Zadejte hledaný výraz...

Prepravca (Pošta bez hraníc/SPS) nedodal zásielku a odmieta preplatiť škodu. Čo robiť?

Shady
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
26. 3. 2025 11:20:40
TLDR: Cez Poštu bez Hraníc sme posielali SPS SK zásielku, bola označená ako "doručená" ale zákazník nič nedostal, PBH/SPS odmieta prešetriť reklamáciu (napriek dôkazom o nedodaní), lebo "nebola podaná do 2 dní od obdržania zásielky" (pritom žiadne obdržanie nenastalo!).
Detailné info:
Pred Vianocami sme poslali cez PBH zásielku, doručovalo ju SPS (a toto je v podstate vinník situácie), zásielka je označená ako "doručená", v daný deň (16.12.) sme problém intenzívne riešili so zákazníkom i PBH. Zákazník trvá na tom, že podpis na dodacom liste nie je jeho a že zásielku musel prevziať niekto iný. Máme info, že kuriér opakovane sľuboval doručenie zásielky, ktorú ale v tom momente buď "nemal v aute" alebo sľuboval doručenie "nasledujúci deň". Chyba nastala zjavne na strane SPS a máme i tel. číslo konkrétneho kuriéra.
Pár dní sme čakali, že sa situácia vyrieši (všetci vieme, že pred Vianocami občas nastane pár dňové zdržanie). Reklamáciu sme preto podali o 5 dní (21.12.). a obdržali sme info:
"Reklamácia zásielky je bohužiaľ dopravcom zamietnutá z dôvodu neskorého nahlásenia, reklamáciu zásielky, v prípade ak adresát rozporuje doručenie, je nutné nahlásiť u dopravcu SK-SPS do 2 dní od obdržania zásielky".
PBH tým situáciu uzavrelo a odmietlo ju dostatočne prešetriť (a to s nimi spolupracujeme od 2013...) a odvoláva sa na reklamačné podmienky SPS.
Zostali sme bez peňazí a bez tovaru. Bizarný je i dôvod zamietnutia - reklamáciu je možné podať do 2 dní (wtf?) od doručenia zásielky, tu ale žiadne doručenie neprebehlo, maximálne tak v trackingu.
Ako by ste ďalej postupovali?
26. 3. 2025 11:20:40
https://webtrh.cz/diskuse/prepravca-posta-bez-hranic-sps-nedodal-zasielku-a-odmieta-preplatit-skodu-co-robit#reply1535820
lada1979
verified
rating uzivatele
26. 3. 2025 11:38:33
a jak máme tušit jaké VOP s PBH máš podepsané? V každém případě asi VOP a RZ SPS by tě asi neměl zajímat, pokud to neupravují VOP PBH. Jinak myslím, že 2 dny jsou na reklamaci třeba rozbitého zboží, na reklamaci ztracené zásilky je třeba i u ČP rok. Takže advokát a pak žaloba, nicméně asi roli by měla hrát cena zásilky.
Editováno 26. 3. 2025 14:38:58 uživatelem lada1979
26. 3. 2025 11:38:33
https://webtrh.cz/diskuse/prepravca-posta-bez-hranic-sps-nedodal-zasielku-a-odmieta-preplatit-skodu-co-robit#reply1535821
Alena
verified
rating uzivatele
26. 3. 2025 20:12:58
Reklamace trvají u České pošty klidně 3 měsíce, záleží kam se posílá (zahraničí - USA např.), díky nim nám padl business v lednu. Dlouhé doručování a reklamace - peklo, nejen v Českou poštou. A když zvedla pošta od února ceny, tak to už je moc. Určitě se podívat jaké máte podepsané podmínky, opravdu cena zboží atd., ombudsmana jste kontaktovali (pokud se Vám nezdá vyřešení Vaší reklamace či situace celkově)?
26. 3. 2025 20:12:58
https://webtrh.cz/diskuse/prepravca-posta-bez-hranic-sps-nedodal-zasielku-a-odmieta-preplatit-skodu-co-robit#reply1535836
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 3. 2025 21:24:31
Z hlediska zákazníka k dodání ještě nedošlo to znamená nemohla ani uplynout doba reklamace do 2 dní po doručení. Tento argument bych prostě razil pokud se vám jejich rozhodnutí nelíbí. Velký problém vidím ale v tom že jste o údajném doručení věděli a řešili to až za týden. Pokud se někde balík zatoulá tak sám prosím zákazníky o pár dní trpělivosti ale pokud je balík deklarovaný jako doručený a zákazník mi to rozporuje tak to bych řešil okamžitě minimálně emailem s žádostí o prověření. Já se obávám že tady to je bohužel na vás pokud toto mají opřené o VOP.
26. 3. 2025 21:24:31
https://webtrh.cz/diskuse/prepravca-posta-bez-hranic-sps-nedodal-zasielku-a-odmieta-preplatit-skodu-co-robit#reply1535840
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit