Zadejte hledaný výraz...

Prodej značkového oblečení

Napsal brokendream;103944
To nic nemění na tom, že pokud se k výrobku nedostaneš, tak ti to k ničemu není.
Ano, ale já se k němu bez problémů dostanu. Zajdu do obchodu a prostě si jej koupím.
Šlo mi jen čistě o to, jestli mě někdo může zažalovat (a spor vyhrát) za to, že obcházím oficiální dovozce. A podle všeho nemůže.
26. 8. 2008 15:22:14
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115702
brokendream
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 8. 2008 15:26:06
Napsal Ondra_xxxx;103945
Ano, ale já se k němu bez problémů dostanu. Zajdu do obchodu a prostě si jej koupím.
Šlo mi jen čistě o to, jestli mě někdo může zažalovat (a spor vyhrát) za to, že obcházím oficiální dovozce. A podle všeho nemůže.
Tak to potom jsi bez problemů i když si myslím, že kdyby to byla nějaká lukrativní značka, tak tě jejich právnici roztrhají. Jak? Oni si vždy něco najdou.
26. 8. 2008 15:26:06
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115701
brokendream
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 8. 2008 15:29:53
Trošku OT, protože se mi nechce základat nový thread.
Štve mě, že některé značky (např.: And1) mají rozdělené kolekce na "kontinenty" (Evropa, USA a zbytek světa) a zboží pro jiný kontinent nelze oficiální cestou zakoupit.
26. 8. 2008 15:29:53
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115700
Napsal brokendream;103947
Tak to potom jsi bez problemů i když si myslím, že kdyby to byla nějaká lukrativní značka, tak tě jejich právnici roztrhají. Jak? Oni si vždy něco najdou.
Ano, o něco podobného se zřejmě pokoušeli právnici firmy Levis Strauss v případě prodeje jeansů nebo Silhouettes v případě prodeje brýlí. Dopadlo to tak, že spor prohráli :o)
26. 8. 2008 15:30:41
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115699
Napsal brokendream;103948
Trošku OT, protože se mi nechce základat nový thread.
Štve mě, že některé značky (např.: And1) mají rozdělené kolekce na "kontinenty" (Evropa, USA a zbytek světa) a zboží pro jiný kontinent nelze oficiální cestou zakoupit.
Jj. A tohle se možná docela i týká tohoto threadu. To dělení kolecí na kontinety může být i kvůli (ale nejenom) tomu vypršení práv vlastnictví.
Protože to co jsem psal nahoře platí jen pro EU trh. Takže když firma uvede nějakou kolekci na trh v USA, tak do EU to nemůžeš dovézt jinak, než že firmě zaplatíš za výhradní dovoz (tzn. že se staneš výhradním dovozcem). Jinak by si právě porušil vlastnictví dané firmy i přesto, že už zboží prodává v USA.
26. 8. 2008 15:34:15
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115698
brokendream
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 8. 2008 15:35:43
Napsal Ondra_xxxx;103949
Ano, o něco podobného se zřejmě pokoušeli právnici firmy Levis Strauss v případě prodeje jeansů nebo Silhouettes v případě prodeje brýlí. Dopadlo to tak, že spor prohráli :o)
V tom případě nechápu, že se to povedlo firmám jako Armani nebo výše zmiňovaný Apple u Iphonu.
26. 8. 2008 15:35:43
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115697
brokendream
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 8. 2008 15:38:28
Napsal Ondra_xxxx;103955
Jj. A tohle se možná docela i týká tohoto threadu. To dělení kolecí na kontinety může být i kvůli (ale nejenom) tomu vypršení práv vlastnictví.
Protože to co jsem psal nahoře platí jen pro EU trh. Takže když firma uvede nějakou kolekci na trh v USA, tak do EU to nemůžeš dovézt jinak, než že firmě zaplatíš za výhradní dovoz (tzn. že se staneš výhradním dovozcem). Jinak by si právě porušil vlastnictví dané firmy i přesto, že už zboží prodává v USA.
To třeba u toho And1 neplatí. Můžeš být výhradní dovozce, ale kolekci pro USA nepustí do Evropy.
26. 8. 2008 15:38:28
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115696
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
26. 8. 2008 16:47:54
Ahoj,
pár dobře míněných rad od mazáka:
a) to, že někde v zahraničí prodávají značkové zboží levněji , neznamená
automaticky, že se na tom dá u nás vydělat. U oblečení jsou zvyklostí velké marže (klidně 100% a více). Na západ od nás je mnohem větší kupní síla, takže butik v německu prodá na stejný počet obyvatel X-krát víc oblečení a tak si může dovolit nižší ceny (zvláště při výprodejích).
b) umístění prodejny -u prodeje oblečení je to naprosto klíčová věc, oblečení spadá mezi impulzivní nákupy tj. vidím - koupím (funguje spolehlivě u žen), o snu o prodejničce za rohem zapomeň - projde tam 20x míň lidí , ale nájem bude jenom nižší 2x. nutnost vchod z ulice (o místě v hypermarketu nemluvím - tam se jako jedinec nemáš šanci dostat) , musí se jednat o nejfrekventovanější místo kde chodí nejvíc pěších ve městě, velkoprostorové vitríny do ulice.Taková místa se dost blbě shání - je o ně samozřejmě dost velký zájem. Nájemné u města kolem 100 000 obyvatel i u menší prodejny na takovém místě bude 40-80 000 měsíčně. Sám asi všechno nestačíš - min. 1 prodavačku budeš potřebovat
(plus 20 000 v nákladech)
c) z bodu b) jasně vyplývá kolik toho musíš prodat abys ses uživil. Takže počítej s tím, že hrubý zisk (rozdíl mezi nákupem a prodejem) musíš mít aspoň tak 100 - 150 000 měsíčně. Z toho ti jasně vyplývá, kolik zboží budeš potřebovat nakoupit a kolik prodat. Počítej taky s tím, že oblečení je sezónní záležitost - letních modelů na vánoce zkrátka moc neprodáš. Ne vždy se ti taky podaří prodat úplně všechno s plnou marží. Část neprodáš ani pod nákupku. Muj odhad na velikost oběžného kapitálu je 1 až 2 milióny Kč
d) značkové zboží vyžaduje špičkový "design" interiér, pár poliček z ikea to nespraví, podle stavu obchodu tě čeká větší či menší přestavba interiéru
(zrcadla, osvětlení, kabinky, hudba, tv) - 200 000 bude možná málo, pokud to bude na zakázku.
e) zkušenosti se snaž získat (např. co taková brigáda v Kenvelu), potkat lidi co v tom oboru dělají, nauč se rozeznávat padělky (i v EU se podvádí)
sedni si na den před nějakou prodejnu a pěkně počítej - kolik lidí vejde dovnitř, kolik odchází s nákupem, kolik projde okolo. Mrkni na věkové složení obyvatel. Tohle dělaj všechny velké řetězce
f) dosaď si do výše zmíněného svoje čísla a možná ti i vyjde, že je výhodnější
spolupracovat výhradním distributorem a prodávat za vyšší ceny s tím, že budeš mít lepší dostupnost zboží, třeba oficiální reklamu a pokrytou záruku. Dost možná zjistíš, že nákupka od distributora není o tolik dražší než tvůj nákup v EU. (BTW máš prověřeno za kolik nakupují ofiko prodejny??)
No a jinak hodně štěstí a začni šetřit :-)
Napsal Ondra_xxxx;103288
Zdravím. Chci se zeptat zdejších zkušených traderů, na pár věcí ohledně podnikání v oblasti prodeje značkového oblečení.
Chci dovážet ze zahraničí (EU) levně značkové oblečení a zde ho prodávat v kamenné prodejně. Bohužel však s tímto nemám téměř žádné zkušenosti a docela by mě zajímalo, co při takovém rozjezdu musím vše zařídit a jaké budou zhruba počáteční investice. Nejde mi ani tak o samotné založení firmy, účetnictví a další legislativu jako spíše o vybavení prodejny, síla konkurence atd.
Dále by mě zajímalo, jestli nenastanou komplikace např s tím, že budu obcházet oficiální distributory těchto značek. Zboží bude ale originální, žádný fake z Turecka apod!
Určitě bych byl rád, kdyby tu někdo popsal své zkušenosti při rozjezdu něčeho podobného.
Děkuji všem za rady a připomínky.
S pozdravem
26. 8. 2008 16:47:54
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115695
radekbartuska
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
26. 8. 2008 17:04:48
Napsal Ondra_xxxx;103942
No tak myslím, že na tento problém znám již odpověď a nakonec je to zřejmě tak, jak jsem předpokládal.
To co tu řešíme popisuje zákon o tzv. "Vyčerpání práv k duševnímu vlastnictví k výrobkům".
Malá citace z článku:
"Evropský soudní dvůr zavedl tuto koncepci i do komunitárního práva a udělil jí komunitární dimenzi. Právo je tak v komunitárním měřítku vyčerpáno prvním uvedením na trh kdekoli ve Společenství, pokud se tak stalo se souhlasem majitele práva. Jakékoli další dispozice se zbožím, tedy jeho pohyb (dovoz, vývoz) mezi členskými státy, již nevyžadují souhlasu majitele práva a nemohou jím tak být omezovány."
A další "Závěr pak zní, že výkon práva majitele patentu, které je mu svěřeno právním řádem členského státu, a které spočívá v zákazu uvádět na trh v tomto státě výrobek chráněný patentem a uvedený na trh v jiném členském státě tímtéž majitelem patentu nebo s jeho souhlasem, je neslučitelný s ustanoveními Smlouvy ES o volném pohybu zboží na společném trhu."
A nakonec ještě jeden: "Obecně platí podle teorie o vyčerpání práv, že jakmile byl výrobek chráněný patentem uveden na trh majitelem práva nebo s jeho souhlasem, vyčerpal majitel svá práva k tomuto výrobku a nemůže zakázat jeho další pohyb na trhu. V případě členských států EU platí tzv. komunitární vyčerpání práv. „Trhem“ je celé území EU, což znamená, že byl-li výrobek uveden na trh majitelem patentu nebo s jeho souhlasem ve kterémkoli členském státě, vyčerpal majitel svá práva k výrobku pro celé území EU a nemůže bránit volnému pohybu výrobku, tedy jeho vývozu či dovozu z jednoho členského státu do druhého. "
Odkazy k tomuto problému:
http://www.sagit.cz/pages/lexikonheslatxt.asp?cd=156&typ=r&levelid=EU_342.HTM
http://www.epravo.cz/top/clanky/vycerpani-prav-k-nekterym-prumyslovym-pravum-soucasna-pravni-uprava-a-ocekavane-zmeny-v-dusledku-vstupu-do-eu-cast-i-22882.html?mail
http://isdvapl.upv.cz/servlet/page?_pageid=82,313&_dad=portal30&_schema=PORTAL30&618__102.menu_f=14779&619__102.folder_f=14908
Tak se nam to pekne rozjelo, ale to je dobre. Ja osobne se priklanim k ondrovi a tento ondrovo post budiz dukazem.
Na druhou stranu zase ty nejvetsi znacky kdyz budou chtit tak si neco najdou jak ti to pripadne prekazit, ale zaseto by pro to musely mit nejakej poradnej duvod, takze ani tak bych se toho nebal.
26. 8. 2008 17:04:48
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115694
Napsal ora;103998
Ahoj,
pár dobře míněných rad od mazáka:
a) to, že někde v zahraničí prodávají značkové zboží levněji , neznamená
automaticky, že se na tom dá u nás vydělat. U oblečení jsou zvyklostí velké marže (klidně 100% a více). Na západ od nás je mnohem větší kupní síla, takže butik v německu prodá na stejný počet obyvatel X-krát víc oblečení a tak si může dovolit nižší ceny (zvláště při výprodejích).
b) umístění prodejny -u prodeje oblečení je to naprosto klíčová věc, oblečení spadá mezi impulzivní nákupy tj. vidím - koupím (funguje spolehlivě u žen), o snu o prodejničce za rohem zapomeň - projde tam 20x míň lidí , ale nájem bude jenom nižší 2x. nutnost vchod z ulice (o místě v hypermarketu nemluvím - tam se jako jedinec nemáš šanci dostat) , musí se jednat o nejfrekventovanější místo kde chodí nejvíc pěších ve městě, velkoprostorové vitríny do ulice.Taková místa se dost blbě shání - je o ně samozřejmě dost velký zájem. Nájemné u města kolem 100 000 obyvatel i u menší prodejny na takovém místě bude 40-80 000 měsíčně. Sám asi všechno nestačíš - min. 1 prodavačku budeš potřebovat
(plus 20 000 v nákladech)
c) z bodu b) jasně vyplývá kolik toho musíš prodat abys ses uživil. Takže počítej s tím, že hrubý zisk (rozdíl mezi nákupem a prodejem) musíš mít aspoň tak 100 - 150 000 měsíčně. Z toho ti jasně vyplývá, kolik zboží budeš potřebovat nakoupit a kolik prodat. Počítej taky s tím, že oblečení je sezónní záležitost - letních modelů na vánoce zkrátka moc neprodáš. Ne vždy se ti taky podaří prodat úplně všechno s plnou marží. Část neprodáš ani pod nákupku. Muj odhad na velikost oběžného kapitálu je 1 až 2 milióny Kč
d) značkové zboží vyžaduje špičkový "design" interiér, pár poliček z ikea to nespraví, podle stavu obchodu tě čeká větší či menší přestavba interiéru
(zrcadla, osvětlení, kabinky, hudba, tv) - 200 000 bude možná málo, pokud to bude na zakázku.
e) zkušenosti se snaž získat (např. co taková brigáda v Kenvelu), potkat lidi co v tom oboru dělají, nauč se rozeznávat padělky (i v EU se podvádí)
sedni si na den před nějakou prodejnu a pěkně počítej - kolik lidí vejde dovnitř, kolik odchází s nákupem, kolik projde okolo. Mrkni na věkové složení obyvatel. Tohle dělaj všechny velké řetězce
f) dosaď si do výše zmíněného svoje čísla a možná ti i vyjde, že je výhodnější
spolupracovat výhradním distributorem a prodávat za vyšší ceny s tím, že budeš mít lepší dostupnost zboží, třeba oficiální reklamu a pokrytou záruku. Dost možná zjistíš, že nákupka od distributora není o tolik dražší než tvůj nákup v EU. (BTW máš prověřeno za kolik nakupují ofiko prodejny??)
No a jinak hodně štěstí a začni šetřit :-)
a) Ano, s tím souhlasím.
b) Velmi dobrá připomínka. Já přemýšlel hlavně nad umístěním té prodejny. Na začátku si rozhodně asi nebudu moct dovolit platit více jak 30 000 měsíčně za nájem. Takže tak nějak jsem počítal s tím, že prodejna nebude někde v centru města. Nicméně toto jsem chtěl kompenzovat reklamní kampaní. Ikdyž souhlasím, že nákup oblečení je impulzivní záležitost, tak podle mého zejména mladší generace lidí chodí nakupovat oblečení i cíleně. Aspoň u mě to tak je.
c) No ono hodně záleží, jaký druh oblečení chceš prodávat. Rifle se nosí jak v zimě tak v létě. Stejně tak košile, i svetry se dají nosit na jaro nebo v chladných letních večerech ;o)
d) No tohle bude rozhodně největší investice. Tady nevím jak ušetřit, ale na něčem se zkrátka bude muset šetřit. Tím boutiquem jsem nemyslel to, že ta prodejna bude luxus ale spíše jsem to přirovnával k rozloze ;o)
e) Velmi dobrá rada. Tohle mě nenapadlo.
f) Prověřeno jakou nákupku mají okolní prodejny nemám. A asi nebude nejlehčí to zjistit. Jedině že bych se pokusil pozvat na kafe některou z prodavaček :o))))
Díky za přínosný post...
26. 8. 2008 18:59:20
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115693
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
26. 8. 2008 19:42:17
Napsal Ondra_xxxx;104079
a) Ano, s tím souhlasím.
b) Velmi dobrá připomínka. Já přemýšlel hlavně nad umístěním té prodejny. Na začátku si rozhodně asi nebudu moct dovolit platit více jak 30 000 měsíčně za nájem. Takže tak nějak jsem počítal s tím, že prodejna nebude někde v centru města. Nicméně toto jsem chtěl kompenzovat reklamní kampaní. Ikdyž souhlasím, že nákup oblečení je impulzivní záležitost, tak podle mého zejména mladší generace lidí chodí nakupovat oblečení i cíleně. Aspoň u mě to tak je.
f) Prověřeno jakou nákupku mají okolní prodejny nemám. A asi nebude nejlehčí to zjistit. Jedině že bych se pokusil pozvat na kafe některou z prodavaček :o))))
Díky za přínosný post...
ad b) dohnat špatné umístění reklamou je u obchodu s oblečením je častá začátečnická chyba (navíc většinou zařizování provozovny často stojí víc, než člověk předpokládal a potom už na reklamu nestačí ...)
nejlepší reklamní kampaň je obchod v centru ;) ,
aby si dosáhl pomocí reklamy stejné návštěvnosti mimo centrum - náklady na to budou značné, tipoval bych , že určitě víc než nájem v atraktivní lokalitě,
Zkus si jenom spočítat kolik lidi projde okolo prodejny v centru a kolik kolem prodejny na okraji - ten rozdíl bude o hodně větší než rozdíl nájmů.:thumbup:
26. 8. 2008 19:42:17
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115692
Napsal Daveit;103572
Dej si pozor především na Lacoste co kupuješ. Setkal jsem se mnohokrát ve značkovém obchodě s Lacoste (polo) triky, které měly 3 knoflíčky, umělohmotné a na nich potisk Lacoste. Přitom opravdu originál triko Lacoste má pouze 2 knoflíčky a jsou z perleti bez potisku. Jak říkám u rádoby značkových trik Lacoste jsem se s tím už ve značkových obchodech setkal, tak pozor na to :-) Jinak přeji ti úspěch, jelikož toto odvětví obchodu mě též zajímá, tak jsem zvědavý jak se to bude vyvíjet ;)
No nemáš až tak docela pravdu. Lacoste funguje totiž kolekci od kolekce jinak . To znamená že například nová kolekce Lacoste má knoflíčky sice dva a s potiskem ale ne perleťové,kolekce 07 měla právě 2 i 3 knoflíky s perletí a potiskem. Je to dobrá ochraná známka protože FAKEři nedokážou tak rychle reagovat na nové kolekce
27. 8. 2008 16:15:48
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115691
Velmi zajímavá diskuse.
Pořád jsem ale nepochopil, jestli statut "výhradního dovozce" spočívá i v něčem jiném, než v dohodě mezi výrobcem a importérem. Je tam nějaký vymahatelný právní základ?
2. 9. 2008 16:51:19
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115690
filipG
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 9. 2008 10:10:33
1. Lacoste: s tými veľkosťami, gombíčkami, krajnou pôvodu to nebude také jednoduché:
Niektoré slovenské aj české médiá uviedli návody, ako rozpoznať originálne výrobky firmy Lacoste od napodobenín. Pravý krokodíl má byť viditeľne vyšitý, jednotnej veľkosti, gombíky sú vždy perleťové, bez nápisov a pri veľkostiach polokošele firma nepoužíva písmená S, M, L, XL. Táto informácia je podľa Petra Rotha, konateľa spoločnosti Notos Slovakia, ktorá predáva značku Lacoste na Slovensku, trošku zavádzajúca. „Uvedené rozpoznávacie znaky platia iba pre konkrétny model pola s číslom 1212,“ vysvetľuje. Ostatné výrobky majú logá rôznej veľkosti. Napríklad pri polokošeliach pre raperov je krokodíl obrovský, lebo zákazníci to tak chcú. Gombíky môžu byť aj popísané a veľkosť výrobkov sa označuje písmenami. Dnes sa Lacoste nebráni už ani zmene farby zeleného plaza. V Thajsku sa predávajú produkty tejto značky so zlatým krokodílom a polokošele vyššej triedy majú aj sivého plaza. „Falzifikát skôr poznáte podľa nízkej ceny ako podľa zaručených receptov na rozlišovanie,“ dodáva konateľ.
http://profit.etrend.sk/ludia-a-firmy/huzevnaty-ako-krokodil/99641.html
2. Výhradný dovozca pre ČR/SR: má na svojej strane výrobcu, ktorý nepredá nejakému malému obchodíku v ČR. Ale nie je problém nakúpiť v maloobchode v zahraničí v rámci EÚ a predávať tu.
3. problém je skôr vtom, že tými nákupmi v maloobchode v Nemecku veľa nevyriešite. V prémiových a luxusných tovaroch sa obchoduje s maržami v stovkách % pre maloobchod. Keď v Nemecku kúpiš za polovicu, tak pokiaľ nie si platca DPH, tak tu to predáš za bežnú cenu s len 100% maržou. A to ešte nie si lacnejší. Píšem, že 100% marža na takéto tovary je málo. Zabudnite na eshopy, aukro, ebay a spol. Pri takejto predajni máte tak vysoké náklady, že 100% marže sú pre maloobchodníka horší štandard. Môžete to utiahnuť len tak, že urobíte tzv. Outlet niekde na zlom mieste s lacným zariadením atď. A vlastne ani nič iné ako Outlel vámani nezostáva, lebo ani v tom Nemecku nekúpite aktuálnu kolekciu za 50% zľavu. Zľavy sú vždy až po sezóne.
update: ak sa ti to fakt rozbehne a ty prekročíš obrat pre DPH, staneš sa platcom tak ku všetkému musíš prirátať DPH. Buď to zmenšíš maržu, alebo zvýšiš ceny. Naproti tomu DPH na vstupe (nákup v zahraničí v maloobchode) si neuplatníš.
4. Nakoniec zistíte, že najlepšie by bolo ísť oficiálnou cestou: stať sa dovozcom, alebo brať od dovozcu a pracovať s normálnymi maržami. Teda od 150% vyššie pre aktuálnu kolekciu.
a ešte niečo pre inšpiráciu:
http://zaujimavosti.sme.sk/c/4061169/adi-das-dobyl-so-stuplami-svet.html
5. 9. 2008 10:10:33
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115689
radekbartuska
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 9. 2008 18:28:49
Napsal filipG;109423
1. Lacoste: s tými veľkosťami, gombíčkami, krajnou pôvodu to nebude také jednoduché:
http://profit.etrend.sk/ludia-a-firmy/huzevnaty-ako-krokodil/99641.html
2. Výhradný dovozca pre ČR/SR: má na svojej strane výrobcu, ktorý nepredá nejakému malému obchodíku v ČR. Ale nie je problém nakúpiť v maloobchode v zahraničí v rámci EÚ a predávať tu.
3. problém je skôr vtom, že tými nákupmi v maloobchode v Nemecku veľa nevyriešite. V prémiových a luxusných tovaroch sa obchoduje s maržami v stovkách % pre maloobchod. Keď v Nemecku kúpiš za polovicu, tak pokiaľ nie si platca DPH, tak tu to predáš za bežnú cenu s len 100% maržou. A to ešte nie si lacnejší. Píšem, že 100% marža na takéto tovary je málo. Zabudnite na eshopy, aukro, ebay a spol. Pri takejto predajni máte tak vysoké náklady, že 100% marže sú pre maloobchodníka horší štandard. Môžete to utiahnuť len tak, že urobíte tzv. Outlet niekde na zlom mieste s lacným zariadením atď. A vlastne ani nič iné ako Outlel vámani nezostáva, lebo ani v tom Nemecku nekúpite aktuálnu kolekciu za 50% zľavu. Zľavy sú vždy až po sezóne.
update: ak sa ti to fakt rozbehne a ty prekročíš obrat pre DPH, staneš sa platcom tak ku všetkému musíš prirátať DPH. Buď to zmenšíš maržu, alebo zvýšiš ceny. Naproti tomu DPH na vstupe (nákup v zahraničí v maloobchode) si neuplatníš.
4. Nakoniec zistíte, že najlepšie by bolo ísť oficiálnou cestou: stať sa dovozcom, alebo brať od dovozcu a pracovať s normálnymi maržami. Teda od 150% vyššie pre aktuálnu kolekciu.
a ešte niečo pre inšpiráciu:
http://zaujimavosti.sme.sk/c/4061169/adi-das-dobyl-so-stuplami-svet.html
Velmi zajimavy prispevek.
1) Neorientuji se, nicmene mluvilo se tady o prodavani originalnich Lacostu:) ALe jinak velmi zajimavy postreh a dobre clanky.
2) 100% souhlas. Pro zacatek reseni pres maloobchody v EU.
3) Dovolim si souhlasit, ze luxusni zbozi se da i v Nemecku apod koupit pouze velmi draze, tudiz tezko lze pak nasadit lepsi cenu nez ofic. dovozce, ale sanci bych videl v ruznych akcich a slevach, kde lze ve vetsim nakoupit celkem za dobre. Ze zbozi neni nejaktualnejsi je vec druha, ale aspon neco a aspon se nejak zacit musi. Postupem casu to samozrejme resi prestup na vetsiho hrace a stat se normalnim dovozcem nebo nakupovat od vyhradniho dovozce, ale nejak se proste taky zacit musi.
4) souhlas, ale k tomu se nejprve musis dobrat...a logicka cesta je vymyslet jak obejit vyhradniho dodavatele a rozjet to v malem..teprve potom to co rikas ty.
5. 9. 2008 18:28:49
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-znackoveho-obleceni/strana/5#reply115688
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit