Zadejte hledaný výraz...

Poznatky z prodeje – telefonem, mailem nebo osobně?

Zdravím Vás,
jelikož je Vás tu fakt dost, třeba se sejdou i zajímavé názory k mému dotazu. Rád bych to směřoval hlavně k obchodním zástupcům, ale i komukoliv, kdo někdy zkoušel prodávat nějaké služby.
Dejme tomu, že každý máme nějaké své zkušenosti a mě by zajímalo, jaký způsob kontaktování potenciálních klientů, má podle Vás zpětně lepší výsledek...
Preferujete:
1) Telefonicky - zavoláte, rovnou zjistíte na čem jste, můžete zareagovat ihned na reakci klienta, ale zároveň Vás nikdo rychle po telefonu vykostí a třeba pošle někam...
2) E-mailem - kdy si v klidu něco napíšete pošlete a víte, že na Vás nikdo nebude sprostej, na druhou stranu se však často nedočkáte odpovědi a nemůžete zákazníkovi kolikrát ani před startem jednání obhájit svou nabídku...
3) Osobně - vyhlídnete si oběť a vlítnete tam jako pojišťovák a v lepším případě se ani nedohledáte správné osoby, v horším můžete rovnou svou vlezlostí si zavřít vrátka do budoucna, ale zase můžete působit seióznějším dojmem, vše hezky zprezentovat a na zákazníkovi rovnou vidíte jeho pocity...
Co se Vám nejvíce osvědčuje v prvopočátečním oslovování klientů?? Využíváte třeba jiné cesty?
Mě třeba osobně vyhovuje e-mail, ale poslední dobou už mě začíná štvát má ,,bezodezvová" snaha. Jak si ošetřujete abyste si co nejjistěji získali zákazníka? :)
Díky za názory, třeba to bude užitečné více lidem.
29. 11. 2009 15:27:25
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411462
Co třeba kombinace všech tří a ještě s nějakou další :-)
29. 11. 2009 16:25:34
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411461
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
29. 11. 2009 16:55:55
1) Email je považován za nevyžádané obchodní sdělení. Nebo máš snad souhlas příjemce?
2) Ideální je telefonát vedoucí na osobní schůzku.
3) Dobré jsou také reklamní aktivity vedoucí k tomu, že se klient sám ozve, ale to samozřejmě záleží na oblasti podnikání.
Možná, kdybys řekl více o tom co nabízíš a komu to nabízíš... to taky dost ovlivňuje.
29. 11. 2009 16:55:55
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411460
maverickus
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
29. 11. 2009 17:05:58
A na telefonat mas snad souhlas, toho koho hodlas otravovat?
Osobne me teda daleko vic prudi, reklamni telefonaty, ktere se vlezle snazej nabizet kraviny nez reklamni e-maily.
Ani jedno neni v poradku, ale pokud mi nekdo vola, aby mi neco nabizel, aniz bych si to objednal, tak ma 100% jistotu, ze ho poslu nekam.
U e-mailu ma size mizivou, ale alespon nejakou sanci :)
Takze "Idealni je telefonat" s tim rozhodne nesouhlasim. Naopak.
Krom velice specifickych pripadu si myslim, ze ani jedno reseni neni spravne a vsechna povedou k poskozeni image firmy.
Napsal vaclav.hodek;405354
1) Email je považován za nevyžádané obchodní sdělení. Nebo máš snad souhlas příjemce?
2) Ideální je telefonát vedoucí na osobní schůzku.
3) Dobré jsou také reklamní aktivity vedoucí k tomu, že se klient sám ozve, ale to samozřejmě záleží na oblasti podnikání.
Možná, kdybys řekl více o tom co nabízíš a komu to nabízíš... to taky dost ovlivňuje.
29. 11. 2009 17:05:58
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411459
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
29. 11. 2009 17:10:30
Telefonát bez souhlasu ale neporušuje zákon tak jako email.
Navíc telemarketing je daleko vetším zdrojem obchodů než spamování emailem.
Napsal maverickus;405356
A na telefonat mas snad souhlas, toho koho hodlas otravovat?
Osobne me teda daleko vic prudi, reklamni telefonaty, ktere se vlezle snazej nabizet kraviny nez reklamni e-maily.
Ani jedno neni v poradku, ale pokud mi nekdo vola, aby mi neco nabizel, aniz bych si to objednal, tak ma 100% jistotu, ze ho poslu nekam.
U e-mailu ma size mizivou, ale alespon nejakou sanci :)
Takze "Idealni je telefonat" s tim rozhodne nesouhlasim. Naopak.
Krom velice specifickych pripadu si myslim, ze ani jedno reseni neni spravne a vsechna povedou k poskozeni image firmy.
29. 11. 2009 17:10:30
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411458
meo
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
29. 11. 2009 17:11:11
Telefonování také nemám rád. Vždy musím rozmýšlet, jak mu mám říct NE. Už bych na to mohl napsat knihu "Jak říct NE na 1001 způsobů"
29. 11. 2009 17:11:11
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411457
Michal
verified
rating uzivatele
(46 hodnocení)
29. 11. 2009 17:16:34
Napsal maverickus;405356
A na telefonat mas snad souhlas, toho koho hodlas otravovat?
Prečo by som mal mať súhlas ked najdem Tvoje cislo v nejakom katalogu? Ked neches aby Ta neotravovali naco uvadzate cislo a maily v ktalogoch a vsade?
29. 11. 2009 17:16:34
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411456
maverickus
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
29. 11. 2009 17:21:52
Napsal midraholding;405360
Prečo by som mal mať súhlas ked najdem Tvoje cislo v nejakom katalogu? Ked neches aby Ta neotravovali naco uvadzate cislo a maily v ktalogoch a vsade?
Dalsi co nevi o cem mluvi :)
---------- Post was amended at 17:24 ----------
Napsal vaclav.hodek;405357
Telefonát bez souhlasu ale neporušuje zákon tak jako email.
Coz ukazuje na absurditu nekterych zakonu, protoze princip je uplne stejnej at se jedna o telefonat nebo nevyzadanej reklamni e-mail.
BTW nejsem zastancem razeni teorie "co neni zakazano, to je dovoleno"
Na to existujou nejaky statistiky, ze telemarketing je vetsim zdrojem obchodu? Muzu je nekde najit? a jak se tvori?
29. 11. 2009 17:21:52
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411455
h3llc0re
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
29. 11. 2009 17:25:51
Všude je stejná situace. Souhlas k posílání obchodního sdělení si nedával a stejně ho dostáváš, k tomu, aby ti někdo volal si taky souhlas nedával a stejně ti volají. To volání se obchází tím, že se na začátku vždycky ptají, jestli máte čas a informují o tom, že je hovor monitorován :) ( vlastní zkušenost ) - zakázal bych obojí, protože trpí jak operátoři, tak i "zákazníci" ))
29. 11. 2009 17:25:51
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411454
Petr Andrýsek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
29. 11. 2009 17:54:37
Email - Rád bych upozornil na Zákon o některých službách informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), který problematiku spamu upravuje a vyžaduje prokazatelný souhlas příjemce zprávy.
Osobně si myslím, že optimální řešení je dostat se ke konkrétní kompetentní osobě. Je to běh na delší trať, ale jistě se vyplatí. :-)
K tomuto tématu bych doporučil knihu, kterou jsem před pár týdny dočetl a zanechala ve mě dobrý dojem:
Jak získat nové zákazníky: Alexandr Verweyen, vydav. GRADA, 2007
V knize je především rozebrán způsob oslovení a kombinace přesně těchto 3 způsobů, o kterých zde hovoříme.
Snad jsem pomohl. :-)
29. 11. 2009 17:54:37
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411453
Santhew
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 11. 2009 22:51:59
Telefonát je jednoduchý, pohodlný a v části případů i účinný (Narozdíl od emailu).
29. 11. 2009 22:51:59
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411452
Radek
verified
rating uzivatele
5. 12. 2009 20:52:07
Email - malá, téměř nulová odezva, žáden tlak na zákazníka
Telefonický kontakt - záleží hodně na dovednosti, výsllovnosti a barvě hlasu operátora, poměrně dobré výsledky, spostu lidí neumí říci "NE", efektivní hlavně na starší lidi a důchodce
Osobní jednání - záleží na dovednostii obchodního zástupce,vzhledu atd.. - možnost tlaku na zákazníka, těžko se říká ne někomu kdo je Vám sympatický a obětoval Vám čas atd..velká výhoda přímeho kontaktu je možnost reagování i na podněty jako jsou řeč těla atd.. Nejúčinější forma prodeje
Takže doporučuji telefonický kontak nebo osobní jednání, případně oba.
Email jen jako doplněk. A i s ním opatrně, když zákazník žádá podrobnější informace emailem tak mu je neposílejte a domluvte si raději osobní předání, pokud je to možné.
5. 12. 2009 20:52:07
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411451
Fyod
verified
rating uzivatele
6. 12. 2009 23:54:01
Nám výborně funguje u stávajících zákazníků "direct mail" klasickou poštou, třeba různý akce, oznámení nových produktů s tím, že tam je např. slevový kód pro monitorování.
Email je podle mě méně osobní a lidi je prostě mažou.
6. 12. 2009 23:54:01
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411450
krotzyk
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
7. 12. 2009 13:35:08
Záleží na tom, co chceš prodávat. Snad nejlepší postup ale je zkusit zavolat, případně po domluvě poslat více informací mailem a posléze si v případě zájmu domluvit osobní schůzku... Ale záleží na charakteru služby/zboží..
7. 12. 2009 13:35:08
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411449
Diagon
verified
rating uzivatele
13. 1. 2010 10:45:55
Jakožto zaměstnanec jedné telemarketingové společnosti mám logicky zkušenosti asi nejvíce s oblastí komunikace přes telefon.
U komunikace přes telefon, jak už bylo řečeno, částěčně záleží na schopnostech volajícího, zkušenostech, asertivním jednání apod.
Další prvek, o kterém se před operátory moc nemluví, je typ výrobku, zaměření ná cílovou skupinu, kvalita dtb pro obvolání (v začátcích jsem se účastnil projektu, kde se čaje z bylinek nabízeli segmentu podnikatelů :-) ), doba na přípravu kampaně a připadně i fakt, zda klient je o kampani informován předem( zaslání reklamních DirectMailu, sms apod.).
Já osobně zastávám názor, že se vyplatí kombinovat metody oslovení přes telefon(domluvení schůzly + základní info) a následné schůzky, kde se v lepším případě prodej dotáhne do konce.
13. 1. 2010 10:45:55
https://webtrh.cz/diskuse/poznatky-z-prodeje-telefonem-mailem-nebo-osobne/#reply411448
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit