Zadejte hledaný výraz...

Podnikání v oboru nábytkářství

pipa75
verified
rating uzivatele
23. 11. 2014 17:13:43
Dobrý den,
Rád bych se poradil (pochytil názory) na podnikání v nábytkářství. Provozuji truhlářskou dílnu, jsme z Kroměřížska, kraj není zrovna bohatý a my se držíme cenově hodně při zemi-zároveň se ale snažíme dělat kvalitu (rozuměj-kvalitní materiál, značkové kování, pečlivé provedení-hlavně montáž).
Rádi bychom se z naší pozice posunuli někam dál-uvažujeme o zřízení prodejny-vzorkovny-ale těžko se nám hledají vzory nebo získávají zkušenosti. Máme strach, abychom nenacpali peníze do pronájmu, kde za dost peněz vytvoříme expozice a pak tam bude rok houpat nohama zbytečně-navíc to bychom asi neutáhli.
Uvažujeme o okresních městech v dosahu (Prostějov, Vyškov, Kroměříž, Uh. hradiště), nájem v rozumné výši (max 15 tis??) a případně i spojení prodeje s dalším zbožím-např. dveře, matrace nebo něco podobného.
Vůbec nemáme potuchu o "malém" marketingu (tj to, co se týká nás). Naši zákazníci sestávají výhradně z rozrůstajícího se okruhu "z doslechu" což je jistě výborné, ale nevidíme pořádně žádnou cestu rozvoje, rádi bychom se posunuli.
Budu rád za každý poznatek, nebo komentář :)
23. 11. 2014 17:13:43
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070625
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 11. 2014 17:26:26
No první věc je ta že truhlářských dílen jsou v každém okresu stovky. Takže konkurence levného polského + mega konkurence i toho "kvalitního".
Já třeba znám Hlobila z Vlkoše http://www.hlobil.cz/. Měl dlouhou dobu (snad 10 let) několik prodejen + dílnu. Dnes už zavřel všechny a nechal si jen vzorkovnu na dědině u dílny a pouze dodává do prodejen.
Takže o prodej se mu stará za provizi někdo jiný. On tím nic neriskuje a když bude velký odbyt z takovýchto prodejen tak není problém si v té lokalitě otevřít vlastní prodejnu .
23. 11. 2014 17:26:26
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070624
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
23. 11. 2014 18:13:56
Dávat peníze má smysl tam, kde tomu rozumíte. Pokud se v prodeji nevyznáte, nechal bych to za provizi někomu, kdo se vyzná.
Osobně si myslím, že je prostor mezi levným nekvalitním a drahým kvalitním. Tedy vyrábět např. něco ve větším množstvím a tím snížit cenu za kus, ale se zachováním kvality a značky "Vyrobeno v ČR". Případně jít zákazníkovi naproti nábytkomatem, kdy na pěkným webu mohu vše navolit a vyjede mi cena + termín dodání.
Osobně když jsem něco potřeboval, mě nejvíc odrazoval rozsah nabídek. Vím co chci, oslovím 5 firem a dostanu cenu od 30K do 140K (reálně se stalo). Sám o tom ale vím kulový. Proto nakonec řeším vše přes známého, který je sice zdaleka a má málo času, ale vše mi řekne zcela transparentně.
23. 11. 2014 18:13:56
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070623
Martin
verified
rating uzivatele
23. 11. 2014 18:17:55
Nevidím v prodejně moc velký význam, tak například já jsem si nedávno nechal dělat vestavěnou skříň, a našel jsem si firmu 100km daleko od domova přes nejremeslnici.cz. Zakázku jsem dal firmě, která mi udělala 3D vizualizaci, ono u zakázkové výroby ta 3D vizualizace může být často lepší než nějaká ukázka něčeho úplně jiného v prodejně. U 3D vizualizací navíc nemáte žádné fixní náklady, zákazník nikam nemusí a materiál si vybere až při zaměření. Navíc jsem se díval do mapy, kde to kroměřížsko je, podle mě byste v pohodě mohli pokrýt Brno i Ostravu a jezdit tam na zaměření více zakázek - mě přesně takhle dělali vestavěnou skříň.
Řeknu to z pozice zákazníka co má peníze (nejsem žádná socka), chci ušetřit čas, peníze a chci kvalitu. Když se mnou někdo komunikuje po mailu, je to pro mě lepší než někam chodit, kort když mi pak vzorník přiveze až domů. Jak říkáte, jste kvalitní a máte dobrou cenu, jediné co vidím, že schází je marketing.
15.000 Kč měsíčně je dost peněz, za to si můžete udělat super marketingovou kampaň na sociálních sítích - doporučuji pročíst si tento článek http://www.lupa.cz/clanky/ivan-petruv-brasnarstvi-tlusty-budeme-prodavat-online-do-japonska/ , kde stálo zakázkové brašnářství před krachem a díky sociálním sítím se stalo "lepší" značkou.
Když se chcete rozšiřovat, tvořte reference (foťte to co děláte pro zákazníky) a dávejte to na sociální sítě, web apod... Nejdříve bych si ovšem zaplatil konzultaci s nějakým expertem na sociální sítě (třeba zkuste si najít freelancera na www.navolnenoze.cz) a probral to po Skype. Pak bych si sehnal brigádníka, který se mi o to bude starat. Sehnal bych si taky někoho na ty 3D vizualizace, které bych také dával na sociální sítě a web, a pak bych to fotil.
Pro mě je u truhláře nejdůležitější jednání, ani náhodou bych nejednal s člověkem, který po mě chce, abych si to změřil (stejně bych to změřil špatně). Zrovna nedávno jsme tohle ve firmě řešili u firemních stolů a právě toto jsme požadovali, aby si to truhlář přeměřil sám.
Zkuste třeba jednoduché věci - zvyšte trošku cenu (o 5%) a navrhněte dáme vám 5% slevu, když si nás přidáte na Facebook a Google Plus. Ale více o tomhle už vám poradí nějaký odborník.
23. 11. 2014 18:17:55
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070622
ScoundlerCS
verified
rating uzivatele
23. 11. 2014 18:43:05
Vykaslete se na to:) Delam v podobnem oboru dvacet let a vzorkovnu si celou dobu drzim spise jako zalezitost image firmy. Ale pokud vezmu ciste lidi kteri prijdou z ulice, tak je to velmi prodelecna zalezitost, kterou dlouhodobe dotuji z velkych zakazek. Lidi pres doporuceni si vas najdou i v dilne a ja bych maximalne sel cestou vzorkovny u dilny, klidne i nejake mensi montovane stavby. Tak jako to delaji napriklad v Rakousku.
Pisete najem 15k, to je ale jen mala cast skutecnych mesicnich nakladu (energie, plat obsluhy, telefon, propagace...), skutecna castka bude tak 4x vyssi...
23. 11. 2014 18:43:05
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070621
kunwald
verified
rating uzivatele
(70 hodnocení)
23. 11. 2014 18:48:35
Jak velkou prodejnu si představujete? Já mám ve VM prodejnu cca 70m za 6500,- komplet.
Není na náměstí (prodávám kování, dveře...) a tak zákazník si mne najde i mimo centrum (cca 600m od náměstí). pro mne bylo důležité, abych já, dopravci i zákazník měl kde zaparkovat. Jezdí ke mne zákazníci z Ostravy, Zlína, ale už dorazil jeden i z Brna.
Dveře budete vyrábět, nebo chcete jen přeprodávat?
Pokud máte kvalitní výrobky, dejte například o rok delší záruku, na to lidi slyší a k tomu servis (zaměření, dovoz, montáž atd. ..)
23. 11. 2014 18:48:35
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070620
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 11. 2014 19:12:57
mě by zajímalo jak přesvědčíte zákazníka aby nakoupil u vás a né v polsku. Ono se řekne polský nábytek a každý si představí papírovou skříň z teska, ale třeba nedávno jsem kupovala dubovou postel, kupováno přímo v truhlárně a cena byla poloviční. Když jsem s touto nabídkou přišla k truhláři u nás tak říkal že to je cena tak za materiál...
23. 11. 2014 19:12:57
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070619
orbital2
verified
rating uzivatele
23. 11. 2014 19:42:48
Me delal nabytek clovek z http://jpinterier.com. Web prisernej(asi mu ho nejakej 16letej student odsud spichnul za litr), typek sedi v kravine u Ostravy. Jakoze skutecne primo v kravine kde litaj mouchy a s dojickama se deli o hajzliky. Ale je sikovnej, ma zakazky skrz reference, jezdy z ovy az do Prahy. Ten kravin teda je primo u dalnice, coz mozna neni tak spatna volba a mozna lepsi nez sedet v okresnim meste.
Nechci teda delat zavery z jedny zkusenosti, ale prijde mi ze ty oldchool obory mozna stale funguji na trochu jinych principech. Takze tim tak nejak chci jen potvrdit, to co OP pise. Vyuzijte to co funguje. Citovany vyse uvedeny trik se slevou za sdileni je fajn, ale mozna staci proste odvest dobrou praci a pozadat o referenci.
Nejsem odbornik na tohle tema, jen proste rikam, jakej byznys model jednoznacne funguje. Samozrejme v kombinaci s sikovnym remeslnikem, kterej se snazi jit vstric zakaznikovi, hlida si naklady a je schopen "se domluvit" (to bych nerozvadel).
23. 11. 2014 19:42:48
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070618
pipa75
verified
rating uzivatele
23. 11. 2014 21:39:39
Pánové, díky moc za reakce, bál jsem se, že to tady "schytám za blbost"
Pokud jde o konkurenci: truhláři jsou opravdu v každé díře, nemají to snadné, tak, třebaže s nimi zároveň samozřejmě bojuji o zakázky, zároveň jim i fandím a paradoxně mě mrzí každý, kdo končí.
Děláme na sebe teprve chvíli, jinak máme zkušenosti dlouhodobé, u svého času významné firmy (z pozice výrobní i technických, dokonce i mistr učiliště :) ) takže máme nějaké kontakty, včetně potencionálních prodejen. Nicméně výroba pro prodejny nevychází nijak moc zajímavě...
Pokud jde o série něčeho mezi levným a drahým: tam je problém, Polsko není jen výrobce levného nábytku, když si zamane, smaže nás tu všechny. U nás jsou spousty firem, které dlouhé roky úspěšně fungovaly a dnes jsou vybavené cnc technologiemi a právě toto je jejich doména.
Pro nás menší zůstává jen snažit se sledovat trendy (těžší než se zdá), udržovat kontakt s nějakým architektem (tady se nám rýsuje zajímavá spolupráce), ale hlavně musíme přesvědčit potencionální zákazníky, že zrovna my jsme ti, komu se svěřit. Z tohoto ohledu je prodejna asi trochu věc prestiže a možná i důvěryhodnosti, ale kdoví...samozřejmě předpokládám, že na prodejně bude sedět někdo, kdo je ve volném čase scopný nachystat kusovník, připravit objednávku...
Kunwald: zajímavé, posílám sz.
23. 11. 2014 21:39:39
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070617
orbital2
verified
rating uzivatele
23. 11. 2014 22:02:06
Z tohoto ohledu je prodejna asi trochu věc prestiže a možná i důvěryhodnosti
Pokud si chcete tu prodejnu delat (i) na zaklade tohohle, tak treba neni od veci nejaka KYC procedura. jestli to lidi opravdu chteji.
Na jednu stranu prodavani nabytku a vseho s domovem je o dnech a ruzove budoucnosti a k tomu je mozna dobre vypadat fancy. Na druhou stranu Cesko je narod lowcostaku a ten muj priklad to potvrzuje.
Pruzkum muze ukazat, ze je to tak nebo tak. Nebo ze tu jsou oba typy zakazniku. Pak je to o tom, jakyho z nich chcete vy nebo spis jakymu budete lip slouzit. Blba past je delat veci napul, kde konci ten pristup, kdy se honi moc zajicu najednou. Napriklad udelat prodejnu, ktera ma byt smerem k necemu extra a zvyseni duveryhodnosti a pak ji uplne zabit 1 z 1000 malickosti, ktery je potreba vychytat.
Pokud si jde neco zjistit - jako napriklad to jestli na zakazniky bude platit ta prodejna - tak bych to zkusil.
23. 11. 2014 22:02:06
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070616
petr z
verified
rating uzivatele
24. 11. 2014 01:46:58
Dobrý den,
původně jsem nechtěl vůbec reagovat, protože sám se chystám na podnikání v nábytkářství, ale nebydlím zas až tak daleko od vás reagovat budu.
1. chcete se posunout dál, ale ta prodejna vás moc dál neposune
2. v nábytkářství je strašně moc volných kapacit ( jak píšete....truhláři jsou v každé díře ), výroba se vůbec nevyplatí, doporučil bych spíš úsilý věnovat lidským zdrojům! Předpokládám, že nezaměstnáváte například designera nábytku, vlastního architekta atd. Modelová situace. Jsem nábytkářská firma xyz a vyrábím poličky a nemám svou výrobu. Na co taky. Místo toho napochoduji k vám a řeknu hej fera vyrob mi to podle mého výkresu. Dodám ti materiál a zaplatím ti určitou částku a ruku na srdce vy byste mi to udělal. Tomu se říká "outsourcing" - nejsem si jistý zda se to tak píše.
3. Problém je, že se také pokoušíte konkurovat ikey. Nemáte šanci. Jo a o cnc technologiích to fakt není.
4. Zkuste si vyhledat něco o této firmě a o jejím zakladateli. Doufám, že pochopíte kam mířím. ulč furniture
5. Jo a trendy doopravdy neurčují ti velicí kolosy. To fakt ne.
24. 11. 2014 01:46:58
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070615
pipa75
verified
rating uzivatele
24. 11. 2014 07:28:58
Petře, jsem rád že jste se rozhodl reagovat.
Já jsem optimista a doufám, že truhláři v každé díře zůstanou a uživí se :)
K dalšímu:externí dodavatele používám na výrobu polotovarů, přestože máme olepovačku i formátku, vyplatí se nám to-právě díky použité technologii (velkopl. pila+kvalitnější olepení) a zajímavé je, že k nám jezdí 150km!! a vyplatí se to-slušná cena a perfektní přístup. Mám s tím nějaké zkušenosti, v bývalé práci jsem něco podobného zaváděl (služby truhlářům) a věřím, že to má budoucnost, nicméně např. můj dodavatel má zkušenost, že přesvědčit stolaře o tom, proč nakoupit u něj, je obrovský problém (obecně nejsou truhláři moc ochotní přejímat novinky-nedávno jsem byl u jednoho, který v klidu lepí hrany žehličkou a zásuvky ková rolničkami...)
Dokonce jsme uvažovali, jestli nejít tímto směrem u nás, ale máme obavu-velké investice a dlouhý boj a přesvědčování s konkurencí sice spící, ale vybavenou...
S architektem právě rozjíždíme spolupráci, ale nechci to zakřiknout, je to zavedené jméno a ještě není vše jisté.
Nábytková studia jsou občas vidět-v okresních městech, vedle Oresi, Hanáka, bývá často i někdo lokální, nedávno jsme dělali v jednom městě průzkum (Hanák, Oresi a 2 menší značky, lokální)-paní s papírem obcházela studia. Hanák asi odhadl, že pro něj není podobná zakázka zajímavá, a vypoklonkoval, Oresi jediní nabídku poslali, místní se mohli přetrhnout, ale nabídku neposlal nikdo-docela mě překvapilo, nebylo to nic složitého a ani malého-můžu se jen dohadovat, proč nabídku neposlali.
Facebook je zajímavá možnost, ale v podstatě mě nenapadlo, najít si někoho, kdo za odměnu bude řešit.
Pokud jde o Ikea: zajímavý a úžasný fenomén (i když můj oblíbený nábytkový bůh je starý Thonet), čtu si o něm, tuším že něcoz toho se dá aplikovat i na naší úrovni, bohužel ale netuším co přesně :)
Jinak na Kroměřížsku jsem si všiml, že jeden místní zavedený truhlář má spoustu reklamních cedulí (tak metr vysoká skládací cedule) volně rozestavěných po městě i po větších vesnicích v okrese. Netuším, jak to domlouvá, jestli s radnicí, nebo s majiteli pozemků, ale osobně mi to přijde zajímavé.
K nábytku a internetu: www.eskrine.cz -jednoduchý kalkulátor na vestavky, výborná věc, sleduju už delší dobu a když vidím, jak rostou a jak se tento model kopíruje, zdá se to úspěšná cesta. Přemýšlel jsem o něčem podobném s kuchyněmi, ale je to asi zatím velké sousto-nemám úplně jasno, jak by mělo vypadat ( a předpokládám, že toto je klíčové) a odhadovaná cena byla 100-300 tis.
K lokální reklamě: co funguje: billboardy jsou asi výstřel do tmy, resp. chce to velkou kampan, lokální tisk? letáky s akcí-např sídlištní kuchyně ve vysokém lesku za zajímavou cenu? Lokální rádio?
Uf, dlouhý příspěvek, snad si ho někdo přečte :) já frčím do dílny a celý den si na marketing ani nevzpomenu-je v tomto ten háček?
24. 11. 2014 07:28:58
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070614
petr z
verified
rating uzivatele
24. 11. 2014 10:22:03
pipa 75: Slovo vyplatí se je relativní. Mohu se zeptat, jaký máte poměr mezi pořizovacími cenami strojů (olepovačka, ...) a jejich ziskovostí? Myslím, že se zde spíše hodí slovo uživí se. Asi jsme si nerozuměli. Já jsem mluvil o "outsorcingu". Tj. že byste celou svou výrobu převedl na své dodavatele.
Jo a mým nábytkovým "bohem" jak říkáte není Ikea, ale Pascal Natuzzi. Ikea je dokonalej příklad charakteristiky jejich zboží. Za málo peněz málo muziky, útlak dodavatelů atd. Vím to od jednoho člověka, co pracuje pro dodavatele ikey. A říká, že ti je drtijou jak sviňa. Ceny jak pro armádu spásy, dokonce si mimo zakázku nemůžou dovolit držet zaměstnance. Otázkou je pak jak řeší když mají zakázku, ale né zaměstnance. A takovy řeči, že úřad práce je plnej je totální kec.
Reklama: o té jsem nemluvil. Mluvili o ní ostatní a jejich názory ponechám bezkomentáře ať jsou pravdivé či ne.
24. 11. 2014 10:22:03
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-v-oboru-nabytkarstvi/#reply1070613
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit