Zadejte hledaný výraz...

Poraďte úskalí vlastního affiliate systému

crs
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 12. 2008 00:34:23
Zdravím,
Na úvod: nejsem obchodník ale programátor a v affiliate marketingu jsem začátečník. Udělal jsem (v php, jako 'bonus') svému klientovi v jeho e-shopu primitivní provizní systém s následujícími vlastnostmi:
*jednoduché nastavení affil partnerů v adminu - jméno partnera, id partnera, pevná a procentuelní provize za objednávky zákazníků, kteří přes jeho odkaz přijdou a současně si objednají; a dále datum posledního zúčtování (tj. zaplacení partnerovi zstrany majitele obchodu)
*na pevno je stanoveno, že se nebude platit jen za příchod - přijdivší návštěvník si musí objednat, aby affil dostal provizi
*příchod od affil partnera poznám toliko skrze parametr v URL - affiliate_id=<číslo>, kde <číslo> odpovídá id partnera v databázi; jakmile ve skriptu zjistím, že tento parametr existuje, zkopíruju ho do session proměnné stejného jména (pokud už byl nastaven, neřeším a přepíšu)
*v okamžiku potvrzení objednávky od zákazníků mám pro objednané zboží též políčko pro toto číslo (id affil partnera), které do něj zapíšu (pokud zákazník nepřišel přes affila, zapíše se nula).
*adminovi obchodu v dané sekci administrace pomocí skriptu zobrazuju, kolik kusů zboží o jakém celkovém objemu utržil díky jednotlivým affil partnerům (od začátku spolupráce do posledního zúčtování a od posledního zúčtování do teď) a kolik mu náleží celková provize od posledního zúčtování.
*admin každému affilovi periodicky po určitém období zaplatí a datum posledního zúčtování změní na aktuální.
Moje otázka v podstatě je, jestli si to nepředstavuju jako Hurvínek válku.
1. Bude to vůbec fungovat? Pokud ne, proč? Jinými slovy, je tam nějaká evidentní bota, nějaký exploit, který v takto nastaveném systému někdo ihned zneužije?
2. Jsou nějaká bezpečnostní úskalí / rizika zneužití u takto jednoduchého systému? Předpokládám, že ano, tak se rovnou zeptám: poradíte nějakou adresu, kde to je přehledně shrnuto, jaké jsou fígle (ať už ze strany affila či obchodníka), co si "ošéfovat" a na co si dávat pozor?
2b. Původně jsem chtěl při příchodu hlídat i partnerovu ip adresu, ale (z lenosti, s přihlédnutím na to, že za pouze příchody se platit nebude) pak jsem to zavrhnul. Měl bych přecijen ip adresu, z které zákazník affila přichází, kontrolovat? Popř. proč ano/proč ne?
2c. Co se týče té manipulace se session proměnnými - nějaká úskalí, kterých jsem si nevšim' a nevzal do úvahy, přestože bych měl?
3. Z hlediska affiliate partnera: měl bych mu nějak nabídnout, aby mohl prohlížet, kolik přivedl kupujících zákazníků do obchodu? (Předpokládám, že asi ano, tak se zeptám jinak: ) Má vlastně a vůbec affil v takto nastaveném systému možnost kontrolovat, jestli majitel obchodu (který -předpokládám- nebude schválně zasahovat do databáze) jej nepodvádí? Kromě možnosti vidět přehled zákazníků, kteří přes něj přišli na obchodníkovy stránky a objednali si - existují ještě nějaké nástroje/možnosti, kterými by mohl affil disponovat?
4. data/xml feedy pro affiliate partnera. Jaké použít formáty (odkaz na jejich definici/popis)?
5. Nějaké tipy, jak zvládnout (zjednodušit, zautomatizovat (pokud to půjde)) placení affilů (specielně, pokud jich tam bude hafo)?
Díky moc a těším se na odpovědi.
(a prosím, nekamenovat, jak jsem uvedl, jsem začátečník, rád se poučím..)
30. 12. 2008 00:34:23
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-uskali-vlastniho-affiliate-systemu#reply193331
grimword
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
30. 12. 2008 05:26:00
moc o tom nevim, vlastne jsem i ten tvuj text jenom rychle preletel, jedine co me napada, nevyplacet nebo nezapocitavat mu do konta penize, ktere jsi jeste nedostal sam od kupujiciho
30. 12. 2008 05:26:00
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-uskali-vlastniho-affiliate-systemu#reply193330
Důležitá je možnost odkazovat s affil kódem na jakoukoliv podstránku.
Statistiky pro affily.
Pěkná funkce je možnost subid (definovat ad hoc vlastní kampaně) + statistiky.
Xml nejlépe ve formátu, jaký používá Zbozi.cz.
Jak dlouho se ukládá session?
30. 12. 2008 14:18:16
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-uskali-vlastniho-affiliate-systemu#reply193329
crs
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 12. 2008 18:33:34
grimword:
1 Vida, to je dobrá připomínka, na kterou jsem nepomyslel - stojí za to to udělat, i když se to nepatrně zesložití.
retal:
2 ad affil kód do podstránek) pokud affila uložím z url-parametru do session, pak si ho phpčka pamatují, či snad ne? (jestli mi něco z toho uniká, tak prosím o vysvětlení)
3 ad statistika) co by se v ní mělo zobrazovat. Mě napadá akorát kolik affilovi zákazníci přes něj přivedení vydělali celkově do posledního vyúčtování a od něj do současnosti. Nebyl by problém tam přidat, jak si vedou ostatní affilové, ale to už si myslím, že je věc, do které affilovi nic není (i kdybych zcenzuroval jejich jména). Dokonce i to, jaký je poměr mezi zákazníky, kteří přišli přes affily a kteří přišli přímo. Snad jedině, počet zboží a jeho cena, kteří jím přivedení zákazníci 'dali vydělat' majiteli obchodu za jednotlivá časové období (to je tak jediné, z čeho se dá zobrazit graf).
4 ad xml á la zbozi.cz) zbozi.cz export dělám tak jako tak, takže dobrá zpráva
5 ad jak dlouho se ukládá session) default na hostingu je 20 minut a zatím jsem ho neměnil. Podle Google Analytics je 3,5 % lidí, co na tom webu stráví 30 minut a víc (a mám takový dojem, že je tvořím já coby admin). Asi (určitě) je to zbytečně krátký interval. Kolik bych měl asi tak dát?
all:
Jak si představujete vyrovnanou smlouvu mezi majitelem obchodu a affilem z hlediska proplácení provizí?
6 Mělo by být proplácení po přesáhnutí určité částky? Nebo periodicky v určitém období, například každý měsíc?
7 Case study: Affil přivedl za daný časový interval 2 zákazníky, kteří si objednali např. za 200,- Kč (každý za 100,-). Affil chce zaplatit provize, ale majitel zjišťuje, že 2. zákazník a) ještě nezaplatil, b) vrátil/stornoval objednávku/uplatnil rozpor s kupní smlouvou.
8 Procentuální provize - teď je to dáno tak, že procentuální provize se počítá z prodejní ceny zboží (bez věcí jako je dopravné, recyklační poplatky atp). Může to tak být (pokud se na tom oba tak dohodnou (pokud je to běžné)) nebo je to principiálně chybné a provize by se měla počítat z obchodníkova zisku (a tedy bych měl nutit svého klienta, aby u každého výrobku ukládal i výrobní cenu, abych byl schopen to spočítat)?
9 Zboží s políčkem "cena různá/nestanovena/dle dohody/volejte na tel." - co s tím? Nějaké nápady?
30. 12. 2008 18:33:34
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-uskali-vlastniho-affiliate-systemu#reply193328
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit