Zadejte hledaný výraz...

Propagace účetní firmy

Jana_P
verified
rating uzivatele
15. 10. 2013 18:45:04
Zdravím, založila jsem účetní a daňovou kancelář a teď řeším, jak ji lépe rozjet. Placená reklama nemá smysl a hledám jiné možnosti... jde o region Plzeňský kraj a Praha....
15. 10. 2013 18:45:04
https://webtrh.cz/diskuse/propagace-ucetni-firmy/#reply956078
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
15. 10. 2013 19:42:50
Napsal Jana_P;1010310
...Placená reklama nemá smysl...
Za každou reklamu se nějak platí...
15. 10. 2013 19:42:50
https://webtrh.cz/diskuse/propagace-ucetni-firmy/#reply956077
Jana_P
verified
rating uzivatele
15. 10. 2013 19:46:01
Placenou reklamou jsem myslela inzerci v novinách a na webových portálech. Mám ozkoušené z původního zaměstnání, že to opravdu nefunguje. Mám na mysli spíš nějaké praktické rady typu: vytiskni letáky a dej je na živnostenské úřady,... apod.
Za případné rady budu vděčná.
15. 10. 2013 19:46:01
https://webtrh.cz/diskuse/propagace-ucetni-firmy/#reply956076
Oskar
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
15. 10. 2013 21:56:50
Zaplaťte si nabídku zde na WT, za směšných 150/měsíc (můžete koupit 1měsíc nebo i celý rok s nějakou cca 10-15% slevou).
Vyzkoušejte, jestli se Vám to vyplatí. Sekce je skoro prázdná.
http://webtrh.cz/f155
15. 10. 2013 21:56:50
https://webtrh.cz/diskuse/propagace-ucetni-firmy/#reply956075
5star
verified
rating uzivatele
15. 10. 2013 22:05:39
Napsal Ignawin;1010382
Zaplaťte si nabídku zde na WT, za směšných 150/měsíc (můžete koupit 1měsíc nebo i celý rok s nějakou cca 10-15% slevou).
Vyzkoušejte, jestli se Vám to vyplatí. Sekce je skoro prázdná.
http://webtrh.cz/f155
A není prázdna právě z důvodu, že to není efektivní? :)
15. 10. 2013 22:05:39
https://webtrh.cz/diskuse/propagace-ucetni-firmy/#reply956074
Oskar
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
15. 10. 2013 22:11:52
Napsal 5star;1010383
A není prázdna právě z důvodu, že to není efektivní? :)
Nedokážu posoudit, nemám účetní firmu :)
15. 10. 2013 22:11:52
https://webtrh.cz/diskuse/propagace-ucetni-firmy/#reply956073
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
15. 10. 2013 23:24:07
Napsal Jana_P;1010334
Placenou reklamou jsem myslela inzerci v novinách a na webových portálech. Mám ozkoušené z původního zaměstnání, že to opravdu nefunguje. Mám na mysli spíš nějaké praktické rady typu: vytiskni letáky a dej je na živnostenské úřady,... apod.
Za případné rady budu vděčná.
Marketing lze (stručně) rozdělit na offline a online. S offline vám nepomůžu – jednak ho nedělám, jednak příliš nevěřím v jeho efektivitu.
Online marketing nabízí několik možností:
1. SEO (optimalizace pro vyhledávače)
V ideálním případě se váš web zobrazí na prvních pozicích v Googlu/Seznamu na klíčová slova prospěšná vašemu byznysu – v tomto případě například účetni firma, daňové poradenství pro živnostníky atd. Nemá smysl snažit se dělat SEO svépomocí, při hledání outsourcingu si dávejte pozor zejména na:
skutečně relevantní významná slova. Musí mít nějaký objem vyhledávání (tzn. že je X lidí za měsíc do vyhledávače skutečně napíše) a zároveň nesmí být příliš obecná nebo nabitá konkurencí (například cílit na "daně" nemá smysl).
„black hat” techniky umisťování webů: SEO je mj. o generování zpětných odkazů směřujících na váš web. Zejména Google je velmi přísný v posuzování jejich kvality a jistí wannabe poskytovatel= SEO služeb na nic nedbají, zaspamují celý internet spoustu bezcenných odkazů na váš web, shrábnou peníze a vám po pár měsících zbydou jen oči pro pláč, prázdná peněženka a „toxický” web.
„plaťte až po dosažení pozic”: někteří poskytovatelé SEO služeb se rádi ohánějí tzv. garancemi pozic – platíte určitý obnos, pokud se váš web zobrazuje např. na top3 v pozicích na určité klíčové slovo. To zní na první pohled úžasně, toto video však perfektně vysvětluje, proč je to (ve většině případů, nehodlám házet všechny do jednoho pytle) past na důvěřivé klienty.
2. Pay Per Click (PPC) kampaně
Google i Seznam mají specializované reklamní systémy (Adwords a Sklik), které zobrazují reklamy ve vyhledávačích nebo tematických webech. Reklamy mohou být textové i grafické a platíte pouze za „proklik” (=přivedeného návštěvníka na váš web).
Pokud budeme uvažovat např. textové reklamy ve vyhledávačích, princip je následující:
– paní Alena otevře www.seznam.cz a napíše do vyhledávání „daňové poradenství pro živnostníky”
vyjede následující stránka; výsledky se žlutým pozadím + sloupeček vpravo představují právě PPC reklamu v systému Sklik, ostatní výsledky (vlevo pod žlutým zvýrazněním) jsou „organické” výsledky ze zmiňovaného SEO.
– pokud je PPC správně nastavené, reklama na váš web se zobrazí např. na 2. pozici a v maximálně povolených 95 znacích osloví paní Alenu a vysvětlí jí, že právě vaše firma je pro ni to pravé.
paní Alena klikne na reklamu a vám se z kreditu v reklamním systému odečte cokoli mezi 20 haléři a cca 15 korunami (velmi záleží na oboru). Paní Alena posléze „přistane” na pečlivě vybrané stránce vašeho webu, například stručnému vyjmenování dalších benefitů vaší firmy společně s kontaktním formulářem.
pokud paní Alena kontaktní formulář skutečně vyplní, PPC systém zaznamená tzv. konverzi a vy uvidíte, jaké klíčové slovo a jaká reklama zákazníka přivedla.
Kromě tohoto principu textových reklam ve vyhledávačích lze u PPC používat také grafickou reklamu v tzv. obsahové síti – ty jsou nejtypičtěji k vidění na dceřiných webech Seznamu jako Sport.cz, Novinky.cz atd. (Google AdWords má samozřejmě tytéž, leckdy i propracovanější možnosti).
Stejně jako u SEO nemá příliš smysl řešit PPC svépomocí, protože je to taktéž specializovaný obor. Na co dávat pozor při výběru obchodního partnera?
– Nenechávejte si kampaně nastavovat přímo od Seznamu nebo Googlu! Ano, zní to paradoxně – ale potvrdí vám to téměř každý PPC správce v našich končinách; jejich lidé jsou většinou přetížení a zkrátka se nestíhají kampaním věnovat tak, jak je potřeba – tomu odpovídá úroveň nastavení a (neexistující) správy.
– Nemá smysl si nechat PPC jen nastavit. Nastavením PPC celý maraton jenom začíná – je potřeba nalézt optimální cenu za konverzi, provést A/B testing různých druhů reklam, upravovat cílovou stránku, analyzovat chování klientů přivedených z PPC na vašem webu... a tak dále.
– Vyžadujte přístupy k účtum a nechte se zasvětit do marketingového plánu. Každý kompetentní PPC správce je schopný stručně a srozumitelně vysvětlit, jak bude reklamu koncipovat, na jaká slova/obory cílit a odhadnout i měsíční náklady na reklamu / správu. Čím méně informací je správce ochoten poskytnout, tím rychleji utečte.
3. Affiliate Marketing
Přidávám jen pro úplnost, pro váš byznys to bude jen těžko fungovat – vytvoříte si síť reklamních partnerů, kteří si zvolí své vlastní metody propagace a platíte jim předem stanovenou provizi za dohozené zákazníky – ve vašem případě možná stojí za to zkusit sehnat typického obchoďáka.
Závěrem
Pokud se vydáte SEO nebo PPC cestou, vyžadujte jasné a prokazatelné reference. Hodinová sazba kompetentních lidí v obou oborech začíná řekněme na 300-400 Kč (u top odborníků počítejte kolem 1 500 - 2 000 Kč). Jakmile se vám bude někdo podbízet s hodinovkou 100 Kč, opět rychle utíkejte.
Osobně se věnuji PPC, pokud vás tento kanál zaujal, napište mi do PM (mohu doporučit odborníky i na SEO).
15. 10. 2013 23:24:07
https://webtrh.cz/diskuse/propagace-ucetni-firmy/#reply956072
Kdo ma byt vasim klientem? Zivnostnik online, ci offline zamereni? :) Podle toho se zamerujte a rozhodujte. Ondrej dal hezky rozbor, ale jestli jste z vesnice, kde mate 3 sadrokartonare, 4 zedniky a jednoho pokryvace, tak s online moc nepochodite.
15. 10. 2013 23:45:11
https://webtrh.cz/diskuse/propagace-ucetni-firmy/#reply956071
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit