Zadejte hledaný výraz...

Proplacení nákladu při vracení zboží?

Rado_
verified
rating uzivatele
9. 6. 2015 13:40:25
Dobrý den,
dnes nám přišel balík ČP ve kterém nám paní vrací zboží ve 14denní lhůtě. Ale chce po nás vrátit celou částku tzn. i náklady za dopravu, kterou spotřebovala a navíc proplatit náklady za balík, kterým nám zboží zpět poslala. Má na tohle nárok? Mě to přijde jako vrchol drzosti. Já bych nechtěl zpět peníze ani za dopravné, a následně zboží vrátil natož říct i o proplacení nákladů za dopravné při vracení.
Děkuji
9. 6. 2015 13:40:25
https://webtrh.cz/diskuse/proplaceni-nakladu-pri-vraceni-zbozi/#reply1118701
Ma narok na vraceni penez za zbozi + naklady na dopravu k ni. Narok na naklady za to, ze vam to poslala jiz nema.
9. 6. 2015 13:45:10
https://webtrh.cz/diskuse/proplaceni-nakladu-pri-vraceni-zbozi/#reply1118700
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 6. 2015 13:54:43
Jak píše Radek, vrací se i poštovné od vás k ní - má nárok ,ale jen na nejnižší vámi nabízené poštovné (osobní odběr se nepočítá) ale nejsem si úplně jistá, zda není třeba předem (v OP) upozornit, že vrácení zboží probíhá na náklady kupujícího a v případě, že s tím zákazník nebyl seznámen, tak má nárok i na náklady s vrácením.
9. 6. 2015 13:54:43
https://webtrh.cz/diskuse/proplaceni-nakladu-pri-vraceni-zbozi/#reply1118699
Rado_
verified
rating uzivatele
9. 6. 2015 14:11:54
Děkuji za rychlé odpovědi. Raději jsem to upozornění do OP dopsal. Ale stejně nechápu to myšlení lidí, že si někdo dá tu práci jít s tím na poštu kvůli 217 korunám a ještě mít tu drzost požadovat náklady za dopravné zpět které bylo 140,-. Takže paní místo aby si nechala chromovanou poličku, kterou mohla někomu dát nebo jí použit někdy v budoucnu, tak jí z této její akce zbude 77,- kč, protože mi jí samozřejmě vrátíme pouze částku uvedenou na objednávce včetně dopravného, ale náklady za vrácení jí neproplatíme.
9. 6. 2015 14:11:54
https://webtrh.cz/diskuse/proplaceni-nakladu-pri-vraceni-zbozi/#reply1118698
GMMEDIA.cz
verified
rating uzivatele
9. 6. 2015 18:27:44
pokud to je z tohoto důvodu, že to nechce bez udání důvodu do 14 dnů, tak si myslím, že má smůlu a pouze komplet náklady spojené s objednávkou, pokud by to byla reklamace, tam myslím, že může chtít i náklady komplet s tím spojené..
9. 6. 2015 18:27:44
https://webtrh.cz/diskuse/proplaceni-nakladu-pri-vraceni-zbozi/#reply1118697
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
9. 6. 2015 18:39:29
spotrebiteľ hradí náklady na vrátenie tovaru len ak je na to vopred upozornený.
§ 1832
(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
(2) Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
(3) Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. g).
(4) Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
9. 6. 2015 18:39:29
https://webtrh.cz/diskuse/proplaceni-nakladu-pri-vraceni-zbozi/#reply1118696
Právo e-shopů
verified
rating uzivatele
10. 6. 2015 23:31:17
Přesně jak píše ixemin, je součástí informační povinnosti podnikatele vůči spotřebiteli při uzavírání smluv prostředky komunikace na dálku, i povinnost stanovená v § 1820 odst. 1 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku poučit spotřebitele (mimo jiné) o tom, že v případě odstoupení od smlouvy hradí náklady na navrácení zboží. Pokud k tomu nedojde, hradí tyto náklady podnikatel podle výše citovaného § 1832 odst. 2 občanského zákoníku. Jestli tedy jste o tom před uzavřením smlouvy spotřebitelku neinformoval, může od vás žádat i náhradu jejích nákladů na dopravu zboží k vám.
Na informační povinnost je potřeba si dát velký pozor, protože od 1.1.2014 byly povinnosti podnikatelů informovat spotřebitele zpřísněny a vlivem činnosti nejrůznějších spotřebitelských organizací i začínající i spotřebitelé tušit, jaká mají práva a začínají se o ně bít. Základem jsou dobré obchodní podmínky, ve kterých můžete většinu informační povinnosti odbýt.
10. 6. 2015 23:31:17
https://webtrh.cz/diskuse/proplaceni-nakladu-pri-vraceni-zbozi/#reply1118695
Metaxa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
7. 7. 2015 08:21:46
Přesně tak, pouze peníze za směr k vám
7. 7. 2015 08:21:46
https://webtrh.cz/diskuse/proplaceni-nakladu-pri-vraceni-zbozi/#reply1118694
Pavel
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
9. 7. 2015 16:04:43
Mám zkušenost takovou pokud se nejedná o velkou částku tak jim to zboží nechám a pošlu peníze. Většinou se zákazník vrátí a znovu nakoupí a nenadává na e-shop . KLadný komentář napíše každý 1 z 10 spokojených ale z nespokojených napíše 9/10 .....
Spíš zvaž jestli není lepší prodělat 3 kila a pak např. vydělat 8 kil .
9. 7. 2015 16:04:43
https://webtrh.cz/diskuse/proplaceni-nakladu-pri-vraceni-zbozi/#reply1118693
superprodejce007
verified
rating uzivatele
11. 7. 2015 15:50:30
Napsal pleskanec;1208179
Mám zkušenost takovou pokud se nejedná o velkou částku tak jim to zboží nechám a pošlu peníze. Většinou se zákazník vrátí a znovu nakoupí a nenadává na e-shop . KLadný komentář napíše každý 1 z 10 spokojených ale z nespokojených napíše 9/10 .....
Spíš zvaž jestli není lepší prodělat 3 kila a pak např. vydělat 8 kil .
S tím psaním komentářů máte určitě pravdu, ale abych kvůli dobrému komentáři nechával zákazníkovi zboží za několik set korun a jen tak mu vrátil peníze? Tak to jste opravdu hodně štědrý, ale když vám to funguje :)
11. 7. 2015 15:50:30
https://webtrh.cz/diskuse/proplaceni-nakladu-pri-vraceni-zbozi/#reply1118692
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit