Zadejte hledaný výraz...

PPL – řešení reklamace za rozbité zboží a dokladování ceny

Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
28. 1. 2017 10:35:22
Po nějaké době se ke mě zase dostal případ, kdy eshop poslal přes PPL zboží. PPL zásilku poškodilo a zboží rozbilo. PPL reklamaci uznalo.
Pro proplacení částky, nyní chce PPL vyčíslení nákladů na pořízení nového zboží.
Ale kupodivu, pokud jsem to správně pochopil, nechce nabývací fakturu (je třeba tu částku nějak doložit) od toho eshopu, ale od dodavatele-ditriburora, který to zboží eshopu dodal (prodal).
Už jsem v minulosti o tomto slyšel, že to má být snad nějaký pokus o trik ze strany PPL. Ve smluvě s PPL je přeci uvedeno, že prokázání ceny prostřednictvím faktury dokládá ten koho se to týká, tedy smluvní partner, objednatel služby PPL, ne nějaký jiný subjekt. Protože, logicky, reklamaci (a smluvní vztah) mezi sebou řeší pouze PPL a ten eshop.
Protože, odhlédnu-li od obchodního tajemství (kam patří i nabývací ceny), stejnou logikou by se mohl PPL dostat až na cenu výrobní.
Má někdo lepší informace?
28. 1. 2017 10:35:22
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255310
Capsle
verified
rating uzivatele
28. 1. 2017 11:57:30
už jsem se s tím za život 2x setkal jednou u sebe po těhle obštrukcích jsem pak s nima zrušil smlouvu a podruhé u někoho jiného a tam jsem se hodně škodolibě nasmál.
poradil bych, ale je to v rozporu se zákonem :-)
nápověda: když jsou takoví tak si to zařiď tak abys dostal víc než kolik tě to stálo :-)
28. 1. 2017 11:57:30
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255309
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
28. 1. 2017 13:14:52
Ano, PPL nebo obecně všichni dopravci ti proplatí cenu, za kterou ten, kdo zboží odesílá koupil, ne cenu, za kterou to ten kdo to zboží odeslal prodává. My to řešíme tak, že jim fakturu od dodavatele zašleme, ale začerníme dodavatele a začerníme i všechny ostatní řádky faktury s cenami jiných produktů. Nikdy s tím nemělo DPD ani PPL problém.
28. 1. 2017 13:14:52
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255308
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 1. 2017 16:28:00
Kdysi jsem se o tom bavil s mojí právničkou a ta mi řekla, že až to na mě kurýr někdy zkusí, že mi pro ně napíše pěknou odpověď.
Nemají nato právo, ať mají ve svých podmínkách co chtějí. Jednou posíláš zásilku s nějakou hodnotou, součástá služby je pojištění zásilky, takže proplácení nějaké nákupky nepřipadá v úvahu. Akorát si všichni nechají **** na hlavu. ČP ti vysolí udanou cenu a ani neceknou a kurýr ne...?
28. 1. 2017 16:28:00
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255307
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
28. 1. 2017 16:32:42
No on je nejenom problém v tom, že chtějí nákupní cenu od odesílatele, ale oni chtějí nákupní cenu od dodavatele odesílatele, a to už je vrchol.
28. 1. 2017 16:32:42
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255306
LM
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
28. 1. 2017 16:41:56
Napsal marat;1358119
Kdysi jsem se o tom bavil s mojí právničkou a ta mi řekla, že až to na mě kurýr někdy zkusí, že mi pro ně napíše pěknou odpověď.
Nemají nato právo, ať mají ve svých podmínkách co chtějí. Jednou posíláš zásilku s nějakou hodnotou, součástá služby je pojištění zásilky, takže proplácení nějaké nákupky nepřipadá v úvahu. Akorát si všichni nechají **** na hlavu. ČP ti vysolí udanou cenu a ani neceknou a kurýr ne...?
Přesně tak.
---------- Příspěvek doplněn 28.01.2017 v 16:44 ----------
Napsal Capsle;1358071
už jsem se s tím za život 2x setkal jednou u sebe po těhle obštrukcích jsem pak s nima zrušil smlouvu a podruhé u někoho jiného a tam jsem se hodně škodolibě nasmál.
poradil bych, ale je to v rozporu se zákonem :-)
nápověda: když jsou takoví tak si to zařiď tak abys dostal víc než kolik tě to stálo :-)
Ano, jaký problém vyhovět a udělat fakturu, když ji vyžadují?
;-)
28. 1. 2017 16:41:56
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255305
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
28. 1. 2017 17:37:45
Nj, jenže co s nimi chcete dělat. Pokud šlo o nějaké menší reklamace, tak nám občas jako satisfakci poslali štítky zdarma na dopravu v určité hodnotě, ale jak jde o dražší kusy, začínají se kroutit. Já měl v minulosti problémy hlavně s Geis a též s GLS. Chtějí takových blbostí okolo a vymlouvají se na takové nesmysly že to až není možné. GLS též chce faktury od dodavatele, za kolik bylo zboží koupeno. Ale je to vlastně jedno. Dodáte faktury, začnou se točit na tom, že není dostatečná fotodokumentace. Když dodáte správnou fotodokumentaci, chybí reklamační protokol od zákazníka. Když už ho náhodou vyplní, tak tam s řidičem zaškrtají všechny položky, takže pak vypadáte, jako že jste balík poslal totálně nepřipravený k dopravě a to to člověk může balit třeba do třech obalů. Pokud jsou tyto věci v pořádku, tak to stejně zdůvodní, že balík musí vydržet nevím jakou hmotnost i zacházení (prakticky přejetí kamionem), protože to mají v podmínkách ... fakt nevím, jak s tímhle bojovat. Je to akorát ztráta času a i kdyby někdy něco dali, tak si to vyberou jinak. Oni vozí, oni s vámi vyjebají. Jak jsem byl třeba spokojený s kvalitou přepravy a procenty dodaných zásilek, tak reklamace neumí řešit téměř nikdo a s GLS jsem měl v minulosti hodně velké problémy. Dokud platím a nic nechci, tak je všechno v pořádku, ale když je problém, tak se jim řešit nikdy nic nechtělo. Takže co se týče tohoto servisu, tak je to hodně, hodně zlé.
28. 1. 2017 17:37:45
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255304
Capsle
verified
rating uzivatele
28. 1. 2017 18:07:29
Tak s GLS jsem nikdy rozbitej balík řešit nemusel a ztracenej vždy nějakým záhadným způsobem našli i když ho nedávno předali úplně cizímu člověku tak to do 14 dní vyřešili a dopravili nakonec správně, ale tam už jsem měl obavy z reklamačního procesu. Ale neni to tak hrozný zatím jsem poslal 600 balíků a vše nakonec doručeno správně a v celku.
28. 1. 2017 18:07:29
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255303
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
28. 1. 2017 18:30:16
Těch reklamací u GLS moc není, myslím, že řešíme tak 1 balík z 10.000 odeslaných, drobnosti neřešíme, proto bych očekával úplně jiný přístup. (Ale pokud jste viděli první díl seriálu black books, připomíná mi to scénu, jak tam zákazníky vyhání koštětem a na poznámku "očekával bych lepší služby" týpek odpovídá "očekávejte je venku")
Video - čas 2min. 30s
28. 1. 2017 18:30:16
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255302
Capsle
verified
rating uzivatele
28. 1. 2017 19:17:52
jj black books znám celé :-D
28. 1. 2017 19:17:52
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255301
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
28. 1. 2017 20:16:15
Napsal beraniste;1358157
...tak reklamace neumí řešit téměř nikdo...
Ale umí. :-) Je to k nevíře, ale právě ČP je řeší promptně. To je u nich asi jediné pozitivum.
28. 1. 2017 20:16:15
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255300
michalekp
verified
rating uzivatele
28. 1. 2017 23:55:36
Tak tuhle prasárnu s fakturou od dodavatele chce při reklamaci bohužel i Zasilkovna, skutečnou fakturu jim rozhodně dávat nehodlám, nevíte jestli ty faktury nějak ověřují, zda jsou skutečné? Třeba píší a volají do té firmy aby si to ověřili?
28. 1. 2017 23:55:36
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255299
Capsle
verified
rating uzivatele
29. 1. 2017 05:23:51
Stejně to nechápu, člověk to zboží musí sehnat, držet skladem, prodat, balit => všechno to stojí nějakej čas a peníze a oni by pak jako chtěli proplácet jen výrobní náklady? A kde je ten čas který se tomu musí věnovat plus další čas mrháním s nima a řešení se zákazníkem proč to nedošlo nebo proč je to rozbitý atp?
Řiďte se tím co píší cz_mawa a Leszek Madzia a už se s nima nemažte jednou to máte pojištěný na určitou částku tak si ji vyberte.
29. 1. 2017 05:23:51
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255298
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 1. 2017 09:12:46
Už vidím, jak DPD chce po Alze fakturu s nákupkou. Tam proplácí plnou cenu a ještě jí tam vozí ředitel na stříbrném podnose.
Vyje**** se jenom s malejma...
29. 1. 2017 09:12:46
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255297
cargopro
verified
rating uzivatele
29. 1. 2017 13:21:29
jako dopravce mám pojištění nákladu, je to povinné pokud jedu pro nějakou zásilkovnu, takže ta to jenom v případě "pojistné události" překlopí na dopravce, takže by jim mělo být u prdele za kolik to je, ale doklad o ceně chtít musí. Je fakt, že vše dopravcům škody proplatit nedávají, byla by to šílená agenda, takže se snaží zřejmě dělat obštrukcie, s tím že se na to někdo vykašle.
29. 1. 2017 13:21:29
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-reseni-reklamace-za-rozbite-zbozi-a-dokladovani-ceny/#reply1255296
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit