Zadejte hledaný výraz...

Prestashop – neprovedené nákupy

Josef Zemánek
verified
rating uzivatele
20. 9. 2010 02:29:10
Napsal Mamejeradi.cz;572055
Hezkej rozbor, do puntíku s ním souhlasím až na registraci. Proč před ní utíkáš?
Můj názor je opačnej, pokud se někde regnu, tak si to pamatuje moji adresu a příště už ji nemusím vyplňovat...
Před registrací utíkám z jednoho prostého důvodu: Pokud bych si měl pamatovat všechna přístupová jména a hesla a hlavně jména desítek malých eshopů, kde jsem kdy nakupoval, asi by se mi nevešlo do hlavy nic jiného (v ČR je víc než 30 000 eshopů). Registraci proto provádím jenom tam, kde pravidelně nakupuju pro potřeby podnikání + ještě se dá přežít u již zmiňovaných velkých zavedených eshopů typu Alza, u kterých se dají díky šíři jejich sortimentu provádět "skoro pravidelné" nákupy.
U většiny malých eshopů je podle mě registrace zbytečná a jen zákazníky zdržuje a otravuje, protože už kvůli povaze sortimentu těchto eshopů a silou konkurence na trhu nelze počítat s pravidelným návratem zákazníků. Uvedu několik příkladů: Pokud si v některém z eshopů koupím kování na dveře do bytu, je registrace k ničemu, protože další kování do bytu budu kupovat třeba až za 5 let. Do té doby jméno eshopu stejně zapomenu, nebo objevím lepší a levnější konkurenci. Stejně dopadnu i u eshopu s moderními odpadkovými koši, lustry, zahradními grily, testery na alkohol, digitálními venkovními teploměry a dalším typem zboží, které se nedá kupovat pravidelně. Jestli má někde registrace smysl, pak je to třeba u pizzerie, ve které si několikrát měsíčně objednávám pizzu a díky registrací se dá objednávka provádět mnohem rychleji než bez registrace.
20. 9. 2010 02:29:10
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552843
Lucky Bastard
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
20. 9. 2010 07:28:59
U většiny malých eshopů je podle mě registrace zbytečná a jen zákazníky zdržuje a otravuje
Mě tento názor přijde jako dogma, které se histericky šíří internetem napříč vlastníky eshopů a zákazníky, přitom význam registrace zůstává stále stejný a platný od těch dob co začalo internetové obchodování
Registrace má zaručit že email, který zákazník, zadal existuje a je funkční. Dle sofistikovanosti eshopu můžete dále kontrolovat schodu PSČ s městem popřípadě ulicí.
Dále má odradit a odfiltrovat nespolehlivé zákazníky, kteří jen tak něco naháží do košíku, učinní objednávku, vyplní nesmyslné registrační údaje i s emailem, a pak se divíte že objednávku, kterou jste pracně expedovali nikdo nevyzvedne a vrátí se vím zpět.
Samozřejmě vše se dá obejít, ale u nákupu s registrací jsem o jeden bezpečnostní krok na straně jistoty, než u objednávky bez registrace.
20. 9. 2010 07:28:59
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552842
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 9. 2010 07:50:41
jzemanek:
jasný, že zahradní gril nekupuješ často, proto by ti ani nemělo vadit že se regneš a heslo zapomeneš. Na druhou stranu je pravka, že jsou zákazníci, kteří nejsou připsat před jméno Ing. ale napsat ulici s diakritikou už je obtěžuje.
20. 9. 2010 07:50:41
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552841
Ivan L.
verified
rating uzivatele
20. 9. 2010 08:54:22
Napsal Mamejeradi.cz;564998
Připomeň se za pár dní , na ostrý shop jsem jej ještě nenasadil.
Nejsem sice Milan B., ale taky by mě zajímalo jaký to má vliv. Už jsi to nasadil?
20. 9. 2010 08:54:22
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552840
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 9. 2010 09:08:07
Někde už to tu píšu, nepozoruju rozdíl
20. 9. 2010 09:08:07
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552839
Josef Zemánek
verified
rating uzivatele
20. 9. 2010 12:05:11
Napsal Lucky Bastard;572144
... význam registrace zůstává stále stejný a platný od těch dob co začalo internetové obchodování
Registrace má zaručit že email, který zákazník, zadal existuje a je funkční. Dle sofistikovanosti eshopu můžete dále kontrolovat schodu PSČ s městem popřípadě ulicí.
Dále má odradit a odfiltrovat nespolehlivé zákazníky, kteří jen tak něco naháží do košíku, učinní objednávku, vyplní nesmyslné registrační údaje i s emailem, a pak se divíte že objednávku, kterou jste pracně expedovali nikdo nevyzvedne a vrátí se vím zpět...
Pokud jde o kontrolu funkčnosti emailové adresy, dá se řešit až po nákupu zboží například tím, že zákazníkovi dorazí na email souhrn objednávky s POTVRZUJÍCÍM ODKAZEM, na který je třeba kliknout pro dokončení nákupu. Nákupu na neexistující nebo cizí emaily tímhle způsobem zabráníte podobně jako registrací.
Obecně proti dobrovolné registraci nic nemám, smysl má ale opravdu jenom tam, kde zákazníkovi něco přinese (okamžité slevy, celou řadu výhod a bonusů v případě pravidelných nákupů apod.). Pokud výměnou za registraci zákazník nic nedostane, je z jeho pohledu zbytečná.
20. 9. 2010 12:05:11
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552838
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 10. 2010 21:12:50
Takže potvrzuji. Koupil jsem za nějakou tu stokotunu modul, který sjednotil objednávkobý proces na jednu stránku a nenutí registrovat.
Na košíky to mělo vliv možná dokonce i opačný.
4. 10. 2010 21:12:50
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552837
Milan
verified
rating uzivatele
(72 hodnocení)
4. 10. 2010 21:31:39
Taky nepozoruji nárůst objednávek
4. 10. 2010 21:31:39
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552836
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 10. 2010 21:43:21
Jak tvrdím od začátku-registrace normálním lidem nevadí
4. 10. 2010 21:43:21
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552835
ElChupacabra
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2010 08:56:26
Forrester Research dělal průzkum a cart abandonment u shopů s registrací je o 23% vyšší, než u shopů, které registraci nevyžadují. Myslím, že i z pohledu obchodníka by mělo být jasné, že zákazník by měl checkoutem proletět jako blesk a cokoliv, co ho zdržuje je nežádoucí.
Problém cart abandonmentu u www.mamejeradi.cz bych viděl v komplikovanosti košíku, kdy se musím složitě proklikávat zleva doprava a pak zdola nahoru. Navíc jestli máš dopravné poštou za 154,- a pak někde dole ve volbě pro dobírku další náklad 35,- za dobírku, může to zákazníky odradit. Moje doporučení je objednávkový formulář co nejvíc zjednodušit.
5. 10. 2010 08:56:26
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552834
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 10. 2010 09:07:08
Poštovný je plus mínus přesně podle toho kolik mě pošta účtuje.
Nevim co myslíš tím zleva do prava a zdola nahoru, nic takovýho tam není.
5. 10. 2010 09:07:08
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552833
ElChupacabra
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2010 09:46:43
Napsal Mamejeradi.cz;580221
Poštovný je plus mínus přesně podle toho kolik mě pošta účtuje.
Nevim co myslíš tím zleva do prava a zdola nahoru, nic takovýho tam není.
Nejde o cenu poštovného, ale negativně by mohlo být vnímané to, že cenu nemáš na jednom místě. Proč při definování přepravy musím rozklikávat dva radiobuttony? Proč na první pohled vidím jenom možnost platbou v hotovosti? Proč se mi "doplatek" 35,- Kč za dobírku nepromítne do celkové ceny zásilky?
Nevím jak moc je Presta pružná, osobně bych preferoval kdybych měl někde jednoduchou a srozumitelnou řadu voleb
- Osobní odběr (0,- Kč)
- GLS - platba předem na účet (254,- Kč)
- GLS - platba na dobírku (289,- Kč)
- Česká pošta - platba předemna účet (154,- Kč)
- Česká pošta - platba na dobírku (189,- Kč)
Easy a snadno to korektně promítneš do celkové ceny zásilky. Samozřejmě tohle není krok, který ti srazí cart abandonment na polovinu. Je to jenom malý kousek mozaiky.
Zleva doprava zdola nahoru - tím myslím to, že checkout na mě působí těžkopádně a zmateně. Nejvíc mi asi vadí, že musím scrollovat nahoru a dolů, abych si prohlénul celkovou cenu zásilky. Jinak bych řešil i možnost přihlášení k účtu a odstranil bych checkbox pro vytvoření registrace.
5. 10. 2010 09:46:43
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552832
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 10. 2010 10:41:07
Mš se zase právě řešení kde bude:
Osobně: 0,-
Dobírka poštou: 200,-
Dobírka GLS: 250,-
Převodem poštou: 150,-
Převodem GLS: 200,-
a budu muset zaškrtnout kterou variantu chci zamlouvá ještě míň, našlo by se plno těch, který bude lákat nulová cena u poštovnýho a osobně si vyložej tak, že oni osobně budou doma až to pošťák doveze... Mluvim ze zkušenosti.
Nenapadá mě způsob jak v prestě spojit dopravné s dobírko a oddělit jej od dopravného bez dobírky.
5. 10. 2010 10:41:07
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552831
ElChupacabra
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2010 12:05:16
Napsal Mamejeradi.cz;580268
Mš se zase právě řešení kde bude:
Osobně: 0,-
Dobírka poštou: 200,-
Dobírka GLS: 250,-
Převodem poštou: 150,-
Převodem GLS: 200,-
a budu muset zaškrtnout kterou variantu chci zamlouvá ještě míň, našlo by se plno těch, který bude lákat nulová cena u poštovnýho a osobně si vyložej tak, že oni osobně budou doma až to pošťák doveze... Mluvim ze zkušenosti.
Nenapadá mě způsob jak v prestě spojit dopravné s dobírko a oddělit jej od dopravného bez dobírky.
Mě teda připadá, že se na ten e-shop díváš tak, jak se líbí tobě. Do určitý míry je to určitě správně, ale pak jsou principy, který jsou prostě daný ať se ti zamlouvají, nebo nezamlouvají. Jestli to s e-shopem myslíš vážně, zpracuj dvě varianty checkout formuláře a udělej A/B testování, kdy 50% zákazníků nabídneš variantu A a 50% variantu B. Pak poznáš, která vytváří menší cart abandonment. Jinak se nepohneš.
Jo a klidně tam dej text Osobní odběr na na naší prodejně, to bude ekvivalentní k té volbě s obrázkem, co tam máš teď ;)
5. 10. 2010 12:05:16
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552830
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 10. 2010 12:13:58
Jenže to není tak jednoduchý to celý přepsat jentak na zkoužku.
5. 10. 2010 12:13:58
https://webtrh.cz/diskuse/prestashop-neprovedene-nakupy/strana/3#reply552829
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit