;1085122
mám verzi 2 a to z důvodu lenosti.
Druhý eshop jsem naplnil feedem z toho prvního a zůstaly tam odkazy na původní eshop. Odkazy na takové ty podpůrné stránky ( jak vybrat, v čem jsou rozdíly různých modelů...)
A zdá se mi to i nejlepší
Děkuji za názor z praxe.
Napsal Michal Mojzis;1085127
Budete se starat o 3 shopy, které si vzájemně konkurují??
Vy si vážně budete podkopávat podnikání tím, že si vytvoříte hnedka 3x levnější konkurenci? A až si toho všimne Vaše konkurence s jinou adresou, vytvoří si hnedka 4 eshopy a na třech z nich vybuduje armádu dalších 3 ještě levnějších...
P.S.: Před měsícem jsem narazil na zajímavé články o cenové tvorbě eshopů a jejich "neumění" vydělávat.
Nikde nebylo psáno, že budu snad vytvářet levnou konkurenci. Mimochodem patříme mezi ty dražší a kompenzujeme cenu servisem a službami. Nám je jedno, co vytvoří konkurence, my budeme lepší. Obrazně - jeden eshop vydělá xx tisíc, proč nemám udělat druhý, který vydělá to samé, jen se nám bude mnohem lépe obsluhovat díky zažitým a sjednoceným procesům? Šetříme čas, skladové prostory a mnoho dalšího. Ale dost zbytečných dohadů, není žádný důvod, proč obhajovat jeden nebo druhý názor. Zajímá nás totiž něco úplně jiného.
Každopádně počtvrté poprosím zanechat off-topic názorů.
5. 5. 2014 18:29:46
https://webtrh.cz/diskuse/propojeni-dvou-eshopu-se-stejnym-sortimentem/strana/2#reply1020909
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
5. 5. 2014 19:13:05
Zkušenost ze života:
z historických důvodů jsem krom jedné domény "www.znackavyrobce.cz" založil jiný, obecnější název "www.kategorieproduktu.cz" na prodej všech produktů stejné kategorie (i jiných značek). Původní eshop s názvem značky jsem přesměroval a prodával jen na jednom. Po roce provozu zapnul zpět eshop s názvem značky (jiné generování url napříč obchodem), pak postupně přidal další eshopy s konkrétní značkou a 2 zahraniční..
Prodávají všechny, ceny jsou stejné, fakturační údaje jsou stejné, telefon byl jiný, pak stejný, chvíli vůbec (má nedostupnost).
Prodej za určité období:
obecný eshop:
1.200.000
nazev značky 1.:
760.000
nazev značky 2.:
560.000
obecný eshop zahraniční:
800.000
takže za sebe, čistě z ekonomických důvodů, mohu doporučit. Ale s tím, že mám zkušenost jen s tím, že:
- ceny stejné
- zobrazena dostupnost
- odpovídání z emailů k danému eshopu
Neřešil jsem, že bych měl jiné ceny (vyjma české vs. zahraniční, převod měn dle čnb po nějaké době testování vypnut).
5. 5. 2014 19:13:05
https://webtrh.cz/diskuse/propojeni-dvou-eshopu-se-stejnym-sortimentem/strana/2#reply1020908
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 5. 2014 19:27:08
P.S.: Před měsícem jsem narazil na zajímavé články o cenové tvorbě eshopů a jejich "neumění" vydělávat.
Můžeš hodit link?
Prodávají všechny, ceny jsou stejné, fakturační údaje jsou stejné, telefon byl jiný, pak stejný, chvíli vůbec (má nedostupnost).
A jak to řešíte s vyhledávači a případnou duplicitou?
5. 5. 2014 19:27:08
https://webtrh.cz/diskuse/propojeni-dvou-eshopu-se-stejnym-sortimentem/strana/2#reply1020907
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
5. 5. 2014 19:32:06
na klíčová slova týkajících se produktů jsou obchody na prvních pozicích (s různými eshopy) i za sebou.
tj. první místo jeden, druhý další, pak kategorie, pak třeba někdo další, a pak zase jeden z eshopů (někdy 2.-4. místo)...
Samozřejmě, že se u tvorby musí přemýšlet.
5. 5. 2014 19:32:06
https://webtrh.cz/diskuse/propojeni-dvou-eshopu-se-stejnym-sortimentem/strana/2#reply1020906
No já znám člověka, který má eshop se světly, má několik eshopů a navzájem si vytváří umělou konkurenci. Eshopy nejsou na jednoho člověka, ale má na každém nasazeného bílého koně, aby nebyla žádní spojitost mezi eshopy... Ten člověk vydělává miliony měsíčně...
5. 5. 2014 19:36:20
https://webtrh.cz/diskuse/propojeni-dvou-eshopu-se-stejnym-sortimentem/strana/2#reply1020905
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit