Zadejte hledaný výraz...

Postovne maly podnikatelia

Napsal pfdc;730277
Znovu oblíbené téma vracení poštovného - kolik zákazníků vám napíše tak jak má, že odstupuje od kupní smlouvy dle obč. zákoníku par. 53 atd atd?
Pokud zboží pouze vrátí a napíše že žádá o vrácení peněz, je to jen naše dobrá vůle nebo povinnost?. Pokud povinnost, má tedy ten zákazník také nějaké povinnosti, např. použít reklamační formulář, kde vyplní důvod vracení zboží (je toto uvedeno v obch. podmínkách se kterými samozřejmě souhlasil)?
k tomu uz je i nejake rozhodnuti, ze zakaznik musi projevit vuli odstoupit od smlouvy, k tomu staci napsat treba email, sms apod. kde napise klidne ze rusi smlouvu, ze to ci ono aopd. nemusi to byt nejaka presna definice a slogan apod. V tom je vyklad silne na strane spotrebitele a je to tak, dle meho nazoru, spravne.
Jinak v obchodnich podminkach muze byt mnoho veci a nemaji oporu v zakonech. Napr. onene reklamacni formular. Zakaznik nema zadnou takovou povinnost jej uzivat, proste muze poslat zbozi k prodejci na reklamaci s potrebnymi informacemi, nemusi vyuzivat autorizovana servisni mista a muze to posilat taky prodejci apod. Proste nelze mu kratit prava nejakymi formalitami, ktere zakon vylozene nepozaduje. Pokud to zavedete muze to byt bonus pro nej i vas, ale ne povinnost. To, ze odsouhlasi podminky, ktere jej nuti k necemu co zakon neresi, neznamena, ze takove ujednani je platne. Ze zaruky se taky nevyvazete ani kdyz to podepise pred notarem.
5. 12. 2011 14:41:17
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-maly-podnikatelia/strana/2#reply702226
boogey
verified
rating uzivatele
5. 12. 2011 18:52:10
Napsal Radek O.;730180
nevraci se nahodou jen nejnizsi hodnota postovneho co ma eshop? alespon takovy byl posledni vyklad co jsem cetl, tedy ze se vraci jen standard, pokud si klient zvoli nadstandardni dopravu, pak se hradi zpet jen do vyse standardni dopravy a tady nejlevnejsi.
Podle ČOI to tak není, nicméně jedním dechem dodává, že takovýhle spory může řešit jen soud.
Napsal Radek O.;730301
k tomu uz je i nejake rozhodnuti, ze zakaznik musi projevit vuli odstoupit od smlouvy, k tomu staci napsat treba email, sms apod. kde napise klidne ze rusi smlouvu, ze to ci ono aopd. nemusi to byt nejaka presna definice a slogan apod. V tom je vyklad silne na strane spotrebitele a je to tak, dle meho nazoru, spravne.
No ale pokud jen napíše, že chce vrátit peníze, jak píše pfdc, tak kdo má čuchat, že je chce vrátit na základě odstoupení od smlouvy podle §53? Něco jinýho je, pokud napíše, že chce odstoupit ve 14denní lhůtě a nenapíše §, ale pokud jen napíše "tady ti vracím zboží a chci peníze ..." to mi už jeden vykuk udělal po roce užívání. to podle mě není žádnej projev vůle odstoupit od smlouvy
5. 12. 2011 18:52:10
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-maly-podnikatelia/strana/2#reply702225
urcite bude zalezet na okolnostech. pokud nekdo napise presnou definici po roce, taky neuspeje. pokud nekdo napise neco ve lhute a je to z toho jasne, tak mu to jako obchodnik uznam a jdu dal. Ale kazdy si to muze resit samozrejme jak chce.
5. 12. 2011 20:49:07
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-maly-podnikatelia/strana/2#reply702224
pfdc
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 12. 2011 21:51:28
Radku: nechci se nyní probírat googlem, ale pokud má mít na něco zákazník nárok, je mu to dáno zákonem a ten zákon také hovoří o tom, jakým způsobem se má o svá práva ucházet. Není proto možné jen obdržet zásilku, bez jakéhokoli textu a vyjádření (velmi častý jev, hned na druhém místě po tom kde píše že si nevhodně objednal). On ten zákazník možná předevčírem volal, ale bohužel jsem jen člověk a nemůžu (a ani nechci) nosit všechny hovory se zákazníkem v hlavě. Nehledě na to, že nejsem jediná kompetentní osoba řešit problémy a požadavky zákazníků. Proto musí být dodržena nějaká kultura i ze strany zákazníka. Pokud tomu tak není, jsem ochoten se takovými příchozími zásilkami vlastně vůbec nezabývat a klidně nechat čtrnáctidenní lhůtu bez jakékoli obavy uplynout. S ČOI mám jen ty nejlepší zkušenosti, již párkrát nás navštívili, a pokud jsem podal argumenty proč jsme tak učinili, obešlo se to bez jakýchkoli sankcí, pouze zápisem a dále to řešili se zákazníkem po jejich linii. Osobně si myslím, že ta bublina je zbytečně moc nafouklá. Tím myslím to, jak nutně musíme zákazníkovi zobat z ruky.
5. 12. 2011 21:51:28
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-maly-podnikatelia/strana/2#reply702223
zakaznik musi projevit vuli odstoupit od kupni smlouvy. Zakon neresi jakou formou to ma udelat. Dle vykladu staci klidne i telefonat, dopis, email cokoli, kde tu vuli projevi. Ja jsem si nevsiml, ze by zakon nejak resil, jak to ma vypadat. Pokud ano, prosim o upresneni. DOkonce to zbozi nemusi ani ve lhute 14 dnu dodat, staci dodat to odstoupeni a vyporadani muze prijit pote. Samozrejme, pokud jen posle balik a nebude tam ani slovo a za mesic se ozve, kde ma penize, tak to prokoucoval. Ale formulace jako "chci zrusit smlouvu, odstupuji, rusim apod." jsou dostatecne zrejme.
K tem pojmum a NS cituji "Odstoupení od smlouvy, ať již ze zákona nebo na základě ujednání účastníků, nemůže být porušením smluvní povinnosti. Proto strana, která učiněným jednostranným úkonem platně od smlouvy odstoupila, neporušila žádnou smluvní povinnost, nýbrž pouze vykonala právo, které jí podle smlouvy náleželo.“ Z tohoto tedy vyplývá, že ujednání ve smlouvě opravňující k odstoupení či i projev vůle směřující k odstoupení od smlouvy nemusí nutně obsahovat termín „odstoupení“, je-li v jeho obsahu vůle odstoupit dostatečně vyjádřena. Rovněž není důležité, byla-li vůle vyjádřena pomocí pojmu, který občanský zákoník nezná. Podstatné je, že je jeho význam běžně dostupný a s pojmy užívanými občanským zákoníkem identifikovatelný. Lexikální význam storna je zřejmý potud, že představuje ekvivalent výrazu zrušení, přičemž zrušení smlouvy je již pojmem legálním a stejně jako odstoupení od smlouvy je úkonem (i jednostranným), který směřuje k jednoznačně určeným důsledkům. Proto, jsou-li tyto důsledky shodné, je z hlediska určitosti a srozumitelnosti pojmu storna nevýznamné, jestliže zahrnuje odstoupení od smlouvy i její zrušení. Jestliže bude tedy s ohledem na ujednání ve smlouvě pojem storna znamenat možnost odstoupení od smlouvy z jakýchkoliv důvodů nebo bez uvedení důvodů, a jelikož odstoupení od smlouvy nemůže být porušením smluvní povinnosti, nelze pro takový případ platně sjednat smluvní pokutu."
Takze pokud vam prijde jen prazdny balik, pak veru s tim nic delat nemusite, pokud ale spotrebitel pouzije pojmy, ze kterych to vyplyva, tak je to platne. Stejne jako zpusob odstoupeni neni dan zakonem. Jinak s COI mam taky jen nejlepsi zkusenosti. Nicmene jejich stanovisko neni preci tak zavazne, jako napr. judikat.
5. 12. 2011 22:08:00
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-maly-podnikatelia/strana/2#reply702222
dave67
verified
rating uzivatele
5. 12. 2011 22:20:59
Takže říkáš, že stačí stopit papír, pokud ho tam vůbec dá?:-) Ono když by to zašlo do extrému, tak ani ten telefon není prokazatelnej, pokud si ho nenahrával (což moc lidí nedělá).
5. 12. 2011 22:20:59
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-maly-podnikatelia/strana/2#reply702221
Divejte, kdyz budete chtit, muzete zakaznikovi obrate poslat email "dobry den, prisel mi od vas balik, ale je v nem cihla, co jste tim myslel?" a zustane vam i ten produkt ;)
5. 12. 2011 22:30:16
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-maly-podnikatelia/strana/2#reply702220
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit