Zadejte hledaný výraz...

Proč máme u našeho eshopu tak nízkou konverzi?

Celoy
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
21. 5. 2013 17:26:27
Ahoj,
momentálně se svým kolegou řeším jeden velký problém a tím je nízká konverze v našem obchodě s oblečením www.kru.cz.
Je to dlouhodobý problém, ze kterého jsme dosti nešťastní. Když vezmu například včerejšek, tak návštěvnost 400 lidí (200 PPC, 100 Zboží a Heureka, 100 vyhledávače) a jen 3 objednávky. Dnes 300 lidí a žádná oblednávka.
Chtěl jsem Vás, zkušenější v oblasti vedení eshopů, poprosit, zda Vás při návštěvě našeho eshopu nenapadne nějaká myšlenka na zvýšení konverze. Rád bych zjistil, proč návštěvníci eshop opouští, aniž by nakoupili. Zda je eshop nepřehledný, objednávkový proces složitý, atd. Ceny si myslím, že máme stejné jako konkurence.
Budu rád za jakékoliv Vaše náměty a připomínky. Děkuji.
S pozdravem
Petr Páral
21. 5. 2013 17:26:27
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903647
v zásadě to je vždy kombinací níže uvedeného, vy nebudete výjimkou:
  • nedůvěryhodnost obchodu
  • nepřehlednost obchodu
  • nedostatečné informace o zboží
  • příliš vysoké / příliš nízké (=>nedůvěra) ceny
  • nekvalitní (nerelevantní) návštěvnost - ve vztahu počet návštěv vs. objednávky nikdy neexistuje přímá úměra
  • nepřehledný proces objednávky
  • nevhodná výzva k akci
U vašeho konkrétně bych to viděl na:
  • nedůvěryhodnost e-shopu
  • nic mne neláká objednat právě u vás, takovýchto e-shopů je spousta (neznámá značka)
  • špatně cílená návštěvnost - počet návštěv nic neznamená. Z PPC můžete stejně dobře přivést 2000 návštěv, které neudělají žádnou konverzi, jako přivést 2000 návštěv a mít z nich 100 konverzí.
Možná k tomu přispívá i proces objednávky a samotného výběru zboží, ale bohužel se teď nedostanu k tomu abych si to proklikal. Samozřejmě jde jen o prvotní domněnky, na druhou stranu bez bližšího pohledu na shop a znalosti dat webové analytiky jen těžko dostanete jiné rady.
21. 5. 2013 17:45:05
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903646
saas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 5. 2013 18:32:35
Správnou cestou je věci na webu analyzovat - tj. např. zjistit jak dlouho návštěvníci tráví na webu, které jsou nejčastější exit stránky, jaká je bounce rate atd.
Použijte heatmapy jako http://www.clickdensity.com/ nebo českou službu www.myx.cz ke zjištění jak se lidé na stránce pohybují. Můžete použít výzkum s pomocí oční kamery. Použijte jiný analytický nástroj tedy umí zjistit jak se po webu pohybuje jednotlivý zákazník (G. Analytics to neumí).
Dále zachycujte obsah nákupního košíku a souvisejícího uživatele - příště mu můžete zobrazit slevový kupón apod.
Ceny u konkurence zkoumejte více - ceny i jiné věci (poštovné) zkuste měnit a sledovat jejich vliv na prodej.
Do stránky se dá jednoduše vložit Javascriptový kód, který při odchodu ze stránky zobrazí nějakou hlášku - např. zadejte svůj email a získejte ihned 5% slevu.
Totéž lze použít k výzkumu - hodíte tam "Zodpovězte následujících 5 otázek a vyhrajte tričko (nebo 500 Kč)" - zjistíte tak od těch co nenakoupili jejich názor nebo charakteristiky.
U kontaktů pomáhá když máte fotky jednotlivých zaměstnanců, některé kategorie máte bez zboží - to je UX fail.
Zboží taky není rozdělené na ženské a mužské - to může být docela zmatečné.
Začněte používat Remarketing - tj. zobrazovat reklamu různě na internetu cíleně jenom těm co už váš web navštívili atd.
Doporučuji si koupit knihu Webová analytika od A.K.
Díky za otevřenost, že jste uvedli svůj web. Hodně štěstí v analyzování.
21. 5. 2013 18:32:35
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903645
Odpovede nehladajte na fore pretoze akakolvek "zarucena rada" bude len nicim nepodlozena domnieka. Odpovede hladajte a pravdepodobne najdete vo vasich datach zozbieranych analytickymi nastrojmi.
Zvysit konverzny pomer e-shopu na zaklade pochopenia preco navstevnici po vstupe na stranky nenakupuju je asi najdolezitejsim poznatkom ktory nikdy neziskate bez dokladnej analyzy spravania sa navstevnikov na vasom webe po vstupe z jednotlivych zdrojov, kampani, KW...
Navstevnost, konverzny pomer su bez segmentacie a dalsich suvislosti pre e-shop z hladiska vykonu nepodstatne, nic nehovoriace cisla na zaklade ktorych nie je mozne nic poradit ani analyzovat.
21. 5. 2013 18:45:12
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903644
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
21. 5. 2013 19:37:12
E-shop je pomalý, dlouho se mi načítala úvodní stránka. Určitě zrychlit, nebaví mě to proklikávat.
21. 5. 2013 19:37:12
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903643
Donedavna jsem mel u Shoptet na eshopu nasazeny stejny design a konverze byla kolem 5%. Taktze tim to nebude. Ptej se: v cem jsi lepsi, nez konkurence? Odkud a jaci klienti k vam prichazi. Proc by meli nakoupit u vas... atd
21. 5. 2013 19:45:13
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903642
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
21. 5. 2013 22:46:39
Pokud mohu........... cenově jste hooodně vysoko za takové tuctovky. Nevybral bych si tam nic ani kdybych chtěl utrácet, takové pánské mikiny zde se prodávají za polovíční cenu a rozhodně jsou stylovější :-)
PS: musel jsem :-)
21. 5. 2013 22:46:39
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903641
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
26. 5. 2013 00:04:23
Napsal onsad;951877
E-shop je pomalý, dlouho se mi načítala úvodní stránka. Určitě zrychlit, nebaví mě to proklikávat.
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights#url=www.kru.cz&mobile=false&rule=ServerResponseTime
http://www.webpagetest.org/result/130525_25_Y8J/
Time to First Byte 1,6 sekund
Mají špatného programátora, špatný webhosting nebo oboje?
Rozhodně mají špatného webmastera:
http://www.webpagetest.org/result/130525_25_Y8J/1/performance_optimization/#compress_images
26. 5. 2013 00:04:23
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903640
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
27. 5. 2013 17:16:08
Může to být otázka cen, dopravy, snadnosti nákupu - tlačítko pro vložení do košíku jsem hledal tak sekundu a je až na detailu produktu... Z kategorie si objednat nemůžu...
Objednávám - je to v krocích. Povinný telefon. Nejde zaškrtnout, aby fakturační adresa byla stejná, jako doručovací... To mám opisovat adresu znovu? A stále nevím, kolik mě bude stát doprava... To se mám dozvědět až v příštím kroku, ale osobní údaje chcete už teď... Na úvodní stránce píšete, že od 2000 Kč platíte poštovné... Ovšem nikdo netuší, kolik to vlastně je... To je v obchodních podmínkách, ale kdo to jako čte?
5 bodů objednávky je celkem dost. Zkrátil bych to aspoň na 4. 2 a 3 se sloučí - tak bude hned na jedné stránce zákazník vidět, kolik ho to bude stát a rovnou vyplní i ty osobní údaje. Fáze "objednávka dokončena" by se mohla také vyhodit.. A máme hezké 3 kroky k objednání... To už je menší pruda jak 5.
Zapracoval bych tedy na větší vstřícnosti, aby už na úvodní stránce byly informace o nákladech na dopravu - viditelné, jasné... Třeba si to dejte do banneru.. A také bych snížil ty kroky objednávky... Důležitá jsou i ta nákupní tlačítka přímo v kategoriích i na úvodní stránce (náhled produktu)
Více zjistíte v GA, když budete zkoumat Výstupní stránky a také cesty ke konverzním cílům
27. 5. 2013 17:16:08
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903639
Roman Ernst
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
27. 5. 2013 17:32:18
Myslím že to je tím, že máte pouze platbu předem.
Znám spoustu lidí, které to odradí.
27. 5. 2013 17:32:18
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903638
Celoy
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
28. 5. 2013 07:11:41
Napsal RErnst;954228
Myslím že to je tím, že máte pouze platbu předem.
Znám spoustu lidí, které to odradí.
Možná je i platba na dobírku.
28. 5. 2013 07:11:41
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903637
parek4u
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
28. 5. 2013 08:25:06
Doporučuji provést nejenom redesign ale nejlépe postavení nového e-shopu. Obchod se mi zdá tuctový a nudný, šablona je více než okoukaná. Také systém eshopu je pomalý a struktura je velice špatná. Doporučuji zvážit poptání webového analytika nejlepépe i s novým grafikem a programátorem.
28. 5. 2013 08:25:06
https://webtrh.cz/diskuse/proc-mame-u-naseho-eshopu-tak-nizkou-konverzi#reply903636
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit