Zadejte hledaný výraz...

Pokuta za nevyzvednutou zásilku?

Dominik
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
13. 8. 2014 11:17:25
Ahoj,
stala se mi teď taková nepříjemná záležitost. Objednal jsem si zboží a jelikož dorazilo až po týdnu, tak jsem jej nestihl vyzvednout, protože jsem byl na dovolené. Teď mi volal někdo z eshopu s celkem arogantním přístupem, že mi udělují pokutu 300 Kč za nevyzvednuté zboží.
V obchodních podmínkách to sice mají, ale to, že mi někdo zavolá a sdělí mi, že se semnou nebude vůbec bavit a že 300 Kč to stojí, protože semnou teď 5 minut telefonuje a stojí ho to čas, to jsem vůbec nečekal.
V obchodní podmínkách mají uvedeno, že peníze budou vymáhat nějakou službou uhrazeno.cz a peníze mám uhradit do 5 - ti prac. dnů. Straší i s registrem dlužníků, apod.
Je toto vůbec možné? Co když na mé jméno někdo vytvoří 20 fiktivních objednávek? Jak vůbec můžou dokázat, že jsem si to objednal já?
13. 8. 2014 11:17:25
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047618
Prokazat to asi nemuzou, pokud to nepriznate, ale...
1. svobodne a dobrovlne jste na eshopu objednal a souhlasil i s jejich OP
2. nesplnil jste to co jste mel (je jedno proc)
3. eshop postupuje v souladu s OP, se kterymi jste souhlasil
4. mel byste zaplatit a byt odpovedny za to, co delate
- nicmene jako "vymluvu" muzete rici, ze vas o doruceni zasilky nikdo neinformoval. Nikdo nevolal, nikdo nezvolnil, ve schrance nic nebylo...
13. 8. 2014 11:22:32
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047617
Přesně tak, ty náklady tam jsou a není věc eshopu proč jste to nepřevzal. Měl jsem tady kvůli tomu i kontrolu z ČOI a pokud je pokuta přiměřená a je uvedená v OP, je to normálně legální. Otázka je, zda to stojí za naštvání lidí.. takže my nevoláme, ale posíláme slušný email že mají zaplatit 100 Kč náhradu zmařeného poštovného, ale pokud někdo nezaplatí, neřešíme to...
13. 8. 2014 11:25:14
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047616
Michal Mrňa
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
13. 8. 2014 11:36:44
A jakou měli uvedenou dodací lhůtu? Pokud v pondělí objednám zboží které je skladem a mají uvedeno, že doručí do tří dnů, tak se nemůžou divit že za týden zboží nepřevezmu pokud jsem například mimo ČR.
13. 8. 2014 11:36:44
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047615
Aleš Trunda
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
13. 8. 2014 11:41:38
Nedokážu si představit, jak dokázat, že adresát zásilky je tentýž člověk, který na webu učinil objednávku, tohle prostě nejde s jistostí dokázat. Věřím, že Vás chtějí jen postrašit, nicméně to nic nemění na faktu, že pokud to mají v podmínkách, měl byste to zaplatit.
13. 8. 2014 11:41:38
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047614
Venturi
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 8. 2014 12:00:18
Dle zákona to je OK, jen by mě zajímalo kolik je poštovné, pokud je třeba 120 Kč tak 300 Kč je nepřiměřené.
Stejně jsem ale nikdy tohle nedělal, prostě jsem počítal že max 1-2% zásilek se vratí a nemá cenu to rěšit a pokud eshop neprodává něco na zakázku či hodně drahého je lepší aby to taky neřešil.
Prosím jaký to je web?
13. 8. 2014 12:00:18
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047613
zasche
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 8. 2014 12:25:47
Souhlasil bych, že je pokuta legální, i když podle mne těžko vymahatelná. V OP určitě musí být, že se pokuta za nevyzvednutou zásilku váže na objednávku PROKAZATELNĚ učiněnou zákazníkem. Tzn. pokud u nich má zákazník zákaznický účet, v rámci kterého už objednával zboží a vyzvedl ho, asi je prokázáno, že to byl on. Ledaže by argumentoval tím, že došlo k prolomení hesla jeho účtu a objednal na něj někdo jiný. Jinak může vždycky prohlásit, že zboží neobjednával a dokazovat musí eshop.
V souvislosti s tím by mne ale zajímalo:
1. Jak ČOI posuzuje tuhle pokutu vůči zákonnému požadavku na možnost vrácení zboží tuším do 30 dnů bez udání důvodu a vrácení zboží. Tam, pokud vím, žádná pokuta nebo náhrada nákladů eshopu na zaslání zboží být nesmí. Tzn. pokud si zboží nevyzvednu, pokutu platím, pokud vyzvednu a zašlu zpět a chci peníze zpět, pokutu neplatím?
2. Můžu uplatňovat náhradu za pokutu na České poště, pokud mi neoznámí uložení zásilky? Což se běžně stává ... Podle ČOI asi ano, když můžu být pokutován za nevyzvednutí.
---------- Příspěvek doplněn 13.08.2014 v 12:28 ----------
Napsal ivanbohatyr;1115494
Nedokážu si představit, jak dokázat, že adresát zásilky je tentýž člověk, který na webu učinil objednávku, tohle prostě nejde s jistostí dokázat. Věřím, že Vás chtějí jen postrašit, nicméně to nic nemění na faktu, že pokud to mají v podmínkách, měl byste to zaplatit.
Jak píšu výše, pokud mám u eshopu registraci, přes kterou jsem už objednával a vyzvedával zboží, tak je asi prokázáno, že jsem to já.
13. 8. 2014 12:25:47
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047612
Dominik
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
13. 8. 2014 12:32:27
Kdyby mě někdo se slušností informoval o tom, že by chtěl uhradit cenu za dopravu, tak to chápu. V dnešní době, kdy se většina obchodů snaží o naprosto prozákaznický přístup mi to přijde jako naprostý opak. Pokud si někdo objedná zboží opakovaně a nevyzvedává jej, tak tomu rozumím, ale pokuta 300 Kč u první objednávky je prostě přehnaná.
Na druhou stranu, když někdo vytvoří 10 fiktivních objednávek na kohokoliv, tak po něm budou vymáhat pokutu? To prostě nedává smysl.
13. 8. 2014 12:32:27
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047611
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
13. 8. 2014 12:39:23
Prozákaznický přístup nemusí být nutně směřován na všechny zákazníky, ale jenom na takové, které obchod skutečně chce.
I kdyby po vás chtěl jenom přesnou částku za poštovné, stejně ho už nikde nedoporučíte a "pomlouvat" ho budete tak jako tak.
13. 8. 2014 12:39:23
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047610
Dominik
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
13. 8. 2014 13:02:07
Napsal Radek Kilevník;1115489
Přesně tak, ty náklady tam jsou a není věc eshopu proč jste to nepřevzal. Měl jsem tady kvůli tomu i kontrolu z ČOI a pokud je pokuta přiměřená a je uvedená v OP, je to normálně legální. Otázka je, zda to stojí za naštvání lidí.. takže my nevoláme, ale posíláme slušný email že mají zaplatit 100 Kč náhradu zmařeného poštovného, ale pokud někdo nezaplatí, neřešíme to...
Podle informací, které eshop udává mělo zboží dorazit o 3 dny dříve, než dorazilo.
13. 8. 2014 13:02:07
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047609
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 8. 2014 13:08:58
Napsal zasche;1115504
V souvislosti s tím by mne ale zajímalo:
1. Jak ČOI posuzuje tuhle pokutu vůči zákonnému požadavku na možnost vrácení zboží tuším do 30 dnů bez udání důvodu a vrácení zboží. Tam, pokud vím, žádná pokuta nebo náhrada nákladů eshopu na zaslání zboží být nesmí. Tzn. pokud si zboží nevyzvednu, pokutu platím, pokud vyzvednu a zašlu zpět a chci peníze zpět, pokutu neplatím?
2. Můžu uplatňovat náhradu za pokutu na České poště, pokud mi neoznámí uložení zásilky? Což se běžně stává ... Podle ČOI asi ano, když můžu být pokutován za nevyzvednutí.
Ze zákona se jedná o odstoupení od smlouvy do 14 dní zpravidla od doručení zboží. Tato lhůta je ze zákona pouze u nákupu provedeného tzv. na dálku. Během těch 14 dní by si měl spotřebitel zboží prohlédnout a rozhodnout se, zda zboží chce. Protože neměl možnost si to v prodejně "osahat", prohlédnout, vyzkoušet, je mu dána tato možnost. Odstoupí od smlouvy a je vyřízeno.
x
Něco si objednám. Tím vzniká závazek, kdy každá ze stran má určitá práva, ale také povinnosti (na což zákazníci velice rádi zapomínají). Jednou z povinností kupujícího je si objednávku, resp. zboží, převzít. Pokud nesplní svoji povinnost, může druhá strana vyžadovat smluvní pokutu, nebo náhradu škody.
Už v tom vidíte rozdíl? :)
13. 8. 2014 13:08:58
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047608
Napsal saja;1115522
Ze zákona se jedná o odstoupení od smlouvy do 14 dní zpravidla od doručení zboží. Tato lhůta je ze zákona pouze u nákupu provedeného tzv. na dálku. Během těch 14 dní by si měl spotřebitel zboží prohlédnout a rozhodnout se, zda zboží chce. Protože neměl možnost si to v prodejně "osahat", prohlédnout, vyzkoušet, je mu dána tato možnost. Odstoupí od smlouvy a je vyřízeno.
x
Něco si objednám. Tím vzniká závazek, kdy každá ze stran má určitá práva, ale také povinnosti (na což zákazníci velice rádi zapomínají). Jednou z povinností kupujícího je si objednávku, resp. zboží, převzít. Pokud nesplní svoji povinnost, může druhá strana vyžadovat smluvní pokutu, nebo náhradu škody.
Už v tom vidíte rozdíl? :)
Z pohledu zákona je v tom rozdíl, z pohledu reálného dopadu je to naprosto stejné. Ve spoustě případů je navíc pro prodejce levnější, když zákazník zboží nepřevezme, než když jej převezme a pak odstoupí od smlouvy. Asi nikdy není pro prodejce výhodnější, pokud si zákazník zboží převezme a odstoupí, než když ne rovnou nepřevezme.
13. 8. 2014 13:43:28
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047607
zasche
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 8. 2014 14:17:09
Napsal saja;1115522
Ze zákona se jedná o odstoupení od smlouvy do 14 dní zpravidla od doručení zboží. Tato lhůta je ze zákona pouze u nákupu provedeného tzv. na dálku. Během těch 14 dní by si měl spotřebitel zboží prohlédnout a rozhodnout se, zda zboží chce. Protože neměl možnost si to v prodejně "osahat", prohlédnout, vyzkoušet, je mu dána tato možnost. Odstoupí od smlouvy a je vyřízeno.
x
Něco si objednám. Tím vzniká závazek, kdy každá ze stran má určitá práva, ale také povinnosti (na což zákazníci velice rádi zapomínají). Jednou z povinností kupujícího je si objednávku, resp. zboží, převzít. Pokud nesplní svoji povinnost, může druhá strana vyžadovat smluvní pokutu, nebo náhradu škody.
Už v tom vidíte rozdíl? :)
Jak píše RadekO., rozdíl v tom vidím, ale pouze z pohledu zákona :-) Z pohledu obchodníka je opravdu levnější, pokud si někdo zboží nepřevezme a nezaplatí, než když odstoupí od smlouvy, právě o tu administrativu. Takže paradoxně za nižší způsobené náklady obchodník účtuje pokutu, kdežto za vyšší nesmí. ;-)
13. 8. 2014 14:17:09
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047606
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
13. 8. 2014 14:42:53
No v jeho pripade tvrdili, ze tovar pride v nejakom datume. Na zaklade toho sa rozhodol, ze ten tovar objednava.
Len ten datum dodania nedodrzali a tovar dorazil neskor.
Mne sa stalo takmer nieco podobne, ale v mojom pripade to stihli dodat. Objednaval som v tovar v nedelu. Prislo potvrdenie objednavky za tovar bude vyskladneny v pondelok a dodaju ho do 3 pracovnych dni. V pondelok neprisiel ziadne info len v utorok rano prisiel mail, ze sa to nepodarilo odovzdat prepravcovi a bude doruceny v najblizsom moznom termine. Nakoniec ten tovar prisiel v piatok. Stihli to, ale tak isto kebyze pride az dalsi pondelok, tak som uz tiez prec.
13. 8. 2014 14:42:53
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047605
Já bych se zachoval asi ttakto:
Řekl bych, že kdyby to dorazilo podle plánů (to 3 dnů), tak že bych ho převzal :)
Zaplatil bych pokutu
Odstoupil bych od smlouvy.
13. 8. 2014 15:04:48
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-nevyzvednutou-zasilku#reply1047604
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit