Zadejte hledaný výraz...

PPL a platba příjemců balíků kartou

Bathory
verified
rating uzivatele
16. 12. 2010 14:59:14
Zdravím,
PPL před časem zavedlo možnost lidem platit za doručené balíky platební kartou a to bez toho, že by to příjemce stálo něco navíc. Jestli jsem to ale dobře pochopil, tak to zaplatí odesílatel a to 1,4% z celkové doběrečné částky. To ale při desítkách či stovkách balíků ročně, může být docela pěkná částka, bez toho, že bych za to jako prodejce-odesílatel něco navíc dostal. Kdyby to alespoň nahrazovalo platbu za dobírku, ale tak tomu bohužel není a zákazníkům to také zpoplatnit nemohu, protože se mohou rozhodnout až na místě, zda zaplatí hotově, či kartou. Skoro mi připadá, že PPL přišlo na geniální nápad, jak ze svých zákazníků vytáhnout peníze navíc, aniž by nám za to něco dali... no a právě teď mi od nich přišel email, že zdražují jak poplatky za mýtné, tak samotné balíky... super.
16. 12. 2010 14:59:14
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592188
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
16. 12. 2010 15:17:20
Zrejme jednoducho prefakturuju poplatky za platbu kartou, ktorymi ich zatazi kartova spolocnost.
16. 12. 2010 15:17:20
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592187
Bathory
verified
rating uzivatele
16. 12. 2010 16:56:58
Však ano, ale proč ty poplatky ve finále zaplatí odesílatel, který nemá šanci je naúčtovat příjemci, protože ten se rozhodne až při převzetí zásilky, jestli bude platit v hotovosti, nebo kartou.
Já samozřejmě nemám nic proti tomu, aby příjemce balíku platil kartou, zde se jedná určitě o zlepšení služeb, ale proč to mám platit já, co by odesílatel, když z toho žádnou výhodu nemám. Kdybych si alespoň mohl vybrat, zda tuto službu svým zákazníkům chci nebo nechci poskytnout, ale PPL to udělalo automaticky všem...
16. 12. 2010 16:56:58
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592186
boogey
verified
rating uzivatele
16. 12. 2010 18:44:08
Pokud vim, tak PPL všude hlásá, že můžeš platit kartou jen když to obchodník podporuje.
16. 12. 2010 18:44:08
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592185
Bathory
verified
rating uzivatele
16. 12. 2010 21:23:52
No, jednu věc hlásají, ale mě přišlo za listopad vyúčtování a už tam byla jedna platba kartou zahrnuta. Ostatně, co se myslí tou podporou? To už nikde není a taky hlásají, že Tato služba bude k 18. říjnu 2010 automaticky zavedena všem našim zákazníkům
http://www.ppl.cz/main.aspx?cls=art&art_id=142
16. 12. 2010 21:23:52
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592184
boogey
verified
rating uzivatele
16. 12. 2010 22:51:43
No všude psali, že obchodník pro to musí mít uzavřenou smlouvu o akceptaci karet s nějakou bankou, tuším že s ČS. Jako odesílatel se o to nezajímám a jako příjemce jsem to zavrhnul právě kvůli tomu, že se mi nechtělo zjišťovat, kdo z mých dodavatelů to podporuje. Takže nevím, jak je to aktuálně. Ale vím, že jsem si říkal, jak tím chtěj konkurovat DPD, který to zavedlo na všechny balíky. By mě zajímalo, jestli u nich se to řeší stejně jako u PPL, protože při těch podmínkách vydavatelů karet pochybuju, že by to mohli hradit ze svýho.
16. 12. 2010 22:51:43
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592183
Robert Vítek
verified
rating uzivatele
17. 12. 2010 07:21:35
Ono tuto službu už před časem zavedlo DPD a i když jsme o ní ani vzdáleně neuvažovali, dělá to přesně to potřebujš. Platbu kratou platí příjemce a tuším, že je to dáno paušálem 99 korun který se přičtě k ceně. Anebo se to dělí na 49 korun /platí odesilatel/ a 49 korun /plati prijemce/ - tím si nejsem jistý, průběžně měnili podmínky. U malých zásilek to nemá cenu, ale u větších to už je docela zajímavé...
17. 12. 2010 07:21:35
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592182
Bathory
verified
rating uzivatele
20. 12. 2010 12:00:56
Tak je to přesně tak jak jsem si myslel, právě mi to totiž potvrdila obchodní zástupkyně PPL...
"Platba kartou je nová doplňková služba, kterou můžou příjemci využívat. Bankovní poplatek 1,4 % z dobírkové částky je přeúčtováván na odesílatele - naše zákazníky. V případě, že zatížíme příjemce bude služba využívána minimálně."
Jinými slovy, PPL zlepšilo kvalitu služeb příjemcům a umožňuje jim na místě při převzetí se rozhodnout, zda budou dobírku platit v hotovosti, či kartou. Náklady za to ale účtuje nám, odesílatelům a to ve výši 1,4% z doběrečné částky. Platí to automaticky pro všechny zákazníky (odesílatele) PPL, žádná smlouva navíc se nepodepisuje, prostě, každý kdo posílá balíky přes PPL to bude platit bez výjimky, bez toho, že by s tím souhlasil. Znamená to tedy, že já budu ze svého zisku platit něco, co jsem si neobjednal a svým zákazníkům neumožnil, přesto musím... ale možná je na čase změnit přepravce...
Edit:
do emailu mi ještě poslala následující PDF s informacemi, tam je to ostatně napsané také:
http://www.hrackypohoda.cz/downloads/ppl_platba_kartou.pdf
20. 12. 2010 12:00:56
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592181
Robert Vítek
verified
rating uzivatele
20. 12. 2010 13:09:21
No myslím že pokud to je jak rikas - tzn. nabízí tu službu automaticky a tobě pak ten poplatek za převod přeúčtují tak by to z mé strany znamenalo asi okamžitý odchod....
20. 12. 2010 13:09:21
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592180
kunwald
verified
rating uzivatele
(70 hodnocení)
20. 12. 2010 13:45:42
Napsal Bathory;607121
Tak je to přesně tak jak jsem si myslel, právě mi to totiž potvrdila obchodní zástupkyně PPL...
"Platba kartou je nová doplňková služba, kterou můžou příjemci využívat. Bankovní poplatek 1,4 % z dobírkové částky je přeúčtováván na odesílatele - naše zákazníky. V případě, že zatížíme příjemce bude služba využívána minimálně."
Jinými slovy, PPL zlepšilo kvalitu služeb příjemcům a umožňuje jim na místě při převzetí se rozhodnout, zda budou dobírku platit v hotovosti, či kartou. Náklady za to ale účtuje nám, odesílatelům a to ve výši 1,4% z doběrečné částky. Platí to automaticky pro všechny zákazníky (odesílatele) PPL, žádná smlouva navíc se nepodepisuje, prostě, každý kdo posílá balíky přes PPL to bude platit bez výjimky, bez toho, že by s tím souhlasil. Znamená to tedy, že já budu ze svého zisku platit něco, co jsem si neobjednal a svým zákazníkům neumožnil, přesto musím... ale možná je na čase změnit přepravce...
Edit:
do emailu mi ještě poslala následující PDF s informacemi, tam je to ostatně napsané také:
http://www.hrackypohoda.cz/downloads/ppl_platba_kartou.pdf
Tak jak píšeš,řešil jsem to z obchoďákem a tutu službu nelze zakázat,ani zrušit. Pro mne to znamená,že by se mohla cena vnitrostátních zasílel vyšplhat na cenu mezinárodních.
balík + dobírka + platby kartou + zvýšený mýtný poplatek + palivový polatek + DPH a je cena za poslání balíku 200 - 300Kč
Po novém roce uvažuji o změně z PPL na jinou společnost
20. 12. 2010 13:45:42
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592179
Michal Byrtus
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
21. 12. 2010 23:53:19
To není pravda. Platbu kartou můžeš příjemcům zakázat... Stačí to jen sdělit obchoďákovi. Vedle čárovýho kódu na štítku, který lepí PPL na depu pak bude kód NK (nelze kartou). Takhle to mám od začátku co to nabízí a na faktuře sem nic neměl...
A nejsem sám. Skoro polovina mých dodavatelů má platbu kartou zakázanou...
21. 12. 2010 23:53:19
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592178
Bathory
verified
rating uzivatele
22. 12. 2010 08:34:45
Když jsem pohrozil odchodem od PPL, tak obchoďák skutečně nově nabídl možnost zakázat platbu kartou, což jsem okamžitě udělal. Na štítku od PPL žádný kód NK nemám, doufejme tedy, že někdy bude. Na to, že službu rozjeli v říjnu je vidět, že pro ně je prioritou, aby to přijalo co nejvíce zákazníků. Ostatně, podívejte se na jejich web, podívejte na jejich info emaily... nikde možnost zakázat platbu kartou nenajdete. Službu zřídili automaticky, bez podpisu dodatečné smlouvy, informace jsou úmyslně podávány tak, jako že se to nás-zákazníků netýká a že to má pro nás spoustu výhod. Když jsem chtěl, aby mi nějakou pojmenoval, tak vše co řekl, byla výhoda pro příjemce, nebo jejich řidiče. Jejich jednání se mi nelíbí, když musím vynaložit spoustu energie na to, abych jednak vypátral o co jde a jak to funguje a pak musel hrozit ukončením spolupráce, aby to zrušili. A co se týče mých dodavatelů, byli rádi, že jsem je odkázal na toto vlákno, protože vůbec netušili, že jim PPL něco takového automaticky zavedlo, mysleli si totiž, že k něčemu takovému musí dát souhlas...
22. 12. 2010 08:34:45
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592177
Michal Byrtus
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
22. 12. 2010 09:27:22
No ono je to na druhým štítku co tam lepí přímo PPL i s váhou balíku... Ten ty neuvidíš, pokud se ti balík nevrátí... Ono to záleží asi na obchoďákovi. Mě sdělil, že to budou nabízet a jestli to nechci, tak stačí poslat nesouhlas a bylo to... Jj někteří mí dodavatelé to také nevěděli...
22. 12. 2010 09:27:22
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592176
Nespokojeny klient PPL
verified
rating uzivatele
22. 12. 2010 18:18:52
Nejhorší zážitky: PPL
V životě jsem se nesetkal s takovou nespolehlivostí a ignorancí.
Ve středu měla být doručena zásilka - nedoručili.
Ve čtvrtek jsem opět čekal - nedoručili.
Volal jsem tedy zákaznickou linku PPL, vyhodil dalších 10min čekáním, a poté se dohodl s operátorem, že zásilku doručí v pondělí.
V sobotu se mi však vnutili sms, že doručí v sobotu - v době kdy jsem s tím nepočítal a byl na jiné adrese.
Toto jsem týž den vetoval na jejich www stránce vzkazem, že jsme domluveni na pondělí.
V pondělí jsem čekal v kanceláři opět až do 21h večer - opět nedorazili.
Volal jsem jim, linku nezvedali. Napsal jsem jim email, ozvali se v úterý ráno, omluvili se za svou chybu a slíbili, že zásilku dodají ve středu,s tím, že den předtím či středu ráno mi řidič zavolá a upřesní čas.
Řidič večer nezavolal - připomněl jsem se sms na týž mobilní telefon jejich pracovnici.
Řidič nevolal ani ráno, volal jsem já jejich pracovnici....cca 5x, tel.nezvedala, nechal jsem vzkaz.
Poslal jsem 2.email a připomněl se, že řidič nevolal - to již bylo po 12hod (následná středa)
Večer cca 17h mi volala pracovnice a sdělila, že řidič opětovně ten den zásilku vůbec ani nevyskladnil.....natož aby jí doručil.
Tedy dnes je to TÝDEN, zásilku stále nemám a již nemám ani 1% důvěry ve společnost, která zaměstnává zřejmě hordy lemplů a ignorantů.
22. 12. 2010 18:18:52
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592175
Pavel
verified
rating uzivatele
(47 hodnocení)
22. 12. 2010 22:06:12
Napsal Nespokojený klient PPL;607907
Nejhorší zážitky: PPL...
Pokud ty nejsi od konkurence, tak už nikdo.
PPL má stejně jako ostatní přepravní služby problémy s jednotlivými balíky, ale celkově je na tom slušně, viz další vlákna o dopravě tady na WT. My jsme letos nezaznamenali žádný výpadek, který by stál za pozornost, kromě dvou dnů se sněhovou kalamitou, a i tam byl u PPL termín do 48 hod.
Jako službu platbu kartou jenom vítám a za naše zákazníky to rádi zaplatíme. Samozřejmě to zakázat jde.
balík + dobírka + platby kartou + zvýšený mýtný poplatek + palivový polatek + DPH a je cena za poslání balíku 200 - 300Kč
kunwald: Nevím kolik posíláš balíků a jak objemné, ale tyhle částky jsou mimo, snad ani podle základního sazebníku nesedí. Cena bude vždy závislá na počtu odesílaných balíků, domlouvá se individuálně, a to není u ostatních dopravců jiné.
22. 12. 2010 22:06:12
https://webtrh.cz/diskuse/ppl-a-platba-prijemcu-baliku-kartou/#reply592174
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit