Zadejte hledaný výraz...

PPC reklama na přelomu 2011/2012

Čau Webtržníci,
otevírám diskusi na téma PPC - jak si na tom v poslední době podle vás stojí? Zajímají mě vaše zkušenosti a názory na PPC, pokládám tedy pár dotazů a uvítám odpovědi ideálně od těch z vás, kteří PPC pravidelně využíváte pro sebe či své klienty. Je mi jasné, že vše se odvíjí na použité kampani, jejím zpracování, oboru, cílové skupině, atd.. zkuste to tedy prosím alespoň obecně z širšího pohledu.
  • Stoupá podle vás v České republice efektivita PPC?
  • Jaké její nástroje/servery jste v minulosti použili?
  • Na jakém serveru se vám využití PPC nejvíce vyplatilo?
  • Je podle vás více efektivní textové nebo grafické provedení?
  • Měříte účinek svých PPC kampaní / jak?
  • Připravujete kampaně sami nebo využíváte služeb agentur / kterých?
  • Klikáte vy sami někdy na PPC?
  • Chybí vám něco na PPC?
  • Co považujete za největší výhodu PPC?
    Těším se na vaše odezvy a přeji pohodový den!
    MaK.
  • 6. 1. 2012 10:42:14
    https://webtrh.cz/diskuse/ppc-reklama-na-prelomu-2011-2012/#reply715067
    Jiri Bednar
    verified
    rating uzivatele
    (60 hodnocení)
    6. 1. 2012 11:17:35
    1. Určitě, Google i Seznam tlačí PPC v co největší míře nad SERP, a tak kliká na PPC více lidí
    2. Sklik a AdWords
    3. Sklik
    4. Textové
    5. Google analytics, cíle, el.obchod
    6. Sami
    7. Nic mě nenapadá
    8. Možnost vybrat si jednotlivé fráze, klást důraz na long-tail, oslovit přesně ty lidi, kteří náš produkt chtějí.
    6. 1. 2012 11:17:35
    https://webtrh.cz/diskuse/ppc-reklama-na-prelomu-2011-2012/#reply715066
    pa-rek
    verified
    rating uzivatele
    (20 hodnocení)
    6. 1. 2012 14:06:56
    Mě připadá, že to začínají PPC systémy s cenami docela silně přehánět. Ale třeba je to můj subjektivní názor. Nicméně jsem se s tím setkal jak na tuzemské tak světové platformě.
    Škoda, že tu není více odpovědí :-)
    6. 1. 2012 14:06:56
    https://webtrh.cz/diskuse/ppc-reklama-na-prelomu-2011-2012/#reply715065
    To je hodně široká otázka. Pokud jako PPC myslíš AdWords a Sklik, tak se dá říct, že způsob využití na straně inzerentů začíná být čím dál víc efektivnější a i možnosti zacílení na straně systémů se pořád rošiřují, což taky větší efektivitu umožňuje.
    Co se týká cen, to nedělají PPC systémy, ale rostoucí konkurence a i právě ta rostoucí efektivita inzerce mnoha inzerentů, která jim dovoluje inzerovat za vyšší cenu. PPC systémy to pak už jen s radostí vítají.
    6. 1. 2012 14:58:11
    https://webtrh.cz/diskuse/ppc-reklama-na-prelomu-2011-2012/#reply715064
    Martin Hajna
    verified
    rating uzivatele
    (2 hodnocení)
    7. 1. 2012 10:01:49
    PPC a postavení dvou největších společností na trhu (sezanm a google) způsobilo prudké snížení cen reklamy na trhu. Tyhle společnosti pokrývají většinu trhu, takže diktují ceny kompletně celému reklamnímu trhu. Mediálně (Virálně) je tlačeno na to, že je PPC něco velice výhodného. PPC je spíše průhledný systém, kde se dá jednodušeji vidět do peněz nic víc nic míň, jinak je to naprosto stejné jako CPM, CPA... Tento konkurenční boj a tlak na ceny přinesl obrovské výhody pro podnikatele na internetu. Podnikatelé/ firmy pomalu na tento systém přecházejí. Systém je ale nastaven tak, že je skutečně prodáváno za CPM, protože se v případě neefektivity zvyšuje cena za klik. Když spočítáte cenu za skyscraper na seznamu vedle vyhledávání ve kterém je sklik:
    při průměrném 1 kliku na každý inzerát za 3Kč / klik
    při 6ti inzerátech
    při 1klik na 1000 zobrazení na jeden textový inzerát, tak se dostáváme na cenu 18Kč za CPM banneru skyscraper, což opravdu není málo v porovnání s tím, že prodat na běžném (né mediálním) trhu banner skrz obory, trvale za tuto cenu je v podstatě nemožné.
    Celkově je systém dobře vymyšlený, takže čím více lidí přesvědčí, tím vyšší bude vyšší cena za klik. Provozovatelé mají nejvyšší zájem svůj systém přeplnit a prodávat za nejvyšší cenu na trhu, když s tím inzerenti souhlasí. Je otázkou co to udělá až budou ceny tak vysoké, že snížené ceny zboží nebudou rentovat reklamu.
    Celkově si myslím, že rok 2012 bude zlomový pro některé webové projekty, které žijí z reklamy. Buď svůj obsah zpoplatní a nebo nezaplatí náklady.
    Všimněte si poklesu cen v cenících na celém internetu.
    7. 1. 2012 10:01:49
    https://webtrh.cz/diskuse/ppc-reklama-na-prelomu-2011-2012/#reply715063
    Pro odpověď se přihlašte.
    Přihlásit