Zadejte hledaný výraz...

Povinnost e-shopu převzít reklamaci

cohy
verified
rating uzivatele
23. 8. 2012 14:50:49
Zdravím,
jsem sice e-shopář, ale teď řeším jeden problém jako zákazník e-shopu a nějak si nevím rady (jednak co teď dělat a jednak co dělat, kdyby se to stalo mě jako prodejci):
Na reklamaci jsem poslal českou poštou vadné zboží a vím, že má e-shop povinnost vyřídit reklamaci do 30 dnů a potom mám automaticky nárok na vrácení peněz. Problém je ten, že jsem zboží obchodu poslal, ale po dvaceti dnech se mi vrátilo s tím, že nebylo převzato obchodem (teď jsem zjistil, že mají měsíční dovolenou). Počítá se tedy těch 30 dnů? Mají vůbec povinnost zboží od pošty převzít? Bylo to samozřejmě jako doporučený balík (bez dobírky).
23. 8. 2012 14:50:49
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799794
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
23. 8. 2012 15:21:27
myslím si, že jste řádně uplatnil reklamaci a reklamační doba běži (nevím jestli ode dne odeslání, nebo plus nějaká obvyklá doba na doručení),2 nebo 20 nebo 200 denní dovolená na tom nic nemění....samozřejmě záleží jaká adresa je uvedena v obch. podmínkách pro reklamaci a zda jste zasílal na ni
23. 8. 2012 15:21:27
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799793
eobchod
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
23. 8. 2012 15:25:41
Reklamaci musíte předem nahlásit tomu shopu , po doručení se počítá 30 dní od převzetí .
23. 8. 2012 15:25:41
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799792
BS
verified
rating uzivatele
23. 8. 2012 16:49:48
Napsal eobchod;835507
Reklamaci musíte předem nahlásit tomu shopu , po doručení se počítá 30 dní od převzetí .
nemyslím si, že zákazník musí cokoliv hlásit předem.
23. 8. 2012 16:49:48
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799791
cohy
verified
rating uzivatele
23. 8. 2012 19:30:56
eobchod: No právě, vím, že doba na vyřízení reklamace se počítá OD PŘEVZETÍ ale oni si reklamované zboží nepřevzali, takže mi tento komentář moc nepomohl.
BS: o tom, že zboží posílám na reklamaci jsem je den před odesláním informoval e-mailem. Neodpověděli (pravděpodobně už byla celozávodka).
avensis: je to jenom domněnka nebo je to něčím podložené? Děkuju všem za snahu poradit, ale pravděpodobně bych potřeboval odkaz na nějaký dokument, který se tohoto problému týká. Jěště jednou děkuji za ochotu všem.
23. 8. 2012 19:30:56
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799790
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 8. 2012 23:30:08
Řešíte tu nesmysly.
Prodejce musíte informovat o tom, že chcete zboží reklamovat.
Ten Vám sdělí postup.
Toto se nestalo.
Jistě na eshopu mají dovolenou uvedenu a to že jste si toho všiml až po odelsání balíku je Vaše chyba.
Toť vše.
Není co řešit.
Avensis neví co říká.
Reklamace běží až od doby přijetí prodejcem. Jednoduché a jasné.
23. 8. 2012 23:30:08
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799789
Napsal Mamejeradi.cz;835722
Řešíte tu nesmysly.
Prodejce musíte informovat o tom, že chcete zboží reklamovat.
Ten Vám sdělí postup.
Toto se nestalo.
Jistě na eshopu mají dovolenou uvedenu a to že jste si toho všiml až po odelsání balíku je Vaše chyba.
Toť vše.
Není co řešit.
Avensis neví co říká.
Reklamace běží až od doby přijetí prodejcem. Jednoduché a jasné.
Muzete ta tvrzeni nejak podlozit a to idelane nejakymi paragrafy o tom, ze musi zakaznik informovat prodejce a cekat na domluveni si postupu? To nemuzu do prodejny donest vadnou vec, bez predchoziho ohlaseni? Zaslani postou je jenom jina forma doruceni vadneho produktu k reklamaci a at prochazim zakonik nahoru i dolu, nevidim zadnou povinnost nejak predem prodejce upozornovat predem a cekat na nejake pokyny o postupu. Mozna ale existuji nejake extra paragrafy pro eshopy v oblasti reklamace.
zak. na ochranu spotrebitele
§ 19
(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, 13) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
(2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
a ani v OZ v casti Odpovědnost za vady prodané věci se o tech povinnostech co pisete nic nehovori..
23. 8. 2012 23:42:46
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799788
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 8. 2012 23:49:03
Tento postup mám na svém eshopu a reklamační i obchodní podmínky jsem při návštěvě z čoi s pracovníky řešil a schválili je.
Možná si to pletu s odstoupením od kupní smlouvy v zákonné lhůtě, nicméně to nic nemění na tom, že tahle reklamaca nebyla prodejcem nijak přijata a žádní lhůta neběží...
23. 8. 2012 23:49:03
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799787
Napsal Mamejeradi.cz;835740
Tento postup mám na svém eshopu a reklamační i obchodní podmínky jsem při návštěvě z čoi s pracovníky řešil a schválili je.
Možná si to pletu s odstoupením od kupní smlouvy v zákonné lhůtě, nicméně to nic nemění na tom, že tahle reklamaca nebyla prodejcem nijak přijata a žádní lhůta neběží...
ono zase muzete mit reklamacni podminky jen takove, ktere neodporuji zakonu, spotrebitele na pravech kratit nemuzete a jen tezko obhajite postup, ktery zakon vylozene neschvaluje a je v neprospech spotrebitele. A ze vam neco schvali COI pri nejake osobni navsteve taky az tolik neznamena.
23. 8. 2012 23:51:23
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799786
Tomáš
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
24. 8. 2012 06:36:48
Napsal Mamejeradi.cz;835740
Tento postup mám na svém eshopu a reklamační i obchodní podmínky jsem při návštěvě z čoi s pracovníky řešil a schválili je.
Možná si to pletu s odstoupením od kupní smlouvy v zákonné lhůtě, nicméně to nic nemění na tom, že tahle reklamaca nebyla prodejcem nijak přijata a žádní lhůta neběží...
Tohle jste mel uvest uz v prvnim prispevku, protoze to, ze to tak mate vy vubec nemusi platit pro eshop, ktery se zde resi. Bez tohoto dovysvetleni jste v podstate podaval nepresne informace.
Zkuste prosim vsichni sva tvrzeni vzdy uvest se vsemi podrobnostmi a nejakymi podklady odkud vychazite, aby nedochazelo ke zbytecnym omylum.
24. 8. 2012 06:36:48
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799785
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 8. 2012 08:59:18
Mamejeradi.cz Avensis neví co říká.
Reklamace běží až od doby přijetí prodejcem. Jednoduché a jasné.
_______________________________________________________________
Tak nevím, teď jen doufat, že prodejce nepojede na roční cestu okolo světa a pak se z toho nebude půl roku léčit
---------- Příspěvek doplněn 24.08.2012 v 09:03 ----------
Napsal Radek O.;835734
Muzete ta tvrzeni nejak podlozit a to idelane nejakymi paragrafy o tom, ze musi zakaznik informovat prodejce a cekat na domluveni si postupu? To nemuzu do prodejny donest vadnou vec, bez predchoziho ohlaseni? Zaslani postou je jenom jina forma doruceni vadneho produktu k reklamaci a at prochazim zakonik nahoru i dolu, nevidim zadnou povinnost nejak predem prodejce upozornovat predem a cekat na nejake pokyny o postupu. Mozna ale existuji nejake extra paragrafy pro eshopy v oblasti reklamace.
zak. na ochranu spotrebitele
§ 19
(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, 13) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
(2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
a ani v OZ v casti Odpovědnost za vady prodané věci se o tech povinnostech co pisete nic nehovori..
____________________________________________________________________________________________________________________________
Zákon uvádí Je povinen převzítí v kterékoliv provozovně nebo na adrese - souhlas---------------V provozní době??? nebo kdykoliv??? asi v provozní době...........je o dovolené provozní doba........bude přerušena pravděpodobně................tak nějak nevidím jaká je správná odpověď na původní dotaz (včetně možnosti, že dovolená bude půl roku)
24. 8. 2012 08:59:18
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799784
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
24. 8. 2012 09:18:36
Zkus zavolat nebo napsat na dTest, ti ti to řeknou z toho pohledu jak to potřebuješ znát - z pohledu práv zákazníka.
IMHO reklamace neběžela, protože zásilka nebyla vpřevzata z důvodu dovolené, takže nemuseli vědět ani o zásilce ani o emailu a nelze jim prokazat zlý záměr. Jiná věc by byla kdyby tu reklamaci záměrně odmítli převzít z vlastní vůle.
24. 8. 2012 09:18:36
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799783
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 8. 2012 10:06:44
@mamejeradi.cz
zakaznik nema vubec povinnost kontaktovat provozovatele, ale ulehci si tim vyrizeni reklamace a rychlost.
Prodavajici smi rozsirit prava zakaznika, nesmi jej vsak omezovat nebo mu stanovit dalsi podminky, ktere nejsou urceny zakonem.
§ 627 odst. 3), § 55 odst. 1), § 56 odst. 3) obcanskeho zakoniku rika, ze jakakoliv ustanoveni nebo pozadavky znevyhodnujici zakaznika jsou neplatna a to i kdyz s nimi zakaznik souhlasi, takze na to pozor.
Zivnostensky zakon rozlisuje mezi prodejni a provozni dobou a take mistem provozovny a mistem podnikani. Na eshopu musi byt vzdy uvedena provozovna nebo misto podnikani prodejce s adresou.
Pri uzavreni provozovny ma prodavajici povinnost oznacit tuto provozovnu a nikoliv nema povinnost oznacit eshop §9 zivnostenskeho zakona.
Pokud tak neni oznacena provozovna a prodejce reklamovane zbozi okamzite neprevzal, porusuje zakon na ochranu spotrebitele, za coz mu hrozi pokuta.
Pokud jste to poslal do mista podnikani nebo sidla, tak ty se uzavrit z principu nedaji a na dovolene nezalezi a podnikatel si zbozi prevzit musel nebo se musel zastoupit pracovnikem pro vyrizovani reklamaci. Misto podnikani a sidlo se neridi provozni dobou ale prodejni dobou.
Na druhou stranu k provedeni opravy muze byt ze smlouvy mezi prodejcem a dodavatelem stanoven sam dodavatel jako ten, kdo bude vyrizovat reklamace a tudiz je zde vyjimka pro prijmuti reklamace. Pri vice dodavatelich muze byt na prodejci, aby bud oznacil treti osobu jako toho, kdo bude prijimat reklamace v obchodnich podmikach nebo je povinnen to na zeptani pri vice dodavatelich sdelovat zakaznikum.
24. 8. 2012 10:06:44
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799782
cohy
verified
rating uzivatele
24. 8. 2012 11:29:51
Bluemoon: Díky za odpověď. Takže to znamená, že prodávající měl povinnost reklamované zboží převzít a nyní mu hrozí pokuta... Třicetidenní lhůta ale neběží, protože si zboží nepřevzal, takže na vrácení peněz nemám právo. Co byste mi teď jako spotřebiteli doporučili? Nejsem žádný vysírač, taky mám e-shop a vím, jak se někteří "spotřebitelé" chovají ale tenhle shop už mi fakt pije krev.
24. 8. 2012 11:29:51
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-e-shopu-prevzit-reklamaci/#reply799781
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit