Zadejte hledaný výraz...

Podnikatelský nápad – zpětná vazba

StartUpDJ
verified
rating uzivatele
26. 2. 2022 20:50:40
Zdravím,
během studia, v rámci vedlejší specializace zaměřené na podnikání, jsem začal pracovat na projektu, který by mohl lidem ušetřit starosti s nakupováním základních potřeb z oblasti drogerie. Každý z nás už určitě zažil situaci, kdy mu doma začala docházet zubní pasta, sprchový gel/šampon, toaletní papír a podobné zboží.
Znám spoustu lidí, kteří na toto zboží při nákupu běžných potravin často zapomenou nebo se s velkým balením toaletního papíru nechtějí tahat v MHD. 
Cílem je tedy lidem nabídnout službu, která jim toto zboží bude dodávat na pravidelné bázi formou subskripce v personalizovaných balících až domu. Každý bude mít možnost si svůj balíček sestavit na přehledném e-shopu a ve zvoleném termínu bude zboží vždy dodáno. V době, kdy bude některý z produktů docházet bude na cestě balík se vším potřebným díky pravidelnému odběru.
Chtěl bych Vás touto cestou požádat o zpětnou vazbu, reakci a komentáře, zda v tom vidíte nějaký potenciál či nikoliv. Případně, co si tom jednoduše myslíte. Děkuji všem. :)
26. 2. 2022 20:50:40
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498811
lada1979
verified
rating uzivatele
26. 2. 2022 22:22:26
Promiň toto je typická teoretická studentská práce. 80% tohoto sortimentu se prodává v slevových akcích-30 až 50%, na což nedosáhneš. Ten kdo zapomene koupit toaleták těžko bude vědět, kdy mu dojde pasta nebo Jar. Toto částečně funguje pouze ve firmách, kde tento materiál fasují, v domácnosti o tom mám pochyby. Balíček v řádu pár stokorun či tisíce a k tomu doprava a tvůj zisk z toho dělá na pravidelné bázi nekonkurenční produkt. Navíc dnes už to má i Rohlík s Košíkem, takže si opravdu nedovedu představit tvou přidanou hodnotu.
Máš nějaké reálné doby spotřebování jednotlivých položek abys mohl spočítat, jak často balíček posílat?
26. 2. 2022 22:22:26
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498810
StartUpDJ
verified
rating uzivatele
27. 2. 2022 11:09:42
Napsal láďa1979;1641023
Promiň toto je typická teoretická studentská práce. 80% tohoto sortimentu se prodává v slevových akcích-30 až 50%, na což nedosáhneš. Ten kdo zapomene koupit toaleták těžko bude vědět, kdy mu dojde pasta nebo Jar. Toto částečně funguje pouze ve firmách, kde tento materiál fasují, v domácnosti o tom mám pochyby. Balíček v řádu pár stokorun či tisíce a k tomu doprava a tvůj zisk z toho dělá na pravidelné bázi nekonkurenční produkt. Navíc dnes už to má i Rohlík s Košíkem, takže si opravdu nedovedu představit tvou přidanou hodnotu.
Máš nějaké reálné doby spotřebování jednotlivých položek abys mohl spočítat, jak často balíček posílat?
Cenotvorba je základ, proto je potřeba zvolit správné dodavatele, díky kterým dosáhnu na dostatečnou marži a zároveň ceny budou konkurenceschopné (pár tipů již mám). Co se týče spotřeby, tak na základě hrubého průzkumu trhu většinou zákazník nakupuje toto zboží každý měsíc. Ideální tedy měsíční odběr s možností úpravy dle potřeby.
Rohlík s Košíkem jsou v podstatě online supermarkety, tzn. spousta zboží, které musí zákazník pokaždé naklikat a objednat. V rámci mého projektu (zpočátku pouze základní zboží z oblasti drogerie) se jedná o formu předplatného - jednou si zákazník poskládá svůj balík, nahraje do systému platební kartu a už se o nic nestará. Každý měsíc dostane to, co si na začátku navolil. (s možností si to flexibilně upravit) Další přidanou hodnotou bude personalizace balíků (design, oslovení atd...) Je to v počátcích, tudíž se to dá různými způsoby škálovat. V první řadě mě ale zajímá, zda by o to někdo měl vůbec zájem.
27. 2. 2022 11:09:42
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498809
lada1979
verified
rating uzivatele
27. 2. 2022 14:21:52
Promiň dělám v tomto oboru přes 30 let, sice to není hlavní činnost, ale věř mi některé základní věci sám nakupuji v marketech v akcích, jelikož se na tu cenu nejde dostat. Zájem možná bude, ale dle mě minimální a aby to mohlo fungovat budeš potřebovat stovku až tisíce zákazníků. Na personalizaci a oslovení to jsou takové teoretické kecy, když budeš o dost dražší nic to neřeší. Pokud vím tak toto předplatné funguje akorát u žrádla pro psy, pleny (tam je místní distributor co to rozváží), kávy (dobrá marže) a u vitamínů, ale tam je platba fakturou a posílají to jako dopis. Všechny ostatní pokusy jako ponožky, žiletky a mnoho dalších dávno skončily. Ale zkus to, nejlepší jsou vlastní zkušenosti.
27. 2. 2022 14:21:52
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498808
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
27. 2. 2022 16:07:43
Kdyz mas napad a veris mu, tak do toho jdi. Ale jestli te zajima nazor, tak sdilim ten, co ma Láďa. Pasta a sprchac sezenu na kazdem rohu, sam kupuju tyhle veci nahodne kdyz jdu do obchodu a vlastne tim delam nekonecne zasoby. Kdyz nahle neco dojde, tak proste skocim do nejbllizsiho obchodu a neresim jestli stoji pasta 30 nebo 60 korun. 
27. 2. 2022 16:07:43
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498807
Jakub Zich
verified
rating uzivatele
(40 hodnocení)
28. 2. 2022 06:22:35
Napsal pawlisko;1641056
Kdyz mas napad a veris mu, tak do toho jdi. Ale jestli te zajima nazor, tak sdilim ten, co ma Láďa. Pasta a sprchac sezenu na kazdem rohu, sam kupuju tyhle veci nahodne kdyz jdu do obchodu a vlastne tim delam nekonecne zasoby. Kdyz nahle neco dojde, tak proste skocim do nejbllizsiho obchodu a neresim jestli stoji pasta 30 nebo 60 korun. 
I já se ztotožňuji s tímto názorem. Když něco dojde, tak člověk neřeší, kolik to stojí (v přiměřené míře samozřejmě). A kdo na cenu moc hledí, ten si zase neudělá objednávku u tebe... To bys musel mít opravdu "pod palcem" firmy, domovy s pečovatelskou službou, dětské domovy atp., kde to berou ve velkém.
28. 2. 2022 06:22:35
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498806
Marek
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
28. 2. 2022 08:36:04
Súhlasím s Jakubom. Ale ten trh veľkých odberateľov je za tie roky dosť previazaný kde-čím. Od osobných kontaktov až po vratky na ruku. Zaujímavé by mohli byť upratovacie služby, ktoré to (aspoň v Brne) neriešia. Že by ti pani aj poupratovala aj doplnila, čo mala podľa schváleného zoznamu. 
28. 2. 2022 08:36:04
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498805
mikrojoby.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 2. 2022 20:19:30
Napsal StartUpDJ;1641022
Zdravím,
během studia, v rámci vedlejší specializace zaměřené na podnikání, jsem začal pracovat na projektu, který by mohl lidem ušetřit starosti s nakupováním základních potřeb z oblasti drogerie. Každý z nás už určitě zažil situaci, kdy mu doma začala docházet zubní pasta, sprchový gel/šampon, toaletní papír a podobné zboží.
Znám spoustu lidí, kteří na toto zboží při nákupu běžných potravin často zapomenou nebo se s velkým balením toaletního papíru nechtějí tahat v MHD. 
Cílem je tedy lidem nabídnout službu, která jim toto zboží bude dodávat na pravidelné bázi formou subskripce v personalizovaných balících až domu. Každý bude mít možnost si svůj balíček sestavit na přehledném e-shopu a ve zvoleném termínu bude zboží vždy dodáno. V době, kdy bude některý z produktů docházet bude na cestě balík se vším potřebným díky pravidelnému odběru.
Chtěl bych Vás touto cestou požádat o zpětnou vazbu, reakci a komentáře, zda v tom vidíte nějaký potenciál či nikoliv. Případně, co si tom jednoduše myslíte. Děkuji všem. :)
nevím no, v současné době, kdy si můžete jakýkoliv nákup objednat a je doručený do dvou a půl hodiny je tohle podle mne zbytečné. A nějaká paní z vesnice Horní spodní rozhodně nebude podobné věci řešit, protože brnkne Máně z místního konzumu ať ji otevře a jde si to koupit. Já osobně nakupuji donáškou klidně každý den, je mit o jedno je to zdarma, přihodím k tomu nějaké pečivo, dvě krabičky cigaret a jezdí den co den, obvykle do několika hodin.
28. 2. 2022 20:19:30
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498804
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
1. 3. 2022 12:15:50
V US subskripce na ruzny drogisticky zbozi funguje, ale je treba si uvedomit, ze oni maji vlastni "brand" (generiku jde nakoupit levneji) a prodavaji opravdu i desetitisicum zakazniku. Vyhoda je samozrejme, ze vi, kolik maji subsbriberu a maji trochu snazsi planovani zasob a skladu diky tomu. Nevyhoda, ze ze zacatku na 100% nevydelali ani korunu a dotovali, do zisku to na 100% slo az pri urcitym objemu. 
1. 3. 2022 12:15:50
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498803
StartUpDJ
verified
rating uzivatele
1. 3. 2022 15:49:53
Napsal láďa1979;1641049
Promiň dělám v tomto oboru přes 30 let, sice to není hlavní činnost, ale věř mi některé základní věci sám nakupuji v marketech v akcích, jelikož se na tu cenu nejde dostat. Zájem možná bude, ale dle mě minimální a aby to mohlo fungovat budeš potřebovat stovku až tisíce zákazníků. Na personalizaci a oslovení to jsou takové teoretické kecy, když budeš o dost dražší nic to neřeší. Pokud vím tak toto předplatné funguje akorát u žrádla pro psy, pleny (tam je místní distributor co to rozváží), kávy (dobrá marže) a u vitamínů, ale tam je platba fakturou a posílají to jako dopis. Všechny ostatní pokusy jako ponožky, žiletky a mnoho dalších dávno skončily. Ale zkus to, nejlepší jsou vlastní zkušenosti.
Chápu. Díky za feedback.
---------- Příspěvek doplněn 01.03.2022 v 15:52 ----------
Napsal pawlisko;1641056
Kdyz mas napad a veris mu, tak do toho jdi. Ale jestli te zajima nazor, tak sdilim ten, co ma Láďa. Pasta a sprchac sezenu na kazdem rohu, sam kupuju tyhle veci nahodne kdyz jdu do obchodu a vlastne tim delam nekonecne zasoby. Kdyz nahle neco dojde, tak proste skocim do nejbllizsiho obchodu a neresim jestli stoji pasta 30 nebo 60 korun. 
Nejde o dostupnost nebo nízkou cenu, ale o to pohodlí, že se zákazník nemusí starat a například každý měsíc (nebo dle jeho spotřeby) mu dorazí daná zásoba.
---------- Příspěvek doplněn 01.03.2022 v 15:55 ----------
Napsal Jakub Zich;1641075
I já se ztotožňuji s tímto názorem. Když něco dojde, tak člověk neřeší, kolik to stojí (v přiměřené míře samozřejmě). A kdo na cenu moc hledí, ten si zase neudělá objednávku u tebe... To bys musel mít opravdu "pod palcem" firmy, domovy s pečovatelskou službou, dětské domovy atp., kde to berou ve velkém.
Opět. Nejde o zajištění nízké/výhodné ceny, ale toho pohodlí a neustálého přísunu zásob dle potřeby.
---------- Příspěvek doplněn 01.03.2022 v 15:58 ----------
Napsal marx;1641080
Súhlasím s Jakubom. Ale ten trh veľkých odberateľov je za tie roky dosť previazaný kde-čím. Od osobných kontaktov až po vratky na ruku. Zaujímavé by mohli byť upratovacie služby, ktoré to (aspoň v Brne) neriešia. Že by ti pani aj poupratovala aj doplnila, čo mala podľa schváleného zoznamu. 
Super. Díky za tip.
1. 3. 2022 15:49:53
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498802
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
1. 3. 2022 16:53:06
Tímhle posledním vyjádřením si ale trochu protiřečíš. Z původního "často zapomenou nebo se s velkým balením toaletního papíru nechtějí tahat" mi spíše vyplynulo, že je to pro lidi co jedou do marketu pro nákup za levnou cenu a v akci toho nakoupí plnou tašku. Ale teď píšeš že vlastně nejde až tak o cenu, ale o pohodlí. Takže je otázka, jestli přece jenom není jednodušší z té sprchy/záchoda vyběhnout do nejbližší večerky a tam si to koupit. Smysl bych v tvé službě viděl snad jen ve chvíli, kdy mám preferovaný šampon/mýdlo/toaleťák a nic z toho nenabízí žádný okolní supermarket, natož večerka, kam bych si mohl zajet, když už bych trval na značce.
1. 3. 2022 16:53:06
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498801
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
1. 3. 2022 17:06:07
Před asi deseti lety jsme implementovali takovýhle pravidelný zasílací systém pro jeden eshop s kontaktními čočkami (také tady je myšlenka, že máš pořád nějakou spotřebu). V zásadě v praxi nastaly dva zásadní problémy:
a) odhadnout spotřebu za nějaký delší časový úsek (měsíc) je pro velkou část lidí nadlidský úkol, pak mají stejně nedostatky nebo přebytky, jednotlačítkové objednání využívalo daleko více lidí než pravidelné doručení,
b) díky odstranění aktivní akce uživatele chyběl kanál pro zpětnou vazbu, málokdo při nespokojenosti zvedne telefon, spíše se naštve a zruší to, stejně tak nebylo jako prodávat třeba doplňky k objednávce, propagovat novinky, jak komunikovat zvýšení ceny atd.
Dobře ale fungují zážitkové náhodně balíčky, kdy každý měsíc pošleš prémiový výběr čokolád, vín, ořechů, likerů atd. Tam se dá uživit i s malým množstvím odběratelů. Stejně tak dobře funguje B2B varianta doplňování spotřebního materiálu, kdy máš člověka, který ty provozovny/firmy obchází, kontroluje skladové množství a vždy zajistí, že je dostatek tonerů, papírů, kávy, džusů či čehokoliv jiného za měsíční paušál + spotřeba.
Zasílat ale drogistické zboží může být hodně obtížné, měsíční spotřeba není zase tak vysoká. Dámy stejně potřebuji kontaktní prodej, osobní zkušenosti a varianty různých výrobků. To už je lepší to spojit s službou uklízečky do domů a doplňování zásob v koupelně, opět ale nevidím jak to spočítat ziskově.
1. 3. 2022 17:06:07
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498800
StartUpDJ
verified
rating uzivatele
2. 3. 2022 14:51:47
Napsal Aleš Jiříček;1641143
V US subskripce na ruzny drogisticky zbozi funguje, ale je treba si uvedomit, ze oni maji vlastni "brand" (generiku jde nakoupit levneji) a prodavaji opravdu i desetitisicum zakazniku. Vyhoda je samozrejme, ze vi, kolik maji subsbriberu a maji trochu snazsi planovani zasob a skladu diky tomu. Nevyhoda, ze ze zacatku na 100% nevydelali ani korunu a dotovali, do zisku to na 100% slo az pri urcitym objemu. 
Souhlas. Díky za feedback.
---------- Příspěvek doplněn 02.03.2022 v 14:59 ----------
Napsal hampl.david;1641170
Tímhle posledním vyjádřením si ale trochu protiřečíš. Z původního "často zapomenou nebo se s velkým balením toaletního papíru nechtějí tahat" mi spíše vyplynulo, že je to pro lidi co jedou do marketu pro nákup za levnou cenu a v akci toho nakoupí plnou tašku. Ale teď píšeš že vlastně nejde až tak o cenu, ale o pohodlí. Takže je otázka, jestli přece jenom není jednodušší z té sprchy/záchoda vyběhnout do nejbližší večerky a tam si to koupit. Smysl bych v tvé službě viděl snad jen ve chvíli, kdy mám preferovaný šampon/mýdlo/toaleťák a nic z toho nenabízí žádný okolní supermarket, natož večerka, kam bych si mohl zajet, když už bych trval na značce.
Často na to lidé zapomenou, když dělají pravidelné nákupy potravin (nejen kvůli nízké ceně, ale prostě vždy když jim něco dochází). Dorazí domu a když jdou do sprchy tak zjistí, že zapomněli na sprcháč nebo pastu atd. Tudíž opravdu je cílem to pohodlí, že se o nákup tohoto zboží nemusí starat, jelikož jim to díky subskripci pravidelně chodí až domu. Vzhledem k tomu, že se jedná o zboží, kde lidé tolik značku nestřídají a má to určité období spotřeby (než jim to prostě dojde), tak by se ta subskripce dala nastavit. Samozřejmě s možností si balík libovolně modifikovat.
---------- Příspěvek doplněn 02.03.2022 v 15:01 ----------
Napsal mikrojoby.cz;1641127
nevím no, v současné době, kdy si můžete jakýkoliv nákup objednat a je doručený do dvou a půl hodiny je tohle podle mne zbytečné. A nějaká paní z vesnice Horní spodní rozhodně nebude podobné věci řešit, protože brnkne Máně z místního konzumu ať ji otevře a jde si to koupit. Já osobně nakupuji donáškou klidně každý den, je mit o jedno je to zdarma, přihodím k tomu nějaké pečivo, dvě krabičky cigaret a jezdí den co den, obvykle do několika hodin.
Chápu tvůj point, ale každý přece zboží z oblasti drogerie nenakupuje každý den.
---------- Příspěvek doplněn 02.03.2022 v 15:05 ----------
Napsal TomášX;1641174
Před asi deseti lety jsme implementovali takovýhle pravidelný zasílací systém pro jeden eshop s kontaktními čočkami (také tady je myšlenka, že máš pořád nějakou spotřebu). V zásadě v praxi nastaly dva zásadní problémy:
a) odhadnout spotřebu za nějaký delší časový úsek (měsíc) je pro velkou část lidí nadlidský úkol, pak mají stejně nedostatky nebo přebytky, jednotlačítkové objednání využívalo daleko více lidí než pravidelné doručení,
b) díky odstranění aktivní akce uživatele chyběl kanál pro zpětnou vazbu, málokdo při nespokojenosti zvedne telefon, spíše se naštve a zruší to, stejně tak nebylo jako prodávat třeba doplňky k objednávce, propagovat novinky, jak komunikovat zvýšení ceny atd.
Dobře ale fungují zážitkové náhodně balíčky, kdy každý měsíc pošleš prémiový výběr čokolád, vín, ořechů, likerů atd. Tam se dá uživit i s malým množstvím odběratelů. Stejně tak dobře funguje B2B varianta doplňování spotřebního materiálu, kdy máš člověka, který ty provozovny/firmy obchází, kontroluje skladové množství a vždy zajistí, že je dostatek tonerů, papírů, kávy, džusů či čehokoliv jiného za měsíční paušál + spotřeba.
Zasílat ale drogistické zboží může být hodně obtížné, měsíční spotřeba není zase tak vysoká. Dámy stejně potřebuji kontaktní prodej, osobní zkušenosti a varianty různých výrobků. To už je lepší to spojit s službou uklízečky do domů a doplňování zásob v koupelně, opět ale nevidím jak to spočítat ziskově.
Moc díky za feedback a užitečné rady.
2. 3. 2022 14:51:47
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498799
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
3. 3. 2022 14:23:51
Napsal StartUpDJ;1641256
Často na to lidé zapomenou, když dělají pravidelné nákupy potravin (nejen kvůli nízké ceně, ale prostě vždy když jim něco dochází). Dorazí domu a když jdou do sprchy tak zjistí, že zapomněli na sprcháč nebo pastu atd. Tudíž opravdu je cílem to pohodlí, že se o nákup tohoto zboží nemusí starat, jelikož jim to díky subskripci pravidelně chodí až domu. Vzhledem k tomu, že se jedná o zboží, kde lidé tolik značku nestřídají a má to určité období spotřeby (než jim to prostě dojde), tak by se ta subskripce dala nastavit. Samozřejmě s možností si balík libovolně modifikovat.
Já bych v tom viděl smysl, kdybych měl možnost si buď zavolat na nějakou linku kde bych byl hned identifikován, nadiktoval tam co potřebuji a nestaral se. Nebo by mě pravidelně kontaktoval operátor, já bych proběhl byt, nadiktoval mu co nemám a on to zařídil. Nebo mít na každém tom zboží svoje QR, když by došlo tak ho jen vyfotím a vše se mi automaticky zaeviduje do objednávky a nestarám se. Nebo jen napsat na Messenger/Whatsapp/Mail. Prostě to udělat co nejjednodušší abych fakt měl motivaci k tomu využití, že mi to opravdu něco přinese.
Jinak klasické online objednávání, to už si to můžu stejně tak objednat z Rohlíku, Košíku nebo Tesca. A nebo postaru napsat na papír a v supermarketu to koupit. A postavit to naopak na úplné automatice, tak je pořád riziko že to buď bude chybět, nebo přebývat. Ani jedno není dlouhodobě ideální.
3. 3. 2022 14:23:51
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498798
boolk
verified
rating uzivatele
3. 3. 2022 17:25:46
> pohodlí, že se zákazník nemusí starat a například každý měsíc (nebo dle jeho spotřeby) mu dorazí daná zásoba.
Vozil bys to vlastnimi vozidly a v rozumnou dobu navecer/vecer?
Kolik by me to stalo?
(na postu ani ty ruzne PPPPL pointy bych pro to samozrejme nechodil, to uz je rychlejsi otocit se vecer nekde na Billa Stop Shop a navic vetsinu nutnych veci ma i obyc benzinka za rohem a je taky nonstop ;-) )
3. 3. 2022 17:25:46
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelsky-napad-zpetna-vazba#reply1498797
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit