Zadejte hledaný výraz...

Prodej více kusů zboží, z nichž zákazník vždy nějaké vrátí

marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 7. 2014 19:17:19
Nedávno jsem kupoval manželce tašku u firmy Ecobag. Po rozbalení byla žena zklamaná z barev, které byly mnohem tmavší, než na fotografiích v eshopu. Chtěla tašku vyměnit za jinou a operátorka jí doporučila, ať si příště objedná více typů tašek, vybere si a pro nepotřebné si firma pošle kurýra.
Tenhle model prodeje by jsem rád použil u svého eshopu, ale nemám představu o ekonomické stránce věci.
Předpokládám, že podstatné je, mít dobrou cenu za kurýra a službu Collect&Return. Zahrnout část poštovného do ceny výrobku a doufat, že většina takových zákazníků nakonec koupí více než jeden kus zboží.
Také měl zaujala služba Slevomatu, kde do krabice se zbožím, rovnou vloží podací štítek na vrácení.
Provozujete někdo stejný systém prodeje a podělíte se o zkušenosti?
Jaký nato máte názor?
1. 7. 2014 19:17:19
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036286
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
1. 7. 2014 23:31:31
Napsal marat;1102910
Nedávno jsem kupoval manželce tašku u firmy Ecobag. Po rozbalení byla žena zklamaná z barev, které byly mnohem tmavší, než na fotografiích v eshopu. Chtěla tašku vyměnit za jinou a operátorka jí doporučila, ať si příště objedná více typů tašek, vybere si a pro nepotřebné si firma pošle kurýra.
Tenhle model prodeje by jsem rád použil u svého eshopu, ale nemám představu o ekonomické stránce věci.
Předpokládám, že podstatné je, mít dobrou cenu za kurýra a službu Collect&Return. Zahrnout část poštovného do ceny výrobku a doufat, že většina takových zákazníků nakonec koupí více než jeden kus zboží.
Také měl zaujala služba Slevomatu, kde do krabice se zbožím, rovnou vloží podací štítek na vrácení.
Provozujete někdo stejný systém prodeje a podělíte se o zkušenosti?
Jaký nato máte názor?
Jo slevomat si to může dovolit, protože si svojí provizi vezme ať zákazník vrátí nebo ne. Oni neprodávájí. Opravdu chceš lidem ulechčovat to, že ti mohou vrátit zboží bez jakékoliv námahy? Počítej s rapidním nárustem vratek. Právě lenost a vzácnost času je důvodem, pro se ti zásilka nevrátí, přesto že zákazník není na 100% spokojen a místo balení, vypisování, a chození na poštu si to prostě nechá.
Jednoznačně totální nesmysl s lístkem na vracení.
A ten výběr- záleží co prodáváš, ale při představě toho, že pošlu někomu 5 košil, on mi 4 rozbalí a vrátí a nechá si jen jednu.....tak to mě po..r záda :)
1. 7. 2014 23:31:31
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036285
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 7. 2014 01:38:27
Manželka mě říkala, že zrovna z hadrama to v USA dost frčí. Nevidím v tom problém, zákazník si pošle košile 40,41,42 a vybere 42 a ostatní dvě pošle zpět, obchod samozřejmě není překvapený, protože počítal s tím, že se mu dvě vrátí (jen nevěděl které..)
2. 7. 2014 01:38:27
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036284
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 7. 2014 06:09:24
dkoudela: Zrovna košile bych takhle asi neprodával. Už jí pak nezabalíš pro další prodej.
Ale něco jednoduchého...dámské boty, by tak fungovat mohlo ne..?
2. 7. 2014 06:09:24
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036283
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 7. 2014 08:07:49
No, já ti nevím..
Abys' nesplakal na výdělkem. V "oběhu" spousta zboží a hlídat, co kdo kdy a hlavně jak (v jakém stavu) vrátil... To mi přijde dost náročný.
Nezapomeň, že:
1. "Z cizího krev neteče" , takže bych nespoléhal na to, že zboží se vrátí vždy v pořádku..
2. Člověk když už něco má, tak "zlenivý", abys nemusel upomínat o vrácení "zbytku".
To, že něco funguje v USA neznamená, že to může také fungovat u nás. Zejména u nás. USA jsou v tomhle směru zcela trochu jinde, než Evropa (a ČR vůbec). Netvrdím, že líp a dál, ale jinde a za jiných podmínek. A otázka je, i u jak velikých prodejců to už je realizovatelné i tam.
Určitě by to u nás bylo dost velké odlišení se od konkurence, ale v současné době bych to viděl ještě moc rizikové.
2. 7. 2014 08:07:49
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036282
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 7. 2014 08:48:45
Možná došlo trochu k nepochopení, ale zákazník by musel nejdříve zaplatit a vrácené zboží by se dobropisovalo, jako u klasické vratky. Jenom by se to zjednodušilo tím kurýrem.
2. 7. 2014 08:48:45
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036281
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
2. 7. 2014 09:09:27
některé eshopy tohle nabízí, mají např. první výměna zdarma. Nejlepší je tohle nabídnout jen pro výměnu. Tedy sice zaplatíš zákazníkovi poštovné, ale pořád zákazník u tebe nakoupil. Je to další konkurenční výhoda a navíc zákazník zjistí, že není potřeba se bát nakupovat po netu, protože si zboží bude moci vyzkoušet v pohodlí domova a pokud mu zboží nebude,tak ho vymění.
2. 7. 2014 09:09:27
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036280
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 7. 2014 09:10:00
Možná došlo trochu k nepochopení, ale zákazník by musel nejdříve zaplatit a vrácené zboží by se dobropisovalo, jako u klasické vratky. Jenom by se to zjednodušilo tím kurýrem.
Jo, jo. To mi už taky došlo. :-) Ale stejně zůstává ta agenda s vyskladněním a naskladněním... a náklady.
Když "půjdou" do cen, bude zboží dražší, když z marže, pak dost záleží, o kolik by se zvýšil obrat a náklady na tento způsob prodeje..
No, nevím, jestli to zákazníci přijmou. Já osobně bych si 3 věci asi těžko koupil, abych si mohl vybrat a pak ty dvě alespoň nějak zabalit a čekat na kurýra.. a pak na peníze, protože určitě kurýr mi je hned nedá. Nejde ani tak o ty "schované" peníze, jako s tím "zatížením" vracení. Ale právě možná by to mohlo mít zase i výhodu, že už to vracet z lenosti bude míň lidí a nechá si vše.. :-)
Možná u úzkého sortimentu by to fungovat mohlo.
Zřejmě nezbude, než to s nějakým vzorkem zboží otestovat v praxi, tady asi žádná "poučka" nezabere, lidé často dělají věci jinak, než se předpokládá.
---------- Příspěvek doplněn 02.07.2014 v 09:13 ----------
Napsal proseco;1103023
některé eshopy tohle nabízí, mají např. první výměna zdarma. Nejlepší je tohle nabídnout jen pro výměnu. Tedy sice zaplatíš zákazníkovi poštovné, ale pořád zákazník u tebe nakoupil. Je to další konkurenční výhoda a navíc zákazník zjistí, že není potřeba se bát nakupovat po netu, protože si zboží bude moci vyzkoušet v pohodlí domova a pokud mu zboží nebude,tak ho vymění.
To už mi přijde výhodnější ta koupě více kusů. (Z pohledu zákazníka): Do 14 dnů můžu (většinou) vracet do alelůja, ne? Tak jakápak první výměna zdarma? Vlastně ji ani jako zákazník nepotřebuji. Z pohledu prodejce je to snad poněkud lepší, ale zase záleží na okolnostech.
2. 7. 2014 09:10:00
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036279
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
2. 7. 2014 12:15:59
vracet můžeš, ale zaplatíš si dopravu, takhle jí za tebe zaplatí eshop.. Také to budeme zavádět
2. 7. 2014 12:15:59
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036278
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 7. 2014 12:45:44
Napsal proseco;1103095
vracet můžeš, ale zaplatíš si dopravu, takhle jí za tebe zaplatí eshop.. Také to budeme zavádět
Vrácení zboží do 14 dnů je i s vrácením poštovného, nebo ne?
2. 7. 2014 12:45:44
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036277
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
2. 7. 2014 20:45:04
poštovné, které šlo k tobě, by se mělo vrátit, ale nějak ho musíš vrátit eshopu a to platí zákazník... Ale někteří prodejci mají v OP, že mohou vrátit nejnižší cenu a pak mají např. osobní odběr zdarma a tak vrátit nemusí nic.
2. 7. 2014 20:45:04
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036276
asd
verified
rating uzivatele
2. 7. 2014 20:55:38
nevím nevím ... trojnásobek peněz venku v oběhu, spoustu blokovaných kusů produktu, složitá logistika, starosti s vracením ... a jak znám čechy, vrátí ti nakonec všechny tři a ještě k tomu špinavé a dál neprodejné :-) Podle mě eshopová sebevražda.
2. 7. 2014 20:55:38
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036275
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 7. 2014 21:43:21
Napsal proseco;1103304
poštovné, které šlo k tobě, by se mělo vrátit, ale nějak ho musíš vrátit eshopu a to platí zákazník... Ale někteří prodejci mají v OP, že mohou vrátit nejnižší cenu a pak mají např. osobní odběr zdarma a tak vrátit nemusí nic.
Tak s ne-vráceným poštovným si v tomto případě koledují o průser a flastr. I když to mají v OP, jelikož os. odb. se do dopravy pro tyto účely nepočítá.
2. 7. 2014 21:43:21
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036274
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 7. 2014 22:32:47
Tady se pořád špekuluje, že je to pro eshop nevýhodný. Ale 14ti denní lhůta na vrácení je vlastně to samé.
Beru to takhle:
1. Normálně zákazník nakoupí, vyzkouší, zjistí že mu to není nebo se mu zboží nelíbí, pošle zboží zpět a eshop vrací všechny náklady. Zajímalo by mě, kolik zákazníků bude po stejném eshopu chtít něco jiného, výměnu nebo nakoupí znova v budoucnu.
2. Zákazník koupí najednou 3ks oblečení, doma zkusí, vrátí dva a eshop vydělal nebo vrátí vše a situace stejná jako u varianty 1.
3. Zákazník objedná 3ks různého oblečení, protože nejsou varianty velikostí nebo svou velikost zná. Zde je šance, že nevrátí nic a eshop vydělal.
Problém vidím v nutnosti vyšších skladových zásob, zákazník prase zničí zboží a nelze použít na složitě balené zboží alá košile....
2. 7. 2014 22:32:47
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036273
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
3. 7. 2014 15:11:18
pokud toto někdo používá, jak to řešíte s dopravcem? Do balíku vkládáte již vytištěný štítek?
3. 7. 2014 15:11:18
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-vice-kusu-zbozi-z-nichz-zakaznik-vzdy-nejake-vrati/#reply1036272
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit