Zadejte hledaný výraz...

Pomoc s přechodem na jiný eshop z X na PrestaShop

Keksožrout
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
26. 4. 2013 20:51:38
Ahoj pracuji na přechodu z aktuální ho systém e-konstruktér na prestu od http://www.broucek-a-beruska.cz/ Rád bych se dověděl jaké jsou úzkalí, na mnoho slov které přináší dosti objednávek jsem na 1-3 míste na první straně do SEO se něco investovalo a ted bych to jen tak nechtěl ztratit.
Může někdo poradit jaký je nejlepší postup ?
1. doména zůstane stejná
2. změní se struktura webu tzn. - kategorie i zboží. ( zboží se nebude 30x duplikovat kvůli velikosti a barvě, ale bude na webu figurovat již jeden a u něj bude volba možností. - důvod změny na jiný systém ?
3. jak postupovat s přechodem a prosím o info NA CO SI DÁT POZOR ?
26. 4. 2013 20:51:38
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-s-prechodem-na-jiny-eshop-z-x-na-prestashop/#reply895318
hlavní problém podobného přechodu je v URL adresách. Zde jsou řešení od nejlepšího po nejhorší:
  • pokud je to je jen trochu možné, zachovat URL všech stránek v původním stavu. Samozřejmě kromě URL, která zachovat nechcete (různé filtry, duplicity apod). Pak se toho pravděpodobně změní jen málo, a může to být způsobeno například jinou informační architekturou nového systému.
  • pokud je potřeba URL měnit, pětkrát si rozmyslet, zda je skutečně potřeba je měnit nebo si jen myslíte, že je potřeba je změnit. Pokud ano, je potřeba zajistit 301 přesměrování starých URL na nové. Tím zajistíte, že stránky sice budou na jiných adresách, ale stále budou fungovat odkazy na ně. Podobně jako v tomto příkladu: všimněte si, že když kliknete na http://www.prodej-firem.com/CO-DELAME.html?mm=3, dostanete se na http://www.easysupport.cz/ready-made-spolecnosti-na-prodej. To proto, že první adresa byla na druhou přesměrována. Takové přesměrování zajistí, že kromě toho, že budou fungovat vaše staré odkazy různě po internetu, odkazy, které měli vaši uživatelé v záložkách svých prohlížečů atd., se určitým způsobem předají i "ranky". To zjednodušeně znamená, že síla starých odkazů, které vedly na staré stránky se s mírnou ztrátou předá novým adresám, a stav tak zůstane +- zachován, s drobným propadem. Jinými slovy vaše staré URL v indexu vyhledávače postupně nahradí nové, a jede se dál. Ale nění to právě jednoduchý proces, navíc Seznam a Google k tomu přistupují trošku odlišně (na požádání zde vysvětlím).
  • prostě změníte systém a web na stejné doméně vybudujete znovu, ale s jinými URL, bez přesměrování. Pak jste udělal to nejhorší, co jste mohl. Stránky, které měly nějakou historii, už ji nemají, odkazy na ně nefungují. Stránky na starých URL přestaly existovat, a vyhledávače je postupně odstraní z indexu. Nahradí je adresami novými, které ale žádnou historii, odkazy atd. nemají, a tudíž je vyhledávač nebude zobrazovat tak vysoko, jako stránky staré - se starými stránkami budou mít v podstatě společný jen obsah a doménu.
    Pokud nejde 1, použijte 2. Ke 3 nesmí v žádném případě dojít.
    Samozřejmě hrají roli i další faktory, jako stará vs. nová informační architektura, což může také udělat své, ale hlavní jsou ty URL.
    Také doporučuji přečíst toto téma http://diskuse.jakpsatweb.cz/?action=vthread&forum=13&topic=147015 na JPW, kde se řešilo něco podobného, a kde jsem odpovídal podobným stylem, možná to tam pro vás bude srozumitelnější.
    Každopádně pokud tohle neřeší již firma, která bude dodávat nový shop (což je s podivem), doporučuji najít si někoho, kdo ví co dělá, aby na celý proces dohlédl - jinak vás to může stát nemalé peníze.
    Měl jsem klienta, který přišel od firmy, co mu s webem udělala 3 (popsáno výše). Klientovu firmu to málem položilo.
  • 26. 4. 2013 22:35:27
    https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-s-prechodem-na-jiny-eshop-z-x-na-prestashop/#reply895317
    Keksožrout
    verified
    rating uzivatele
    (5 hodnocení)
    27. 4. 2013 09:01:35
    Dobrý den,
    ad ) 1. dle tvůrce presty již sám o sobě zachování naprosto stejných url není možné vzhledem k struktuře presty a původního řešení - každý systém dělá url "jinak".
    E-shop má aktuálně cca 1500 položek a z toho je 70% duplicit z 99% se stejným popisem jen v tom rozdílu že je změněn rozměr či barva. Protože staré řešení nedovolovalo možnosti kombinací a vlastností na jedné kartě. Což vede taky k šíleně otrocké práci kopírovat karty do každého oddělení když se jen nepatrně změní rozměr či barva, to přispívá i k obrovskému menu kategorii a nepřehlednosti. Proto ta změna + neustále problémy se stabilitou, výpadky, šílené administraci, chybovosti, nekomunikaci bývalého tvůrce atd atd atd atd.
    ad ) 2. Pro výše uvedé jsem se rozhodl pro přechod na jiný systém. Jak jsem již v 1. bodě popsal vše jsem měl v rozděleno do mraku kategorií. Ted jich razantne ubude a sloučí se do " jedné".
    Modelový příklad: prodávám řekněme násady na vidle :-D
    aktuálně mám kategorie řešeny takto :
    násady - 1-3 místo na toto slovo v S a G. - mnoho objednávek z vyhledávání
    násady 100 - podkategorie dub, buk , smrk 1-3 místo na toto slovo v S a G.
    násady 200 - podkategorie dub, buk , smrk 1-3 místo na toto slovo v S a G. - mnoho objednávek z vyhledávání
    násady 300 - podkategorie dub, buk , smrk 1-3 místo na toto slovo v S a G.
    násady 400 - podkategorie dub, buk , smrk 1-3 místo na toto slovo v S a G. - mnoho objednávek z vyhledávání
    V každé kategorii je vše vlastně stejné krom toho že v popisu zboží je změnone číslo dle kategorie.
    Nový -eshop by měl být již řešen jednou kategorií takto :
    násady - podkategorie dub, buk , smrk
    Každá položka by byla jen jednou a u ní by se dalo navolit její velikost.
    Je možné aby tato kategorie násady byla ve vyhledávačích vidět na 1-3místě i když někdo zadá přímo slovo násady 300 ???
    Aby se předal nějaká část "síly původních " stránek bude asi nejlepší jak píšete přesměrovat všechny původní kategorie : na kateg. násady když už tam není to klíčové slovo označující velikost ???
    U google jsem neco vyčetl že se ranky vpodstatě předají a u seznamu se předá jen část a zbytek se vyhodnocuje znova je tomu tak ?
    27. 4. 2013 09:01:35
    https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-s-prechodem-na-jiny-eshop-z-x-na-prestashop/#reply895316
    těžko radit na dálku a s minimem informací. Jen co se týká slov jako "násady 300" a typově podobných, pokud víte, že je lidé hledají a že z nich chodí objednávky, byla by hloupost vstupní stránky pro ně bez náhrady rušit.
    Pokud někdo hledá "násady 300", chce se totiž dostat na stránku, kde najde násady 300, ať už je to cokoli. Pokud se dostane na stránku, kde budou všechny násady dohromady a třeba ještě bez možnosti filtrování, není to stránka, na kterou se chtěl dostat.
    Je to podobné, jak byste hledal dejme tomu "led televize samsung", a vyhledávač vás dovedl na obecnou stránku s televizemi - mix značek i typů, kde "LED" a "samsung" budou jen některé z nich - to vy jako uživatel nechcete, a tím pádem vás tam nechce dovést ani vyhledávač. S násadami je to stejné. Pokud zrušíte vstupní stránku pro "násady 300" a konkurenti ji mít budou, velmi pravděpodobně se na toto heslo budou zobrazovat před vámi.
    Mějte ale na paměti, že odpovídám narychlo a bez znalosti konkrétní situace, tak mne neberte za slovo. Spíš se snažím vysvětlit, jak to funguje, a proč je potřeba mít po hledané dotazy odpovídající vstupní stránky.
    Vstupní stránky nemusí být jen ty, které jsou v hlavní navigaci (asi nějaké menu s kategoriemi), mohou být tvořeny i například pomocí chytře napsaných filtrů, kdy vám aplikace filtru vypíše produkty konkrétních rozměrů, značky atd., a tomuto výpisu bude přizpůsobena i výsledná stránka.
    Ad poslední odstavec - v podstatě ano.
    27. 4. 2013 10:22:16
    https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-s-prechodem-na-jiny-eshop-z-x-na-prestashop/#reply895315
    Keksožrout
    verified
    rating uzivatele
    (5 hodnocení)
    27. 4. 2013 18:33:03
    Zeptám se možná jinak je možné jednu kategorii uspěšně optimalizovat na více slov ?
    řekněmě 6 KW ???
    27. 4. 2013 18:33:03
    https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-s-prechodem-na-jiny-eshop-z-x-na-prestashop/#reply895314
    odpověď najdete na http://vyhledavace.info/clanky/245/kolik-klicovych-slov-se-vejde-na-jednu-stranku . Ve zkratce - samozřejmě.
    Ale výše jsme řešili něco jiného, možná si teď tak úplně nerozumíme...
    27. 4. 2013 18:54:49
    https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-s-prechodem-na-jiny-eshop-z-x-na-prestashop/#reply895313
    Keksožrout
    verified
    rating uzivatele
    (5 hodnocení)
    27. 4. 2013 19:38:05
    výše s tv Vás chápu ale u mě se řeší jen rozměr žádný jiný parametr. Přijde mi neskutečně otrocké mít vždy kategorii i duplikovanou kartu jen kvuli jiné velikosti. Není lepší mít jednu kategorii, optimalizovanou i na rozdílné velikosti ( cca 4 ) a u produktu mít například roletku pro výběr velikosti ?
    Příjde mi to i z uživatelského hlediska mnohem přijatelnější a přehlednější.
    Dle mého názoru je v jednoduchostí síla.
    27. 4. 2013 19:38:05
    https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-s-prechodem-na-jiny-eshop-z-x-na-prestashop/#reply895312
    Napsal Standa.Nogol;942662
    výše s tv Vás chápu ale u mě se řeší jen rozměr žádný jiný parametr. Přijde mi neskutečně otrocké mít vždy kategorii i duplikovanou kartu jen kvuli jiné velikosti. Není lepší mít jednu kategorii, optimalizovanou i na rozdílné velikosti ( cca 4 ) a u produktu mít například roletku pro výběr velikosti ?
    to bohužel nevím, tohle už je otázka konkrétního řešení, které by mělo být postavené na analýze klíčových slov a pohledu na současnou návštěvnost + konverze.
    Nemusíte mít nic duplikovaného, stačí zboží zařadit do jedné kategorie a následně pomocí filtrů velikostí vytvořit vstupní stránky. Ale skutečně neznám konkrétní případ, třeba vám bude stačit jedna stránka se všemi rozměry, nevím.
    Každopádně to, že pro vás něco bude náročné nebo to nezvládá technické řešení by ale mělo být to poslední, co by vás mělo zajímat.
    27. 4. 2013 19:43:41
    https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-s-prechodem-na-jiny-eshop-z-x-na-prestashop/#reply895311
    Václav Mach
    verified
    rating uzivatele
    (13 hodnocení)
    4. 5. 2013 02:18:37
    Vrátil bych se k těm url:
    - je určitá šance je zachovat. Jednak existuje modul který z nich odfiltruje id. Pokud by to nestačilo, lze upravit dispatcher a předělat routování. To už je ale trošku na zváženou, je to komplikované a místy spíše akrobacie. Takže spíše by to byla ta varianta s 301, ale asi nebudete chtít přidávat 1500 záznamů do htaccess, takže opět v kodu ještě než to zachytí 404.
    4. 5. 2013 02:18:37
    https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-s-prechodem-na-jiny-eshop-z-x-na-prestashop/#reply895310
    Pro odpověď se přihlašte.
    Přihlásit