Zadejte hledaný výraz...

PPC a typy shod

Leon1
verified
rating uzivatele
11. 5. 2014 10:57:44
Zdravím,
rád bych se zeptal, proč je běžnou praxí v PPC kampaních např. v Skliku dávat do jedné sestavy konkrétní KW ve všech typech shod. Vždyť různé shody jsou v PPC systémech právě proto, aby inzerent mohl upřesňovat způsob zobrazování inzerátu. Každá z daných shod má svoje specifika, tak proč se používají všechny tři naráz? Děkuji za případné vysvětlení.
11. 5. 2014 10:57:44
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022226
Je to snadnější pro "víkendové" ppckaře (rozuměj lidi jako já, kteří si kampaně dělají na koleně) a do Seznamu teče víc peněz (víc shod = víc prokliků a ROI raději Sklik vůbec nezobrazuje).
11. 5. 2014 11:06:59
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022225
Tereza Ezrová | Terinka1984
verified
rating uzivatele
11. 5. 2014 12:30:15
Dobrý den,
osobně nedoporučuji dávat všechny tři typy (v AdWords můžete čtyři, pokud tam počítáte i modifikátor volné shody) do jedné sestavy, ale udělat sestavu na přesnou shodu a zvlášť sestavu na frázovou a volnou.
Pokud mám v sestavě např. "Music přesná" klíčové slovo , tak v sestavě "Music volná a frázová" dám do negativních klíčových slov (v Skliku označené jako vylučující) přímo slovo v přesné shodě. Pak se na vyhledávací dotaz hudba zobrazí inzerát ze sestavy s přesnou shodou.
11. 5. 2014 12:30:15
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022224
VIVIDI
verified
rating uzivatele
11. 5. 2014 13:48:28
bežnou praxou je to najmä preto, že si týmto spôsobom najrýchlejšie utvoríte obraz o tom:
- čo zákazníci hľadajú
- ako to hľadajú
- ktorá zhoda má pre vás najvyššiu návratnosť v danom segmente/kľúčovom slove
Z dlhodobého hľadiska sa Vám neoplatí mať v kampani všetky zhody a rozdelovať zhody do jednotlivých zostáv je len otázka prehľadnosti. Na QS to vplyv určite má, ale pri začiatkoch zanedbateľný.
11. 5. 2014 13:48:28
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022223
Všechny typy shod - ať už v jedné nebo více sestavách, se používají proto, že obykle 1) chceme pokrýt všechny fráze (používáme volnou), ale zároveň 2) chceme mít přehled o tom, jaký výkon má přesně to slovo, co jsme chtěli (tj. při použití všech shod vidíme zvlášť data zejména za přesnou, a hodí se na první pohled vidět, jestli slovo nefunguje proto, že je špatné nebo proto, že na sebe váže spoustu nerelevantních věcí volnou shodou).
12. 5. 2014 10:12:07
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022222
Tereza Ezrová | Terinka1984
verified
rating uzivatele
12. 5. 2014 10:21:40
Vividy, proč myslíte? Neříkám, že u všech výrazů, ale to na začátku nemůžete vědět, jak vám jaké kw bude fungovat. A hned při sestavování kampaní a sestav je to dobré hned nastavovat co nejlépe. (Ne s tím, že negativní udělám zítra nebo druhou verzi reklamy napíšu později apod.)
12. 5. 2014 10:21:40
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022221
Matej Slavik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 5. 2014 10:43:26
Já teda praxi, že každá shoda má svou sestavu nechápu - stačí přece udělat strukturu tak, aby slova byla členěna tématicky. Nebo jak mi pomůže, když budu mít KW "Televize Sony Bravia KDL-3000" ve třech různých sestavách? Stačí to dát do jedné ve všech shodách, ošetřit vylučujícími KW a napsat správný inzerát.
Použití všech shod ano, ale stačí je mít v jedné sestavě. Už tak jich u některých kampaní jsou tisíce (sestav), natož to ještě násobit 3x (pro každou shodu)...
Jako v určitých případech si to dovedu představit, dělit to zvlášť na shody, ale obecně se mi to zdá jako zbytečná práce.
12. 5. 2014 10:43:26
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022220
Tereza Ezrová | Terinka1984
verified
rating uzivatele
13. 5. 2014 22:46:39
Produkty nedávám takto, dělení používám u obecnějších klíčových slov z důvodu lepší optimalizace.
13. 5. 2014 22:46:39
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022219
Jiri Homola
verified
rating uzivatele
16. 5. 2014 16:34:51
Rozdělit slova podle typu shod do více sestav je časově náročné, ale docílíte tím nejlepšího řetězce "dotaz - klíčové slovo - inzerát - vstupní stránka". Osobně dávám do jedné sestavy slova ve frázové a přesné shodě do inzerátu pak použiji DKI. Nicméně začnu přidávat i slova ve volné shodě u Skliku, protože jak jsem se dozvěděl přímo od lidí v Skliku funguje odlišně než v Adwords. Např. slovo boty (volná shoda) se v Skliku nespustí inzerát na dotaz obuv nebo dámské boty (volná shoda) se vám inzerát nespustí na dotaz dámské nebo boty, ale musí vždy obsahovat dotaz dámské boty. Rozdíl mezi frázovou a volnou shodou u Skliku je takový, že u volné shody může mít dotaz přehozený slovosled u frázové ne.
16. 5. 2014 16:34:51
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022218
Leon1
verified
rating uzivatele
16. 5. 2014 22:59:48
Děkuji všem za reakce. Je mi to jasnější. Všechny shody mohou v začátcích kampaně odhalit dynamiku a výkonnost konkrétních shod daného KW pro následnou optimalizaci.
16. 5. 2014 22:59:48
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022217
Jirko podobného chování volné shody v AdWords jako v Skliku (nespouštění reklamy na dotaz, který to slovo ani neobsahuje) lze dosáhnout použitím modifikátoru volné shody (označení slov, které chci zachovat plusíkem: +boty). Pak se to i snadno importuje do Skliku, který plusko vyignoruje a použije klasickou volnou shodu.
17. 5. 2014 10:06:21
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022216
ivan075
verified
rating uzivatele
24. 10. 2014 09:22:54
Když dám stejnou frázi do všech shod se stejnou cenou a dotaz bude přesně daná fráze podle čeho se pak systém rozhoduje, kterou frázi spustí?
24. 10. 2014 09:22:54
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022215
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
26. 10. 2014 13:42:26
Používání možností shody klíčových slov - Nápověda AdWords
26. 10. 2014 13:42:26
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022214
ivan075
verified
rating uzivatele
27. 10. 2014 00:34:47
Díky za odkaz. Pročetl jsem to pozorně, ale odpověď na svůj dotaz jsem tam nenašel. Upřesním svůj dotaz. Dám frázi "horské kolo" do všech shod se stejnou cenou. Někdo hledá "horské kolo". Jaká shoda se spustí?
27. 10. 2014 00:34:47
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022213
Jak kdy. I v rámci samotného účtu je obvykle více kandidátů, kteří splňují kritéria pro to, aby se zůčastnili aukce. Proběhne tam klasický algoritmus, ve kterém (při stejné nabídnuté ceně) zvítězí ten s nejvyšší kvalitou. Což by mělo být a běžně bývá slovo v přesné shodě, ale může se stát, že to bude jinak. Že se to děje se pak dá zjistit přes report vyhledávacích dotazů.
27. 10. 2014 11:37:43
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-typy-shod/#reply1022212
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit