Zadejte hledaný výraz...

Postřehy k rozvoji webu

Berda
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 7. 2008 23:59:27
Zdravím všechny
a dovoluji si požádat o Vaše postřehy a náměty ke zdokonalení mé služby.
Již 3 měsíce provozuji službu http://www.tisk-vizitek.eu, která se od svého počátku poměrně slušně rozjíždí, nicméně až tak slavné to pořád není (bráno z hlediska příjmů).
Osobně bych řekl (a ohlasy spokojených klientů to jen potvrzují), že jsem určitě ve spoustě věcí před konkurencí (doba dodání, pružnost komunikace atd.), nicméně pořád oslovuji jen velmi malé procento zájemců o vizitky, tedy potenciálních zákazníků.
Co byste poradili jako efektivní formu propagace / oslovení nových zákazníků? Jde mi především o zákazníky nové, protože stálí zákazníci jsou v naprosté většině případů spokojení a až jim vizitky dojdou, opět se ozývají a žádají dotisk.
V počátcích provozu jsem zkoušel kampaň formou letáků po všech větších městech v okolí, ale tato nemalá investice se ukázala jako absolutně ztrátová. Dále využívám PPC reklamní systém, zde je návratnost investované částky podstatně lepší. Máte někdo zkušenost např. s oslovováním (telefonicky, osobně formou obch. zástupců ...) konkrétních společností, firem, organizací atd.? Případně je lepší se touto cestou raději nevydávat a spíše se soustředit na zpětné odkazy a budování co nejlepší pozice webu ve vyhledávačích a prostě jen "čekat", až si mě důležitý zákazník najde přes Seznam?
V současné době je web na docela dobré pozici, prakticky všichni významnější a větší zákazníci přišli zatím přes Seznam, ale i tak je jich relativně málo.
Budu vděčný za každou připomínku nebo postřeh.
3. 7. 2008 23:59:27
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90247
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
4. 7. 2008 00:44:49
osobní oslovování v téhle oblasti bych si asi dobře rozmyslel a pokud bych ho prováděl tak zaručeně pouze mejlem (telefonicke osloveni se nevyplati stejne jako ty letaky)... podle me bude nejlepsi spravna PPC, zapracovat na SEO a udelat web takovy aby lidi upoutal a upozornil, že jseš lepší než konkurence :) Zároveň co nejvíce zjednodušit celý proces objednávky, někdo ocení třeba i online návrh vizitky přímo na stránce, takže si ji i laik může sám navrhnout... Co může pomoci je nabídnout obch. partnerům provize z prodeje, někdo se najít může kdo by se do toho pustil...
Více asi neporadím
4. 7. 2008 00:44:49
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90246
Berda
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 7. 2008 01:08:47
Napsal AlesiBoss;78632
Co může pomoci je nabídnout obch. partnerům provize z prodeje, někdo se najít může kdo by se do toho pustil...
To mě taky napadlo, jen nějak nejsem schopnej to realizovat, protože si přesně nedokážu představit, jak by to probíhalo a hlavně kdo by toto dělal - komu tedy ty provize nabídnout.
Jinak ohledně reklamy PPC vs. letáky - do těch letáků jsem šel proto, že mě až překvapil počet reakcí lidí, kteří řekli, že by je nikdy nenapadlo hledat vizitky na internetu. Takže vím, že takových jsou mraky, kteří by to třeba na netu nehledali, ale přesto můžou potřebovat zhotovit obrovské zakázky. A tady si právě lámu hlavu, jak tyto zákazníky oslovit.
4. 7. 2008 01:08:47
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90245
Vembl
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
4. 7. 2008 08:48:39
Já bych "letáky" nezavrhoval, ovšem udělal bych to úplně jinak. Napsal bych lidem prodejní dopis podle doporučení Pavla Řehulky(http://www.pavelrehulka.cz/produkty.php?idProdukt=nabidky). Už slyším ty hlasy, že tu dělám někomu reklamu, ale popíši ti svůj příběh:
Před 2 lety jsem rozeslal do firem 1000 dopisů s nabídkou. Jednalo se o dopis typu: Dobrý den, jsme překladatelská agentura a cpeme vám své služby. Z 1000 dopisů jsem získal 2 menší zakázky - výsledek celé akce - ztráta 10 000 Kč.
Pak jsem náhodou narazil na doporučení Pavla Řehulky. Koupil jsem si to CD na které odkazuji výše a ještě program 365 dnů bez starostí o objednávky. Stálo mě to celé asi 17 000 Kč + cca 13 000 náklady na dopisy. Rozeslal jsem 1000 dopisů napsaných stylem dle doporučení Pavla Řehulky. Získali jsme 20 zákazníků, z toho 2 velké zakázky - výsledek celé akce - zisk 300 000 Kč. Navíc jsme si většinu klientů udrželi i nadále. A přitom jediné co jsme změnili byl styl toho nabídkového dopisu - už jsme nepsali Jsme skvělá překladatelská agentura, ale dopis začínal slovy: Také nemůžete spát kvůli vysokým nákladům na překladatelské služby?
Co to má společného s tvým projektem?
1) Neposílej nevyžádanou poštu - nic tím nezískáš, jen si zkazíš jméno.
2) Investuj menší peníze do rozeslání nabídkového dopisu - začal bych třeba se vzorkem 100 firem. Ten dopis ale musíš napsat pořádně, a to tak jak říká Pavel Řehulka. Kup si to CD (nebo mi napiš PM s tvym e-mailem a já ti připravím 2 nabídkové dopisy zdarma, abys mohl vyzkoušet zda to funguje nebo ne)
3) Vyhodnoť si úspěšnost reklamy a dělej jen to co ti přináší peníze zpět.
4) SEO a marketing na internetu samozřejmě dělej dál, pomůže ti to k získání dalších zákazníků z prostředí internetu.
Neagituji pro Řehulku, ale jeho metody skutečně fungují.
4. 7. 2008 08:48:39
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90244
Hlavně pozor na nevyžádanou reklamu při oslovování potenciálních zákazníků - nemuselo by se to vyplatit;-)
4. 7. 2008 08:49:31
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90243
Berda
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 7. 2008 10:10:58
Napsal ceskytext;78673
Hlavně pozor na nevyžádanou reklamu při oslovování potenciálních zákazníků - nemuselo by se to vyplatit;-)
Nejen, že nemuselo, ale určitě by se to nevyplatilo :-) Ne, nevyžádanou poštu určitě ne.
Ale to, co tu píše Vembl je hodně zajímavý..
4. 7. 2008 10:10:58
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90242
Jaguar
verified
rating uzivatele
4. 7. 2008 10:17:07
jen letmo pár postřehů:
- nejsi plátcem DPH, přeci jen nejvíce vizitek potřebuje firemní klientela
- trošku nechápu proč nabízet 250g papír když tam máš třístovku a cenový rozdíl není žádný. Asi bych tu 250g úplně vypustil (čím tvrdší papír na vizitku tím lépe)
- do budoucna pokud se to rozjede určitě doporučuji laminaci (ne klasickou, která se loupe)
- nelíbí se mi design stránek, určitě zachovat jednoduchost, ale na mě to působí moc lacině, bez stylu a nápadu což je trošku v rozporu s tím, že máte zákazníkovi udělat grafický návrh vizitky
- probrat ty reference "taxi ruda" nebo ty černé s červenou postavou jsou fakt hrozný a mě jako potencionálního klienta by podobná reference spíš odradila
4. 7. 2008 10:17:07
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90241
Berda
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 7. 2008 10:22:01
Díky za postřeh, reference určitě proberu, v podstatě se mi také nelíbí, jenže to jsou vizitky dělané přesně podle požadavků těch klientů.
Já bych v životě takový návrh neudělal, ale když ho chtějí, tak ho samozřejmě udělám.
Papír - řada lidí chce 250 g, přestože je na vizitky docela tenký. Ale zkušenost zatím ukazuje, že je nezanedbatelné množství názorů typu "musí se mi jich vejít do peněženky aspoň 20, silný papír raději ne"..to, že potom vizitky podstatně míň vydrží je jim jedno.
4. 7. 2008 10:22:01
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90240
Berda
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 7. 2008 10:34:36
to Jaguar: Ještě ohledně DPH - tady s tebou nesouhlasím. Moje konečné ceny jsou nižší, než řada konkurenčních cen uvedených bez DPH.
4. 7. 2008 10:34:36
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90239
Jaguar
verified
rating uzivatele
4. 7. 2008 10:51:39
Berda: nesrovnával jsem ceny, uvedl jsem jen postřeh proč možná to může někoho odradit :) ... lidé jsou zvláštní a někdy je odrazují věci, které je měli naopak nalákat. Např. v jednom realitním projektu jsem se velmi omlouval nové firmě, které jsem pronajal celé přízemí na provozovnu, za to že není hotová fasáda a že se bude realizovat až další sezonu. K mému překvapení mi naopak řekli, že je to takhle pro ně lepší, prý mají tu zkušnost, že když to vypadá nově a dobře, tak se tam lidi bojí chodit s tím, že to u nich určitě musí být dražší, byť by byli nejlevnější.
4. 7. 2008 10:51:39
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90238
Berda
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 7. 2008 10:55:58
Napsal Jaguar;78719
Berda: nesrovnával jsem ceny, uvedl jsem jen postřeh proč možná to může někoho odradit :) ... lidé jsou zvláštní a někdy je odrazují věci, které je měli naopak nalákat. Např. v jednom realitním projektu jsem se velmi omlouval nové firmě, které jsem pronajal celé přízemí na provozovnu, za to že není hotová fasáda a že se bude realizovat až další sezonu. K mému překvapení mi naopak řekli, že je to takhle pro ně lepší, prý mají tu zkušnost, že když to vypadá nově a dobře, tak se tam lidi bojí chodit s tím, že to u nich určitě musí být dražší, byť by byli nejlevnější.
Tak to je opravdu hodně zajímavá teorie..
4. 7. 2008 10:55:58
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90237
Godzilka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 7. 2008 11:23:15
Ahoj, z hlediska potencionálního zákazníka, vlastníka e-shopu www.NOTO.cz bych docela uvítal možnost náhledu opravdových typů vizitek. Něco jako katalog templatů, s možností zvolit jen kvalitu a proverení papíru. Myslím si, že by opravdu nebylo špatné, kdybych já jako zákazník si mohl vybrat a najít logo, sám zadat kontakty, zvolit třeba sadu ikonek a sám si vlastně vytvořit celé provedení vizitky a ty bys mi potom třeba jen napsal, že potřebuje kvalitnější logo atd.
A k oslovení zákazníků, vyzitky vlasně většina propagačních materiálů není zrovna levná záležitost, protože 1000 vizitek je jak prd, pokud bych teda chtěl ke každému balíku přidat vizitku. Takže když to firmu považujou za nutné, tak si někoho najdou. A z vlastních zkušeností vím ,že větší a zaběhnuté firmy již spolupracují s nějakými reklamními agenturami, takže bych tomu dal čas. Zapracoval hodně na SEO, klíčové slovo je určitě "tisk vizitek".
Ale opravdu bych takovému projektu dal čas, myslím si, že má určitě potenciál a určitě bych si sehnal .cz doménu.
To je zatím vše...
4. 7. 2008 11:23:15
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90236
Berda
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 7. 2008 11:53:57
Napsal Godzilka;78732
Myslím si, že by opravdu nebylo špatné, kdybych já jako zákazník si mohl vybrat a najít logo, sám zadat kontakty, zvolit třeba sadu ikonek a sám si vlastně vytvořit celé provedení vizitky a ty bys mi potom třeba jen napsal, že potřebuje kvalitnější logo atd.
Já právě sázím na to, že toto všechno mi zákazník popíše do uvedeného formuláře. Myslím si totiž, že je dobré zákazníkovi ušetřit jeho čas s klikáním a vybíráním templatů atd. Přece jen pro řadu lidí je jednodušší všechno poslat a napsat "neco mi vytvořte", než aby seděli 10 minut u nějakého Flashe a tvořili si takovou vizitku sami. Aspoň tedy je to můj názor..
4. 7. 2008 11:53:57
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90235
Dolphi
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
4. 7. 2008 12:13:47
Reklama na webech, kde se schází správná cílovka? Z hlavy mě teď napadá jakpodnikat.cz například.. :)
4. 7. 2008 12:13:47
https://webtrh.cz/diskuse/postrehy-k-rozvoji-webu/#reply90234
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit