Zadejte hledaný výraz...

Poškozené zboží při přepravě – kdo má reklamovat?

Elnc
verified
rating uzivatele
8. 7. 2017 19:07:12
Nějak se opomíjí možnost, že si zákazník vše vymyslel a chce to na někoho svalit. Takže dělat ze sebe kašpara jako prodejce? :D
8. 7. 2017 19:07:12
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/strana/2#reply1289073
Milan
verified
rating uzivatele
(72 hodnocení)
8. 7. 2017 19:17:16
nejvíc mne zajímá jak správně postupovat???
8. 7. 2017 19:17:16
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/strana/2#reply1289072
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
8. 7. 2017 22:48:10
Postup u ČP:
Pokud je balík zvenčí viditelně poškozený, pošta sepisuje k takovým zásilkám protokol o poškození, taková to zásilka se ani nedoručuje a ukládá se rovnou na poště, kde si ji adresát může vyzvednout a seznámit se s mírou poškození, případně se rovnou řeší reklamace nebo se vrací zpět odesílateli.
Pokud balík zvenčí není tak poškozen, adresát zásilku převezme, a zjistí poškození, měl by ji do 48h na kterékoliv pobočce reklamovat, kde musí přinést veškerý obsah zásilky včetně obalového materiálu a výplní.
Jakmile to adresát převezme, musí podat reklamaci on, je to pak vztah adresát vs Česká pošta. Odesílatel v této situaci nic neudělá.
V 90% poškození jde o špatně zabalenou zásilku, v balíku musí být dvě výplně, nejlépe zboží zabalené v bublinkové folii, a dále vyplnit prázdný prostor krabice třeba polystyrenem.
Pokud balík neobsahuje tyto dvě výplně, tak reklamace se zamíta.
Balení zásilky je hodně podceňováno... Lidi jsou schopni posílat skleněné lahve v igelitu...
Milan B.: Takže pokud reklamace byla zamítnuta, zákazník by ti měl předložit reklamační protokol a fotodokumentaci poškozeného zboží, ty jako odesílatel a prodejce si za špatně zabalenou zásilku odpovědný a měl by si reklamaci vyřídit ve vlastní režii.
8. 7. 2017 22:48:10
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/strana/2#reply1289071
Ono je treba si hlavne uvedomit, ze zakaznik ma pravo na dodani bezvadneho zbozi. Zaroven je treba si uvedomit, ze smluvni vztah s dopravcem ma odesilatel, ne prijemce a pokud je neco spatne tak zakaznik nemusi vubec nic a uz vubec ne osobne neco resit a reklamovat u dopravce. Nemusi ani resit stav v jake zasilka prijde a kontrolovat, zda je neco zjevne pomackane nebo ne. I kdyby byl obal poskozeny, ci v krabici neco chrastilo, tak to pro nej nic neznamena a nejakou informaci v OP o tom, ze ma nejakou povinnost se odesilatel sve odpovednosti nijak nezbavi. Cokoli z toho zakaznik udela, tak je to jen jeho dobra vule a stim je treba pracovat.
Resi to i NOZ (§ 2161 a § 2169) - kdy zakon jasne rika, ze zbozi ma mit "jakost" pri prevzeti a ta proste nebyla a tak ma narok na opravu/vymenu/odstoupeni od smlouvy dle typu "nejakosti". A to, jak si to prodejce poresi s dopravcem je pouze na nem.
Takze sice posta ma nejake sve podminky, jak se ma podavat reklamace, ale je treba si primarne uvedomit, ze posta je smluvni partner odesilatele, ne prijemce a to jak si odesilatel poresi reklamaci u sveho partnera je na nem a ne na zakaznikovi. Ten ma dostat kvalitni zbozi a pokud nedostal, ma to oznamit prodejci a ten ma konat.
8. 7. 2017 23:07:49
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/strana/2#reply1289070
Karel Konrad
verified
rating uzivatele
9. 7. 2017 09:28:51
Napsal Radek O.;1397581
Ono je treba si hlavne uvedomit, ze zakaznik ma pravo na dodani bezvadneho zbozi. Zaroven je treba si uvedomit, ze smluvni vztah s dopravcem ma odesilatel, ne prijemce a pokud je neco spatne tak zakaznik nemusi vubec nic a uz vubec ne osobne neco resit a reklamovat u dopravce. Nemusi ani resit stav v jake zasilka prijde a kontrolovat, zda je neco zjevne pomackane nebo ne. I kdyby byl obal poskozeny, ci v krabici neco chrastilo, tak to pro nej nic neznamena a nejakou informaci v OP o tom, ze ma nejakou povinnost se odesilatel sve odpovednosti nijak nezbavi. Cokoli z toho zakaznik udela, tak je to jen jeho dobra vule a stim je treba pracovat.
Resi to i NOZ (§ 2161 a § 2169) - kdy zakon jasne rika, ze zbozi ma mit "jakost" pri prevzeti a ta proste nebyla a tak ma narok na opravu/vymenu/odstoupeni od smlouvy dle typu "nejakosti". A to, jak si to prodejce poresi s dopravcem je pouze na nem.
Takze sice posta ma nejake sve podminky, jak se ma podavat reklamace, ale je treba si primarne uvedomit, ze posta je smluvni partner odesilatele, ne prijemce a to jak si odesilatel poresi reklamaci u sveho partnera je na nem a ne na zakaznikovi. Ten ma dostat kvalitni zbozi a pokud nedostal, ma to oznamit prodejci a ten ma konat.
Ano tak to je a pozor to platí i naopak. Pokud zákazník vrací zboží do 14 dnů zpět do e-shopu, je zcela na něm si zajistit, aby zboží vrátil nepoškozené. E-shop nemusí řešit žádné reklamace.
9. 7. 2017 09:28:51
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/strana/2#reply1289069
Milan
verified
rating uzivatele
(72 hodnocení)
9. 7. 2017 14:28:15
Díky
Napsal Radek O.;1397581
Ono je treba si hlavne uvedomit, ze zakaznik ma pravo na dodani bezvadneho zbozi. Zaroven je treba si uvedomit, ze smluvni vztah s dopravcem ma odesilatel, ne prijemce a pokud je neco spatne tak zakaznik nemusi vubec nic a uz vubec ne osobne neco resit a reklamovat u dopravce. Nemusi ani resit stav v jake zasilka prijde a kontrolovat, zda je neco zjevne pomackane nebo ne. I kdyby byl obal poskozeny, ci v krabici neco chrastilo, tak to pro nej nic neznamena a nejakou informaci v OP o tom, ze ma nejakou povinnost se odesilatel sve odpovednosti nijak nezbavi. Cokoli z toho zakaznik udela, tak je to jen jeho dobra vule a stim je treba pracovat.
Resi to i NOZ (§ 2161 a § 2169) - kdy zakon jasne rika, ze zbozi ma mit "jakost" pri prevzeti a ta proste nebyla a tak ma narok na opravu/vymenu/odstoupeni od smlouvy dle typu "nejakosti". A to, jak si to prodejce poresi s dopravcem je pouze na nem.
Takze sice posta ma nejake sve podminky, jak se ma podavat reklamace, ale je treba si primarne uvedomit, ze posta je smluvni partner odesilatele, ne prijemce a to jak si odesilatel poresi reklamaci u sveho partnera je na nem a ne na zakaznikovi. Ten ma dostat kvalitni zbozi a pokud nedostal, ma to oznamit prodejci a ten ma konat.
9. 7. 2017 14:28:15
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/strana/2#reply1289068
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit