Zadejte hledaný výraz...

Pomoc při "průšvihu" s eshopem a dodavatelem.

Ahoj
Omlouvám se, že píši jako neregistrovaný, ale nechci zde na sebe, popřípadě osoby okolo zbytečně upozorňovat.
Na konci prázdnin mě kontaktoval majitel jednoho velkoobchodu, který nemá vlastní stránky, zda bych si nechtěl otevřít e-shop a on by byl mým dodavatelem. Dohoda zněla tak, že pokud si někdo zakoupí nabízené zboží, on ho ve vlastní režii zabalí a odešle na dobírku. Já bych byl tak zcela mimo vztah dodavatel odběratel. Za to bych inkasoval provizi 10% z ceny odebraného a zaplaceného zboží (samozřejmě přes fakturu).
Zhruba ale po měsíci provozu se mi stala taková nemilá věc. Zákazník si objednal zboží zhruba za 6000Kč, velkoobchod zboží odeslal, zákazník zaplatil dobírku a vše vypadalo jako normálně. Zákazníkovi se zboží ale nelíbilo ( dodali jsme novější verzi produktu a na fotkách eshopu byla starší). Zboží proto odeslal v zákonné lhůtě zpět. Majitel velkoobchodu si toto zboží ale neodebral a se zákazníkem nechce vůbec komunikovat.
Tomuto chudákovi dokonce tvrdil zjevné nesmysly. Že je pouze skladník a majitel jsem já, ať to řeší se mnou (odesílal zboží na své jméno, inkasoval dobírku a je uveden na faktuře). Že na vrácení nemá nárok pokud je zboží nepoškozené atd. Mě tvrdí ať se na debila vykašlu, že nakonec bude rád, že koupil takové dobré zboží a že vyšumí. Celá tato situace mne znatelně otevřela oči a nyní nevím co mám dělat. Samozřejmě jsem ihned přerušil tuto činnost.
A teď k mým otázkám
a) Je prodejcem velkoobchod nebo já? Já vlastním doménu a na stránkách eshopu je v kontaktech moje kontaktní adresa a telefon. On zboží zabalí a svým jménem odesílá, inkasuje peníze z dobírky a je uveden na faktuře.
b) Chtěl bych tomuto chudákovi zákazníkovi opravdu pomoci. Má se obrátit na policii nebo co má v tomto případě dělat?
c) A co vlastně hrozí mě? Nerad bych byl namočen v nějakém podvodu. Nebo mám tomu velkopodnikateli podlehnout, raději od zákazníka zboží převzít sám a vyplatit mu peníze? Nakonec bych měl místo zisku nějakou tu ztrátu....
Všem moc děkuji za jakoukoliv radu....
24. 11. 2009 19:00:04
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-pri-prusvihu-s-eshopem-a-dodavatelem#reply409188
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
24. 11. 2009 19:26:59
Zdravím,
potkalo mě uplně to samé (téměř, ale prinsipiélně ano). Měl jsem dodavatele se stejnýma podmínkama, od odesílal, faktura a vše bylo s mýma udajema, včetně adresy odesílatele, keoru vyplnil. Zák nepřevzal na poště toto zboží a to se vrátilo mě s tím, že fakturu mi dodavatel vystavil, takže sem zboží zaplatit musel. Kdyby zák zboží vyzvedl, a pak vrátil, tak to takjy budu muset zaplatit. Obávám se, že toto je riziko tohoto druhu spolupráce, nyní to dělám tak, že vše je na dodavatele a já sem jen provizní partner a je to v poho. sice menší provize, na faktuře jeho udaje (má samolepka jen na krabici) ale toto opadlo. Nyní zák vracela zoží, poslala ho hned dodavateli (toho jsem sice párkrát urgoval, ale nakonec bez problému peníze zaslal zpět, dříve na to nějak zapomínal, ale určitě zájem o vyřešení měl...)
Asi sem ti moc nepomohl. Resume všeho je to, že asi se nedá dělat nic jiného, než zák. peníze vrátit a jasně dojednat s dodavatelem podmínky
24. 11. 2009 19:26:59
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-pri-prusvihu-s-eshopem-a-dodavatelem#reply409187
Patrik Flégr
verified
rating uzivatele
(56 hodnocení)
24. 11. 2009 19:27:50
Pouze logická odpověd snad pomůže ....
Klient si to objednal u tebe ano to souhlasí tj ty jsi odpovědný za prodej ale velkoobchod prodal tobě a ty v zákoné lhůtě můžeš vrátit zboží také, chce to jen mít těch 14 dní vyřešeny na straně klient-ty a pak ty-dodavatel.
24. 11. 2009 19:27:50
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-pri-prusvihu-s-eshopem-a-dodavatelem#reply409186
Antorr
verified
rating uzivatele
(126 hodnocení)
24. 11. 2009 19:32:19
Napsal protected;402617
Zdravím,
potkalo mě uplně to samé (téměř, ale prinsipiélně ano). Měl jsem dodavatele se stejnýma podmínkama, od odesílal, faktura a vše bylo s mýma udajema, včetně adresy odesílatele, keoru vyplnil. Zák nepřevzal na poště toto zboží a to se vrátilo mě s tím, že fakturu mi dodavatel vystavil, takže sem zboží zaplatit musel. Kdyby zák zboží vyzvedl, a pak vrátil, tak to takjy budu muset zaplatit. Obávám se, že toto je riziko tohoto druhu spolupráce, nyní to dělám tak, že vše je na dodavatele a já sem jen provizní partner a je to v poho. sice menší provize, na faktuře jeho udaje (má samolepka jen na krabici) ale toto opadlo. Nyní zák vracela zoží, poslala ho hned dodavateli (toho jsem sice párkrát urgoval, ale nakonec bez problému peníze zaslal zpět, dříve na to nějak zapomínal, ale určitě zájem o vyřešení měl...)
Asi sem ti moc nepomohl. Resume všeho je to, že asi se nedá dělat nic jiného, než zák. peníze vrátit a jasně dojednat s dodavatelem podmínky
Chci se zeptat tak trochu mimo mísu, máš klasický e-shop, nebo pouze přeposíláš zákazníky? Právě rozjíždím e-shop s provizí a tak nějak bych potřeboval poradit jak vyřešit věci ohledně financí a tak.
24. 11. 2009 19:32:19
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-pri-prusvihu-s-eshopem-a-dodavatelem#reply409185
Patrik Flégr
verified
rating uzivatele
(56 hodnocení)
24. 11. 2009 19:34:38
Když prodáváš a vystavuješ fakturu tak jsi dodavatel ty,když je fakturant někdo jiný tak reklamace atd řeší vždy on
24. 11. 2009 19:34:38
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-pri-prusvihu-s-eshopem-a-dodavatelem#reply409184
"Klient si to objednal u tebe ano to souhlasí tj ty jsi odpovědný za prodej ale velkoobchod prodal tobě a ty v zákoné lhůtě můžeš vrátit zboží také, chce to jen mít těch 14 dní vyřešeny na straně klient-ty a pak ty-dodavatel."
Ano, klient si to objednal na mých stránkách, mnou vytvořených a s mým kontaktem. To je ale se mnou prakticky vše.
Na balíku k zákazníkovi je odesílatel velkoobchod, na faktuře k zákazníkovi - velkoobchod, peníze za dobírku dostane velkoobchod. Dle dohody ( ústní) mi náleží pouze provize slíbená vyplatit jednou za měsíc....
Mělo to být něco, co se zde nazývá provizním prodejem, či přeposíláním zákazníků.....
24. 11. 2009 19:39:54
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-pri-prusvihu-s-eshopem-a-dodavatelem#reply409183
Vojta
verified
rating uzivatele
(41 hodnocení)
24. 11. 2009 20:21:52
Tohle bys měl mít napsáno v obchodních podmínkách, které se k objednávce vztahují. V nich musí být uvedeno s kým zákazník kupní smlouvu uzavírá a jakým způsobem se řeší reklamace.
24. 11. 2009 20:21:52
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-pri-prusvihu-s-eshopem-a-dodavatelem#reply409182
Patrik Flégr
verified
rating uzivatele
(56 hodnocení)
24. 11. 2009 20:22:20
Na balíku k zákazníkovi je odesílatel velkoobchod, na faktuře k zákazníkovi - velkoobchod, peníze za dobírku dostane velkoobchod. tj vždy se řeší s velkoobchodem tj klient to má řešit s tím od koho má fakturu to je pak pouze zprostředkování prodeje bez závazků z tvé strany
24. 11. 2009 20:22:20
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-pri-prusvihu-s-eshopem-a-dodavatelem#reply409181
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
24. 11. 2009 21:12:34
Antorr: u nas problemy nebyvaju, u nas problemy berieme na seba my :)
Neregistrovany: tvoj problem je v tom, ze zakaznikovi predavas podla Obcianskeho zakonnika, t.j. ma zakonny narok na vratenie penazi do 14 dni.
Ty vsak od velkoobchodu odoberas podla Obchodneho zakonnika a ziaden zakonny narok na vratenie tovaru nemas.
Vsetci: je treba si hladat solidnych partnerov :)
24. 11. 2009 21:12:34
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-pri-prusvihu-s-eshopem-a-dodavatelem#reply409180
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 11. 2009 23:22:30
Cela situace se mi zda pomerne jasna, ten kdo je uvedeny na fakture a inkasoval penize je dodavatel a musi dodrzet zakonnou lhutu pro vraceni zbozi. Pokud je na fakture uveden ono velkoobchod a na e-shopu jako provozovatel ty porusujete Vasim pocinanim zivnostensky zakon z hlediska uvedeni kupujiciho v omyl a radneho oznaceni provozovny.
Pokud jsi na fakture uveden Ty, na e-shopu taky a penize jdou na jeho ucet nevim jak to delate s ucetnictvim, ale pravdepodobne se pri kontrole radne zapotite.
Pokud je i ucet Tvuj nebrani Ti nic odeslat zakaznikovi penize zpet.
Abych jen nemoralizoval, na Tvem miste bych pozastavil obchod, trval na narovnani vztahu dodavatel a Ty, tak jak Ti nekteri vyse radi. Pokud je na fakture uvedeny od jako dodavtel muzes zakaznika s klidnym svedomim odkazat ne COI (Ceska obchodni inspekce). Sam pak podej navrh na prosetreni k policii CR na tohoto radoby dodavatele. Pozor nepodavej trestni oznameni, protoze pokud by vyslo najevo, ze se nejedna o zadny trestni cin, mohl by jsi se naopak dostat do problemu za krive obvineni.
Az budes delat s timto dodavatelem smlouvy pozor na jednu vec. Zakonna lhuta 14 dnu na vraceni zbozi plati pouze pro koncove zakazniky nikoliv firmu. U vztahu firma - firma se vse ridi obchodnim zakonikem, kde nic podobneho neni a zalezi pouze na dohode.
24. 11. 2009 23:22:30
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-pri-prusvihu-s-eshopem-a-dodavatelem#reply409179
Antorr
verified
rating uzivatele
(126 hodnocení)
24. 11. 2009 23:35:42
Igor: oki. Ale stejne budu muset jeste pořesit obchodní podmínky. Zatim to tam mam jako ze ja jsem provozovatel a ty prodejce.
24. 11. 2009 23:35:42
https://webtrh.cz/diskuse/pomoc-pri-prusvihu-s-eshopem-a-dodavatelem#reply409178
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit