Zadejte hledaný výraz...

Představuje pro vás dodání vlastní grafiky bariéru pro nákup triček s potiskem pro váš tým?

Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
28. 2. 2018 10:54:19
Napsal PrintShop;1447398
"Zákazník přeci dostane trika s potiskem nikoliv tisková data. V podstatě zaplatil za návrh potisk na trika a jeho výrobu a tam to končí." ...Takže využitelnost tohoto loga je pak prakticky nulová.
samozřejmě, že je nulová, proto jsem psal, že bych touto cestou nešel, protože logu se musíš věnovat víc a zákazník by ho měl zaplatit.
Ale přijde ti třeba zedník Pepa a chce trika. Dáš mu na záda Zednické práce Pepa a je mu jedno co tam bude za font a nebo jestli to bude do obloučku. Je rád, že má trika a že to nemusel řešit grafiku.... Já to pochopil tak, že služba je pro ty, co chtějí právě trika a nechtějí řešit grafiku, takže proč by měli dostávat datat a řešit licence a další použití ...
28. 2. 2018 10:54:19
https://webtrh.cz/diskuse/predstavuje-pro-vas-dodani-vlastni-grafiky-barieru-pro-nakup-tricek-s-potiskem-pro-vas-tym/strana/2#reply1332311
Osobně nepotřebuji pořešit grafiku a pokud ano, tak ne za cenu zdarma.
Co ocením více, tak je podpora, která mi poradí:
- vhodný textil (velikost, tvar, material...)
- vhodný typ tisku (nedělám do tiskovin a přestože mám nějaké povědomí o sítotisku, digitálním tisku, sublimaci...), tak z hlavy neznám rozdíly a musel bych to studovat
- názor na odeslanou grafiku (kdy třeba poradí, že na tričku to nevynikne) a nebudu muset řešit, že mám trička, které vypadají příšerně a reakce eshopu: dodal jste špatnou grafiku, vaše chyba
Nemusí jít jenom o textil, ale i o jiné dárkové předměty. Možná nejsem cílovka, ale zastávám názor, že když už merch, tak ať to vypadá reprezentativně. Takového toho reklamního bordelu už máme všichni dost :-)
28. 2. 2018 13:19:39
https://webtrh.cz/diskuse/predstavuje-pro-vas-dodani-vlastni-grafiky-barieru-pro-nakup-tricek-s-potiskem-pro-vas-tym/strana/2#reply1332310
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
28. 2. 2018 19:44:46
Díky moc všem za odpovědi a nové pohledy na věc. Dalo mi to hodně podnětů k přemýšlení. Ještě tedy odpovím na některé věci, o kterých se tu začalo diskutovat.
  • Určitě se z naší strany nejedná o tvorbu loga. Na to si jednak netroufáme, ale hlavně kdo chce vyloženě logo, nechá si to udělat od příslušného odborníka. Naši zákazníci chtějí trička, která spojí/sjednotí jejich tým. A pokud nemají svoje vlastní logo či jiný obrázek, vytvoříme jim nějakou grafiku s důrazem na estetickou stránku. Například takový pěvecký sbor potřebuje na vystoupení sjednotit všechny svoje členy do stejných triček, kde bude název jejich sboru v nějakém vkusném provedení (ne jen holý font). O tvorbu nového loga, které by se posléze umisťovalo na další reklamní předměty tedy vůbec nejde.
  • Myšlenka nabídnout to zdarma mě napadla proto, abych tím vytvořil přidanou hodnotu našich triček s potiskem. Beru to tedy jako náklad na podporu prodeje. Představuji si časovou dotaci 2-3 hodiny na jeden design. Rozhodně nic náročného. Když to bude za peníze, tak se podle mne nijak neodlišíme. Nicméně teď mám trochu dilema, když mi píšete, že by to nemělo být zadarmo :D
  • Námi vytvořená grafika by byla pouze pro účely potisku triček. Pokud by ji klient chtěl pro další užití, tak už by se museli řešit licence atd. a do toho se mi moc nechce. To už bych mu ji snad raději věnoval zdarma pro udržení dobrých vztahů.
  • Dáváme si záležet, aby trička vypadala hezky. Takže klientům radíme, doporučujeme a i kritizujeme (a upravujeme) jimi zaslanou grafiku pro zlepšení estetického výsledku. Zabýváme se pouze digitálním potiskem. Je-li zakázka vhodná pro jinou technologii, tak ji zákazníkovi doporučíme, případně mu dovysvětlíme rozdíly v technologiích odkazem na naše články na blogu. A co se týče výběru samotného textilu, tak to je v online světě vždy trochu oříšek. Napadlo mě ale poskytnout nejprve zákazníkovi trička bez potisku, aby si je jeho zaměstnanci vyzkoušeli, a teprve potom na ně začít tisknout (nebo doobjednat jiné). Ale nejsem si jistý, jestli by to fungovalo v praxi.
28. 2. 2018 19:44:46
https://webtrh.cz/diskuse/predstavuje-pro-vas-dodani-vlastni-grafiky-barieru-pro-nakup-tricek-s-potiskem-pro-vas-tym/strana/2#reply1332309
Napsal Comanch;1447546
Díky moc všem za odpovědi a nové pohledy na věc. Dalo mi to hodně podnětů k přemýšlení. Ještě tedy odpovím na některé věci, o kterých se tu začalo diskutovat.
  • Určitě se z naší strany nejedná o tvorbu loga. Na to si jednak netroufáme, ale hlavně kdo chce vyloženě logo, nechá si to udělat od příslušného odborníka. Naši zákazníci chtějí trička, která spojí/sjednotí jejich tým. A pokud nemají svoje vlastní logo či jiný obrázek, vytvoříme jim nějakou grafiku s důrazem na estetickou stránku. Například takový pěvecký sbor potřebuje na vystoupení sjednotit všechny svoje členy do stejných triček, kde bude název jejich sboru v nějakém vkusném provedení (ne jen holý font). O tvorbu nového loga, které by se posléze umisťovalo na další reklamní předměty tedy vůbec nejde.
No, právěže to logo je, akorát je jednorázové, ne dlouhodobé. :)
Přidaná hodnota bude i když to bude placená služba, protože většina "potiskoven" jen tiskne z dodaných potisků. Tady by to byla výhoda proti konkurenci, kdyby se to u vás dělo vše pod jednou střechou. Cenovka "zdarma" ale působí lacině a trochu odstrašujícně. Plus jak jsem již psal, lidé by si toho nevážili. Takže doporučuji zpoplatnit a věřím, že to bude mít pozitivní odezvu tak jako tak.
Napsal tomas86;1447376
... tak vím, že kromě loga je potřeba vytvořit i manuál, logo pak ve více barvách (bílé, černé, barevné, transparentní) a také pro různá použití (samotné logo, logo s názvem atd.). Je to práce na měsíce a stojí to hodně peněz. Navíc logo pro sportovní klub/oddíl má také svoje specifika.
To není práce na měsíce. Černá a bílá varianta jsou otázkou pár vteřin, je-li základní logo dobře postavené (proto se na tyto varianty musí myslet už od začátku). Transparence není o ničem jiném, než že logo exportuji bez pozadí. Oddělení symbolu od loga a připravení tak samotného symbolu + celého loga je též otázkou pár vteřin. To, co jsi vypsal, mi zabírá cca 15 minut s vyexportováním do více formátů i s připravením favicony pro web, avatarem na sociální sítě, kontrolním náhledem a připravení exkluzivní licence. :)
Manuál je samozřejmě na delší lokte, ale i ty nejnáročnější jsem měl do cca 10 hodin hotové, spíše ale tak kolem 6h (většina lidí nepotřebuje extra hluboké 100stránkové manuály). Já tedy běžně s klienty zvládám logo i manuál do cca 2 týdnů. To jen v reklamkách to dlouho trvá, protože.. prostě proto, doporučuji se ozvat jednotlivcům. Tady mrkni do mého seznamu na strany 7-9, jistě tě někdo zaujme: http://vachudatomas.cz/Doporucuji.pdf A co se týče přípravy zadání, můžeš v rychlosti jen prolétnout můj článek, kde jsem rozepsal otázky, které designeři standardně klientům pokládají (ne všechny, jen nějaké to jádro): http://logotvurce.cz/zadani/ Abys věděl, na co se při sestavení zadání připravit.
28. 2. 2018 20:40:40
https://webtrh.cz/diskuse/predstavuje-pro-vas-dodani-vlastni-grafiky-barieru-pro-nakup-tricek-s-potiskem-pro-vas-tym/strana/2#reply1332308
kubauhlir
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
12. 3. 2018 00:00:46
Zdravím konkurenci s hodně podobnou doménou :)
nicméně co se týče jednoduchého loga, a nejedná se o 1ks textilu tak jej udělám a snažím se aby se líbilo...
ALE
logo rozhodně neposkytnu aby se dalo dál používat a PROČ? Protože zákazník dojde zase zamnou až chce udělat web, vizitky, trička...
12. 3. 2018 00:00:46
https://webtrh.cz/diskuse/predstavuje-pro-vas-dodani-vlastni-grafiky-barieru-pro-nakup-tricek-s-potiskem-pro-vas-tym/strana/2#reply1332307
PrintShop
verified
rating uzivatele
12. 3. 2018 11:24:49
Napsal kubauhlir;1449781
Zdravím konkurenci s hodně podobnou doménou :)
nicméně co se týče jednoduchého loga, a nejedná se o 1ks textilu tak jej udělám a snažím se aby se líbilo...
ALE
logo rozhodně neposkytnu aby se dalo dál používat a PROČ? Protože zákazník dojde zase zamnou až chce udělat web, vizitky, trička...
A pokud bude chtít zákazník udělat logo na něco na co nemáte technolgii, tak co pak? Pokud tedy logo není zákazníka (nemá k němu práva-licenci), tak je k ničemu! Být odkázán na možnosti a náladu jednoho tiskaře nebo grafika je celkem sebevražda.
12. 3. 2018 11:24:49
https://webtrh.cz/diskuse/predstavuje-pro-vas-dodani-vlastni-grafiky-barieru-pro-nakup-tricek-s-potiskem-pro-vas-tym/strana/2#reply1332306
PrintShop
verified
rating uzivatele
12. 3. 2018 12:24:16
No já bych taky zvládl skoro cokoliv, jen kdyby tam nebylo to slovo skoro. Mám hodně osobních zážitků z řešením užití loga a není to pro zákazníka nic jednoduchého a příjemného. Dokážeme taky potisknout či označit cokoliv (skoro) a troufnu si tvrdit , že technologie co máme k dispozici jsou skoro na vše, ale nejsou a tak třeba u velkoplošné sublimace na dresy musíme zákazníky posílat jinam.To samé při prototypyngu na cnc. A tady právě je ten zakopanej pes, zákazník se chystá rozvíjet i v oblasti brandu a k čemu je mu logo které nesmí užít kde chce?
12. 3. 2018 12:24:16
https://webtrh.cz/diskuse/predstavuje-pro-vas-dodani-vlastni-grafiky-barieru-pro-nakup-tricek-s-potiskem-pro-vas-tym/strana/2#reply1332305
Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
12. 3. 2018 12:49:48
Napsal kubauhlir;1449781
Zdravím konkurenci s hodně podobnou doménou :)
nicméně co se týče jednoduchého loga, a nejedná se o 1ks textilu tak jej udělám a snažím se aby se líbilo...
ALE
logo rozhodně neposkytnu aby se dalo dál používat a PROČ? Protože zákazník dojde zase zamnou až chce udělat web, vizitky, trička...
Pokud ti zákazník zaplatí za tvorbu loga, tak bys mu ho měl dát včetně dat a ne ho držet v šachu s další výrobou, kterou ani sám neděláš. Bože, bože :)
---------- Příspěvek doplněn 12.03.2018 v 12:51 ----------
Napsal PrintShop;1449851
No já bych taky zvládl skoro cokoliv, jen kdyby tam nebylo to slovo skoro. Mám hodně osobních zážitků z řešením užití loga a není to pro zákazníka nic jednoduchého a příjemného. Dokážeme taky potisknout či označit cokoliv (skoro) a troufnu si tvrdit , že technologie co máme k dispozici jsou skoro na vše, ale nejsou a tak třeba u velkoplošné sublimace na dresy musíme zákazníky posílat jinam.To samé při prototypyngu na cnc. A tady právě je ten zakopanej pes, zákazník se chystá rozvíjet i v oblasti brandu a k čemu je mu logo které nesmí užít kde chce?
Pokud se chce zákazník rozvinout v oblasti brandu, tak si nechá profi zpracovat logo a nebude využívat služby, kdy se mu udělá v rámci tisku i grafika na triko :)
12. 3. 2018 12:49:48
https://webtrh.cz/diskuse/predstavuje-pro-vas-dodani-vlastni-grafiky-barieru-pro-nakup-tricek-s-potiskem-pro-vas-tym/strana/2#reply1332304
kubauhlir
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
12. 3. 2018 13:00:00
Napsal Zbyněk Šubert;1449858
Pokud ti zákazník zaplatí za tvorbu loga, tak bys mu ho měl dát včetně dat a ne ho držet v šachu s další výrobou, kterou ani sám neděláš. Bože, bože :)
ale mě zákazník za žadné logo neplatí... jednoduché logo mu udělám zdarma. Většinou se o logo nehlásí, já mu jej nenabízím... kdyby jej chtěl, pak jej samozřejmě prodám.
12. 3. 2018 13:00:00
https://webtrh.cz/diskuse/predstavuje-pro-vas-dodani-vlastni-grafiky-barieru-pro-nakup-tricek-s-potiskem-pro-vas-tym/strana/2#reply1332303
Nevím, mně to prostě celé přijde divné. :) Většina lidí, co hledá potisk trička, tak už buďto logo má, anebo když nemá, tak má minimálně nápad, co chce na to tričko natisknout. Jinými slovy, chtějí mít nad potiskem kontrolu. Pokud existuje mizivě úzká cílovka, která prostě chce tričko a "nechá se překvapit", jak bude potisk vypadat (v tomto případě jejich "logo"), tak vás asi stejně nevygooglí – protože to zaprvé asi nemáte podchycené z hlediska SEO a zadruhé upřámně nevím, jaká klíčová slova vlastně vyhledat, protože mi to přijde jako služba, která by asi nikoho nenapadla. :)
Jestli se najde těch pár výjimek, kteří chtějí na tričko nějaký text / název a nemají ten motiv připravený a "zkusí" se na vás přesto obrátit, tak ano, v tuhle chvíli to má smysl. Nicméně mi přijde logické, že když chci něco tisknout, tak nejprve nechám grafika navrhnout motiv a až pak hledám, kde to tisknout, takže takových lidí moc nebude. Ale budiž. Tahle část lidí se pak rozdělí na ty, kteří budou spokojeni a ti, kteří ne (a věřte, že pokud si nevyžádáte kvalitní zadání, tak prostě tvoříte jen podle svého vkusu a ne podle vkusu a potřeb zákazníka).
Ti, co budou spokojeni, vás třeba doporučí dál, ok. Ti, co nebudou, tak buďto budou žádat úpravy (kterým budete muset věnovat další čas zdarma), anebo jednoduše odmítnou a půjdou jinam. Podle mě bude ta druhá skupina početnější, nežli ta první, takže budete mrhat časem na něco, co není vaše zaměření jen proto, abyste potěšili tak 1 % zákazníků.. A naopak, pokud by to mělo úspěch a vy byste měli denně tvořit několik log zdarma (protože ti lidé si vás mezi sebou budou doporučovat především proto, že je to zdrama, jinak mohou oslovit jakékoli levného grafika), tak asi zkrachujete. :) Takže ať už bude mít ta služba úspěch či nikoliv, výsledek byznysu uškodí.
Proto jak říkám, celé mi to přijde divné. Jistě se dají hledat jiné cesty, jak se odlišit od konkurence a jak rozvinout byznys. Když už poskytovat takovouto službu, tak kvalitně. Dělat něco, čemu pořádně nerozumíte (resp. vaše grafička, protože grafik automaticky neznamená zkušený logotvůrce), je cesta do pekel. Takže mé doporučení je to buďto nechat plavat, anebo najmout kvalitního logotvůrce, který bude tvořit loga na míru (za standardní ceny + klientovi poskytnete zdrojová data k dalšímu použití) a k tomu ilustrátora, který by zas mohl navrhovat komplexnější motivy na trika. Ovšem bude potřeba od zákazníků sbírat zadání, ukázky preferencí atd., jinak budete střílet mimo.
12. 3. 2018 19:50:11
https://webtrh.cz/diskuse/predstavuje-pro-vas-dodani-vlastni-grafiky-barieru-pro-nakup-tricek-s-potiskem-pro-vas-tym/strana/2#reply1332302
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit