Zadejte hledaný výraz...

Pro eshopy: jak zjistit počet objednávek, když neměříte cíle v Google Analytics

ir0n
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
27. 11. 2012 19:21:43
Dnes jsem použil takový jednoduchý a rychlý tweak v Google Analytics, který by Vám mohl pomoct.
Co to dělá:
1. zjistí počet objednávek
2. zjistí hlavně původ objednávek (protože použijeme segment který jde zobrazit nad libovolným reportem)
Pro koho to je:
1. Neměříte objednávky (jako cíle / goals) v Google Analytics.
2. Měříte, ale chybí Vám nějaká historická data, kdy jste ještě neměřili.
Předpoklad (aby to fungovalo):
Když se odešle objednávka, v URL adrese se provede změna, tj. tvar URL adresy je v takovém stavu unikátní a je platný pouze pro odeslání objednávky.
Jak na to?
1. Zjistěte ten tvar URL adresy. V mém případě to bylo /ok.asp?c=500,-&cislo=10783
2. Vytvořte nový segment. Pojmenujte ho např. "objednávky" a nastavte ho takto:
include Page matching RegExp /ok.asp?c=(.*)
Vysvětlení:
V mém případě je v té URL cena a číslo objednávky.
Protože se to tedy mění, vezmu si jenom ten unikátní základ, tj. ok.asp?=c a použiju regulérní výrazy, abych to zprovoznil pro všechny případy, kdy k objednávkám došlo / dojde.
3. Teď, když mám hotovo, tak např. v custom reportech mám report pro zdroje, report klíčových slov, atp.. Takže si vždycky v reportu jen zapnu tento segment a vidím počet objednávek vyjádřený podle metriky visits, přesnější je unique visitors.
Tímto způsobem, v kombinaci s custom reporty, můžete získat cenná data z dob, kdy jste ještě neměřili objednávky jako standardní cíle.
Nevýhody:
Počítání podle visits / unique visitors je orientační, není možné se na tuto metriku spolehnout na 100% a její číselné vyjádření považovat v daném období za vyjádření všech objednávek...
Pokud vás vyloženě / jen zajímá celkový počet objednávek, využijte pro svůj regulérní výraz hledání ve stránkách podle URL, kde celkový počet nalezených stran je roven celkovému počtu objednávek.
Hodně štěstí
ˇ_ˇ
27. 11. 2012 19:21:43
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopy-jak-zjistit-pocet-objednavek-kdyz-nemerite-cile-v-google-analytics#reply836128
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 11. 2012 19:51:03
kdybys vložil /ok.asp do vyhledávání v obsahu (v GA), tak je výsledek stejný
27. 11. 2012 19:51:03
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopy-jak-zjistit-pocet-objednavek-kdyz-nemerite-cile-v-google-analytics#reply836127
ir0n
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
27. 11. 2012 20:06:38
Tak to bohužel nikoliv..Samozřejmě jsem s vyhledáváním obsahu začínal, abych v prvé řadě věděl, že RegEx dělá to, co má dělat :)
27. 11. 2012 20:06:38
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopy-jak-zjistit-pocet-objednavek-kdyz-nemerite-cile-v-google-analytics#reply836126
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 11. 2012 20:11:06
http://i.imgur.com/ZYLeF.png
27. 11. 2012 20:11:06
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopy-jak-zjistit-pocet-objednavek-kdyz-nemerite-cile-v-google-analytics#reply836125
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
27. 11. 2012 20:30:52
V rozsirenom vyhladavani mozes tak isto pouzit Match RegEx a potom si urobit skratku.
Ale da sa to pozuit ako priklad vyuzitia pokrocilych segmentov avsak znacne degradujes silu ich vyuzitia v GA :)
vidím počet objednávek vyjádřený podle metriky visits nebo unique visitors (podle toho jaké metriky máte použité).
Pozor na toto, mozes si tym znacne skreslit pohlad na data. Pokrocile segmenty pracuju jedine s metrikou navstevy nie unikatni navstevnici !
27. 11. 2012 20:30:52
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopy-jak-zjistit-pocet-objednavek-kdyz-nemerite-cile-v-google-analytics#reply836124
ir0n
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
28. 11. 2012 10:15:24
Napsal Patrik Štefko;875420
Da sa to pozuit ako priklad vyuzitia pokrocilych segmentov avsak znacne degradujes silu ich vyuzitia v GA :)
Segmenty samozřejmě používám k izolování specifické návštěvnosti a jejímu vzájemnému porovnání.. nejradší v kombinaci s custom reporty.
Napsal Patrik Štefko;875420
V rozsirenom vyhladavani mozes tak isto pouzit Match RegEx a potom si urobit skratku.
To samozřejmě vím, díky tomu že to vidím jako segment, se s tím prostě dělá líp, ať už v klasickém reportu nebo v custom reportech.. Navíc, když exportuješ a máš vhodně nazvaný ten segment, klientovi to bude dávat větší smysl.
Napsal Patrik Štefko;875420
Pozor na toto, mozes si tym znacne skreslit pohlad na data. Pokrocile segmenty pracuju jedine s metrikou navstevy nie unikatni navstevnici !
Možnost segmentovat unikáty je jedna z největších výhod používání segmentů. Mám to ověřené ze zdrojů, takže tím jsem si jistý. Nevím, jestli to dřív nešlo, ale mě ty reporty vycházejí... pochopitelně že jsem si to ověřoval na reálných datech. Tam kde šla použít logika 1+1 = 2, jsem ji použil (pro dané časové období).
28. 11. 2012 10:15:24
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopy-jak-zjistit-pocet-objednavek-kdyz-nemerite-cile-v-google-analytics#reply836123
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit