Zadejte hledaný výraz...

Pokuta za nevyzvednutou zásilku?

Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 8. 2014 15:31:44
Napsal Mirator;1115564
Já bych se zachoval asi ttakto:
Řekl bych, že kdyby to dorazilo podle plánů (to 3 dnů), tak že bych ho převzal :)
Zaplatil bych pokutu
Odstoupil bych od smlouvy.
Ak je tovar prevzatý, pokuta nemá prečo byť udelená.
13. 8. 2014 15:31:44
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku/strana/2#reply1047603
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 8. 2014 03:28:34
Napsal dominikr;1115507
Kdyby mě někdo se slušností informoval o tom, že by chtěl uhradit cenu za dopravu, tak to chápu. V dnešní době, kdy se většina obchodů snaží o naprosto prozákaznický přístup mi to přijde jako naprostý opak. Pokud si někdo objedná zboží opakovaně a nevyzvedává jej, tak tomu rozumím, ale pokuta 300 Kč u první objednávky je prostě přehnaná.
Na druhou stranu, když někdo vytvoří 10 fiktivních objednávek na kohokoliv, tak po něm budou vymáhat pokutu? To prostě nedává smysl.
Samozřejmě nelze prokázat kdo to objednal a většinou jde pouze o zastrašování nicméně já s tím souhlasim , protože nevyzvednutý balík jsou vyhozený peníze do kanálu. Lidi si z toho dělaj akorát srandu mnohdy objednají stejné zboží na 3 webech a vyzvednou jen ten balík který přijde jako první. Ne ne ne stop takovým "zákazníkům". A co se týče toho údivu proč 300kč tak poštovný, balný a hlavně se to samo nezabalilo. Když tě chytne revizor jak jedeš na černo tak ti taky nedá pokutu v ceně jízdenky. Pokuta je trestem za nefér jednání. Teď se hádáš o 3kila zakládáš topic ,ale zařídit si aby někdo vyzvedl balík za tebe nebo zavolat do eshopu s tím, že jsi na dovolený aby dali delší dobu na uložení či pozdrželi odeslání to jsis čas nenašel.
15. 8. 2014 03:28:34
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku/strana/2#reply1047602
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 8. 2014 13:00:16
Napsal zasche;1115504
Souhlasil bych, že je pokuta legální, i když podle mne těžko vymahatelná. V OP určitě musí být, že se pokuta za nevyzvednutou zásilku váže na objednávku PROKAZATELNĚ učiněnou zákazníkem. Tzn. pokud u nich má zákazník zákaznický účet, v rámci kterého už objednával zboží a vyzvedl ho, asi je prokázáno, že to byl on. Ledaže by argumentoval tím, že došlo k prolomení hesla jeho účtu a objednal na něj někdo jiný. Jinak může vždycky prohlásit, že zboží neobjednával a dokazovat musí eshop.
Jak píšu výše, pokud mám u eshopu registraci, přes kterou jsem už objednával a vyzvedával zboží, tak je asi prokázáno, že jsem to já.
Už se to řešilo mnohokrát a pokud se něco nezměnilo v době mé nepřítomnosti :-), tak smluvní pokuta nesmí být součastí OP, ale někde jinde, třeba prý i telefonicky domluvená. (Je to sice logická tragédie, ale když to dělají "studovaní" lidé typu Benda...). Takže pokud to mají v OP, zkusil bych jim to "taktně" podstrčit. Mohlo by je to vyjít dráž, než na 3 stovky.
Jak už tady někdo uvedl, není od věci, jakou dodací lhůtu uvádějí a kdy skutečně zásilku odeslali. Na tom by se také dalo stavět. Pokud mi někdo nabízí skladem zboží a odeslání na druhý den, tak mi po týdnu, než to beze slova "zabalí", může skočit na .. záda..
Občas se mi také stane, že někdo něco i přes urgence nevyzvedne, je to k naštvání, hlavně ta práce kolem, ale nijak to dál neřeším, ty starosti a námaha s tím spojená, tak ty už by za to nestály, dokud budou zákony tak přiblblý, jak jsou. Jen si udělám "černý puntík" na příště a žádná dobírka se nekoná, hezky předem a pak teprve zboží. Se jen divím, že tomu věnují tolik, raději bych ten čas strávil jinak.
Registrem dlužníků strašit mohou, ale to je asi tak všechno, co proti tomu mohou dělat.
19. 8. 2014 13:00:16
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku/strana/2#reply1047601
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit