Zadejte hledaný výraz...

PPC "specialisti" nebo vlastní nastavení?

TL
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
20. 6. 2014 12:37:01
Zdravím všechny webtržníky,
momentálně se rozhoduji jestli využít služeb nějakého "PPC specialisty" nebo si to raději nastudovat a nastavit reklamy sám?
Vím, že pokud to budu dělat sám, tak efektivita bude daleko menší než kdyby mi to nastavil někdo zkušenější, nicméně co tu tak poslední dobou vidím nabídky, tak těch, kteří tomu skutečně rozumí tu moc není (až na pár světlých výjimek).
Máte nějaká doporučení na koho s dobrým poměrem cena/kvalita se obrátit? Nerad bych vyhazoval peníze jen tak :-)
Děkuji.
Tomáš
20. 6. 2014 12:37:01
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-specialisti-nebo-vlastni-nastaveni#reply1033556
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
20. 6. 2014 13:04:15
Napsal haxorson;1099875
Vím, že pokud to budu dělat sám, tak efektivita bude daleko menší...
To nie je celkom pravda:
a) je dost problem najst na PPC niekoho naozaj kompetentneho, za rozumny peniaz a ochotneho naozaj robit a nie len radit
b) svoj tovar poznate lepsie ako odbornik na PPC, co je naozaj podstatne
Odporucam si to nastudovat a nastavit sam (a ked vyrastiete na velku firmu tak aspon budete vediet PPC mastera skontrolovat a nebude vam "vesat buliky na nos")
20. 6. 2014 13:04:15
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-specialisti-nebo-vlastni-nastaveni#reply1033555
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
20. 6. 2014 13:20:59
Napsal haxorson;1099875
Zdravím všechny webtržníky,
momentálně se rozhoduji jestli využít služeb nějakého "PPC specialisty" nebo si to raději nastudovat a nastavit reklamy sám?
Vím, že pokud to budu dělat sám, tak efektivita bude daleko menší než kdyby mi to nastavil někdo zkušenější, nicméně co tu tak poslední dobou vidím nabídky, tak těch, kteří tomu skutečně rozumí tu moc není (až na pár světlých výjimek).
Máte nějaká doporučení na koho s dobrým poměrem cena/kvalita se obrátit? Nerad bych vyhazoval peníze jen tak :-)
Děkuji.
Tomáš
Já bych si nechal za tisícovku nahodit nějaký základ, ať víte, jak to vypadá a pokud bych do reklamy nesypal desetitisíce měsíčně, tak bych to zkusil sám. To že bude efektivita nižší, když si to budete dělat sám, není pravda. Vy znáte produkty lépe, než kdo jiný. Víte, jak se hledají, proč se hledají, kdy se prodávají, kolik na čem máte, ... a hlavně to neodfláknete. Dokud jste sám, máte naopak stoprocentní jistotu, že když tomu dáte vše, budou vaše reklamy mnohem efektivnější. Až to přestanete zvládat, začnete práci delegovat a už to nikdy takové nebude.
Stále jsem stejného názoru: než dát PPC specialistovy 100.000Kč ročně za správu, to je lepší ty prachy otočit v reklamě, byť by byly kampaně trochu méně efektivní, ale skutečnost je taková, že nebudou méně efektivní.
20. 6. 2014 13:20:59
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-specialisti-nebo-vlastni-nastaveni#reply1033554
Matej Slavik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 6. 2014 13:44:12
Má cenu si platit uklízečku, nebo si v kanceláři uklízet sám?
Jestli se Vám vyplatí platit PPC specialistu - je to jednoduché - záleží, jak moc si ceníte svého času. Pokud si to budete dělat sám, tak Vám to (jako začátečníkovi) zabere spoustu času. Ale nakonec se to nějak naučíte a zvládnete se o kampaně starat sám.
Auto si taky zvládnete opravit sám (po nastudování). A výsledek možná dokonce bude opravené auto, ale zabere Vám to 10x víc času a pozitivní výsledek není zaručen :)
No a pokud se ptáte takto, tak bych Vám doporučoval si někoho najmout. Ušetříte si tím spoustu nervů, a možná i proklikaných peněz...
20. 6. 2014 13:44:12
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-specialisti-nebo-vlastni-nastaveni#reply1033553
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
20. 6. 2014 14:00:55
Kontext:
igor - protřelý byznysmen
beraniste - fanatický odsuzovatel PPC správců považující PPC za opičí práci
Matěj - PPC správce
A já jako PPC správce? Základní kostra PPC je jednoduchá, ale chyby z nezkušenosti můžou stát zbytečně dost peněz + je třeba započítat náklady obětované příležitosti (neb čas strávěný nad PPC bude chybět u vlastního byznysu).
Hlavně proboha nevyužívat „nabídky” k nastavení od Seznamu a Googlu...
20. 6. 2014 14:00:55
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-specialisti-nebo-vlastni-nastaveni#reply1033552
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
20. 6. 2014 14:07:52
Je to přesně tak, jak píše OndrejDyrka. Když si to budeš dělat sám, tak s nedostatkem znalostí přijdeš o spoustu času, a taky o určité procento financí, které nebudou vynaloženy do správné (efektivní) reklamy, resp. tyto prostředky budou použity/promrhány neefektivním způsobem. Otázkou je, kolik vlastně do reklamy chceš vrážet. Pokud jsou to stovky nebo nižší tisíce, pak bude stát specialista hodně a ušetří průběžně málo. Pokud jsou to vyšší tisíce, desetitisíce a více, už je na místě profesionální správa.
20. 6. 2014 14:07:52
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-specialisti-nebo-vlastni-nastaveni#reply1033551
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
20. 6. 2014 14:09:00
Napsal OndrejDyrka;1099906
Kontext:
igor - protřelý byznysmen
beraniste - fanatický odsuzovatel PPC správců považující PPC za opičí práci
Matěj - PPC správce
A já jako PPC správce? Základní kostra PPC je jednoduchá, ale chyby z nezkušenosti můžou stát zbytečně dost peněz + je třeba započítat náklady obětované příležitosti (neb čas strávěný nad PPC bude chybět u vlastního byznysu).
Hlavně proboha nevyužívat „nabídky” k nastavení od Seznamu a Googlu...
... s poslední větou souhlasím, jinak jste nás vystihl dost přesně :-) ... a to jsem ani nepoužil výraz PPC monkey
20. 6. 2014 14:09:00
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-specialisti-nebo-vlastni-nastaveni#reply1033550
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
20. 6. 2014 14:36:40
Zajdi si na školení PPC. Potom si najdi nějakou agenturu, zaplať jen za první měsíc, nebo dva. A potom vypověz smlouvu. :D Budeš mít k dispozici nastavené účty od odborníka a zbytek si budeš řídit sám.
20. 6. 2014 14:36:40
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-specialisti-nebo-vlastni-nastaveni#reply1033549
Eggh
verified
rating uzivatele
(30 hodnocení)
20. 6. 2014 16:01:06
Napsal OndrejDyrka;1099906
Kontext:
igor - protřelý byznysmen
beraniste - fanatický odsuzovatel PPC správců považující PPC za opičí práci
Matěj - PPC správce
A já jako PPC správce? Základní kostra PPC je jednoduchá, ale chyby z nezkušenosti můžou stát zbytečně dost peněz + je třeba započítat náklady obětované příležitosti (neb čas strávěný nad PPC bude chybět u vlastního byznysu).
Hlavně proboha nevyužívat „nabídky” k nastavení od Seznamu a Googlu...
Někdy je hodně těžké zbavit se obchodníků od seznamu, kteří vyhrožují, že pokud si přes ně nenabijete kredit, přijdete o výhody a už vám nezavolají. S příslibem lepších zítřků si přes ně nenabijete, aby dali pokoj a oni zase zavolají. Je ale stále potřeba věřit, že bude lépe. Naopak, pokud zavolají z googlu, tak doporučuji věnovat jim pár minut, občas nezkušeným lidem poměrně dobře poradí a nic za to nechtějí - projdou s vámi jednotlivé kampaně a upozorní na možná zlepšení nebo chyby. Budete mile překvapeni.
20. 6. 2014 16:01:06
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-specialisti-nebo-vlastni-nastaveni#reply1033548
Dokud je eshop o jednom cloveku, ktery umi vse a nic tak proc ne. Ale jak se clovek dostane do okamziku, ze uz nestiha, musi zacit resit koho si na jake cinnosti najme. A zrovna PPC patri k tomu, co lze pri vlastnich osobnich znalostech na nejake trochu vyssi, nez zakladni, urovni dobre odkontrolovat, zda pripadny "specialista" dela dobre, nebo ne.
Zakladnim parametrem (u eshopu) je prima efektivita. V zakladu bych zacal tim, abych si stanovil prumernou hodnotu objednavky, prumernou marzi a tedy to, kolik muzu prumerne za objednavku dat, abych stale neco vydelal, nebo byl an nule. Ano, na vybranych konverzich prodelam, na vybranych vydelam, ale v pocatku to nelze delat jinak - je to narocne a drahe.
Takze vim-li, ze za konverzi muzu dat prumerne 100 Kc, tak proste PPC specialista dostane zakladni KPI - cena za konverzi musi byt do 100 kc (prvni klik). Tim mam postarano, ze mi neprodela kalhoty a byt treba by dosahl nizsiho, nez mozneho, poctu konverzi, tak jsem stale v plusu. Takze pripadne hodnoceni dotycneho prace je pomeren jednoduche. Pak se samozrejme da pokracovat dal. Segmentovat zakazky a vuci nim stavet ty strategie. Optimalizovat na to, aby zustal zachovan pocet konverzi, ale jejich cena klesala apod. To uz je krok dva.
Pri teto strategii je taky vyhoda, ze limit pro utratu v podstate neexistuje, jelikoz vim, ze vzdy budu v plusu. A zaroven mi muze byt jedno, kolik stoji klik.
Odmena pro dotycneho je pak dobre napojitelna prave na toto KPI a to, jaka bude jeho vyse je uz na nejake dohode. A na tomto principu je mozno fungovat se zamestnancem, specialistou na volne noze, nebo agenturou.
Jiank obecne ke specialistum - nikdo neumi vse a kdo ano, ten neumi poradne nic. Je dobre mit urcity prehled o vsem, co se tyka eshopu, ale proste nejde byt vyborny marketak, programator, PPCkar, SEAr apod. a hlavne na to mit dost casu. Z meho pohledu je nejlepsi, kdyz eshop zalozi nekdo s vybornou znalosti IT s casti znalosti z programovani a duchem pro obchod. Protoze eshop, pokud se rozjede, tak je hlavne o IT, kteremu kdyz majitel nerozumi, tak ma sakra problem, na rozdil od marketingu, coz jsou vetsinou lidi, kteri jak se rika "nic neumi, ale jsou ambiciozni".
A vyhodou vhodne zvolenych specialistu je i v tom, ze dokazi vysledek prines rychleji a efektivneji, nez clovek samouk, ktery musi se vsim zacinat v podstate od nuly a ucit se z chyb, ktere ti lide maji dost casto za sebou.
20. 6. 2014 16:14:11
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-specialisti-nebo-vlastni-nastaveni#reply1033547
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit