Zadejte hledaný výraz...

poměr tržby vs. náklady na reklamu

quikman
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
9. 9. 2010 22:41:26
Zdravím, chtěl bych se zeptat jak u Vás vypadá poměr nákladů na reklamu v porovnání s tržbami? Jaké máte v internetové komerci s tímto zkušenosti? Zejména by mě zajímaly eshopy, náklady za bannery, PPC, a jinou online reklamu celkem.
Předem díky za odpovědi z praxe, rád bych zjistil hrubé nastínění pro svůj byznys plán.
PS. Někde jsem se dočetl že Vivantis bere kampaň za úspešnou pokud dosáhne méně než 5% ztráty, jak to vidíte Vy?
9. 9. 2010 22:41:26
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-trzby-vs-naklady-na-reklamu#reply555411
pomer nakladu vuci trzbam vzdy zavisi od zvolene politiky dane firmy. zda expanduje, zda stnaguneje, zda chce majitel vykazat maximalni ziskovost pro exit apod. bezne se naklady na marketing a sales pohybuji od 3 do 15ti procent z trzeb (a to vcetne zapocitani slev, na co nekteri zapominaji). Struktura je pak dana tim na co firma ma. Maly eshop bude mit strukturu naprosto odlisnou, od velkeho. Pokud si nekdo muze dovolit jenom PPC, tak holt podil tohoto bude nejvetsi.
Takze ono bez informaci co dany shop zamysli jsou ta cisla stejne nic nerikajici.
A ten priklad s vivantisem - pokud to dobre, chapu, tak to by bylo stylem, ze pokud da do reklamy 100 a ta mu prinese 95, tak je to uspesne? To globalne pochybuji. U dilcich akci toto samozrejme plati, ale zase jsme u specifickae. U brendovych kamapani se ani s okamzitou navratnosti neplanuje, u prodejnich akci naopak musi byt obrat takovy, aby marze na prodeji pokryly naklady. Vse ma opet jine pohledy na vec.
Svuj byznys plan musis zvolit takovy, jaky si muzes dovolit. Mas nejakou sumu a mas nejaky cil, ceho chces dosahnout. Chces prodavat, chces budovat brend, chces oboji najednou? Od toho vseho se bude odvijet tvorba planu. K tomu samozrejme prostredi, konkurence, nabidka apod.
Ale v ramci toho, ze zdejsi se boji rici cokoli blizsiho o svych uspesich, tak se toho moc nedozvis, vzdy to bude spise obecnejsi informace ;)
10. 9. 2010 09:17:50
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-trzby-vs-naklady-na-reklamu#reply555410
quikman
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
14. 9. 2010 15:15:19
Tu 5% ztrátu brali jako úspěch díky tomu že někteří co nakoupili se časem sami vrátili pro zopakování nákupu. Jinak díky i za tu jednu odpověď, dejme tomu že do 20% je to běžně akceptovatelný výdaj?
14. 9. 2010 15:15:19
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-trzby-vs-naklady-na-reklamu#reply555409
20% u nových firem ano, u zavedené firmy určitě ne. I když... pokud bude mít nějaké vysokomaržové zboží... otázkou je, jak bychom definovali novou a zavedenou firmu.
14. 9. 2010 15:51:56
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-trzby-vs-naklady-na-reklamu#reply555408
quikman
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
14. 9. 2010 23:09:06
V tomto případě bych jako zavedenou bral firmu kterou vyhledávače zobrazují na předních pozicích, kromě loajálních návštěvníků je to asi jediný 'bezplatný' přísun potencionálních klientů...a o to mi právě jde, našel jsem spoustu konkurenčních webů, o kterých jsem se dozvěděl až díky jejich reklamě, protože vyhledávače o nich valné mínění nemají...přitom to vypadá že takto fungují dlouhodobě. Jejich náklady na návštěvnost tedy musí být obrovské.
14. 9. 2010 23:09:06
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-trzby-vs-naklady-na-reklamu#reply555407
těžko říci jakou formu reklamy mají. náklady mohou být možná "obrovské" (otázkou co si pod tím představit), ale zase mohou mít takový obrat, že jim tyto náklady budou tvořit malé procento. Takže je třeba brát, že ony náklady se budou s nejvěší pravděpodobností pohybovat do těch 15% z obratu. může to být i více, ale to je již málo pravděpodobné.
15. 9. 2010 06:04:15
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-trzby-vs-naklady-na-reklamu#reply555406
elmy
verified
rating uzivatele
25. 9. 2010 11:17:36
podla mna tie naklady na kapmpane zalezia od vela faktorov, napr. ja si neviem predstavit, ze projekt ktory robim by s 5% vobec prezil .... to skutocne zavisi od segmentu, kde posobis v com atd ... atd ...
25. 9. 2010 11:17:36
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-trzby-vs-naklady-na-reklamu#reply555405
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit