Zadejte hledaný výraz...

Prestashop – neprovedené nákupy

ElChupacabra
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2010 13:10:44
Napsal Mamejeradi.cz;580319
Jenže to není tak jednoduchý to celý přepsat jentak na zkoužku.
Jasně, to už jsme na vyšší úrovni e-commerce podnikání, kdy si musíš rozmyslet, jestli chceš být nadšený amatér, nebo profi obchodník.
5. 10. 2010 13:10:44
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552828
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 10. 2010 13:15:26
Myslíš, že ti kdo používají prestu jsou amatéři a ti co placený řešení profíci?
5. 10. 2010 13:15:26
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552827
ElChupacabra
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2010 14:16:07
Napsal Mamejeradi.cz;580351
Myslíš, že ti kdo používají prestu jsou amatéři a ti co placený řešení profíci?
To není o řešení, které používáš (i když si myslím, že pokud chceš dělat efektivně e-commerce, neobejdeš se bez vlastního řešení) ale třeba o tom, jestli a kolik seš ochotnej investovat. Třeba zrovna A/B testování je podle mě klíčová věc, pomocí které můžeš svůj e-shop ladit. Tady na webtrhu můžeš získat plno nápadů a námětů, co změnit, ale dokud si to sám nevyzkoušíš, můžeš se jenom dohadovat co je správné a co ne. Protože pokud ti něco poradí někdo, kdo prodává pneu, tak chování a složení jeho zákazníků bude logicky úplně jiné než u tebe.
5. 10. 2010 14:16:07
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552826
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 10. 2010 14:34:25
Já do shopu investuju průběžně a souhlasím s tím, že je potřeba se pořád učit. yslel jsem to trošku jinak. A to tak že to velkej zasah do kodu toho shopu
5. 10. 2010 14:34:25
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552825
Josef Zemánek
verified
rating uzivatele
5. 10. 2010 22:28:33
TO: Mamejeradi.cz
A / B testování se dá dělat i bez nějakého složitějšího zásahu do kódu shopu. Stačí nechat jeden týden běžet jednu verzi (A) a druhý týden druhou verzi (B). Pokud mezitím proběhne dostatečný počet objednávek a druhý týden například netrefíš do státního svátku, dostaneš podobné výsledky jako při testování dvou verzí najednou.
5. 10. 2010 22:28:33
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552824
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 10. 2010 22:31:43
No tak budu mit dve verze shopu a jak pak spojim DB, kdy nejaky objednavky budou na A a dalsi na B?
5. 10. 2010 22:31:43
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552823
Josef Zemánek
verified
rating uzivatele
6. 10. 2010 01:33:13
TO: Mamejeradi.cz
Nemyslel jsem to tak, že budeš mít dvě verze shopu. Jen třeba na jeden týden trochu upravíš princip výpočtu poštovného (jeho cenu) a otestuješ, jestli to mělo nějaký vliv na % konverzí. V dalším testu pak upravíš nabídku voleb poštovného. Prestu ale neznám, takže moje rada byla spíš obecná. Já například A / B (/C) testování používám už cca 8 let u veškerých webů, eshopů a aplikací co se mi dostaly pod ruku... Pokud například zjistím, že na zelené tlačítko klikají lidi víc než na modré, použiju zelené. Pokud klikají víc na kratší odkaz než na dlouhý odkaz, použiju kratší odkaz. Atd. všechno se dá takhle testovat a někdy i malou změnou dosáhneš změn chování uživatelů, které bys vůbec nečekal... Kvalitním testováním a následnými úpravami eshopu se dá někdy zvýšit procento konverzí na dvojnásobek, případě snížit Bounce Rate (míru opuštění stránky na polovinu).
Co se ale týče přímo tvé poslední verze objednávkové stránky (pokladny), nemyslím si, že je na ní něco, kvůli čemu zákazníci košík opouštějí. Zákazníky může snad jen vylekat informace o tom, že jim pošta doručí balík "druhý den od podaní" (třeba se bojí, že zmeškají jeho převzetí, protože jsou v práci). Připsal bych k tomu něco v tom smyslu, že balík zůstává při jeho nepřevzetí ležet 7 dnů na poště. Většina lidí to sice ví, ale zbytek "zazmatkuje".
Jo a jestli je problém v ceně poštovného, sniž ho na pár dnů ze 103 Kč třeba na 50 Kč a napiš k němu, že se jedná o akci od xx.10. do xx.10. Když ani tohle nezabere, bude problém nejspíš v tom, že tví "zákazníci" testují ve stejnou dobu nakupování ve 2 nebo 3 podobných eshopech. Zboží si pak objednají tam, kde je nejlevnější. A nebo udělají objednávku třeba až další týden... A nebo nikdy, protože jak jsem už psal před pár dny, spousta lidí hází věci do nákupních košíků jen tak pro zábavu a do "pokladny" se ani nedostanou.
6. 10. 2010 01:33:13
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552822
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 10. 2010 09:36:24
Díky za rady, pooštovné bych rád snížil, sám si myslím, že by na to lidi slyšeli. Ale bohužel nemůžu. Na některých věcech mám marži třeba jen 50kč a dotovat z toho dopravné fakt nemůžu. U té pošty to zkusím formulovat jinak. Je mi jasné, že se se zákazníkama musí jak s dětičkama v mateřské školce. Ale někdy je to těžký, některý nejsou schopný ani napsat velký písmeno ve svém jméně, natož si něco přečíst, ale to asi sami dobře víte.
6. 10. 2010 09:36:24
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552821
Petr Nagy
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 10. 2010 11:02:35
Presta je pružná dost, ale její defaultní objednávkový proces je pro uživatele zbytečně složitý, to si uvědomí každý, kdo se snaží myslet jako běžný uživatel. Řešení objednávek, plateb a poštovného jsou obvykle první věci, které si všichni co rozjíždí shop na prestě upravují/nechávají upravit. Oficiální Prestafórum je toho plné...
6. 10. 2010 11:02:35
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552820
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 10. 2010 11:04:59
Vždyť to upravné mám....
6. 10. 2010 11:04:59
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552819
Petr Nagy
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 10. 2010 12:39:59
Aha pardon, reagoval jsem dle obsahu v topicu až teď koukám na web, moje chyba. :-) Je to fajn vyřešeno.
Možná trochu přeuspořádat objednávkový formulář. Je tam spoustu zaškrtávatek na různých místech, což nutí zákazníka více číst a dávat pozor co kde zaškrtne. Jasně, takhle to je správně logicky uspořádané, ale jakoby rozházené (tady napiš, tady klikni, piš, klikni, vyber si , vyber si, klikni, klikni). Klikni dát pokuž možno co nejblíž.
6. 10. 2010 12:39:59
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552818
Josef Zemánek
verified
rating uzivatele
6. 10. 2010 20:40:50
Napsal Mamejeradi.cz;580755
Díky za rady, pooštovné bych rád snížil, sám si myslím, že by na to lidi slyšeli. Ale bohužel nemůžu. Na některých věcech mám marži třeba jen 50kč a dotovat z toho dopravné fakt nemůžu.
Tohle chápu. Jenže k tomu, abys ty pochopil chování svých zákazníků, musíš občas něco obětovat... I drobná informace, kterou se testováním dozvíš, má totiž občas hodnotu několika tisíců Kč získaných během následujících let. Pokud u části objednávek tvou marži neobětuješ (alespoň na pár dnů), dozvíš se jenom to, co ti někdo cizí poradí ve fóru :-). Tj. většinou příliš obecné informace, které ani nemusejí na tvé zákazníky přesně pasovat. Tomáš Baťa takhle kdysi (cca přes 100 lety) také testoval a objevil zajímavou věc: pokud prodává boty za 99 a 199 Kč, prodá jich mnohem víc a zároveň na nich mnohem víc vydělá, než když je prodává třeba za 102 a 202 Kč. Rozdíl to byl nepatrný (3 Kč), jenže z pohledu psychologie člověka hrál obrovskou roli. Baťův marketingový trik od té doby využívá většina obchodníků. Jo a abych nezapomněl, společnost Google například bez důkladného testování chování zákazníků neudělá ani jedno rozhodnutí. U Googlu se testuje naprosto všechno - vzhled a barvy tlačítek, rozmístění prvků po stránce, fonty, sled jednotlivých kroků atd.
6. 10. 2010 20:40:50
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552817
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 10. 2010 21:04:06
Chápu. Problém je ale ten, že nemám nápady co zkusit. Pořád se starám o přidávání a úpravu zboží a na ostatní mě nezbejvá mozková kapacita :-(
6. 10. 2010 21:04:06
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552816
Jan Kašpar
verified
rating uzivatele
(95 hodnocení)
7. 10. 2010 22:12:04
já když jsem dával do svého eshopu modul s nákup bez registrace (cca 6/2009) tak stouplo procento dokončených nákupů v té době o 20%
U mě rozdíl byl celkem značný. Asi záleží i na jiných faktorech. Dnes lidi bohužel zajímá hlavně cena a pak kvalita. Výběr kde koupit zboží je dnes obrovský.
7. 10. 2010 22:12:04
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552815
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
7. 10. 2010 22:15:02
Tak takovýmu číslu se mě nechce věřit...
Nebyli tam i jiný faktory?
7. 10. 2010 22:15:02
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/4#reply552814
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit