Zadejte hledaný výraz...

Potvrzené, ale nezaplacené objednávky

Lesanter
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 19:51:57
Dobrý den,
provozuji asi 20 dní nový eshop a setkal jsem se s pro mě nepochopitelným jevem. Zákazník si vybere zboží, vloží do košíku, vyplní všechny potřebné údaje (správně), zvolí způsob platby přes bránu GoPay, souhlasí s obchodními podmínkami, klikne na potvrdit objednávku, je přesměrován na GoPay vyběr platby a... nic. Prostě neprovede platbu. Stalo se mi to již 5x, všem jsem napsal do 20 minut email s dotazem, zda nenastaly při platbě nějaké potíže a zda-li mu můžeme nějak pomoci - ani jedna odpověď. GoPay brána funguje - jiní zákazníci v pohodě zaplatí, i sami jsme to opětovně pro jistotu testovali. Částky jsou většinou mezi 200-500Kč, tj. nic závratného. Tak by mě zajímalo, co může způsobit, že nakonec nezaplatí? Rozmyslí si to na poslední chvíli? Nevybere si z 11 všemožných způsobů platby? Neumí s (podle mého) přehlednou platební bránou? Beru, že si zvolí jako způsob platby běžný převod z účtu a třeba na to zapomene nebo si to rozmyslí - OK. Ale tohle moc nepobírám, tak bych se chtěl zeptat na názory Vás zkušenějších.
11. 1. 2014 19:51:57
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984481
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
11. 1. 2014 19:54:41
Je to pomerne bezna vec. Pokial sa Vam to stava v zahranici (EN speaking countries) tak bude problem s tym, ze tam su ludia zvyknuty zadavat platby kartou priamo pocas objednavky (nechapu presmerovanie na platobnu branu aj ked je bezpecnejsie).
11. 1. 2014 19:54:41
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984480
Lesanter
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 19:56:44
Nene, máme pouze české zákazníky...
11. 1. 2014 19:56:44
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984479
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
11. 1. 2014 20:03:32
Chybí mi jeden důležitý údaj. Těch pět lidí, co to takto udělalo - jak moc velká to je procento?
Jestli je to pět z deseti, pak je něco špatně a je třeba hledat co.
Pokud pět ze sta, tak to neřešte.
11. 1. 2014 20:03:32
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984478
Lesanter
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 20:08:25
Petr Jeník: Je to přibližně každá pátá objednávka, proto to řeším. Co je špatně hledám právě i tímto postem, protože sami jsme na nic nepřišli. Celý proces nákupu je u nás velmi intuitivní, přehledný a rychlý. Dělali sme si průzkům na vzorku asi 100 lidí a nebyla jediná připomínka. No a vzhledem k tomu, že sem od zákazníků, kteří nezaplatili nedostal žádnou zpětnou vazbu, tak prostě nevím kde je problém.
11. 1. 2014 20:08:25
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984477
asd
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 20:14:36
když jsem začínal, seděl jsem u google analytics a sledoval online pohyb a řešil jsem každý nedokončený košík a tak dále ... těchto věcí je mraky, až se rozjedeš, nebudeš mít ani čas podobné věci řešit :-) A furt je lepší nezaplacená platba, než nevyzvednutá dobírka, kde vyhodíš peníze. Je to normální.
11. 1. 2014 20:14:36
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984476
Lesanter
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 20:21:51
asd: Díky, taky sme si to mysleli, ale raději jsem se chtěl ujistit. Lze nějak podobný jev minimalizovat?
11. 1. 2014 20:21:51
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984475
phys0c
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
11. 1. 2014 20:51:29
Mne napadlo či nemáš gopay nastavený defaultne a oni tento krok automaticky prejdú bez toho aby zvolili niečo iné a potom zistia že gopay ani nemajú. Prípadne ho zvolia z nejakého iné dôvodu. Každopádne by som po tom pátral 5 z 25 neni až také zanedbateľné číslo a ak je náhodou chyba niekde u vás pri väčších obratoch by 100 nezaplatených z 500 už bolo cítiť. Skúšali ste to na všetkých prehliadačoch? Nemá tých 5 niečo spoločné? (rovnaký browser, nákup z mobilného zariadenia...)
11. 1. 2014 20:51:29
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984474
Lesanter
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 21:05:05
GoPay máme defaultně, nicméně k provedení platby není nutná žádná registrace ani existence gopay účtu. Jinak ano, zkoušeli jsme všechny nejběžnější používané prohlížeče - vše funguje. Dobrý nápad s tím najít společného jmenovatele, bohužel však nevidím nic co by naznačovalo nějakou spojitost, která by je odlišovala od těch, kteří zaplatili. Asi se ještě nedá z malého počtu objednávek dostatečně soudit, jestli je to jev náhodný nebo pravidelný. Dáme tomu ještě měsíc-dva a uvidíme. Díky.
11. 1. 2014 21:05:05
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984473
a proc jim pisete? mate zvednout telefon a zavolat jim > problem bude hned vyresen....
11. 1. 2014 21:13:03
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984472
Lesanter
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 21:21:15
Coe: No některé objednávky jsou např. ve 23h o víkendu - nevim jestli je to vhodná doba k telefonátu zákazníkovi. Jinak ale dobrý nápad, v týdnu zkusíme. Díky.
11. 1. 2014 21:21:15
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984471
Napsal Lesanter;1042884
Coe: No některé objednávky jsou např. ve 23h o víkendu - nevim jestli je to vhodná doba k telefonátu zákazníkovi. Jinak ale dobrý nápad, v týdnu zkusíme. Díky.
tak urcite neni, ale dalsi den je....
tam muze byt problem v tom, ze nevi co maji delat - nebo maji IE verzi 6 a tam gopay brana treba nefunguje.... no proste jestli je to tak caste tak se zavola 5 lidem a problem je jasny.
neverim tomu ze tak velke mnozstvi lidi si rekne po objednani, ze to platit nebude : o).
11. 1. 2014 21:23:28
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984470
Lesanter
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 21:25:16
Určitě zkusíme, díky moc.
11. 1. 2014 21:25:16
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984469
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
11. 1. 2014 23:04:12
Úplně normální věc. Každý den mám jednu nebo dvě takové nedokončené objednávky. Důvody jsou:
A) člověk si chce projít celý proces nákupu až těsně do té chvíle, kdy bude muset něco zaplatit. Musí si totiž ověřit, že ho ještě někde po cestě v košíku nečeká nějaké nepříjemné překvapení.
B) Mnoho lidí ani neví, co je to platební karta a GoPay. A tak se podívají, co se za tím tlačítkem "platit kartou" skrývá. Protože dokud nic nezaplatí, tak si na tvym e-shopu můžou dělat beztrestně bordel. To bohužel často lidi aplikujou i s dobírkama.
C) Pokud je Gopay jediná možnost platby na tvém e-shopu, tak neznalci opět zkoumají co ta karta znamená a jestli tam náhodou někde dál nenajdou tlačítko "platit na dobírku, protože až mi to pošťák přinese ke dvěřím, tak si to ještě můžu rozmyslet"
Stručně řečeno, vůbec to neřeš. Případně nějak zjednoduš proces platby pro jednodušší lidi.
11. 1. 2014 23:04:12
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984468
A nebylo by lepší pracovat v jiném odvětví, kde ti jednodušší lidé nebudou dělat beztrestně bordel, Comanch? U člověka jako ty musí být radost nakupovat :)
12. 1. 2014 01:02:03
https://webtrh.cz/diskuse/potvrzene-ale-nezaplacene-objednavky/#reply984467
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit