Zadejte hledaný výraz...

Proces tvorby hry

matusy
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
23. 8. 2013 11:54:13
Zdravím.
Zamýšľam vytvoriť hru. Modelovanie, efekty a animácie ovládam ( cca. :) ).
Rád by som si objasnil postup. Ako je to vlastne s vývojom ? (predpokladajme že vytváram Death Rally 2, Ignition 2)
Vidím to takto ( samozrejme netuším ako je to v skutočnosti ):
1) Vytvorím modely, textury, animácie, zvuky
2) Nahádžem ich všetky do jednej scény, pričom im zadám určité vzťahy, alebo každú postavu, animáciu, zvuk uložím a zpracujem ich pri programovaní
3) Programovanie... a tu som skončil... V akom jazyku sa programuje hra tak, aby sa dala považovať za hotovú...V akom prostredí sa to celé robí ? Čo je vlastne ten proces medzi hotovým prostredím ? ( po vytvorení modelov, zvukov atd ) ...
23. 8. 2013 11:54:13
https://webtrh.cz/diskuse/proces-tvorby-hry#reply936990
Jan Stejskal
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
23. 8. 2013 12:14:36
Váš bod 1 obvykle nastává až po minimálně půl roce práce na přípravě projektu.
Pro vytvoření hry potřebujete herní engine (a editor, ve kterém se hra vytváří). Ten má dané požadavky jak na modely, tak textury, materiály, animace, efekty, hudbu, zvuky a další součásti. Kromě programátorů potřebujete také designéry pro skriptování, to obvykle probíhá přímo v herním editoru (buď vlastní jazyk, nebo Lua a podobné).
Chce to mimo jiné také obrovské znalosti platformy, pro kterou hra bude, omezení paměti především určuje způsob poskládání levelů, resp. jejich částí a s tím musí počítat už samotná grafika (modely). Množství polygonů ve scéně, velikosti textur, složitost materiálů (normal mapy), složitosti animací (počet kostí, face animace) a mnoho dalšího už musí být vyřešeno v té přípravné fázi.
Pro jednoho člověka nezvládnutelný úkol, pro libovolný počet lidí bez zkušeností nebo vedení taktéž.
23. 8. 2013 12:14:36
https://webtrh.cz/diskuse/proces-tvorby-hry#reply936989
matusy
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
23. 8. 2013 12:26:47
Náročnosti na tvorbu sa neobávam ( Death rally má minimum animácii, žiadne kosti a počty polygonov mi robia vrásky najmenej )
Herný engine som prešiel len z ľahka a to UDK engine.
Rozumiem tomu správne že sa celá hra od modelovania, animácii, scriptovania a programovania robí v jednom engine ?
Opýtam sa ešte takto.
Je možné vytvoriť modely a mapu vo kúpenom engine a až následne posunúť prácu na scriptovanie a programovanie ?
23. 8. 2013 12:26:47
https://webtrh.cz/diskuse/proces-tvorby-hry#reply936988
Jan Stejskal
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
23. 8. 2013 12:40:19
Modely se nemodelují v engine, ale v nějakém pro daný engine vhodném software, například 3ds max, maya, modo. Ale je nutné je pak exportovat v takovém formátu, který ten engine umí použít (to je obvykle nějaký vlastní formát toho engine, tedy je potřeba mít i exportní plugin). Programování, záleží, zda je potřeba něco programovat (například fyzika), se dělá v čemkoliv, pro co má engine SDK (obvykle C++). Skriptování se dělá přímo v herním editoru. Také stavba scény, tedy všechny objekty, které nejsou pevné, se skládají až v editoru.
Je možné udělat komplet grafiku a až pak začít skriptovat (ono to ani jinak nejde, pokud ve scéně nejsou modely, není co skriptovat).
23. 8. 2013 12:40:19
https://webtrh.cz/diskuse/proces-tvorby-hry#reply936987
Jakub Pejzl
verified
rating uzivatele
23. 8. 2013 14:17:36
Je možné vytvoriť modely a mapu vo kúpenom engine a až následne posunúť prácu na scriptovanie a programovanie ?
Modelování provádíš v nějakém softwaru viz. co psal pan Jan Stejskal. Animace, scriptování a programování pak probíhá přímo v enginu. Některé enginy např. UNITY 3D má v sobě zabudovaný 3D modeler, ale je velmi zjednodušený a slouží pro jednoduší stavby objektů.
23. 8. 2013 14:17:36
https://webtrh.cz/diskuse/proces-tvorby-hry#reply936986
martinzsa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 8. 2013 15:16:31
ak chces vediet ako na to tak treba hlavne bud vela citat alebo najst si kvalitne video materialy. S podobnou myslienkou som sa pohraval aj ja poslednu dobu a kedze na animacie(postavy a podobne) som lavy a nechce sa mi s tym piplat tak som si vymyslel asi najjednoduhsi koncept - auticka :). Nasledne zacal proces vyberu herneho enginu v ktorom by sa mi dobre pracovalo. Z free mi vysiel Unity(existuje aj platena veryia ale na ucenie free staci) hlavne kvoli lahkemu vyvoju na viacero platforiem(pc, android, ios....- vytvoris hru a das si ju prekompilovat na danu platformu) a tomu ze sa v nom pise v C#/VB.NET(ten ovladam) alebo javascripte a nie napr v C,C++ na ktore mam od VS alergiu. Nasiel som si serial tutorialov kde od uplneho zaciatku az pokoniec ukazali a vysvetlili co kde a ako aby vznikla jednoducha hra v ktorej jazdis autickom. Ja som si prebehol tento tutorial aby som pochopil ako tak zaklady, ale staci hladat a najdes prakticky tutorial na vsetko a co ti na zaciatok staci a potom si to mozes uz vylepsovat a upravovat podla seba. FPS tutorial. Po zvladnuti tohto sa mozes zacat sustredit na grafiku, modely ozvucenie atd.... MOdely ako uz spomenuly ostatny robit v inom softe ako 3DS, Maya, blender atd podla toho ake export podporuje dany program a ake import povoluje zasa engine.
23. 8. 2013 15:16:31
https://webtrh.cz/diskuse/proces-tvorby-hry#reply936985
matusy
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
23. 8. 2013 15:32:05
Rozhodne si na to sám netrúfam, každopádne išlo mi o to vedieť, z čoho približne môžem vychádzať a či moje predpoklady boli správne.
Ďakujem
23. 8. 2013 15:32:05
https://webtrh.cz/diskuse/proces-tvorby-hry#reply936984
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit