Zadejte hledaný výraz...

Pořadí ve vyhledávačích

Napsal Martin Kolčaba;972935
nesleduji, zajímají mne jiné ukazatele, třeba právě ta návštěvnost, cíle webu atd. To, že je stránka na nějaké pozici na nějaké slovo mi prakticky nic neřekne. Pokud klient trvá na reportování pozic, vysvětlím mu, proč si myslím, že to nemá smysl a raději budem sledovat podstatnější věci, které jsou využitelné z obchodního hlediska.
na druhou stranu (az na nektere vyjimky) proste plati, ze jste-li na nejake kW/frazi na lepsi pozici, tak z ni ziskate vice pristupu, proto informace o tom, jak si stojite v konkretnich pozicich ma svou cenu a hodnotu. Je to jako prumerna pozice v PPC, proste mate-li ji treba 5, tak vite, ze optimalizaci ziskate lepsi pozice a vice kliku. Kdyz budete 1,4 tak vite, ze proste tento parametr uz nejak zasadne nezlepsite a muzete se venovat jine optimalizaci. Proste idealni stav je byt prvni na vsechna myslitelna kW a fraze k tomu je dobre mit i zname jmeno, protoze vykon z takove pozice bude urcite lepsi, nez z druhe, treti stranky vysledku.
15. 7. 2013 10:59:52
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922171
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
15. 7. 2013 11:14:43
Napsal Martin Kolčaba;973317
Cody, chyba to není, alespoň ne z mého pohledu. Zda má web penalizaci nebo ne si zjistím jinou cestou (GA + WT), stejně tak jsem schopen měřit úspěchy SEO.
Rozdílu mezi pátou a padesátou pozicí, který nepřebije ani personalizace SERP, jste si zatím nevšiml
15. 7. 2013 11:14:43
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922170
Pavel Ungr
verified
rating uzivatele
16. 7. 2013 07:46:09
Martine, se vší úctou, pomocí GA to nikdy nezjistíš tak rychle. Myslím si, že ortodoxně nezjišťovat stejně jako měřit si podle pozic úspěch SEO je chyba. Myslím si, že je jedna z metrika, které ukazují co se se stránkami z pohledu vyhledávačů děje. Je to poměrně jasný signál, který je rychlejší než GA. GWT zase není pro Seznam.
16. 7. 2013 07:46:09
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922169
Napsal Radek O.;973319
na druhou stranu (az na nektere vyjimky) proste plati, ze jste-li na nejake kW/frazi na lepsi pozici, tak z ni ziskate vice pristupu, proto informace o tom, jak si stojite v konkretnich pozicich ma svou cenu a hodnotu. Je to jako prumerna pozice v PPC, proste mate-li ji treba 5, tak vite, ze optimalizaci ziskate lepsi pozice a vice kliku. Kdyz budete 1,4 tak vite, ze proste tento parametr uz nejak zasadne nezlepsite a muzete se venovat jine optimalizaci. Proste idealni stav je byt prvni na vsechna myslitelna kW a fraze k tomu je dobre mit i zname jmeno, protoze vykon z takove pozice bude urcite lepsi, nez z druhe, treti stranky vysledku.
v podstatě si nijak neodporujeme. SEO a PPC jsou ale dvě odlišné věci, a zatímco v PPC s pozicemi ve vztahu k zadanému dotazu čarovat mohu, v SEO už to tak snadné a hlavně "beztrestné" není.
Napsal petrx;973319
Rozdílu mezi pátou a padesátou pozicí, který nepřebije ani personalizace SERP, jste si zatím nevšiml
to ani nepotřebuji.
Napsal Cody;973319
Martine, se vší úctou, pomocí GA to nikdy nezjistíš tak rychle. Myslím si, že ortodoxně nezjišťovat stejně jako měřit si podle pozic úspěch SEO je chyba. Myslím si, že je jedna z metrika, které ukazují co se se stránkami z pohledu vyhledávačů děje. Je to poměrně jasný signál, který je rychlejší než GA. GWT zase není pro Seznam.
Pavle, GA naopak bude první místo, kde zjistím, že je něco špatně. Pokud web schytá penalizaci, klesnou pozice všech stránek, tím pádem dojde k výkyvu návštěvnosti. K nalezení příčiny mi pak znalost trendu pozic může pomoci, ale nutnost to pro mne není. Hlavně ale pracuji tak, aby vyhledávače neměly důvod klientův web penalizovat.
Možná se jen špatně chápeme, nejsem ortodoxní neměřič pozic. U webů majících hodně přístupů z malého počtu dotazů to asi může mít smysl, ale pro takové weby v podstatě nedělám. Pokud někdo chce měřit pozice, ať je měří. Já jen říkám, že měřit je pro mne není nutnost a neměřit je není chyba, na čemž trvám.
16. 7. 2013 08:19:04
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922168
Pavel Ungr
verified
rating uzivatele
16. 7. 2013 08:56:49
Zkusím to rozepsat do nějakého článku, tady bychom jen "spamovali" ostatní:-)
16. 7. 2013 08:56:49
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922167
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
16. 7. 2013 09:08:14
Souhlasím s Martinem, ale sledování pozic je ztráta času. Na seznamu to každý den skáče, takže co z toho vyvozovat. Někdy je ráno jiná pozice než večer.
Na Google jsou pozice stabilnější, ale pro každého hledače je pozice jiná, takže opět nemá smysl sledovat.
O úspěchu/neúspěchu snad rozhodují výsledky, nikoliv pozice v SERPu.
A penalizaci jistojistě uvidíte v GA jakmile rapidně poklesne organic. A kdo nepracuje na hraně zákona, tak penalizaci řešit nemusí.
Každopádně nezastírám, že se občas na pozici nemrknu (spíš ze zvědavosti).
16. 7. 2013 09:08:14
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922166
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
16. 7. 2013 09:24:28
Pořád mi hlava nebere jak tu všichni tvrdí že pozice není důležitá. Rozdil mezi 1 místem na google a seznamem se v případě mého eshopu projevil 3x vyšším měsíčním obratem.
Pozice na SERPu = cílená navštěvnost a cílená návštěvnost = zisky.
Nebo snad ne?
16. 7. 2013 09:24:28
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922165
Napsal Jiří Šubr;973860
O úspěchu/neúspěchu snad rozhodují výsledky, nikoliv pozice v SERPu.
Ale je zde předpoklad, který hraničí s jistotou, že čím lepších pozic budete dosahovat, tím lepších výsledků budete dosahovat. V extrému: když budete na vše první, tak pak již nemusíte trávit tolik času nad tím, jak zlepšovat výsledek, protože jste v podstatě dosáhl maxima a poté stačí aktivity upravit tak, že pozice (výsledek) budete již jen udržovat.
16. 7. 2013 09:29:28
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922164
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
16. 7. 2013 09:44:29
Napsal Radek O.;973871
Ale je zde předpoklad, který hraničí s jistotou, že čím lepších pozic budete dosahovat, tím lepších výsledků budete dosahovat. V extrému: když budete na vše první, tak pak již nemusíte trávit tolik času nad tím, jak zlepšovat výsledek, protože jste v podstatě dosáhl maxima a poté stačí aktivity upravit tak, že pozice (výsledek) budete již jen udržovat.
Já netvrdím, že je přední pozice k ničemu. Já jen tvrdím, že je zbytečné ji sledovat, protože výsledkem lepší pozice = pravděpodobně vyšší návštěvnost a od toho se odvíjející zisky. Když to vezmu z druhé strany, můžu být sice na TOP pozici, ale návštěvnost vzhledem k vysokému trhu je poněkud nižší. Pak tedy může být problém v náhledovém obrázku, nezajímavém titulku nebo něčem dalším. Proč sledovat vodítko a né výsledek?
Někdo na to má nástroje, ale klienti to většinou dělají manuálně, a pak z toho mají nervy, protože jim web vyletěl na 5 hodin někde dozadu.
dkoudela: Nepleťte si důležitost pozice s důležitostí jejího sledování, o čemž následujících pár příspěvků je. Lepší pozice je samozřejmě důležitá.
16. 7. 2013 09:44:29
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922163
Napsal Radek O.;973871
Ale je zde předpoklad, který hraničí s jistotou, že čím lepších pozic budete dosahovat, tím lepších výsledků budete dosahovat. V extrému: když budete na vše první, tak pak již nemusíte trávit tolik času nad tím, jak zlepšovat výsledek, protože jste v podstatě dosáhl maxima a poté stačí aktivity upravit tak, že pozice (výsledek) budete již jen udržovat.
což se nerovná tomu, že musím měřit pozice na bázi jednotlivých klíčových slov. Radku, teď to nemyslím jako rýpnutí, ale způsob tohoto uvažování by bylo možná brát v potaz ještě možná před šesti lety (i když ani to ne, vizte článek Martina Snížka z roku 2007) kdy šlo, a prakticky bez postihu, "pošťuchovat" stránky na jednotlivá slova pořád výše. V principu to sice bylo stále špatně, ale kdo to udělat chtěl, povedlo se mu to. Na druhou stranu na to dost webů, co do toho šly po hlavě, také dojelo.
V dnešní době je prioritou dobře navržený web, pokrývající potřebné dotazy a jejich kombinace, dobrý obsah oblíbený u uživatelů a silná značka. Prostor pro práci s jednotlivými slovy a snahu o jejich tlačení "nahoru" bez rizika postihu prakticky zmizel. V Google definitivně, Seznam se ještě snaží.
Napsal dkoudela;973866
Pozice na SERPu = cílená navštěvnost a cílená návštěvnost = zisky.
Nebo snad ne?
ano. Což pro mne (tzn. vy pozice klidně měřte, pokud jste přesvědčen, že z toho získáváte relevantní data, která vám k něčemu jsou) ale není důvod k měření pozic jednotlivých slov. K vašemu shopu se nevyjadřuji schválně, protože jej neznám a nerozumím větě "Rozdil mezi 1 místem na google a seznamem se v případě mého eshopu projevil 3x vyšším měsíčním obratem."
16. 7. 2013 10:58:50
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922162
Tak samozrejme, ze pitvani se nad kazdym kw ci frazi je nesmysl, ono to ani neni realne mozne.
16. 7. 2013 11:00:11
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922161
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
16. 7. 2013 11:36:17
Napsal Radek O.;973871
V extrému: když budete na vše první, tak pak již nemusíte trávit tolik času nad tím, jak zlepšovat výsledek, protože jste v podstatě dosáhl maxima a poté stačí aktivity upravit tak, že pozice (výsledek) budete již jen udržovat.
Raději ne, usnutí na vavřínech je nebezpěčné
---------- Post added 16.07.2013 at 11:39 ----------
Napsal Martin Kolčaba;973842
nejsem ortodoxní neměřič pozic
Třeba tě jen traumatizovalo, když jsi každý měsíc posílal klientovi report z Collabimu a u některých klíčových slov se stále objevovaly změřené pozice "60+"
Na to se dá reagovat dvěma způsoby: Dosáhnout zlepšení, nebo přestat měřit.
16. 7. 2013 11:36:17
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-2/strana/2#reply922160
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit