Zadejte hledaný výraz...

Pokuta za neoprávnenú reklamáciu

FSP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 2. 2015 11:07:11
Chcem sa len spýtať, stretli ste sa s takýmto niečim, že do vášho obchodu prišiel zákazník reklamovať tovar, že ste mu predali napr. zlý model, ktorému chýbali nejaké funkcie, ale pri kontrole ste zistili, že zákazník je úplné poleno a nevie si aktivovať požadované funkcie, takže reklamácia bola absolútne neoprávnená a za to ste mu naparili pokutu napr. 10€?
A či sa vám to stalo aj z druhého pohľadu, že ste prišli do obchodu reklamovať tovar a zistili ste, že reklamujete niečo, čo sa ani reklamovať nedá, pretože žiadny dôvod na reklamáciu neexistuje, len ste nepochopili návod, tak či obchod chcel nejaké "odškodné".
Mne sa to kedysi stalo, bolo to ešte niekedy v roku 1998, keď som si kúpil prvý počítač. Samozrejme, vtedy som mal takmer nulové skúsenosti a to, že som mal 2,5 GB HDD a Windows 95 mi ho naformátoval len na 2 GB (FAT), tak to som neriešil. Len raz prišiel ku mne kamarát, pozerá pod Windowsom, že mám 2 GB, tak hneď mi na to povedal, že namiesto 2,5 GB mi dali len 2 GB, že Windows to tak ukazuje, tak som zobral bedňu, letel s ňou do krámu s tým, že mi dali menší HDD ako som si zaplatil, oni to skontrolovali cez BIOS, tam to samozrejme ukazovalo správne 2,5 GB, vysvetlili mi, že Win95 naformátuje HDD najviac len na 2 GB, že si musím HDD rozdeliť na viac particíí a za neoprávnenú reklamáciu mi naparili pokutu 200 Sk. Čo som mal robiť, zaplatil som, vtedy konkurencia malá, široko ďaleko jediný obchod s počítačmi, nedalo sa pohroziť, že u nich už nikdy nenakúpim a nakúpim u konkurencii, takže akurát tomu kamarátovi som nadal do expertov a kopol som ho do riti. V podstate obchod bol v práve, reklamoval som niečo, čo sa reklamovať ani nedalo.
Tak chcem len vedieť, či ešte aj dnes sa zachovávajú niekde takéto praktiky, lebo inak som sa s tým ja nestretol a boli prípady, keď ja som riešil neoprávnené reklamácie (niekoľko málo rokov dozadu, keď som pracoval v obchode s elektronikou), ale vedenie obchodu nikdy od zákazníkov nežiadalo nič za neoprávnené reklamácie, zákazníkovi sa vysvetlilo, kde bola chyba a s tým zákazník vysmiaty odišiel domov.
24. 2. 2015 11:07:11
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neopravnenu-reklamaciu#reply1093583
PitiPitiPa
verified
rating uzivatele
24. 2. 2015 11:22:19
Není to dovoleno zákonem, ale ještě poměrně nedávno např. česká pošta vybírala poplatek 50,- Kč za neoprávněnou reklamaci.
24. 2. 2015 11:22:19
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neopravnenu-reklamaciu#reply1093582
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
24. 2. 2015 11:55:50
v roce 1998 bylo IT úplně jinde, a vše okolo počítače bylo královsky placeno, ale i v jiných oborech vše klapalo,
dneska se pomalu nevyplatí nic opravovat, a lidé si raději koupí nové zboží, než by měli dát polovinu za opravu do starého.
Sankce za neoprávněnou reklamaci, jsem už viděl hodněkrát. Z pohledu prodejce, bych se neodvážil to aplikovat, Dráždit v tomhle ČOI kvůli pár případům nemá cenu....
Mě se tohle to stalo u Mountfieldu, koupili jsme si nejlevnější benzínovou sekačku, i po slevě kolotočem štěstí, stála 6500Kč, byli s ní hrozné problémy, nechtěla startovat a sekala max 20 minut, tak jsme ji reklamovali v praze v Holešovicích, kde měl Mountfield servis, 1. reklamace - vyměnili filtry - chtěli 250Kč (a to se jednalo o záruční reklamaci, žádná domluva), závada furt stejná, 2. reklamace - dělali z nás blbce, ignorantní vedoucí, že se závada neprojevuje... sekačku jsme pak prodali na inzerát za 2 tisíce Kč se všemi doklady včetně záruky, koupili jsme si v obi nejlevnější benzínovou sekačku MTDi za 2800Kč a bezproblému seká dodnes, a výsledek? u mountfieldu si už nekoupím ani olej
Z pohledu prodejce bych se na to teda vykašlal, naštveš zákazníka, který už je naštvaný, že si mu reklamaci zamítl.
Já jsem celkem podal asi 2 reklamace, u kterých jsem si nebyl jistý, jestli jsem v právu, obě dopadli kladně, prostě nakupovat u dobrého obchodu se vyplatí... ono dneska to není jenom o ceně prodat zboží, ale právě i o té reklamaci
24. 2. 2015 11:55:50
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neopravnenu-reklamaciu#reply1093581
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 2. 2015 14:11:32
Nikdy jsem nikde nic takoveho neplatil, ani bych nezaplatil, je to nezakonne.
Pokud chces za kazdou cenu z lidi neco vytriskat, zamitni jim reklamaci, napis, ze zavada se neprojevila a pokud chteji pomoct, nebo vysvetlit, jak je to mozne a co delaji spatne, nauctuj jim servis, treba ty dve stovky. Tohle reseni je dle meho nazoru naprosto ciste a rekl bych, ze bude i funkcni. Dobry obchodnik tohle ale nema zapotrebi, leda by ten zakaznik byl opravdu notoricky prudic a nemel bych zajem ho uz priste videt, natoz mu neco dalsiho prodat :-)
24. 2. 2015 14:11:32
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neopravnenu-reklamaciu#reply1093580
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 2. 2015 14:12:06
no vyboulila se mi nová pneumatika, a chtěli po mě platbu za práci. Protože oni prý práci odvedli dobře a nemůžou za to že guma (kupovaná u nich ) byla vadná. Tak jsem jim vysvětlila co říká občanský zákoník a brblali, ale nic jsem neplatila. Ještě to chlap dorazil tím že řekl že na tom ráfku byla koroze a tu museli ošetřit, protože na takový ráfek se gume dát nesmí. Takže ani ta jejich práce nebyla před 14ti dny moc dobrá, když to tam bez toho aby se vůbec zmínili obuli. (ještě mi nedotáhli jedno kolo, zlomili šroub a nedotáhli krytku šroubů, takže vyletěla a odřela celý disk.....) Prostě profíci.
24. 2. 2015 14:12:06
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neopravnenu-reklamaciu#reply1093579
Radek Orst
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 2. 2015 14:19:41
neni pravda nekde to pocitaji a je to zakone protoze ten vyrobek musel nekdo odzkoset a pokud ja zakaznik poleno nebo neumi precist navod je mozne mu za to vyuctuvat nejaky polatek a i dost firem to dela
24. 2. 2015 14:19:41
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neopravnenu-reklamaciu#reply1093578
Napsal Radek Orst;1171242
neni pravda nekde to pocitaji a je to zakone protoze ten vyrobek musel nekdo odzkoset a pokud ja zakaznik poleno nebo neumi precist navod je mozne mu za to vyuctuvat nejaky polatek a i dost firem to dela
Dam-li produkt k reklamaci a ukaze se, ze reklamace nebyla opravnena, nelze za to nic uctovat. Pokud to nekdo dela, tak v rozporu se zakonem. Plati to samozrejme ve vztahu vuci spotrebiteli u obchodnich vztahu lze mit smluvni podminky.
24. 2. 2015 14:32:17
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neopravnenu-reklamaciu#reply1093577
ateys
verified
rating uzivatele
25. 2. 2015 12:28:55
Ja jsem treba zazil reklamaci s hodinkama: zajimalo by me kdo je ve vyhode pokud zakaznik rok obcasne nosi hodinky, kdy pokazde je nucen znovu nastavit cas .. technologie hodinek je resena tak, ze k nastaveni casu je nutno povytahnout korunku a ta se po 10 pouziti utrhne. Pri reklamaci obchodnik nabizi opravu za 1000kc. Ma pravo pozadovat penize, kdyz je to v zaruce jeste rok? Protoze on by ty penize mohl pozadovat porad, protoze pochybuju, ze ten system nastavovani casu nejak zmeni a vzdy se to utrhne. Nasledne mu byla udelena recenze na heurece tim zakaznikem, na cez shop reagoval advokatem a zakaznikovi poslal predzalobu za poskozovani jmena. Seriozni shop.
25. 2. 2015 12:28:55
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neopravnenu-reklamaciu#reply1093576
Napsal ateys;1171542
Ja jsem treba zazil reklamaci s hodinkama: zajimalo by me kdo je ve vyhode pokud zakaznik rok obcasne nosi hodinky, kdy pokazde je nucen znovu nastavit cas .. technologie hodinek je resena tak, ze k nastaveni casu je nutno povytahnout korunku a ta se po 10 pouziti utrhne. Pri reklamaci obchodnik nabizi opravu za 1000kc. Ma pravo pozadovat penize, kdyz je to v zaruce jeste rok? Protoze on by ty penize mohl pozadovat porad, protoze pochybuju, ze ten system nastavovani casu nejak zmeni a vzdy se to utrhne. Nasledne mu byla udelena recenze na heurece tim zakaznikem, na cez shop reagoval advokatem a zakaznikovi poslal predzalobu za poskozovani jmena. Seriozni shop.
pokud vyhodnoti jako reklamaci neopravnenou, muze samozrejme nabidnout opravu za nejakou castku. Pokud ji neakceptujete, tak samozrejme nic platit nebudete.
25. 2. 2015 12:42:06
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neopravnenu-reklamaciu#reply1093575
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit