Zadejte hledaný výraz...

Problém – opožděné vrácení peněz zákazníkovi

Ahoj všichni,
udělal jsem průšvih. Protože začínám a kupodivu jsem měl trochu více zakázek a dělal jsem všem sám, udělal jsem jednu docela špatnou botu. Opoměl platbu zákazníkovi, ktery předmět reklamoval a chtěl v rámci 14 denní zkušební lhůty vrátit peníze na což jsem mu vyhověl. Platbu jsem asi odeslal špatně nebo už nevím v čem jsem se seknul, bylo toho více. Za celé dva měsíce se mi neozval až po dvou měsících se mi ozval rovnou se zprávou, že na mě podává trestní oznámení a začíná vše řešit soudně s právníkem.
PLATBU JSEM IHNED OKAMŽITĚ ODESLAL. šlo o částku 5 000,- kč.
Co mě čeká? na co má dále zákazník nárok. Děkuji.
4. 8. 2010 19:48:55
https://webtrh.cz/diskuse/problem-opozdene-vraceni-penez-zakaznikovi#reply538547
Respecting
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
4. 8. 2010 21:16:22
Myslím, že soud částku do 5000,- Kč neřeší a kdyby někdo chtěl tak je to jákesi "pohrdání soudem", každopádně se poraď s právníkem nebo vyčkej na odpoveď někoho zkušenějšího.
4. 8. 2010 21:16:22
https://webtrh.cz/diskuse/problem-opozdene-vraceni-penez-zakaznikovi#reply538546
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
4. 8. 2010 21:24:06
A nezkusil ses s ním spojit a urovnat to? To bývá většinou nejjednodušší...
4. 8. 2010 21:24:06
https://webtrh.cz/diskuse/problem-opozdene-vraceni-penez-zakaznikovi#reply538545
Ondra Kněžour
verified
rating uzivatele
4. 8. 2010 21:42:21
Soud řeší libovolnou občansko-právní žalobu. Co se týče trestního oznámení, to z počátku neřeší soud, záleží na státním zástupci, zda podá návrh na obžalobu a v případě malé škody může být předáno do přestupkového řízení.
Neřešil bych ani jedno, zákazníkovi bych normálně napsal, omluvil se, že došlo k pochybení na straně dodavatele a platba se prostě "zašantročila" v tvůrčím bordelu při rozbíhání nového obchodu. Peníze pochopitelně posíláš obratem ihned, jakmile se připomněl, což samozřejmě nebyla jeho povinnost, můžeš nabídnout ještě nějakou slevu na příští nákup, jednak bude mít dobrý pocit, že dostal na oplátku něco zadarmo a pak ho to bude motivovat něco si v budoucnu koupit, být s tim spokojený a tak změnit nepříjemný dojem, který si na základě této zkušenosti asi vytvořil.
4. 8. 2010 21:42:21
https://webtrh.cz/diskuse/problem-opozdene-vraceni-penez-zakaznikovi#reply538544
Samozřejmě jsem se zkusil spojit. Ale to víte, lidi jsou různí, tento pán působí dojmem, kterého se opravdu bojím. Nezajímá ho co se stalo jak se stalo, prostě peníze za dva měsíce nedostal a to je klíčové, prostě se rozhodl mi zpestřit život, ikdyž na to mám omluvu a pod... :(
4. 8. 2010 22:05:52
https://webtrh.cz/diskuse/problem-opozdene-vraceni-penez-zakaznikovi#reply538543
Ondra Kněžour
verified
rating uzivatele
4. 8. 2010 22:16:44
Tak mu ty peníze prostě pošli a vyčkej věcí příštích. Pokud si tě vyšetřovatel pozve k podání vysvětlení, tak tam přijdeš, řekneš "Dobrý den, jednalo se o administrativní pochybení, jakmile se zákazník připomněl, peníze jsme ihned odeslali.". Bude ti poděkováno a případ odložen. Následně tě pán může žalovat, ale musel by prokázat, jaká škoda mu tvým prodlením vznikla. Jinak vysoudí jenom úroky z prodlení, stanovené jako tuším REPO sazba ČNB plus pár procent. Takže se podívej do občanskýho zákoníku, jaká sazba to přesně je, rovnou mu to připočti a pošli a pokud tě bude skutečně žalovat, tak máš argument, že jsi se s ním už dávno vyrovnal, žaloba je bezpředmětná a soud jí pravděpodobně odmítne, protože k narovnání došlo už před zahájením řízení.
4. 8. 2010 22:16:44
https://webtrh.cz/diskuse/problem-opozdene-vraceni-penez-zakaznikovi#reply538542
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
4. 8. 2010 22:31:01
Jen menší dotaz, pokud se zapomenou poslat zpět peníze, nic víc, a druhá strana to nijak neurguje nebo nepřípomene/nezeptá se kde jsou, tak mám nějakou šanci, aby soud nebo žalobce rozhodl, že trestní ozn. nemá cenu, ne?
4. 8. 2010 22:31:01
https://webtrh.cz/diskuse/problem-opozdene-vraceni-penez-zakaznikovi#reply538541
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit