Zadejte hledaný výraz...

Proč to všichni nedělají jako bazos? Diskuze na téma vývoje webových projektů, co funguje a co ne?

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
15. 6. 2020 11:12:44
Napsal streetcz;1587479
Radim Smička a jeho bazoš je fenomén. Ten člověk vyhrál jackpot a dost pravděpodobně nemá moc zkušeností s tvorbou projektů. To se prostě standardně stává, že někdy přeje štěstí i někomu, kdo absolutně netuší. To je jeho případ. A když k něčemu takovému přijdeš jako slepý k houslím, tak se pak logicky bojíš dělat jakékoliv změny, abys o ten svůj poklad nepřišel. Možná by částečný facelift/redesign pomohl to nikdo nemůže vědět. Není vůbec žádný problém to zkusit, provést A/B testování a zjistit to.
Jak může tohle někdo napsat :-)) Smička prostě ví, co je podstatné. Však on přesně ví, co má smysl dělat. Kéž by v tom měli jasno všichni.
15. 6. 2020 11:12:44
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454962
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
15. 6. 2020 13:07:51
Napsal beraniste;1587483
Jak může tohle někdo napsat :-)) Smička prostě ví, co je podstatné. Však on přesně ví, co má smysl dělat. Kéž by v tom měli jasno všichni.
Ale já vůbec netvrdím, že něco dělá špatně. Teď je v pozici, kdy má budget a může si najmou experty, kteří tomu rozumí. A to možná i udělal a dospěl k závěru, že změna UI smysl nemá. Zmiňoval jsem to i výše, pokud portál neplánuje nové funkce, které by šly těžko zrealizovat pomocí aktuálního UI (což oni pravděpodobně neplánují), tak je zbytečné redesignovat. Ten portál je pořád stejný, tak to opravdu smysl nemá.
Poukazoval jsem jen na nonsense, že někdo přijde a začne tvrdit ''podívej se tady na bazos on neredesignuje - hurááá nikdo nedělejte redesign, když něco funguje''. To je prostě špatnej přístup, protože můžeš posunou produkt o x% i když ''funguje''. ''funguje'' je subjektivní pojem, ale bavíme se o výkonnosti webu (o tom kolik vydělá).
A to, že k tomu přišel jako slepý k houslím je fakt. To není žádnej expert na úspěšné projekty :D řekl bych, že je to klasický webtržník, který byl ve správný čas na správném místě a udělal něco co se chytlo. Ale tam za tím fakt není žádný mastermind. Tohle se děje naprosto standardně a pak to těm majitelům a pár dalším lidem dává pocit, že to jsou nějací online bohové. Pro mě Bazoš není ani jáhodou inspirace. Tam není nic co obdivovat nebo ocenit.
15. 6. 2020 13:07:51
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454961
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
15. 6. 2020 15:11:14
Napsal beraniste;1587483
Jak může tohle někdo napsat :-)) Smička prostě ví, co je podstatné. Však on přesně ví, co má smysl dělat. Kéž by v tom měli jasno všichni.
A jak to vis ty ze on vi uplne presne co je podstatne? z ceho vychazis? (ja Smičku neznam a absolutne do toho nevidim, tak se ptam, protoze bych to chtel pochopit)
15. 6. 2020 15:11:14
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454960
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
15. 6. 2020 16:02:33
Abych trochu odlehčil v současné situaci, napadlo mě se nezávazně pobavit o tom, jaké má kdo názory a zkušenosti na předělávání, vývoj, redesigny, a dlouhodobé vedení projektů. Protože třeba ten bazoš, jak napsal beraniste, v tom má jasno, tak proč to tak nedělají všichni? Proč se topí velké peníze ve vývoji webů a proč se předělávají vizuálně?
Napsal beraniste;1587483
Jak může tohle někdo napsat :-)) Smička prostě ví, co je podstatné. Však on přesně ví, co má smysl dělat. Kéž by v tom měli jasno všichni.
Já chápu, jak jsi to myslel, ale napsal jsi to tak, jako kdybys chtěl, aby se lidé chytili toho, že Smička v tom má jasno (protože jasně), a ty s tím přístupem souhlasíš, takže máš také jasno a ideální by bylo, aby v tom měli jasno všichni.
Jenže tak jednoduché to prostě není. Nabízí se poznamenat, že ty nejhorší zvěrstva v dějinách lidstva byly obvykle páchány lidmi, kteří v tom také měli jasno, to jen takové popíchnutí mimo, proč raději řeším různé věci a obvykle nemám v ničem úplně jasno, protože rád přijímám nové informace. Tak proč se nepobavit o odlišném pohledu na věc?
Jedna věc je předělávat věci postupně, aby se člověk vyhnul šoku, ke kterému dochází zde. Druhá věc je, zda nějaký projekt naplnil svůj maximální potenciál, nebo zda stagnuje. Internet je stále velmi mladý a na spoustu věcí přicházíme - digitální design nemá oproti například architektuře žádnou tradici, takže se stále hodně experimentuje. Některé věci, které fungovaly před 30 lety, budou fungovat i dnes, byť s menšími obměnami. Některé základní koncepty budou vždycky pravdivé. Ale forma se mění, zdokonaluje, vyvíjí.
Do toho jsou tu trendy, především ty vizuální, protože to je vždycky nejvíc vidět, ale mimo toho minimálně designéři musí sledovat a vnímat posun co se používání webů týče, který se vyvíjí podle toho, co uživatelé dělají. Pryč je éra tisknutí webovek na papír, většina lidí kouká na mobily. Já, pokud je to možné, volím střední cestu mezi tradicí a inovací. Většina uživatelů obvykle neví, co chce, protože se nad tím nezamýšlí. To neznamená, že jsou lidé tupci, ale že dokud neuvidí, že něco řeší jejich problém či potřebu, tak to nemusí být schopni uchopit. Takže spoléhat na to, že jsou všichni spokojení, protože si zrovna nevzpomenou, co jim chybí, je z dlouhodobého hlediska nebezpečné. A stejně tak je nebezpečné drasticky měnit web, ale někdy není na výběr.
Mimochodem, i bazoš má mobilní aplikaci. Prosím, tady k těm argumentům, že stačí, když je všechno pořád stejné, vypadá tohle jako bazos.cz? https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.ackee.bazos&hl=en_US
15. 6. 2020 16:02:33
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454959
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
15. 6. 2020 16:12:09
ja mylsim ze na webtrhu nema smysl vest tyhle debaty, ja tu z mistniho osazenstva nemam pocit, ze jsou takovych diskusi schopni, kazdej v tom ma jasno a pres jejich nazor nejede vlak... zas to nikam nepovede... ostatne jako jakykoliv jiny diskuse tady... Necham se prekvapit kdyz to bude jinak...
15. 6. 2020 16:12:09
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454958
Jakub
verified
rating uzivatele
(101 hodnocení)
15. 6. 2020 16:48:43
Třeba bazoš a právě to letgo je podle mě dobrý příklad. V dnešní době je mi u 99 % věcí jedno, odkud v ČR jsou, tedy odkud je prodejce (2. den to mohu mít doma). Kromě věcí, které podléhají rychlé zkáze (ale ty jsou dostupné napříč ČR). Takže právě proto mě osobně moderní letgo, nejen v tomto ohledu opravdu neuspokojovalo, a to i když byl design podle trendů moderní, příjemnější byl pro mě bazoš. Obecně mám názor ten, že právě díky trendům má hromada lidí vůbec práci (UI/UX, protože některou logiku prostě nejde ohnout a připadá mi to trochu jako SEO bublina, která hlavně napravovala chyby, ale prodávalo se to jako zlato). Prostě něco měnit, aby se to pak mohl měnit zpět atd. A pokud je webtrh fórum, nebo jeho část má být, očekávám design pro tento účel. Takže na prvním místě čitelnost a přehlednost. A pokud na homepage hledám inspiraci, příležitosti atd. tak mě opravdu nezajímá první polovina webu (začátečnické věci lidé hledají jako začátečníci na googlu a složitější nebo unikátní potřeby stejně nedohledám, protože buď nevím jak se zeptat, nebo je to unikátní věc a nebo selže vyhledávání). Kdo z nás co zná webtrh chodí hledat sem vs na google? A abych dostal informace, které chci, nebudu kvůli tomu pořád rolovat a nebo se přihlašovat. Další věcí třeba nadpisy podtrženě - toto nepochopím vůbec. Je toho víc a respektuji samozřejmě záměr, do kterého nevidím i to, že to není finální podoba, ale divím se, že zrovna u fóra není nasloucháno diskutujícím. A jinak podle mě mají všechny debaty smysl, když to není o aroganci a osobních útocích, které tady spousta lidí vede :-) Jinak Smička podle mě je hodně cennou inspirací, nepodceňoval bych to.
15. 6. 2020 16:48:43
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454956
Jakub
verified
rating uzivatele
(101 hodnocení)
15. 6. 2020 16:48:58
Třeba bazoš a právě to letgo je podle mě dobrý příklad. V dnešní době je mi u 99 % věcí jedno, odkud v ČR jsou, tedy odkud je prodejce (2. den to mohu mít doma). Kromě věcí, které podléhají rychlé zkáze (ale ty jsou dostupné napříč ČR). Takže právě proto mě osobně moderní letgo, nejen v tomto ohledu opravdu neuspokojovalo, a to i když byl design podle trendů moderní, příjemnější byl pro mě bazoš. Obecně mám názor ten, že právě díky trendům má hromada lidí vůbec práci (UI/UX, protože některou logiku prostě nejde ohnout). Prostě něco měnit, aby se to pak mohl měnit zpět atd. A pokud je webtrh fórum, nebo jeho část má být, očekávám design pro tento účel. Takže na prvním místě čitelnost a přehlednost. A pokud na homepage hledám inspiraci, příležitosti atd. tak mě opravdu nezajímá první polovina webu (začátečnické věci lidé hledají jako začátečníci na googlu a složitější nebo unikátní potřeby stejně nedohledám, protože buď nevím jak se zeptat, nebo je to unikátní věc a nebo selže vyhledávání). Kdo z nás co zná webtrh chodí hledat sem vs na google? A abych to dostal, nebudu kvůli tomu pořád rolovat a nebo se přihlašovat. Další věcí třeba nadpisy podtrženě - toto nepochopím vůbec. Je toho víc a respektuji samozřejmě záměr, do kterého nevidím i to, že to není finální podoba, ale divím se, že zrovna u fóra není nasloucháno diskutujícím. A jinak podle mě mají všechny debaty smysl, když to není o aroganci a osobních útocích, které tady spousta lidí vede :-) Jinak Smička podle mě je hodně cennou inspirací, nepodceňoval bych to.
15. 6. 2020 16:48:58
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454957
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
15. 6. 2020 17:17:22
Jestli si myslíš, že UX je něco jako SEO bublina, tak žiješ naprosto mimo realitu. Bohužel je to tak komplexní obor, že je těžké na první dobrou pochopit čemu všemu se věnuje a jaké postupy se používají při práci (doporučuji googlit). Také je to tím, že většina lidí zde na WT se s kvalitním UX vývojem nesetkala, protože se správně aplikuje pouze u projektů, kde je na něj budget.
A připouštím, že právě ta komplexnost umožňuje vznik příležitostí i pro lidi, kteří o tom nic neví. Takhle to máš naprosto se vším. Je nějaké téma ve kterém je těžké se zorientovat, tak se automaticky vyrojí borec, kterej bude mít na čele nalepeno UX expert se sloganem ''já vím jak zvednout váš business''.
Doporučuji
An Introduction to User Experience Design - Beaker & Flint - Medium
Agile & Lean UX - Beaker & Flint - Medium
Intro to UX Research - Beaker & Flint - Medium
Opravdu jestli si někdo myslíte, že pořádně víte co je UX, tak je potřeba provést reality check. Dle mého tu na celém WT napočítám tak 4 lidi, kteří reálně víc co znamená UX. Pokud to víš, tak nikdy neřekneš, že lze přirovnat k SEO bublině.
UX je hlavní a prioritní část vývoje online projektu, který chce být úspěšný. Hodně zjednodušeně řečeno, UX zajišťuje, aby projekt, který pustíš ven, úspěšný byl. A pokud tým UXáků udělá svou práci kvalitně, tak máš pravděpodobnost úspěchu blížící se 100%. Protože vycházejí z dat, oni zjistí jak projekt udělat, aby byl úspěšný. To je ten main purpose of UX. Je to pouze práce s reálnýmy daty, takže tam ani není prostor cokoliv zpochybňovat. Dokonce je běžné, že UX tým zjistí, že projekt tohoto rázu nemá smysl (ze získaných dat - dotazníky, průzkumy,...) a projekt se ani nerealizuje.
Wtf, tenhle přesun konverzace je scam moderátoři. Teď jsem hlavním aktérem vlákna, které pomlouvá Bazoš. Rád bych tam ještě někdy něco prodal, tak uvažujte před konáním :)
15. 6. 2020 17:17:22
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454955
Jakub
verified
rating uzivatele
(101 hodnocení)
15. 6. 2020 17:37:18
To nebylo ve zlém, ale s ohledem na to, že ve většině případů prostě SEO i zpětné řešení UI/UX řeší něco, co mělo být při návrhu v pořádku. Takže tak jak se objevilo SEO a dnes už je mnohem častěji zahrnuto ve standardu, tím si podle mě prochází UI/UX, které bylo dlouho opomíjeno. To, co jsi popsal nijak neznehodnocuji a nerozporuji. Jen jsem chtěl říci, že je UI/UX víc trendy a řeší se. A stejně jako SEO, tak i UI/UX dělá opravdu dobře zlomek z těch všech.
15. 6. 2020 17:37:18
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454954
lada1979
verified
rating uzivatele
15. 6. 2020 21:53:27
Napsal Petr Široký;1587517
Abych trochu odlehčil v současné situaci, napadlo mě se nezávazně pobavit o tom, jaké má kdo názory a zkušenosti na předělávání, vývoj, redesigny, a dlouhodobé vedení projektů. Protože třeba ten bazoš, jak napsal beraniste, v tom má jasno, tak proč to tak nedělají všichni? Proč se topí velké peníze ve vývoji webů a proč se předělávají vizuálně?
Super nápad, ale obávám se, že se tu jako podnikatelé a pracovníci IT a provozovatelé eshopů serveme jako psi.
Já jako jediný redesign uznávám tak nanejvýš dodělání responzívní verze. Redesign na našem hlavním eshopu jsem dělal 3x a naposled v roce 2012-2014 a ani v současné době nestrádám a eshop produktivně roste i když něco úmyslně omezujeme. Vždy se mě ale mí zahraniční partneři zeptali proč to dělám, když to fungovalo, jelikož všichni at již v Německu, Anglii, Itálii, Nizozemí a i v Polsku jedou na svých původních řešeních starých i 20 let. Tak nevím, jestli jsou v těchto zemích tak drazí IT pracovníci a nebo to je mentalitou či k čemuž se přikláním já pouze ekonomickým myšlením.
Samozřejmě je ale třeba brát v úvahu o jaké eshopy jde. Pokud udělá redesign Alza a přinese jí to nějaké zvýšení konverze ted střelím třeba o 0,2% tak je to zcela jiná částka než u eshopu s obratem třeba 5-10 mil. ročně, který samozřejmě na pořádný redesign nemá peníze a nebo v tom nevidí ekonomický smysl.
Zase na druhou stranu se lépe topí peníze cizí (viz. ZOOT a další) než vlastní. Co mě však absolutně vytáčí a to jsem poslední dobou dost klidný tak názor "ten shop je tak škaredý, že bych si tam nic nekoupil". A toto se tedy bere kde a jaký je k tomu důvod? Pro mě je důvodem k nákupu na eshopu, především to, že firma funguje a ne jak vypadá eshop. Navíc pokud někdo uvádí, že pozitivní vliv redesignu je měřitelný, tak já tvrdím, že z ekonomického hlediska měřitelný není, jelikož by se muselo měřit na stejném sortimentu, stejném regionu a ustálené ekonomice, což je naprosto nereálné.
15. 6. 2020 21:53:27
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454953
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
15. 6. 2020 22:16:57
Napsal láďa1979;1587572
Zase na druhou stranu se lépe topí peníze cizí (viz. ZOOT a další) než vlastní. Co mě však absolutně vytáčí a to jsem poslední dobou dost klidný tak názor "ten shop je tak škaredý, že bych si tam nic nekoupil". A toto se tedy bere kde a jaký je k tomu důvod? Pro mě je důvodem k nákupu na eshopu, především to, že firma funguje a ne jak vypadá eshop. Navíc pokud někdo uvádí, že pozitivní vliv redesignu je měřitelný, tak já tvrdím, že z ekonomického hlediska měřitelný není, jelikož by se muselo měřit na stejném sortimentu, stejném regionu a ustálené ekonomice, což je naprosto nereálné.
A pak jsou tu nesmyslné AB testy s ne zcela vypovídajícími výsledky a špatnou interpretací (které teda děláme také). Ale k čemu to je? Vy testujete něco, co bude fungovat/nefungovat na té cílovce co tam máte. Když to chcete posunout správným směrem, tak ten výsledek může na současné cílovce klidně vyjít špatně, ale pokud by nová verze běžela 2 roky a cílovka se změnila, tak to může mít klidně pozitivní dopad. A to je vlastně něco, nad čím si také lámu hlavu. Takže už to dělám spíš opačně. Řeknu si jakou chci cílovku, jak to já chci dělat, a finální projekt tam ty správné lidi nabalí.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně dlouhodobý cíl u Webtrhu. Zda se třeba s námi, co tu ještě jsme, počítá.
15. 6. 2020 22:16:57
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454952
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
15. 6. 2020 22:27:58
Napsal kubiz;1587525
Třeba bazoš a právě to letgo je podle mě dobrý příklad. V dnešní době je mi u 99 % věcí jedno, odkud v ČR jsou, tedy odkud je prodejce (2. den to mohu mít doma). Kromě věcí, které podléhají rychlé zkáze (ale ty jsou dostupné napříč ČR). Takže právě proto mě osobně moderní letgo, nejen v tomto ohledu opravdu neuspokojovalo, a to i když byl design podle trendů moderní, příjemnější byl pro mě bazoš.
Co je moderní? Já osobně ten termín nemám rád, protože nenese velkou hodnotu a je často zneužíván, aby se protlačily nevhodné nápady. Na letgo nemám názor, přišlo mi to jako divná služba, celý ten model byl experimentální, je to vhodné srovnání? I cílovka byla dle mého úsudku odlišná, možná proto se LetGo neujalo, třeba to špatně odhadli. Co takhle https://www.sbazar.cz/? Osobně mám raději slova nadčasový a praktický.
Napsal kubiz;1587525
divím se, že zrovna u fóra není nasloucháno diskutujícím.
A já pořád opakuji, že nasloucháme, a i přesto, že mi ostatní lidé nenaslouchají, tak to budu opakovat dál :) Zpětnou vazbu beru a pracuji s ní, bohužel i to chce čas. Nejde jen tak během několika týdnů věci výrazněji předělat to, co lidé viděli, zvlášť pokud se to musí v první řadě odladit - máme teď v řešení asi 80 úkolů jen na opravy šablon. Pak bude prostor na úpravy a změny.
Napsal streetcz;1587530
Wtf, tenhle přesun konverzace je scam moderátoři. Teď jsem hlavním aktérem vlákna, které pomlouvá Bazoš. Rád bych tam ještě někdy něco prodal, tak uvažujte před konáním :)
Já jsem myslel, že můj příspěvek zůstane první v tématu, ale vbulletin to holt automaticky bere tak, že nejstarší příspěvky jdou nahoru.
Napsal láďa1979;1587572
Super nápad, ale obávám se, že se tu jako podnikatelé a pracovníci IT a provozovatelé eshopů serveme jako psi.
Snad ne. Dobrovolně jsem se umístil do dočasné pozice vrchního mučedníka a samosoudce v jedné osobě, kdyby došlo na nejhorší, tak to nějak rozsoudíme.
Zmínil jsem redesign jako už okrajovou věc, která má smysl ve vzácných případech, protože souhlasím, že k tomu dnes často není důvod. Před nějakými deseti lety mělo smysl redesignovat víc, protože se hodně střídal hardware, smartphony byly na vzestupu a technologický dluh byl každou chvíli, navíc nebyly k dispozici kvalitní šablony v takové míře jako dnes. I tak to byl pokaždé risk. Nedá se garantovat, že následkem redesignu se zvednou prodeje o X. Proto mluvím o postupném vylepšování, což je ideální postup - když to jde, tak vždycky tohle.
Pro každý byznys je důležité postupně vylepšovat své řešení. Nemusíme rozebírat, co je konkurenceschopnost, a pokud někdo sedí na zadku a neřeší, co se mění a jaké nové věci může zákazníkům nabídnout, aby si lépe získal jejich přízeň, dřív nebo později se mu to vymstí. Pokud někdo jede na 20 let starém řešení, tak ok, ale za tu dobu na něm museli udělat hromadu práce, ne? Samozřejmě vím o řadě systémů (různé databázové systémy), kde se některé věci dlouhodobě zanedbávaly, a pak se někdo vzpamatuje a začne řešit obrovský technický a funkční dluh. Nevím, jaké máš partnery, ale já vidím obzvlášť u zahraničních webů (a e-shopy rovněž) jak neustále inovují a drží krok. No a když už se web vyvíjí/vylepšuje, tak proč nevylepšovat i UI? Obecně dnes prakticky všechno může být dost unifikované (což se zase některým lidem nelíbí, protože naříkají, že všechno vypadá stejně), což má prakticky jen výhody.
Jinak ke škaredosti webu, to je velmi obecné tvrzení, dostáváš tím názor, že pro daného uživatele je takový e-shop nedůvěryhodný - abych s názory mohl pracovat, musím je přetavit na nějaká jednoduchá fakta, dostat z nich to užitečné, s čím dál pracovat. Jak moc takových lidí je, těžko říct, ale většina lidí nezkoumá, jak funguje firma na pozadí e-shopu. V některých případech, pokud tomu cílovka odpovídá, může zastaralý e-shop opravdu být na škodu i z vizuálního hlediska - ale nechci to dramatizovat, na druhou stranu spousta lidí vesele nakupuje a používá lecjaká zvěrstva (mě nevyjímaje).
15. 6. 2020 22:27:58
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454951
Dála Musil
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
16. 6. 2020 07:41:10
Všechny posty jsem nečetl, takže jen reakce na ten první - podle mě to má v hlavě R. Smička srovnané dobře, viz rozhovor.
16. 6. 2020 07:41:10
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454950
lada1979
verified
rating uzivatele
16. 6. 2020 09:22:24
Petr Široký: Podívej se takt třeba na FIO a KB. U Fio ani nepamatuji, že by tam nějaký redesign grafiky byl. KB má za 10 už třetí a ten mě fakt tak štve, že jsem většinu převedl na FIO. Největší tragédie je, že u Profi nejsou schopni posunout tlačítko odhlásit z pozice hluboko dole vlevo na nějako viditelnou. Ještě mi vnutili i Mojibanku (tady evidentně není cílovka podnikatel s tisíci transekcemi a zahr. platbami), prý že na to mají menší náklady tak jestli bych ji nezkusil, ale ta po redisignu na PC a pro mě je naprosto nepoužitelná.
A to zahraničí, mí partneři za ty roky neudělali skutečně nic. Jeden se pokoušel o redesign, ale jak zjistil, že musí jít na jiné databáze, tak to po 4 letech vzdal, možná s tím souvisí, že je v důchodovém věku a jeho společník to má 3 roky do důchodu.
Z mého pohledu je problém u moderních řešení třeba kategorie vodorovně. Znám eshop, co těch kategorií má 400, což je asi 5 stránek rolování monitoru, když to zkoušel na krabicovém řešení, tak většina lidí ani nedorolovala do konce a skončila obligátně na 2 obrazovce. Na stávajícím to má vlevo svisle, je to přehlednější a ten problém tam není. Samozřejmě všichni víme jak to řešit, ale zákazník to nepochopí jelikož to je takový rozdíl jako přechod u účetního programu v Dos, kde sis vystačil s klávesnicí na něco pod Windows, kde musíš šahat na myš a práce se zpomalí o 30-40%. Sám mám několik Fastcentriků a rozdíl mezi objednávkou ve verzi 1 a 3 je i 5 klikutí myší, tedy pokud to ve verzi 3 vůbec zákazník najde. A pokdu i odborníci z Netdirect povídají něco o UI/UX a přitom nejsou schopni řešit výše popsané a jejich řešení není schopno řešit přehledné hledání na eshopu, zákazník tak odchází a já ho musím nahánět reklamou a SEO. Samozřejmě tyto problémy vycházejí z desetitisíce položek a jejich vhodném zařazení do kategorií.
Ano ideální postupně samozřejmě dělat to postupně, ale pokud máš shop ještě na asp, které už pomalu nikdo neumí a nebo v tom nechce dělat, tak řešení je nový eshop a to je zase nějaké to mega a to už se mi taky nechce.
16. 6. 2020 09:22:24
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454949
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
16. 6. 2020 09:31:21
Úspech bazosa som pochopil tak, že v určitej chvíli išiel proti prúdu ako ostatné inzertné portály.
Mám na mysli že nedopustil fajkové inzeráty ale každý inzerát mal funkčný telefón.
Ak si uvedomíme že vtedy mať sim kartu nebolo až také jednoduché, nerozdávali to zadarmo,
takže je možné predpokladať že predajcovia boli viac menej autentický a identifikovateľný.
O tom sa dá veľa písať, je v tom trochu náhody a šťastia ktorú priniesla historická doba. Ale všetci sa asi zhodneme, že
majiteľ to dodnes zásadne neposral.
16. 6. 2020 09:31:21
https://webtrh.cz/diskuse/proc-to-vsichni-nedelaji-jako-bazos-diskuze-na-tema-vyvoje-webovych-projektu-co-funguje-a-co-ne/#reply1454948
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit