Zadejte hledaný výraz...

Problémy s dodavatelem webu, má na svoje jednání právo?

xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
16. 4. 2013 23:29:40
Dobrý den,
mám problém s dodavatel svého webu. Řešíme spor o placení. Web byl u dodavatele objednán 16.10.2012 s tím, že bude sprovozněn dle cenové nabídky do 2 dní. (Joomla , Virtuemart) Bohužel, po nějacích průtazích, byl eshop nasazen teprve 4.2.2013. Navc eshop byl po předání téměř neprovozuschopný, a programátor nebyl do dnešní doby schopen systém doladit, i přes velké sliby. Ukončili jsme tedy spolupráci. Nyní chce doplatek cca. 3500,- Kč, který odmítám zaplatit. Nechal jsem si totiž nacenit uvedení eshopu do takového stavu, který jsem požadoval. Cena se pohybuje minimálně na 5000,- Kč.
Když jsem to programátorovi oznámil, udělal změny na eshopu bez mého vědomí a zaslal mi tento email:
Dobrý den pane .............,
dovolte mi vyjádřit se ke zmíněným problémům:
1) export objednávek do účetních software – požadováno již v zadání – nyní naprosto nefunkční
Když jsem eshop předával, fungovalo dle požadavků - co se děje teď není můj problém protože si eshop spravujete sám!
2) JoomSEF – nefunkční – nedokázal jste nastavit! současný problém - Hodně chyb v duplicitních adresách (odkazy v menu mají třeba 4 rozdílné adresy, podle toho, odkud se klikne), nějaké neexistující stránky (podle google asi 2500).. 404 to vypíše denně v průměru tak 8mi lidem
Souhlasím že není doladěno na 100%, přesto jsem měl v cenové nabídce Pokročilý SEO plugin – JoomSEF + VirtueMart Extension (instalace pluginu, nastavení) - plugin jste si koupil sám a žádné nastavení jste mi tedy neplatil, nelze odečítat od původní ceny.
3) Od začátku požadovaný import produktů z XML –nedokázal jste zajistit i přes původní sliby na schůzce.
Zajistil bych to ale vzhledem k objemu dat který tenkrát byl jsem vám jasně NĚKOLIKRÁT říkal že toto řešení nedoporučuji protože by zprovoznění takového řešení vyšlo dráž než ruční přepis dat.
4) Do dnes nefungují slevy na eshopu - jedna z nejdůležitějších věci eshopu - nedokázal jste vyřešit.
Slevy jsem doporučil nepoužít kvůli špatnému exportu z Artio B2Sync při použití slev. Na fóru Artia jsem vyžádal nápravu. Nejsem programátor (což jsem upozorňoval na první schůzce) takže přepis kódu z mé strany byl nemožný a byl jsem odkázán na vyřešení Artiem.
Plugin B2Sync jsem vám sice doporučil já, ale z toho důvodu že jsem nevěděl že existuje něco jiného a Artio je v Joomle známá značka. Jasně jsem vám však na první schůzce říkal že plugin neznám a neslíbím že ho dokážu plně nastavit!
5) neustálé sliby a nekonečné průtahy v jakémkoliv řešení
V rámci původní dohody vše doručeno, ten největší průtah vyřešen tím že jsem vám nabídl slevu, bannery a podporu což jste přijal.
Vzhledem k částce kterou jste mi uhradil jsem vám systém dal do stavu který té ceně náleží (předpokládál jsem že bude s placením problém takže mám v systému zadní vrátka...). Nahrál jsem šablonu v původním stavu, protože žádné individuální úpravy šablony nebyli předem naceněny ani slíbeny. Také jsem odstranil všechny bannery a logo, jejich použití je podmíněno slíbenou úhradou. Odstranil jsem i zálohy, pokud máte zálohu v PC tak samozřejmě můžete zkusit nahrát ale přístup budu mít stále...
Máte 48 hodin na uhrazení domluveného poplatku, pokud k tomu nedojde, eshop bude ponechán ve stavu jakém je a navíc na gavicku odstraním registraci vaší domény takže si šablonu musíte zakoupit znovu.
Je to vaše volba, protože až po někom budete chtít znovu upravit všechno co jsem na šabloně udělal, možná zaplatíte ještě víc než byste teď zaplatil mně... Pokud platbu uhradíte, ihned po přijetí vrátím eshop do finálního stavu.
Na vašem systému jsem dle vašich přání upravoval věci s které jsem nikdy dřív neřešil a ani jednou jsme se nebavili o tom že za to budu něco chtít. Kolikrát to obnášelo pátrání na fórech či zadávání dotazů na fórech, a to způsobilo hodně průtahů protože zadarmo vám poradí málo lidí...
Když to ale vidíte tak že jsem práci neodvedl, vaše volba - proto také budete mít systém ve formě jakou jste si uhradil.
Další krok je na vás.
S pozdravem ..............
Nyní dotaz, má na takové jednání právo? Mám šanci na nějakou obranu?
Děkuji za odpověď
16. 4. 2013 23:29:40
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891835
Mne toto přijde od profesionála dost nekorektní jednání... Nicméně záleží co máte ve smlouvě. Já do smlouvy vždy píšu technickou specifikaci. Ze strany Vašeho dodavatele se jedná o vydírání.
17. 4. 2013 00:56:16
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891834
i pokud by byla pravda co pise "webmaster", tak na to pravo rozhodne nema...
odstupte od smlouvy a pozadujte vraceni penez...
PS: Vas jako klienta bych take nechtel :)
17. 4. 2013 01:20:51
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891833
tibiz
verified
rating uzivatele
17. 4. 2013 03:52:32
buy nice watches here goo.gl/x4UN
17. 4. 2013 03:52:32
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891832
ghostik
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
17. 4. 2013 07:57:19
eshop i na joomle+VM za par tisic nemohl dopadnou jinak
orig. sablona od gavicka rekneme 800 + drobne upravy => 2000 kc
a to jsem jeste nic neudelal
vas dodavatel ocividne dle i svych slov s danymi systemy moc neumi a jeho nektera doporuceni (nedelat import pres xml) jen prameni z toho, ze neco neumi ci nechce delat
nevim, jake mel reference na podobne veci, ale pokud nacenil svou praci na par tisic vzhledem k mnozstvi pozadavku, co jste mel, pak i to vas mohlo rovnou varovat
jinak korektni jednani z jeho strany to neni, protoze vas jednoduse vydira + zadni vratka jsou pokud vim i protipravni
predpokladam, ze zadnou smlouvu o dilo nemate
17. 4. 2013 07:57:19
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891831
Patrik
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
17. 4. 2013 09:09:32
navrhujem dat sem jeho meno :-)
17. 4. 2013 09:09:32
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891830
Jan Stejskal
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
17. 4. 2013 09:49:04
Trochu smutné, opakuje se to stále dokola. Vyberete si pro tvorbu webu amatéra a divíte se.
17. 4. 2013 09:49:04
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891829
intehos
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
17. 4. 2013 09:57:17
Co čekáš za bůra? Podle mě bys měl jít berečet někam jinam, tady tě asi litovat nikdo nebude. Na jednu stranu sis vybral nějakýho začátečníka, od kterýho si chtěl profi výkon a na druhou stranu se divíš, že se zachoval, jak se zachoval?
Cena, cena, cena - tohle byl u tebe rozhodující faktor, takže to ber jako ponaučení a na projekty, který potřebují profíka, si neber amatéra...
17. 4. 2013 09:57:17
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891828
2 tibiz: souhlas, vypadá to, že mají oba pravdu a hají si své pozice. To je z psychologie čítankový příklad "zákopové války", kdy obě strany se zabukovali na pozicích a nejsou ochotni/schopni se posunout.
Sepište si původní zadání a ty další požadavky, k tomu si připište co je hotovo a co není a podle toho vyplaťe celou/částečnou/žádnou částku.
ad1: otázka je, jak k tomu problému došlo, jestli nějakým zásahem nebo jak. Totiž tohle už jsem taky zažil, kdy jsem předal práci, majitel si to sám přesunul na jiný hosting, nedal mi k tomu novému přístupy a dodělal to tak, že nefungovalo vůbec nic. Pak na mne ječel v e-mailech, že jsem slíbil, že to bude 100% funkční a že chce vrátit peníze. V podstatě to bylo tak, jako bych někomu prodal funkční auto, on by si jej zamknul do garáže a tam z něho sundal kola a chtěl by vrátit peníze, protože to auto přece nejezdí.
ad2: mít pro Joomlu 2.5 na SEO URL JoomSEF je velmi, ale opravdu velmi, špatný nápad. Odinstalujte jej a v Joomle si nastavte SEO URL včetně přípony, to jsem již myslím psal. A když budete v těch úpravách, tak zrušte přiřazení produktů do kategorie výrobci (dle výrobce obojku), tohle si VM umí ošéfovat sám. Vytvořte si výrobce a ke každému produktu si ty výrobce přiřaďte, také povolte filtrování podle výrobců.
ad3: zdá se mi jeho odpověď rozumná, kolik tam bylo původně položek pro import? A je to nutné dělat v XML, CSV by nestačilo?
Šablonu od Gavick ať vezme čert, pro VM se ty šablony musí upravit a doplnit pár položek. Použijte šablony od Honzy Pavelky aka Phoca aka H13, lepší stejně neseženete.
Moc se mi nelíbí vyhrožováním zadními vrátky, ale vydírání to není. Pokuste se dosáhnout smíru.
17. 4. 2013 09:57:50
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891827
Marek H.
verified
rating uzivatele
17. 4. 2013 10:15:07
Tady je dle mého všechno špatně ... on se pustil do něčeho na co očividně neměl ani znalosti, ani zkušenosti a nejspíš ani síly ... vy jste chtěl za 10korun královskou svíčkovou s 30ti knedlíkama a dezertem zdarma ... takže vesměs vy jste to podcenil on se přecenil ...
Každopádně jeho zadní vrátka a očividné vydírání není nejlepší způsob řešení, zda je to protiprávní ale nevím :)
17. 4. 2013 10:15:07
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891826
Luděk Novák
verified
rating uzivatele
17. 4. 2013 11:15:01
Přesně tak, ukázkové zákopy, kde obě strany chápu. Vy jste si (ať naivně nebo vědomě) najal někoho, kdo není úplně profi. Nic proti tomu, jednak každý někdy v něčem začíná, jednak jako zadavatel má každý jiné představy o ceně a náročnosti dané zakázky. Čím míň má dotyčný zkušeností, tím míň se vás dokáže správně zeptat, co a jak budete vlastně chtít a co to bude obnášet, dřív, než se do toho pustí. Nacení to od boku - někdo jen to, čemu rozumí, někdo vyhodí zdánlivě šílenou cifru a když se chytíte, tak se uvidí. A když on se neptá a vrhne se na to, vy máte za to, že je to všechno v klidu. Představte si nějakou stavební zakázku, třeba rekontrukci bytu. Teprve když je byt rozkopaný, začnete si oba uvědomovat a navzájem ujasňovat, co a jak. On je naštvaný, že to je fůra práce, leccos dělá poprvé a dost možná naposled, furt nějaký extrabuřty a vy ho přitom furt jenom buzerujete. Vy jste naštvaný, že pořád ještě nebydlíte a kdoví jak to všechno dopadne. A nakonec se navzájem pošlete do háje, začnete si vyhrožovat kdečím a jeden jak druhý jdete o dům a firmu dál. A čím víc tlačíte na cenu, tím větší pravděpodobnost, že to tak dopadne znova a znova.
Jedna věc je vaše hrdost nebo jak tomu svatému předvědčení "přece se nenechám ojebat od takového..." říkat, druhá věc je reálné východisko. Pokud máte pocit, že zaplacením 3,5tis budete mít po problémech, tak je zaplaťte a s pánembohem - asi váš čas a mentální energie stojí za víc a vám utíká byznys za víc (a pokud ne, běžte od toho hned). Pokud máte pocit, že to ani potom nebude k ničemu, tak setrvejte v zákopu a paralelně si to sjednejte jinde. V obou případech to máte jako zkušenost, a zkušenosti holt vždycky něco stojí.
17. 4. 2013 11:15:01
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891825
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 4. 2013 11:38:58
Zajimalo by mne, jak to je s temi zadnimi vratky? Jestlize zakazka jeste neni zaplacena, ma dodavatel pravo ji odstavit? Pripadne da se to legalizovat nejakou klauzuli ve smlouve o dilo, ze pokud nebude castka za bezchybne dilo uhrazena do ..... tak ma dodavatel pravo dilo poskodit, nebo znefunkcnit?
Proslo by to u soudu, i kdyby se jednalo napr. o zakazku, jejimz odstavenim by vznikly nasledne nejake skody? Treba usly zisk, atd... ?
Jak by se k tomu stavel soud? Pokud je predano a neuhrazeno, lze to povazovat stale za majetek dodavatele?
Tohle mi dost vrta hlavou :-) Na jednu stranu se tu kazdy ohani tim, jak on na to nema pravo, na druhou se najde strasna spousta vy-hcanku, co si objednaji a az je to hotove, zacnou vymyslet a kratit...
Tim netvrdim, ze zpusob, jakym to pan vyse navrhuje nezavani skutecne vydiranim. On je rozdil nekomu stroze napsat, ze jsem uvedl system do stavu, jaky byl dohodnout a zaplacen a nebo mu detinsky napsat - kysky lisky, mas to vypnute, protoze jsem te uz predem povazoval za podvodnika a ted mas dva dny na to at zaplatis i s urokama, jinak jsi v pr...
17. 4. 2013 11:38:58
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891824
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
17. 4. 2013 12:03:14
Napsal darksir;938548
Zajimalo by mne, jak to je s temi zadnimi vratky? Jestlize zakazka jeste neni zaplacena, ma dodavatel pravo ji odstavit? Pripadne da se to legalizovat nejakou klauzuli ve smlouve o dilo, ze pokud nebude castka za bezchybne dilo uhrazena do ..... tak ma dodavatel pravo dilo poskodit, nebo znefunkcnit?
Urcite znas formulku ze zbozi je tvym majetkem az po uplnem zaplaceni, stejny model lze pouzit i dila jako napr. web tj. majetkem se stava az po uplnem zaplaceni. Pokud pak dotycny zaplatit nechce nemyslim ze je problem dilo odstranit smazat a zablokovat casto to je to jedinna paka na objednatele....
17. 4. 2013 12:03:14
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891823
Napsal darksir;938548
na druhou se najde strasna spousta vy-hcanku, co si objednaji a az je to hotove, zacnou vymyslet a kratit...
Jo, zrovna teď takovouto situaci řeším: po předání práce včetně podepsaných smluv se začal vytáčet, že není u počítače, že zaplatí až přijede atd. apod. - trvá to už 4. týden. Ještě na mě měl hubu, když jsem mu napsal, že se mi jeho výmluvy a oddalování zaplacení nelíbí. Co s ním, řešit to silou? Záporné hodnocení, doporučeně dopis s žádostí o zaplacení dluhu? Jako tohle zažil troufám si říct každý z nás, tak se tomu tvůrci moc nedivím a přiznám se, že jsem tak trochu na jeho straně, mě jeho odpovědi přijdou v pořádku. Jak říkám, zkuste se nějak domluvit, řešte to smírem.
A zrušte ten JoomSEF.
17. 4. 2013 12:06:34
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891822
Dworza
verified
rating uzivatele
17. 4. 2013 12:18:10
Jak nam porad vtloukaj do palice na prednaskach z projektovyho rizeni...
da aplikovat se da na kazdou situaci..
17. 4. 2013 12:18:10
https://webtrh.cz/diskuse/problemy-s-dodavatelem-webu-ma-na-svoje-jednani-pravo#reply891821
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit