Zadejte hledaný výraz...

Poraďte PPC specialistu

U agentur s vámi naprosto souhlasím, viděl jsem práci několika agentur na různých účtech. Pro ně opravdu nejsou zajímavé takto nízké rozpočty, mnohdy i 10k fee je nezajímavé a podle toho k tomu přistupují. Právě proto bych s nízkým rozpočtem nevyhledával agenturu, ale freelancera se zkušenostmi. Nemyslím tím jen sebe, je nás celkem dost: https://navolnenoze.cz/katalog/ppc/
Další cesta je samostudium a dělat si vše sám (PPC, programování, účto, copywriting, fotit zboží). Nedelegovat činnosti, které delegovat jdou ale není cesta, pokud má eshop více růst.
I za 1,5 hodiny (900 Kč) měsíčně toho stihnu dost, pracuji efektivně a spoustu věcí mám podstatně rychleji než laik. Je pravda, že moje nastavené minimum mi přináší potřebu více zákazníků a tedy více administrativy pro stejný příjem, ale beru to jako svoje poslání. Právě proto, že každý malý eshop může časem vyrůst. Moje úplné minimum se hodí spíše pro lokální služby, než pro eshopy. Např. kadeřnice, autoservis, řemeslník. Tam smysluplné rozpočty bývají opravdu nízké, protože zacílení je geograficky úzké. Důležitá je návratnost.
10. 5. 2018 13:03:12
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344452
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
11. 5. 2018 20:02:47
Napsal Talmer;1461880
Důležitá je návratnost.
Tesat do kamene. :-D
Spousta nových eshopařů se diví, že dají spoustu peněz za PPC a jejich správu, ale výsledek je žalostný, sice hodně prokliků, ale málo objednávek. Nejdůležitější je konverzní poměr. Jasně, není to jen o (úspěšnosti) PPC, ale především o eshopu a jeho sortimentu - v dnešní obrovské konkurenci (při stejném nebo podobném zboží), velký problém.
11. 5. 2018 20:02:47
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344451
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
11. 5. 2018 21:04:04
Napsal Talmer;1461841
Tak PNO je obratový ukazatel a rozpočet o obratu vůbec nic neříká. To co jste napsal je úplná kravina, nákladem je celý rozpočet 10k. Dokonce i matika vám moc nejde, 2k/10k = 20% náklad na správu.
Opravdu nechápu, proč by přímo váš příklad nešel škálovat pro menší rozpočty. Dokonce to i přesně vychází, vše vydělte 5. Rozpočet 10k do reklamy (8k útrata + 2k správa), 50 objednávek po 1000 Kč, obrat 50k, PNO 20%. Nechápu, proč by menší eshop nemohl mít taktéž efektivní PPC? S Google nákupy s vámi rozhodně souhlasím.
Přesně kvůli přístupu vás dvou se specializuji na firmy s menšími rozpočty.
Máte pravdu jen částečně. Já se pohybuju v oboru kde 50 kč za konverzi prostě nikdo nikdy neuděláte, kor se zprávou 2 hodiny měsíčně :) Ano měl sem v ruce google nákupy kde sem měl konverzi za 12 -15 korun.... ale to je spíše opravdu vyjímka a v momentu škálování škáčete skokově nahoru za cenu konverze.......... proto sem to rozporoval. Vím že sem v tom rozpočtu udělal faktickou "chybu", ale myslím že nosnou myšlenku jste pochopil i vy i jiní :) jsou obory kde na last click fakt těch objednávek moc neděláte. A tvrdit napevno klientovi kolik mu za 8000 uděláte objednávek je dost nejasné... to bez nějaké opravdu důkladné anylýzy nejde...a i tak se pohybujete na opravdu tenkém ledě a ve velice relativních číslech.... a ta práce není fakt za 5 minut ale je na dost hodin.... ( pokud tedy nemáte praktickou zkušenost přímo s tím oborem, ale to se potom dostáváme do konfliktu toho jestli to je přípustné mít více klientů z totožného byznysu a pokud jste si tak jistý klidně můžete jet čistě výkonový model.
Navíc já nerozporuji že malý eshop může mít efektivní PPC. Já rozporuju, že existuje mnoho oborů a je jich většina, kde za 2 hodiny měsíčně fakt jako reálný přínos pro toho klienta je při takovém čase spíše na roky než měsíce. Tam můžete udělat přesně to co bylo psano výše. Nákupy, bloomarty, značky, nějaký bidding... a nákupy jedou v podstatě do "smrti " ale nějaké sofistikované PPC atd.... Nevěřím. Pohádky.Jen pořádná klasifikační analýza KW pro ppc zabere 10-50 hodin. A kdo mi chce tvrdit že bez toho lze nějak dělat PPC..... kde máte komunikaci s klientem? Jen než pochopíte cílovku, sortiment, než nastudujete kde má jakou marži, co jsou top kategorie, na co cílit, na co necílit, co je sezoní, atd atd jsou hodiny a hodiny komunikace, mailování volání.
Ano pokud klient nemá nic a jedete totálně od nuly, tak jasně - tam za pár hodin lze relativně dokázat moc.... ale to hlavní opravdu zmáknete za pár hodin takže tam je opravdu přínos a velký i když vše "ošulíte" Ale pokud to chcete posuvat dále a dále..... tak časová náročnost a výkon už jsou velice se rozevírající nůžky.
Když do toho vezmu v podtaz jak se reportuje PPC v České republice, kde "všichni" hřeší na to, že ti eshopraři vlastně neumí skoro vůbec počítat, nerozumí tomu PPC, tak ano.... opravdu jde i v reálně finančně ztrátových ztrátových PPC klientovi odprezentovat čísly jak je to vlastně ziskové :) A jak jste nepostradatelný - ale pravda to mluvím spíše o agenturách. A to tady mluvím o reálu co sem viděl na vlastní oči. O tom by se dala napsat kniha - Jste eshopář? Jak Vás okrádají 3 strany na PPC a jejich reportingu :) A měla by mnoho stran.
11. 5. 2018 21:04:04
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344450
veronika29
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
11. 5. 2018 21:31:56
Dostává se taky někdo z vás e-shopařů vůbec na nějakou rozumnou cenu za konverzi? Vyměnila jsem teď správce PPC a z 300 Kč za konverzi je najednou 100 Kč za konverzi.
11. 5. 2018 21:31:56
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344449
Napsal veronika29;1462138
Dostává se taky někdo z vás e-shopařů vůbec na nějakou rozumnou cenu za konverzi? Vyměnila jsem teď správce PPC a z 300 Kč za konverzi je najednou 100 Kč za konverzi.
Pri stejnem poctu a hodnote?
11. 5. 2018 21:37:35
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344448
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 5. 2018 21:37:41
Jj, třeba od jednoho nejmenovaného vyhledávače jejich specialisté vyloženě milují brandové kampaně :-) A klienta přesvědčí, že to jsou noví zákazníci, a na jakou se dostali cenu za konverzi. Nebo další sviňárna: nikdo, vůbec nikdo klientovy nevysvětlí, že to co vidí v jednotlivých systémech není čistý last-click ... a to klient nemusí být vysloveně blbec a stejně mu to nedojde ... těch triků jak píše Koudela je fakt hodně a na tu knihu by to asi dalo. Též když jsem měl v ruce cizí účty jsem viděl jen podvody a kulišárny. Je zde hold hodně prostoru a příležitostí klienta odrbat, tak se to ve velkém dělá ... co na to říct.
11. 5. 2018 21:37:41
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344447
veronika29
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
11. 5. 2018 21:39:15
Napsal Radek O.;1462139
Pri stejnem poctu a hodnote?
Hodnota objednávky určitě stejná,počet objednávek o něco menší.
11. 5. 2018 21:39:15
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344446
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
11. 5. 2018 22:05:03
Napsal veronika29;1462142
Hodnota objednávky určitě stejná,počet objednávek o něco menší.
takže jednoduše řečeno - ten předchozí byl diletant a nebo na to prděl. A nebo ten současný umí pracovat s čísly a je to ten co se umí prodat :)
Kupříkladu možná Vám taky ten současný utnul něco může mít dlouhodobý vlilv na celkový výkon a projeví se to později.... a pokles objednávek bude pokračovat.
Ono totiž reporting PPC je obecně o tom dívat se na to z celkového pohledu obratu eshopu. Nemá moc smysl měřit jednotlivé kanály - příklad.... eshop dlouhodbě drží PNO celkovýho obratu 10%... takže máte za 300K za 30. Jeden měsíc se podíváte na jednotlivé PPC systémy a jste na PNO z reklamích PPC na 15%..... a ejhle další měsíc máte na google 40% PNO a Sklik 30. Tady už se panikaří a absolutně chybí nadhled celkového výkony. Ty systémy mají spoustu míst kudy nemají jak konverzi zachytit a mohou klidně vykazovat tyto "anomálie" takže i s takovým PNO které Vám ukáží reklamní systémy můžete být na celkovém vykonu shopu stále na 10%.... tam totiž už pracuje brand, directy organika..... to že lidi vstupují napřímo z jiných zařízení atd.
Takže i vy klidně můžete být v situaci že nyní máte minimální pokles při snížení ceny za konverzi...ale jenom proto že aktuálně stále nakupují lidi, které jste si v minulosti zaplatila těmi 300 za konverzi.... a za měsíc dva se může stát(netvrvdím že to tak bude, to vůbec), že sice stále budete na 100 za konverzi, ale budete mít o 40 50% méně objednávek.... což v reálném zisku už je méně než při 300 kč za konverzi třeba....
PS: na vlastní oči sem viděl kampaň s PNO 60% na účtu se dělal reporting... majitel trval na vypnutí, přestože se mu to rozmlouvalo vzhledem k výše uvedenému.... a když se vypla.... tak za měsíc lehce klesly obj a cena za konverzi klesla a majitel byl rambo jak to zmákl....... ale za 3,4 měsíce najednou byl eshop na téměř polovině obratu.... je to logické protože někdy v nějakém oboru posíláte lidi do rohodovacího procesu a ten trvá..... takže z logiky věci ta kampaň vykazuje zoufalé výsledky díky omezením co PPC systémy mají. Ale pokud se ten kanál vypl.... zatrhl se traffic lidí, kteří ty trby generovaly, jen to ty PPC systémy prostě nezměřili z logiky fungování. Takže se to "zase zaplo" a obrat postupně zase naběhl.
Pps:porovnejte si i traffic... jestli zůstal stejný, klesl nebo šel nahoru. Pak si rychle ujasnite jaka situace u vas možná nastala.
11. 5. 2018 22:05:03
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344445
veronika29
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
12. 5. 2018 11:19:56
A proč to vidíte hned negativně? Přece to může i jinak ne? A i kdyby, tak se mi pořád vyplatí mít o 50% méně objednávek s cenou 100 Kč za konverzi než původní stav s cenou 300 Kč za konverzi....
12. 5. 2018 11:19:56
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344444
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
12. 5. 2018 12:40:03
Napsal veronika29;1462182
A proč to vidíte hned negativně? Přece to může i jinak ne? A i kdyby, tak se mi pořád vyplatí mít o 50% méně objednávek s cenou 100 Kč za konverzi než původní stav s cenou 300 Kč za konverzi....
Opravdu? Tak to je super. A berete v potaz i asistovane konverze které vám to přineslo? Ono to že systém reportovat 300 na last click většinou znamená že tam máte ještě 40 až 50 % dalších asistovanych. Takže reálné za 150 :)
12. 5. 2018 12:40:03
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344443
Napsal veronika29;1462182
A proč to vidíte hned negativně? Přece to může i jinak ne? A i kdyby, tak se mi pořád vyplatí mít o 50% méně objednávek s cenou 100 Kč za konverzi než původní stav s cenou 300 Kč za konverzi....
To je pohled kdy chcete vydelat hned a nekoukate na budoucnost. Co kdyz ten za 300 v budoucnu prijde 5x bez nakladu a udela vam za 300 5 objednavek. A ten prvni vas bude stat pokazde 100. Co je pak lepsi?
Chapu ze je treba vydelavat ihned a ne kazdy ma polstar nicmene pokud budujete eshop jako neco dlouhodobeho a zaroven nemate produkt kde proste sance ze zakaznik prijde vicekrat je blizka nule pak je treba se divat na LTV a chovani jako celku a ne skrze jednu konverzi.
Navic pokud vycerpate koncerze za 100 jak budete rust pak?
12. 5. 2018 14:05:30
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344442
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
12. 5. 2018 15:48:54
No a to je další věc, co tu píše Radek. S tím se potýkáme my, co prodáváme spotřební zboží. Najdete nějakou bombu, nasadíte kampaně a jedete ... rozhodntete se, že to budete cílit na 100Kč/konvzere, ale pokud ty kampaně s nějakými obměnami jedete roky, tak zjišťujete, že třeba za 5 let máte mnohokrát oslovenou celou republiku. No a ten, komu vaše nabídka sedla jako prdel na hrnec už většinou nakupuje jiným způsobem ... např. si ho taháte přes maily, nebo jde na direct či jiným způsobem. A najednou po těch letech vidíte, jak vám kampaň slábne a slábne, že jde cena konverze nahoru a nevíte co s tím. No a ono se třeba nic zas tak hrozného neděje ... prostě postupně jak vytěžujete cílovku, tak vám zbývá mnohem méně lidí, které zachytává ta samotná původní kampaň. Blbě se to vyhodnocuje, fakt blbě.
Ale jak by to řekl Ogilivy ...to přeci neznamená, že vyhodíte motor z rozjetého vlaku. Proto je např. autobidding dobrý sluha, ale zlý pán. Vy to v dobrém úmyslu na začátku nastavíte a bude to šlapat jako hodinky. Ale pak začne výkon kampaně slábnout z výše uvedených důvodů a autobidovací nástroje začnou utahovat až to mohou totálně zabít. U nespotřebního zboží ten efekt není takový jako u spotřebáku, který se kupuje každý měsíc rok co rok.
12. 5. 2018 15:48:54
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344441
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
13. 5. 2018 08:12:42
Zajímalo by mě, jaký máte kdo konverzní poměr (z PPC).
13. 5. 2018 08:12:42
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344440
Napsal Standa63;1462250
Zajímalo by mě, jaký máte kdo konverzní poměr (z PPC).
3% pak 79% pak 41% pak 0,1% a tak ruzne no.
13. 5. 2018 13:19:56
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-ppc-specialistu/strana/2/#reply1344439
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit