Zadejte hledaný výraz...

Poměr náklady/zisk – kolik jste ochotni utratit za reklamu

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 6. 2013 07:57:23
Jak přistupujete k tomu, kolik jste ochotni utratit za reklamu? Já tak, že se snažim nalézt optimální hranici mezi tím, abych do ní nesypal příliš mnoho a měl dostatečný zisk na každém produktu, ale ani moc málo a vytěžil z ní dostatek. Např. Pokud mám rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou 300Kč, tak chci na PPC zaplatit 150Kč.
Ale teď jeden problém ... u spotřebního zboží mám poměr vracejícíh se zákazníků ku novým 9/1, tudíž mám na tomto segmentu cca 9x větší zisky než investice do reklamy. Nasypali byste do toho více peněz a urvali, podrželi si svůj podíl na trhu a nebo byste vyšší zisk reinvestovali někde jinde, kde bude opět dosaženo mnohem lepších výsledků.
Já mám raději vyšší marže (u nespotřebního zboží nejvyšší na trhu) a co nejnižší investici do reklamy, ale zase se zvyšuje náročnost na kapitál a sklad. Uvažuji ale tak, že je lepší a levnější zvětšit prostory (je to otázkou pár tisícovek) než zaplatit pracovní sílu, nebo něčí čas ... Nevím, jestli jsou mé úvahy správné, ale pocitově pokud budu schopen zboží na skladě uplatit, tak to beru jako takovou investici do pohody. Produkty se budou při sto a více procentech přirážky sice málo otáčet, ale svojí hodnotu neztratí (ba naopak, proti inflaci jsou ochráněné) a zlevnit můžu vždycky.
26. 6. 2013 07:57:23
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916720
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
26. 6. 2013 08:08:15
za reklamu za posledních 5 let utraceno nula a asi to už nebudeme ani měnit. Výhradní dovozce v určitém segmentu, marže 100-300 procent, sklad cca 6mio a výrobky se točí. Pracovní síla vždy zvýšila objem (musí mít co dělat).
26. 6. 2013 08:08:15
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916719
V prvni rade marze nemuze byt vyssi jak 100 %.
Ve druhe rade na to proste neni recept. Ono ani skoncit ve ztrate nemusi znamenat automaticky neco spatneho, byl-li to plan a byl splnen. Neni treba ani vydelat na prvnim nakupu zakaznika, treba ani na druhem ci tretim, nekdy staci, kdyz se vydela na zivotnim cyklu zakaznika. A nekdy je treba vydelat na kazdem nakupu.
Nekdy se reklamni naklady resi nejakym procentem z obratu, nekdy ze zisku, nekdy se delaji kose produktu a nad temi se pracuje, nekdy nad kazdym produktem zvlast apod.
Je taky velmi velky rozdil na strategii firmy. Zda chce maximalizovat zisky, nebo naopak maximalizovat rust apod. Tomu se pak podridi i marketing a reklama a napumpuje se do nej vice penez.
26. 6. 2013 08:15:53
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916718
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 6. 2013 08:47:37
mn, já dělám maloobchod a nemám žádné výhradní zastoupení ... neprodávám dealerům a obchodníkům, myslím si, že reklama je potřeba
Jinak s 6M skladem děláte jaké obraty? Já dělám se skladem za 100k obraty kolem 4-5M ... počítám že s 6M skladem neděláte obraty 240M, nebo ano?
26. 6. 2013 08:47:37
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916717
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
26. 6. 2013 08:57:11
jak muze byt marze vetsi nez 99,9? 100 je perpetuum mobile a vetsi nez 100 neexistuje... jak to pocitate? jako ze za 20 nakoupite a prodate za 60, tak mate marzi 200%?
26. 6. 2013 08:57:11
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916716
addamz
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
26. 6. 2013 09:20:16
Ja dávam len do adwords 2000 EUR mesačne + ešte iné formy, rádio atď.
26. 6. 2013 09:20:16
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916715
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
26. 6. 2013 09:25:38
Napsal addamz;966452
Ja dávam len do adwords 2000 EUR mesačne + ešte iné formy, rádio atď.
Radio? Ma to nejakou efektivitu a jestli ano, jak mi merite? Zrovna radio mi vzdycky prislo jeste horsi nez TV...
26. 6. 2013 09:25:38
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916714
addamz
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
26. 6. 2013 09:27:59
Nemeriam :) Ale vidím, že chodia zákazníci aj priamo do skladu nakupovať osobne a takmer každý bol z rádia (vždy sa kolega pýta). Reklama je len v lokálnom rádiu, nie v celonárodnom. Bol som sám prekvapený. Rádio kde inzerujem pýta smiešne peniaze, dosah je takmer celý kraj, takže sa mi to oplatí. Keby dám reklamu do fun rádia, to je iné, tam to ide v tisícoch eur a pochybujem že by to malo efekt čo sa týka zisku resp. návratnosti.
26. 6. 2013 09:27:59
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916713
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 6. 2013 10:07:17
Napsal addamz;966459
Nemeriam :) Ale vidím, že chodia zákazníci aj priamo do skladu nakupovať osobne a takmer každý bol z rádia (vždy sa kolega pýta). Reklama je len v lokálnom rádiu, nie v celonárodnom. Bol som sám prekvapený. Rádio kde inzerujem pýta smiešne peniaze, dosah je takmer celý kraj, takže sa mi to oplatí. Keby dám reklamu do fun rádia, to je iné, tam to ide v tisícoch eur a pochybujem že by to malo efekt čo sa týka zisku resp. návratnosti.
A to se do toho vejdeš i s rádiem? Kolik platíš za rádio. Já jsem zatím malý pán ... teď jsem na částce 20k měsíčně za reklamu do PPC, za 12 měsíců budu na 80-100k ... doufám.
Ne, opravdu by mne zajímalo, jak může maloobchod jet bez reklamy, podle mne na to musí být brutální kapitál.
26. 6. 2013 10:07:17
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916712
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 6. 2013 10:55:21
Stále mě udivuje, kolik lidí nezná rozdíl mezi přirážkou a marží.
26. 6. 2013 10:55:21
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916711
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
26. 6. 2013 11:18:50
Napsal Mar_o55;966507
Stále mě udivuje, kolik lidí nezná rozdíl mezi přirážkou a marží.
Myslím, že tohle už lepší nebude.
26. 6. 2013 11:18:50
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916710
Dála Musil
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 6. 2013 11:22:00
Napsal beraniste;966483
A to se do toho vejdeš i s rádiem? Kolik platíš za rádio. Já jsem zatím malý pán ... teď jsem na částce 20k měsíčně za reklamu do PPC, za 12 měsíců budu na 80-100k ... doufám.
Ne, opravdu by mne zajímalo, jak může maloobchod jet bez reklamy, podle mne na to musí být brutální kapitál.
Vysílání 30 sekundového spot v rádiu vyjde v ČR na regionální stanici v rozmezí 500-1400 Kč podle dohodnuté nebo nedohodnuté slevy.
26. 6. 2013 11:22:00
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916709
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
26. 6. 2013 11:31:30
Nenapadlo mne, že výklad pojmů bude předmětem diskuze. Moje chyba. Omlouvám se, mám na mysli přirážku.
26. 6. 2013 11:31:30
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916708
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 6. 2013 14:01:22
Napsal dalax;966520
Vysílání 30 sekundového spot v rádiu vyjde v ČR na regionální stanici v rozmezí 500-1400 Kč podle dohodnuté nebo nedohodnuté slevy.
no, za pokus by to stálo :-)
26. 6. 2013 14:01:22
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916707
Dála Musil
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 6. 2013 14:34:37
Napsal beraniste;966595
no, za pokus by to stálo :-)
Záleží samozřejmě na tom, co prodáváte a zda má smysl cílit regionálně :)
26. 6. 2013 14:34:37
https://webtrh.cz/diskuse/pomer-naklady-zisk-kolik-jste-ochotni-utratit-za-reklamu/#reply916706
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit