Zadejte hledaný výraz...

PR clanky a odkazy – efektivita

astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
24. 8. 2011 08:52:13
Zdravím,
napadl mě takový dotaz. Zda je v případě PR článku efektivnější mít v něm 3 odkazy na stejný web nebo zda je možné odkazovat třeba na 3 zcela odlišné weby? Resp. možné to je, ale zda to pak neztrácí na efektivitě?
Díky za Vaše názory.
24. 8. 2011 08:52:13
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669994
možné je vše, ale je lepší mít odkazy na jeden web (případně na rozdílné podstránky). Na efektivitě to podle mě ztrácí.
24. 8. 2011 08:56:32
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669993
Celoy
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
24. 8. 2011 08:57:24
Ahoj,
tak samozřejmě, když odkážeš s PR článku třemi odkazy na jeden web, tak mu to pomůže daleko více, než když na něj odkážeš pouze jedním odkazem. Pokud chceš pomocí PR článků pomoci třem webům místo jednoho, tak tě čeká daleko větší práce. Aby si získal pro tři weby tak velké množství odkazů jako pro jeden web, budeš muset napsat třikrát tolik článků.
24. 8. 2011 08:57:24
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669992
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
24. 8. 2011 09:15:50
Tak jasně, čistě logicky matematicky to na efektivitě ztrácí, ale spíš mě jde o to, zda někdo ví, jak to vyhledávače hodnotí, páč asi není možné, že kdybych nabušil do jednotho článku odkazů 6, tak bude efektivita 2x větší než když tam budou jenom tři. Nebo se mýlím?
24. 8. 2011 09:15:50
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669991
Vembl
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
24. 8. 2011 09:48:13
Podle mého názoru a dlouhodobého testování je nejlepší mít v PR článku jen jeden odkaz. Psal jsem o tom v jednom z mých postů na blogu, tak snad mi tu reklamu promineš - http://www.marketingnainternetu.cz/jak-maximalizovat-seo-efekt-pr-clanku.html.
V PR článku opravdu stačí jenom jeden odkaz. Je lepší napsat 3 články na 3 podobory (klíčová slova), na která chceš odkazovat, než to nacpat vše do jednoho.
24. 8. 2011 09:48:13
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669990
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
24. 8. 2011 09:52:52
Jedna teorie říká, že roboti vyhledávačů berou v potaz pouze jeden stejný odkaz z jedné stránky a další ignorují.
Já osobně se této teorie držím a dávám do článků 3 odkazy. Jeden vždy na homepage, další dva pak na různé podstránky webu. A funguje to bezvadně.
24. 8. 2011 09:52:52
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669989
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
24. 8. 2011 10:08:43
Díky za názory, pánové ,)
24. 8. 2011 10:08:43
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669988
Andrej
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
24. 8. 2011 11:46:20
Napsal Vembl;693189
Podle mého názoru a dlouhodobého testování je nejlepší mít v PR článku jen jeden odkaz. Psal jsem o tom v jednom z mých postů na blogu, tak snad mi tu reklamu promineš - http://www.marketingnainternetu.cz/jak-maximalizovat-seo-efekt-pr-clanku.html.
V PR článku opravdu stačí jenom jeden odkaz. Je lepší napsat 3 články na 3 podobory (klíčová slova), na která chceš odkazovat, než to nacpat vše do jednoho.
Suhlasim. Tiez davam do clanku len 1 odkaz. Je to vlastne jedno ci ziskas pre svoju stranku 3 odkazy alebo 1 odkaz z tej istej URL, pretoze vyhladavace ti to aj tak zapocitaju len ako 1 odkaz.
24. 8. 2011 11:46:20
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669987
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
24. 8. 2011 12:18:46
Ještě další dotaz - Vembl v článku píše, že za využívání jeden pr článek na 100 webů hrozí ban od vyhledávačů. Setkali jste se s tím už někde v praxi? Páč zase spousta dalších autorů píše, že to využívají a funguje to. Nechco, aby se tu strhla bitka zda to funguje nebo ne, spíš mě zajímá ten ban.
24. 8. 2011 12:18:46
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669986
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
24. 8. 2011 12:30:41
Žádný ban ti nehrozí.
Jak Google, tak Seznam PR články naprosto normálně indexují a odkazy z nich ti poslouží docela dobře. Pokud tě zajímají mé názory na tuhle problematiku, tak tady pár vybraných článků, které jsem na toto téma napsal:
PR weby fungují docela dobře. Jen musíte vědět jak
U tohoto článku: http://owww.cz/pojem-nastalo-vysoke-ceny-sebevedomi/#comment-768 si projdi komentáře - tam dokazuju, že články na PR webech vyhledávače indexují.
No a tady taková úvaha: Registrujte do katalogů svou konkurenci. Uškodíte jí a vy vyděláte
Píšu toho na svém blogu o této problematice ještě víc, ale abych tu dělal výčet všech článků, to by mě zase někdo nařknul z toho, že si tu dělám jen PR (ikdyž to se stejně stane :D )
24. 8. 2011 12:30:41
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669985
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
24. 8. 2011 12:45:50
No já tvoje články právě četl, ale Vembl píše něco zcela jiného - ad ban apod. za to, že dáš stejný článek na XXX pr webů. Jako to by člověk dost nerad přišel o ranky nebo pozice, že jo ....
24. 8. 2011 12:45:50
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669984
Vembl
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
24. 8. 2011 16:56:51
Astrolog:
Vysvětlím jak jsem to myslel. Můj názor na PR články je ten, že má být na každém webu unikátní článek a vždy s jedním odkazem. Na podporu tohoto argumentu mám mou čerstvou zkušenost, kdy jsem s jedním webem v poměrně hodně konkurenčním prostředí dokázal s pomocí těchto článků nasbírat v celku slušné pozice na longtail klíčová slova. Bylo to tím, že na některé články lidé sami odkázali, protože se nejednalo jen o klasické plky a to byť byly ty články zveřejněny na free PR webech.
Pokud jde o vkládání více odkazů do článků a o jejich vliv na pozice, tak moje zkušenost říká, že to nefunguje - opět se jednalo o longtail a opět jsem to zkoušel a mnohem lepších výsledků jsem dosáhl se stylem 1 článek 1 odkaz než 1 článek 3 odkazy.
Situace ohledně banu (respektive sandboxu) je taková, že Google podle mě má prostředky na to, aby zjistil čachrování s odkazy a masivní linkbuilding (například řada webů využívá nástroj Analytics nebo prohlížeč Chrome, a tak je snadné zjistit, že PR články byly zveřejněny z jedné IP adresy nebo jednoho počítače a web za to může dostat přes prsty. Navíc pokud člověk u článku změní pouze titulek a jinak ho nechá stejný, po čase z indexu Googlu vypadne. Panda tady již běhá a tohle je naprosto zbytečná snaha o získání zpětných odkazů.
Můj názor na linkbuilding je takový, že je potřeba ho dělat tak, aby jeho účinek byl pokud možno dlouhodobý. Je proto lepší dát si práci s napsáním unikátního obsahu než naprat jeden článek se 4 odkazy na 50 webů. To možná stále funguje na Seznam, ale na Google již ne.
Třeba má Petr Jeník jiné zkušenosti a jeho taktika mu vychází, ale myslím si, že z dlouhodobého hlediska jsou duplicitní články odsouzeny k smrti (respektive je to naprosto zbytečně vynaložená investice).
24. 8. 2011 16:56:51
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669983
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
24. 8. 2011 20:17:44
Vembl: Děkuju za osvětu, jsem rád, že jsem si to ujasnil.
A děkuji i Petru Jeníkovi za jeho čas i názory i vysvětlení.
24. 8. 2011 20:17:44
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669982
Za vlozeni jednoho clanku do vice PR webu vam samozrejme ban nehrozi, nicite si ale neco cemu se rika odkazovy profil. V realnem svee bych to prirovnal k image nebo dobre povesti. Proc je odkazovy profil dulezity? Necekane odlisnosti od jineho obdobneho webu mohou byt pro vyhledavac signalem snahy webu o manipulaci s vysledky vyhledavanim. Odkazy, ktere nezapadaji do bezneho odkazoveho profilu, pak mohou mit automaticky snizeny vliv. (na skoleni to prirovnavam s nezvyklym vykyvum ve profilu ziskovosti firmy, diky kteremu nejcasteji financni urady prichazeji na podvodne firmy - samozrejme vyjma udani:)).
Shrnuti: kdyz uz chcete publikovat v PR webech, vyberte si radeji tematicke weby, ktere publikuji jen unikatni clanky a idealne dal s clanky pracuji (vkladaji do bookmarku, indexuje je Google News), sam na clanky odkazujte z jinych webu. Overte si u nekolika ze starsich clanku, ze je vyhledavace skutecne znaji (staci zkopirovat jednu vetu a tu vlozit do vyhledavace). Na kazdy web vkladejte jiny clanek, s jinym titulkem a anchor texty. Jinak ale existuje cca 50 dalsich zpusobu (a to doslova), jak ziskat backlink. Ve skale od 1-5 jich je cca 45 efektivnejsich, nez jsou clanky na free PR webech. Udelejte si nekdy cesto na skoleni Marka Prokopa, ten o tom hovori, pripadne smer Ostrava a podobne skoleni, ktere probehlo tento tyden (http://webtrh.cz/148590-par-volnych-zidli-volnych-zamestnanecke) planuji i do budoucna.
A nyni k poctum odkazu: Idealni situace je, pokud odkazujete z kazdeho odkazu v jednom clanku na jiny web, kdyz nemate vice webu, tak alespon na ruzne stranky a podstranky webu. Pokud odkaz v clanku na tutez hlavni Stranku zopakujete vicekrat, nikterak tim neumocnite jeho silu. Argument typu cim vice odkazu, tim je na tom web lepe je nesmysl. V tomto pripade vyhledavac bere v potaz samozrejme jen jeden odkaz.
***** PS: pokud vam tato odpoved pripada prinosna, plusnete ji vpravo nebo pokud vam moje rady pripadnou uzitecne a vy se diky nim dostanete na pekna mista ve vyhledavacich, nekde ze sveho webu muzete linkovat na nas web (pronetmedia.cz nebo michalkubicek.cz):)) Dekuji - a pamatujte: odkaz venovany od srdce pomaha...
25. 8. 2011 07:49:18
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669981
Michal Kubíček
Tvé příspěvky jsou vždy přínosné, čili dám bodíka. Ale s výhradou - absence diakritiky v tvých komentářích mi občas docela leze na nervy :)
---------- Příspěvek doplněn 25.08.2011 v 17:09 ----------
A ještě se tématicky doplním, protože jsi zmiňoval i Marka Prokopa, nabízím k přečtení jednu z jeho zajímavých odpovědí týkající se "PR webů" - http://vyhledavace.info/poradna/7_1354_0.html.
25. 8. 2011 17:02:33
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-a-odkazy-efektivita#reply669980
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit