Zadejte hledaný výraz...

Problém se správcem eshopu

dumardus
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 3. 2015 15:32:50
Zdravím, chtěl jsem se zeptat jak se dá postihnout-pokud je to možno správce mého eshopu. Vysvětlím situaci, můj eshop postavený na staré verzi opencart potřeboval upgrade na novější verzi a původní správce-kamarád díky pracovní vytíženosti už na to neměl čas. Na netu je celkem hodně inzerátů lidí, kteří nabízejí tyto služby a tak jsem si vybral jednoho borce z druhé strany republiky, který byl ochoten do toho jít. Cenu jsme si domluvili dopředu a po zaplacení zálohy, začal na tom makat a práci odvedl. Sice to nebylo 100 procentní , ale byl jsem rád že dodržel slovo a vše jsem mu doplatil. Eshop se pak ještě piloval asi 2 měsíce, než začal fungovat k mé spokojenosti. V průběhu těchto 2 měsíců někdy vyskočila menší či větší chyba, stačilo zavolat správci a chybu opravil. Sice jsem nebyl moc z toho nadšený, protože díky těmto chybám jsem přišel o pár zákazníků, ale správce se vždy omluvil a chybu se snažil napravit v brzkém termínu. Po dopilování eshopu jsme se domluvili na převod eshopu na jiný hosting a opět jsme se domluvili na ceně. Šlo pouze o čistý převod, tu omáčku kolem toho jsem byl schopen udělat sám. Opět se to podařilo, sice až asi po měsíci , ale dopadlo to dobře. Pár hodin po převodu , se mé prodavačce omylem podařilo smazat část databáze fotek produktů. Já byl v té chvíli mimo Čr a tak jsem ji poslal číslo na správce, ať ji pomůže s obnovením. Za minutu bylo vše opraveno a vše bylo jak má být. Problém nastal až mi správce zaslal fakturu za obnovení. Sice to nebyla velká částka, ale spíše se mi jednalo o princip. Telefonát kde jsem argumentoval jsem s tím , že on v průběhu těch měsíců udělal taky celkem dost chyb a nikdo mu nic neúčtoval. Říkal že nemá čas se se mnu bavit a až ho bude mít tak se ozve. Nikdo se neozval a po 14 dnech mi samovolně vymazal tu obnovenou databázi. Opět můj telefonát a jeho vysvětlení , nezaplatil jste mi fakturu za obnovení, tak jsem to opět smáznul. Rezignoval jsem a říkám ok já vám teda pošlu ty peníze a on že ji ale vymazal definitivně. Nevěřil jsem na vlastní uši, všechny jeho fa s x tisíci korunami byly zaplaceny a on kvůli pár stovkám udělá takový naschvál!!!! Co vlastně můžu dělat v mém případě. Za prvé určitě musím změnit přístupové hesla, protože zná všechny hesla atd. Dále budu muset udělat novou databázi fotek produktů-práce na x hodin. Dá se jeho naschválek nějak jinak potrestat, třeba ho donutit ať tu databázi opět nějakým způsobem obnoví ? Díky za přínosné komentáře
4. 3. 2015 15:32:50
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095997
Zkontaktujte hosting, kde eshop běží, při troše štěstí budou mít zálohu vlastní.
PS: 2x ENTER udělá odstavec :)
4. 3. 2015 15:41:27
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095996
Priste se poradne rozmyslete s kym spolupracujete.
A zaloh neni nikdy dost
BTW - co mate v uzavrenem NDA, SLA , smlouve o dilo? Uplatnit sankce
4. 3. 2015 15:45:27
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095995
Henrimotors
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 3. 2015 15:58:27
Zdravim vsechny,
ja bych doporucoval kontaktovat hosting pro obnovu, protoze ve vetsine pripadech je standard zaloha 1x za den a pri trose stesti by jste smazane soubory mohl dostat zpet.
Pokud nemate uzavrenou smlouvu o dele ci NDA, tak asi nic nezmuzete. Ja jsem mel jednu zkusenost tady z webtrhu s clovekem, ktery pro mne neco udelal a sam mi pak psal, at si zmenim admin hesla a pokud bych neco dale potreboval, tak at mu poslu novy pristup - hesla bych si urcite zmenil, ale prislo mi to opravdu fer :-)
Hezky den.
4. 3. 2015 15:58:27
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095994
Jednu chybu jste udělal vy, když jste správci nezaplatil, přestože vás okamžitě vytáhl z bryndy.
Druhou chybu udělal správce, když vám smazal data.
Jak to mezi sebou vyřešíte, závisí na mnoha okolnostech, na smlouvě eventuálně emailech, a hlavně na vůli obou stran se dohodnout.
4. 3. 2015 16:04:10
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095993
dumardus
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 3. 2015 16:09:20
Napsal vdusek;1173894
Priste se poradne rozmyslete s kym spolupracujete.
A zaloh neni nikdy dost
BTW - co mate v uzavrenem NDA, SLA , smlouve o dilo? Uplatnit sankce
Vše probíhalo na základě tel. a email. komunikace. Teď už vím že to byla chyba
Návrh na rozsah jeho prací byl
- Zjištění změn u stávajícího eshopu 1.4. (nutné pro obnovení úprav po upgradu - konkrétní individuální úpravy, seznam modulů)
- Upgrade na 1.5.6.4
- Vrácení individuálních úprav na systému
- Nasazení vzhledu
- Nasazení českého překladu
- Česká optimalizace (daně, stavy objednávek, skladů) oprava či doplnění na základě toho jak dobře to bylo uděláno v 1.4.
- Nezbytné úpravy na vzhledu
- Instalace modulů: Česká pošta, Heureka, Zboží, SEO, další moduly dopravy a platby
Na základě odsouhlasení pak po dokončení vystavil konečnou fa
---------- Příspěvek doplněn 04.03.2015 v 16:27 ----------
Napsal Martin Schlemmer;1173905
Jednu chybu jste udělal vy, když jste správci nezaplatil, přestože vás okamžitě vytáhl z bryndy.
Druhou chybu udělal správce, když vám smazal data.
Jak to mezi sebou vyřešíte, závisí na mnoha okolnostech, na smlouvě eventuálně emailech, a hlavně na vůli obou stran se dohodnout.
Ohledně toho nezaplacení. Tady se opravdu spíše jednalo o princip, protože tu částku jsem mohl strhnout z platu zaměstnanci a vůbec nic neřešit. Spíše jsem mu v telefonátu oponoval, že si neopomenul okamžitě obnovu naúčtovat ,ale chyby které vytvářel průběhu,časové zdržení, ztrátu zákazníků atd, mu taky nikdo neúčtoval a vždy jsme se domluvili na opravě. Vím, že jsme pouze lidi a každý dělá chyby, proto jsem bojoval i za toho kdo původně databázi smazal. Ale úmyslně smáznout část databáze je věc, která překročila určitou mez. Možná se mýlím a správce měl na to právo, ale tak nějak mi to nedá se nezeptat na váš názor, radu...
Díky za ten první tip "Zkontaktujte hosting, kde eshop běží, při troše štěstí budou mít zálohu vlastní."
---------- Příspěvek doplněn 04.03.2015 v 16:29 ----------
Napsal Henrimotors;1173901
Zdravim vsechny,
ja bych doporucoval kontaktovat hosting pro obnovu, protoze ve vetsine pripadech je standard zaloha 1x za den a pri trose stesti by jste smazane soubory mohl dostat zpet.
Pokud nemate uzavrenou smlouvu o dele ci NDA, tak asi nic nezmuzete. Ja jsem mel jednu zkusenost tady z webtrhu s clovekem, ktery pro mne neco udelal a sam mi pak psal, at si zmenim admin hesla a pokud bych neco dale potreboval, tak at mu poslu novy pristup - hesla bych si urcite zmenil, ale prislo mi to opravdu fer :-)
Hezky den.
díky budu kontaktovat :-)
4. 3. 2015 16:09:20
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095992
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
4. 3. 2015 16:31:10
Myslím že je rozhodné zda vás správce před obnovením dat upozornil na to že to je zpoplatněno nějakou částkou... ? Pokud ano proč jste mu ji nezaplatil a pokud ne proč vám jí účtoval....?
- zaloha hostingu může být řešením...
- obecně toto je o vůli stran se dohodnout, mazání dat je opravdu hodně krajní řešení, zejména pokud tam probíhá nějaký delší úsek spolupráce...
- obecně bych byl tvrdě pro postih toho kdo vám smaže data - bez ohledu na to že nezaplacená fa toho k ničemu neopravňuje, možná to řešit v trestně právní rovině protože by to mohl být precedens, aby si to příště někdo rozmyslel...
Řešil jsem před léty něco podobného, jenže je to cca 10 let a tenkrát to P ČR bavilo. Proces v celku jednoduchý oznámení na P ČR s údajem IP adresy, která data smazala, za 2 dny prohlídka počítačů kde dotyčný pracoval - obrovská ostuda a vyhodili ho ze zaměstnání - myslím že od té doby jsem již nečetl že by někomu mazal data... :)
4. 3. 2015 16:31:10
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095991
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 3. 2015 16:57:04
Co si cakal ked neplatis za urobenu pracu? Ja by som jednal uplne rovnako(tzn navratit web do povodneho stavu = poskodena DB) a navyse ukoncil spolupracu.
Argumentovat tymi chybovymi hlaskami je naozaj hovadina, kedze ti robil upgrade a problemy okamzite odstranil, mozes mu byt vdacny za dobru robotu a nie sa hadat o nezaplateni vykonanej prace.
4. 3. 2015 16:57:04
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095990
dumardus
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 3. 2015 16:59:08
telefonát byl mezi zaměstnancem (respektive zaměstnankyní) Ještě mi pak volala, že je vše v pořádku. Říkala že správce je strašně sympatický , řekl že to není problém a obnovení je otázka chvilky. Její sympatie rázem opadly, když jsem ji pak řekl, že si to naúčtoval. V současnosti stejně se správci nemůžete bojovat. Drží vás v hrsti , díky znalosti hesel apod....Asi se v tom nebudu pitvat, změním hesla a na obnovení už dotyčná pracuje. Díky za rady a přeji všem pevné nervy v boji s byrokraty nahoře.
4. 3. 2015 16:59:08
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095989
Se správci se nedá bojovat a ani "nesmí"
Od toho jsou jasně daná pravidla popsaná v NDA a SLA
4. 3. 2015 17:12:10
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095988
dumardus
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 3. 2015 17:14:51
Napsal node;1173938
Co si cakal ked neplatis za urobenu pracu? Ja by som jednal uplne rovnako(tzn navratit web do povodneho stavu = poskodena DB) a navyse ukoncil spolupracu.
Argumentovat tymi chybovymi hlaskami je naozaj hovadina, kedze ti robil upgrade a problemy okamzite odstranil, mozes mu byt vdacny za dobru robotu a nie sa hadat o nezaplateni vykonanej prace.
taky názor.
Možná je tady jazyková bariéra, ale to nebyly chybové hlášky. Např. eshop nebyl po 3 dny schopen přijímat objednávky a automaticky to některé zákazníky házelo na blacklist (podotýkám že blacklist mám vypnutý a byla to záhada i pro toho správce)nebo jim to nedokázalo dokončit objednávku., bylo toho více a už se v tom nechci pitvat jak jsem psal výše. Podle tvé promiń mi ten výraz jedovaté odpovědi, budeš pracovat jako v podobné nebo stejné profesi jako správce. Máš na svůj názor právo, jenom bych chtěl podotknout že tisíce korun jsem zaplatil i za zřejmý nedodělek. Pokud bych byl stejný a měl to třeba podložené smlouvou o dílo a dokonce v ní by byly sankce za chyby nebo termín, pravděpodobně bych svého práva nikdy nevyužil, samozřejmě pokud by se nejednalo o nějaký extrém.
4. 3. 2015 17:14:51
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095987
To by ta cena za práci možná byla jinde. Levný student bez smlouvy - co si na něm chcete vzít?
Kolik máte záloh zpět? Jak často zálohujete?
4. 3. 2015 17:19:09
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095986
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
4. 3. 2015 17:19:33
Neodpověděl jsi mi zda jsi byl ty či kolegyně upozorněn na to že úkon je zpoplatněný....? což může být rozhodné, když spolu nemáte smlouvu.
NODE : přeci ale takto to nefunguje to že ti někdo nezaplatí tvojí práci neznamená, že můžeš někomu mazat jeho data na jeho shopu.....trochu mě děsí takové názory...
---------- Příspěvek doplněn 04.03.2015 v 17:26 ----------
Napsal dumardus;1173950
Např. eshop nebyl po 3 dny schopen přijímat objednávky a automaticky to některé zákazníky házelo na blacklist (podotýkám že blacklist mám vypnutý a byla to záhada i pro toho správce)nebo jim to nedokázalo dokončit objednávku.
No nevím ale pokud shop není schopen 3 dny přijímat objednávky nebo je dokončit tak to je přeci ukázkový extrém ne....
Pokud je to tak jak uvádíš, měl by jsi sem napsat jméno toho matly jako varování pro ostatní !!!
Ještě doplním pro osvětu kdo by jste chtěl mazat někomu data :
§ 257 a) tr. zákoníku
Poškození a zneužití záznamu na nosiči informací
(1) Kdo získá přístup k nosiči informací a v úmyslu způsobit jinému škodu nebo jinou újmu nebo získat sobě nebo jinému neoprávněný prospěch
a) takových informací neoprávněně užije,
b) informace zničí, poškodí, změní nebo učiní neupotřebitelnými, nebo
c) učiní zásah do technického nebo programového vybavení počítače nebo jiného telekomunikačního zařízení,
bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
4. 3. 2015 17:19:33
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095985
dumardus
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 3. 2015 17:34:09
---------- Příspěvek doplněn 04.03.2015 v 17:43 ----------
Napsal webdomena;1173955
Neodpověděl jsi mi zda jsi byl ty či kolegyně upozorněn na to že úkon je zpoplatněný....? což může být rozhodné, když spolu nemáte smlouvu.
NODE : přeci ale takto to nefunguje to že ti někdo nezaplatí tvojí práci neznamená, že můžeš někomu mazat jeho data na jeho shopu.....trochu mě děsí takové názory...
---------- Příspěvek doplněn 04.03.2015 v 17:26 ----------
No nevím ale pokud shop není schopen 3 dny přijímat objednávky nebo je dokončit tak to je přeci ukázkový extrém ne....
Pokud je to tak jak uvádíš, měl by jsi sem napsat jméno toho matly jako varování pro ostatní !!!
Poškození a zneužití záznamu na nosiči informací
(1) Kdo získá přístup k nosiči informací a v úmyslu způsobit jinému škodu nebo jinou újmu nebo získat sobě nebo jinému neoprávněný prospěch
a) takových informací neoprávněně užije,
b) informace zničí, poškodí, změní nebo učiní neupotřebitelnými, nebo
c) učiní zásah do technického nebo programového vybavení počítače nebo jiného telekomunikačního zařízení,
bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
Neodpověděl jsem přímo, ale napsal jsem " Ještě mi pak volala, že je vše v pořádku. Říkala že správce je strašně sympatický , řekl že to není problém a obnovení je otázka chvilky. Její sympatie rázem opadly, když jsem ji pak řekl, že si to naúčtoval" tzn o zpoplatnění určitě nebyla žádná řeč.
Mám stejný názor jako ty, samovolně mazat jen tak je prostě extrém. Ale na druhou stranu jsem rád, že mi neudělal větší paseku. Ještě jednou díky za rady a názory!
4. 3. 2015 17:34:09
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095984
dumardus
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 3. 2015 17:45:49
napsal jsem "telefonát byl mezi zaměstnancem (respektive zaměstnankyní) Ještě mi pak volala, že je vše v pořádku. Říkala že správce je strašně sympatický , řekl že to není problém a obnovení je otázka chvilky. Její sympatie rázem opadly, když jsem ji pak řekl, že si to naúčtoval"
Musím běžet o Pc. Díky za rady a názory.
4. 3. 2015 17:45:49
https://webtrh.cz/diskuse/problem-se-spravcem-eshopu#reply1095983
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit