Zadejte hledaný výraz...

Práva a povinnosti el. obchodu

roman.l
verified
rating uzivatele
11. 8. 2010 16:25:11
Zdravím vespolek,
mám dotaz ohledně práv a povinností, jak klienta tak majitele e-shopu.
1) objednám zboží, ale z eshopu mi odepíší, že nemůžou z důvodu xxx dokončit objednávku
2) jsem majitelem eshopu, zákazník si objedná zboží, u kterého je mylně udaná cena, ale zákazník si na ní trvá
Kdo jak může co požadovat?
Děkuji za informace
Roman
11. 8. 2010 16:25:11
https://webtrh.cz/diskuse/prava-a-povinnosti-el-obchodu#reply541907
1.) zaplatil-li jsi, měli by ti vrátit peníze
2.) nezaplatil-li ti zákazník, tak nemá na čem trvat.
Nejsem odborník na danou problematiku, vyčkej na názory těch, co se vyznají
11. 8. 2010 16:28:39
https://webtrh.cz/diskuse/prava-a-povinnosti-el-obchodu#reply541906
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
11. 8. 2010 16:59:16
záleží co je v obchodních podmínkách
11. 8. 2010 16:59:16
https://webtrh.cz/diskuse/prava-a-povinnosti-el-obchodu#reply541905
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
11. 8. 2010 17:00:53
1) pokud si nezaplatil, tak max. mohou vypovědět objednávku z důvodů toho a toho. pokud si zaplatil tak vracení peněz.
2) zakázník má právo koupit zboží za cenu uvedenou v eshopu, i když je 10x menší než je běžná cena. můžeš se s ním zkusit domluvit, ale každopádně má na to právo. osobně bych dál do obchodních podmínek, že "pokud zboží má menší cenu než je běžná u toho produktu, tak neplatí. pokud se nejedná o slevu, ale o chybu systému" - ale nevím jak to obstojí
11. 8. 2010 17:00:53
https://webtrh.cz/diskuse/prava-a-povinnosti-el-obchodu#reply541904
clie
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
11. 8. 2010 17:01:02
Pokud si dobře pamatuji, tak třeba O2 měla několikrát na webu špatnou cenu telefonů (výrazně nižší) a museli je dodat. Jakmile příjde zákazníkovi potvrzení přijetí objednávy, tak je závazné. Minimálně by si někdo mohl stěžovat u ČOI. Ale odborník na to také nejsem.
11. 8. 2010 17:01:02
https://webtrh.cz/diskuse/prava-a-povinnosti-el-obchodu#reply541903
2 - toto zdaleka neni tak, jak se obecne rika. afera u O2 byla castecne planovana, takze tam to melo jine duvody to dodani. Jinak ono dodani ma dve roviny. Prvni je, ze v pripade uzavreni kupni smlouvy ji nemuze jedna strana jen tak vypovedet. Jako uzavreni kupni smlouvy se u eshopu ze strany obchodnika bere potvrzeni objednavky. Druhou veci je "rozpor s dobrymi mravy" vy nemuzete jako zakaznik participovat na chybe druheho - rozpor s dobrymi mravy. Pokud by byla cena zjevne v nepomeru s beznou nabidkou na trhu, obchodnik by vyhral. Napr. pokud telefon stoji 3tisice a rozptyl je +- 10% pak byste v pripade, ze na shopu je 1 koruna tak jako obchodnik vyhrali a nemuseli to dodavat. Tento vyklad se nyni ustalil a prevzal ho, coz je i pro eshopy dulezite spotrebiteleske organizace, ktere drive ve vsech pripadech tlacily na dodani zbozi. Stejny vyklad pouziva i COI apod.
Ostatne i kdyby tento vyklad a fakt neexistoval, staci vzdy zbozi nedodat s tim, ze zakaznikovi sice reknete, ze mu zbozi dodate, ale v okamziku, kdy ho za danych podminek dokazete ziskat. Tudiz objednavku mu nezrusite, ale zustane "viset" a nikdy se nevyridi. Nema pak zadnou paku a to ani soudni, aby vas donutil zbozi dodat v nejake lhuta, zakon zadne nestanovi.
11. 8. 2010 20:43:31
https://webtrh.cz/diskuse/prava-a-povinnosti-el-obchodu#reply541902
Robert
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
11. 8. 2010 22:05:12
Jakou mají tedy oporu v obchodních podmínkách následující body:
  • Objednávka je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká v okamžiku převzetí objednaného zboží kupujícím.
  • Prodávající má právo od kupní smlouvy (závazné objednávky) odstoupit, stane-li se plnění nemožným, a nedohodne-li se s kupujícím na novém plnění.
Tyto a jim podobné formulace používá téměř každý e-shop.
11. 8. 2010 22:05:12
https://webtrh.cz/diskuse/prava-a-povinnosti-el-obchodu#reply541901
oba body jsou velmi nestastne formulovany. tne prvni bod je jeste docela v pohode, protoze tam jasne rika, ze ten ukon neni uzavrenim kjupni smlouvy, ale jenom objednavka a je to navrh. pokud prodejce neposle emailem potvrzeni objednavky, pak je to v poradku a kupni smlouva se pak muze uzavrit az v okamziku prevzeti zbozi. je to takove hranicni, ale toto projde.
to druhe je uz takove extremne na hrane a tezko predjimat.
Ono veci, co se traduje, pouziva apod. a pritom nemaji zadnou oporu je mnoho, takze to, ze to ma mnoho eshopu neznamena, ze to ma nejakou vahu. Kdyz si napisete, ze zaruka je 1 rok, taky to neplati.
11. 8. 2010 22:19:07
https://webtrh.cz/diskuse/prava-a-povinnosti-el-obchodu#reply541900
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit