Zadejte hledaný výraz...

Podnikání – tvoření firemních stránek na sociálních sítích. Co vy na to?

Ale tak tady to je o nabídce a poptávce... Určitě nebude jakožto tvůrce, přesvědčovat klienta o tom, že mu to například za 5k udělá, ale je mu to na nic... Pokud to někdo chce, nebo mu to dokáže prodat, tak proč se zdráhat... Tak vím, že někdo bude vydělávat stejně jak s webem, tak bez něho, ale pokud jej chce, tak mu jej udělám a nebudu mu tvrdit, že je mu k ničemu a nechci mu to dělat protože on by nevydělal a já přišel o zakázku!
29. 9. 2011 20:47:35
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681681
sysline
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 9. 2011 20:57:00
Napsal Vinny.PCE.88;706448
Ale tak tady to je o nabídce a poptávce... Určitě nebude jakožto tvůrce, přesvědčovat klienta o tom, že mu to například za 5k udělá, ale je mu to na nic... Pokud to někdo chce, nebo mu to dokáže prodat, tak proč se zdráhat... Tak vím, že někdo bude vydělávat stejně jak s webem, tak bez něho, ale pokud jej chce, tak mu jej udělám a nebudu mu tvrdit, že je mu k ničemu a nechci mu to dělat protože on by nevydělal a já přišel o zakázku!
Tak to se rozchazime v pristupu ke klientovi :) Za mnou, pokud prijde klient s tim, ze chce nacpat penize do FB marketingu a po me, abych to zrealizoval. Tak prvni co delam, ze ho od toho odrazuju, snazim se zanalyzovat jeho skutecne potreby a navrhnout mu pripadne jiny marketingovy nastroj. Protoze podle meho nazoru, je to za hodne penez a casu malo muziky. Blbnuti s FB at si necha na dlouhe zimni vecery, az nebude mit do ceho pichnout.
Me by prislo nefer pro klienta delat neco o cem si myslim, ze za to vhazuje penize z okna, pokud na tom netrva za kazdou cenu :)
29. 9. 2011 20:57:00
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681680
Jasně že facebook není nástroj, přes který se přímo prodává, z něho žádný data o úspěšnosti prodeje nevylézají. Nikdo neví, jestli je zvýšení prodeje zásluhou statusu na facebook page. Uvedu příklad: pokud máte firemní stránku třeba svýho pekařství a budete přes facebook se zákazníky resp. fanoušky komunikovat a napíšete něco ve smyslu "Zahájili jsme prodej čokoládových muffinů za 14Kč" a přiložíte fotku, tak je to prostě reklama, do který jste investoval pořízením služby. Lidi to lajknou, po pozitivní zkušenosti nasdílí dále atd. Třeba Vám příjde morální upozornit zákazníka na nevýhodnost pořízení nějaké služby, ale fakt je, že i já se momentálně setkávám s tím, než aby můj klient vlezl do CMS a do novinek něco napsal, tak to dá na facebook. To jsem mu měl taky říct "pane, je to zbytečný, stejně budete komunikovat jenom přes facebook a na drahý cms se vykašlete, protože se do toho odděleně přihlašuje, je to zdlouhavý a přitom na facebooku jste celý den"?
29. 9. 2011 22:34:53
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681679
Michal Majkl
verified
rating uzivatele
29. 9. 2011 23:13:22
Podľa môjho názoru zamerať sa na túto konkrétnu činnosť a očakávať úspech dlhodobo (5-10 rokov) je veľmi optimistické. Ale prajem veľa úspechov.
29. 9. 2011 23:13:22
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681678
sysline
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 9. 2011 23:27:01
to saab:
Problem je popsan v clanku, na ktery jsem odkazoval. Jde o to, ze na facebook si do statusu muzete dat co chcete, ale nikoho to nezajima :) Proste lidi na facebook nelezou s tim, ze tam budou neco nakupovat. Samozrejme najde se spousta tupcu co nalikuje kde jakou kravinu atd. Ale ja jsem se jeste nikdy nesetkal s clovekem, ktery by si na zaklade reklamy / statusu atd neco skutecne koupil. Aby ho to motivovalo k tomu si neco koupit nebo dokonce, ze by rekl, aha tohle jsem neznal a premyslel o tom, zda za to nejake penize utratit. A Mam to overene i u nekterych projektu.
Zkratka usili a cena, ktere venujes prodeji / propagaci na facebooku je prilis vysoka na to, aby to prinaselo nejake kloudne vysledky. To je muj nazor, samozrejme nekdo ma treba zkusenost jinou :) Ja mam zkusnost tuhle a tak to prezentuji svym klientum, protoze pokud si myslim, ze existuji jine marketingove kanaly, ktere mu prinesou lepsi konverzi, tak je na miste, abych ho na to upozornil, ze sve penize muze investovat lepe.
29. 9. 2011 23:27:01
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681677
saas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 9. 2011 23:42:05
Ahoj, určitě šanci máš a ne úplně malou, pokud se budeš snažit, tak určitě uspěješ. Sám vidíš, že na Facebooku nebo v sociálních sítí většina firem vůbec nekomunikuje. Počet potencionálních zákazníků stále narůstá a proto se na rostoucím trhu dá dobře uchytit. Čím dřív začneš, tím to budeš mít snazší.
Přece dělat něco co tě baví a ještě si ti to vydělá peníze - to je přece skvělé ne?
Nedej se zmást negativisty - co jsou většinou ti , kteří se o nic podobného nepokusili - podle nich nikdy nic nejde, všechno je složité atd...
Přeju hodně štěstí...
---------- Příspěvek doplněn 30.09.2011 v 00:15 ----------
Napsal sysline;706528
to saab:
Zkratka usili a cena, ktere venujes prodeji / propagaci .
Na Facebooku se opravdu nedá prodávat - nefunguje to jako Adwords na Googlu. Nefungují moc ani ty malinké reklamy vpravo. Na Facebooku jde o něco na což má angličtina speciální termín "engagement" - něco jako zábava a zapojení. Facebook má mimořádné možnosti jak virálně šířit určitá sdělení - vyžaduje to ovšem určitou dávku kreativity. FB stránka je jenom malá součást toho všeho. Když to všechno zvládnete , tak za relativně malé peníze získáte značnou pozornost. Zrovna jedná česká firma, která to umí získala sedmimístnou částku v dolarech za čtvrtinový podíl...
29. 9. 2011 23:42:05
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681676
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
30. 9. 2011 04:11:30
Ono záleží, za co ty peníze chtějí. Správa stránek tak, aby měla smysl, předpokládá, že se tomu bude věnovat někdo, kdo rozumí nejenom sociálním sítím, ale i danné firmě. A pravidelně bude své informace aktualizovat. To samozřejmě nějakou tu korunu stojí. Ale vytváření stránek za desetitíce, nebo správa, kdy má člověk na starosti desítky stránek bez hlubších vědomostí a účtuje si tisíce měsíčně, je v podstatě odrbávání klientů.
Tvůj přístup je fajn, o klienty bych se nebál. Eshopaři se mezi sebou často znají a když jsou spokojeni, tak si to řeknou. Pokud bys ale chtěl dělat i správu stránek, tak se to pořádně nauč, ono to není zdaleka tak lehké, jak to může vypadat. Tedy pokud chceš, aby to mělo pro firmu větší efekt, než uspokojení ega majitele, že už je také "in" :).
Jinak k té diskuzi se nemá smysl vyjadřovat.
30. 9. 2011 04:11:30
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681675
Jan Skopa
verified
rating uzivatele
30. 9. 2011 11:00:43
Napsal sysline;706528
to saab:
Problem je popsan v clanku, na ktery jsem odkazoval. Jde o to, ze na facebook si do statusu muzete dat co chcete, ale nikoho to nezajima :) Proste lidi na facebook nelezou s tim, ze tam budou neco nakupovat. Samozrejme najde se spousta tupcu co nalikuje kde jakou kravinu atd. Ale ja jsem se jeste nikdy nesetkal s clovekem, ktery by si na zaklade reklamy / statusu atd neco skutecne koupil. Aby ho to motivovalo k tomu si neco koupit nebo dokonce, ze by rekl, aha tohle jsem neznal a premyslel o tom, zda za to nejake penize utratit. A Mam to overene i u nekterych projektu.
Zkratka usili a cena, ktere venujes prodeji / propagaci na facebooku je prilis vysoka na to, aby to prinaselo nejake kloudne vysledky. To je muj nazor, samozrejme nekdo ma treba zkusenost jinou :) Ja mam zkusnost tuhle a tak to prezentuji svym klientum, protoze pokud si myslim, ze existuji jine marketingove kanaly, ktere mu prinesou lepsi konverzi, tak je na miste, abych ho na to upozornil, ze sve penize muze investovat lepe.
Tak to musím opravdu nesouhlasit :-). Jsem fanouškem hodně různých barů, hospod a restaurací, které jsou mé oblíbené. A často mě nějaký to denní menu, nabídka novýho druhu piva atd atd., naláká. Stejně tak když se z fb dozvím, že v kavárně, kam chodím, je nová vernisáž, která vypadá zajímavě, jinak bych se to ani nedozvěděl a nešel se podívat. Takových příkladů je desítky. A nebo třeba kino! Rád chodím do kina a když se dozvím, že kino poblíž mého bydliště (jedno z mála klasických biografů v Praze) promítá zajímavý film, jdu si koupit lístek. Webovky těch hospod, restaurací, kin, kaváren, výstav apod. neprojíždim každej den, dokonce ani každej tejden. A přes facebook mě nalákaj mnohem víc a častějc.
---------- Příspěvek doplněn 30.09.2011 v 11:04 ----------
Jo ještě bych dodal, tak nějak mi možná spíš šlo o to, že absolutně netuším, kde hledat potenciální zákazníky. Samozřejmě si vytvořim webovky atd., ale nejsem si jistej, jestli to zrovna pro tenhle druh "podnikání" stačí. A obcházet restaurace apod., že mám nabídku ohledně vytvoření a spravování jejich facebooku, asi neni to pravý ořechový :)).
30. 9. 2011 11:00:43
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681674
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
30. 9. 2011 15:40:26
Že na tohle vůbec reaguješ :). Je to jako nadávat na SEO, protože jsem na stránku narval tisíckrát klíčové slovo a pořád se nic neděje. Stejně tak s FB, když se to dělat neumí, tak to samozřejmě žádné výsledky nepřinese...
Ke klientům - já využíval právě reklamu na FB :). Ne, že by pro tohle byla nejvhodnější, ale rovnou se na tom spoustu věcí naučíš. Ono pokud se tomu budeš chtít věnovat, tak nějaké "školné" prostě zaplatit musíš, protože s kampaněmi klientů pokusy dělat nemůžeš a jinak než praxí se to pořádně nenaučíš. Doporučuji obětovat tak 30K, udělat si droppingový eshop a na něm experimentovat. Případně využít alespon affiliate.
30. 9. 2011 15:40:26
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681673
sysline
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 9. 2011 16:07:59
Napsal Jirka.;706726
Že na tohle vůbec reaguješ :). Je to jako nadávat na SEO, protože jsem na stránku narval tisíckrát klíčové slovo a pořád se nic neděje. Stejně tak s FB, když se to dělat neumí, tak to samozřejmě žádné výsledky nepřinese...
To ze ma nekdo odlisny nazor nez ty, neznamena, ze tomu nerozumi. Ale tady na webtrhu je spousta tobe podobnych co si mysli, ze sezrali salamounovo lejno, takze me to ani neudivuje :)
---------- Příspěvek doplněn 30.09.2011 v 16:17 ----------
Napsal Jan Skopa;706619
Jo ještě bych dodal, tak nějak mi možná spíš šlo o to, že absolutně netuším, kde hledat potenciální zákazníky. Samozřejmě si vytvořim webovky atd., ale nejsem si jistej, jestli to zrovna pro tenhle druh "podnikání" stačí. A obcházet restaurace apod., že mám nabídku ohledně vytvoření a spravování jejich facebooku, asi neni to pravý ořechový :)).
To proc jsem tady psal, to co jsem psal jsem nedelal pro to, ze bych mel potrebu hlasat svuj pohled na facebook. Ale vzhledem k tomu co jsem uvedl, jsem tim chtel rict, ze trh potencionalnich klientu je pro tebe naprosto minimalni. Protoze bud jsou firmy (tvoji potencionalni klienti) , kteri se tomu nevenuji a venovat nechteji nebo se tomu venuji naprosto okrajove, takze tu jednu zpravu do statusu za tyden si tam stihnout dat sami. Pak uz ti zbejva jen skupina tech, kteri se tomu venovat chteji a chteli by na toho nekoho externiho, ale vetsina to da lidem, se kterymi uz spolupracuje ( tem co pro ne delaji web, eshop, informacni system atd. ) Nakonec ti zbude naproste promile tech, kteri by od nekoho chteli podobnou sluzbu, ale pak se nabizi otazka, jak se dostanou k tobe a proc by to meli dat prave tobe. Zkratka na ceske pomery, to je miniaturni rybnik sem tam s nejakou leklou rybkou. To ti moc prostoru pro nejakej rozumnej kseft nedava.
30. 9. 2011 16:07:59
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681672
Jan Skopa
verified
rating uzivatele
30. 9. 2011 18:54:16
Napsal sysline;706737
To ze ma nekdo odlisny nazor nez ty, neznamena, ze tomu nerozumi. Ale tady na webtrhu je spousta tobe podobnych co si mysli, ze sezrali salamounovo lejno, takze me to ani neudivuje :)
---------- Příspěvek doplněn 30.09.2011 v 16:17 ----------
To proc jsem tady psal, to co jsem psal jsem nedelal pro to, ze bych mel potrebu hlasat svuj pohled na facebook. Ale vzhledem k tomu co jsem uvedl, jsem tim chtel rict, ze trh potencionalnich klientu je pro tebe naprosto minimalni. Protoze bud jsou firmy (tvoji potencionalni klienti) , kteri se tomu nevenuji a venovat nechteji nebo se tomu venuji naprosto okrajove, takze tu jednu zpravu do statusu za tyden si tam stihnout dat sami. Pak uz ti zbejva jen skupina tech, kteri se tomu venovat chteji a chteli by na toho nekoho externiho, ale vetsina to da lidem, se kterymi uz spolupracuje ( tem co pro ne delaji web, eshop, informacni system atd. ) Nakonec ti zbude naproste promile tech, kteri by od nekoho chteli podobnou sluzbu, ale pak se nabizi otazka, jak se dostanou k tobe a proc by to meli dat prave tobe. Zkratka na ceske pomery, to je miniaturni rybnik sem tam s nejakou leklou rybkou. To ti moc prostoru pro nejakej rozumnej kseft nedava.
No, tímhle názorem jste mě moc nepotěšil :)
30. 9. 2011 18:54:16
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681671
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
30. 9. 2011 22:23:12
To, že má někdo jiný názor jak já, samozřejmě neznamená, že je ten názor chybný. Jenže v tomhle případě stačí vycházet z jednoduché logiky - pokud by to nepřinášelo výsledky, tak tam inzerenti nejsou. Inzerovat na FB (a všeobecně soc. sítích) ale samozřejmě není jen o tom, že si zaplatíš PPC, uděláš stránku a několikrát týdně tam bez rozmyslu něco nahodíš...
30. 9. 2011 22:23:12
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681670
Lukáš Ráboň
verified
rating uzivatele
4. 10. 2011 15:42:38
Já osobně bych řekl, že by jste do toho měl jít. Když už nic, dá vám to určitě nějaké zkušenosti. Víte jak se to říká "Za zkoušku nic nedáš". A já si myslím, že nějakou tisícovku na tom i vyděláte. Tak ať se daří :))
4. 10. 2011 15:42:38
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681669
Napsal sysline;706528
to saab:
Problem je popsan v clanku, na ktery jsem odkazoval. Jde o to, ze na facebook si do statusu muzete dat co chcete, ale nikoho to nezajima :) Proste lidi na facebook nelezou s tim, ze tam budou neco nakupovat. Samozrejme najde se spousta tupcu co nalikuje kde jakou kravinu atd. Ale ja jsem se jeste nikdy nesetkal s clovekem, ktery by si na zaklade reklamy / statusu atd neco skutecne koupil. Aby ho to motivovalo k tomu si neco koupit nebo dokonce, ze by rekl, aha tohle jsem neznal a premyslel o tom, zda za to nejake penize utratit. A Mam to overene i u nekterych projektu.
Zkratka usili a cena, ktere venujes prodeji / propagaci na facebooku je prilis vysoka na to, aby to prinaselo nejake kloudne vysledky. To je muj nazor, samozrejme nekdo ma treba zkusenost jinou :) Ja mam zkusnost tuhle a tak to prezentuji svym klientum, protoze pokud si myslim, ze existuji jine marketingove kanaly, ktere mu prinesou lepsi konverzi, tak je na miste, abych ho na to upozornil, ze sve penize muze investovat lepe.
z pohledu obchodniho mam na FB velmi podobny nazor a podporeny nejen vlastnimi zkusenostmi, ale i zkusenostmi jinych. Nicmene po prvotni averzi vuci FB jsme prisli na to, k cemu je jako stvoren - ke komunikaci s fanousky. Mate-li jiz rozbehnuty eshop, ktery ma sve "pevne jadro" zakazniku, kteri se nejakym zpusobem s firmou spoji i na jine urovni, nez obchodni, zajimaji je veci kolem, radi tim ziji apod. neni lepsi misto, nez FB. Kdysi to do urcite miry suplovaly ruzne firemni blogy, ruzne firemni diskusni fora apod. a dnes je na to skvely nastroj v podobe FB.
Pokud se tedy FB z meho pohledu uchopi jako misto, kde se firma setkava se svymi zakazniky a to ne v one rovine ciste formalnosti, coz proste v protredi eshopu jinak nejde, pak to funguje na vybornou. Je to jako kdyz budete delat v nejake firme, tak v dobe pracovni doby bude povetsinou taky komunikace se sefem jina, nez kdyz firma udela vecirek, zajde se na bowling ci jinou zabavu a komunikuje se. Stale slusne, stale s odstupem, ale preci jenom uvolneneji apod. A stejne jako na takovem vecirku, tak i na tom FB se mohou lide dozvedet mnohem vice o firme, o jejim pozadi, o tech lidech kolem, o tom co se chysta, hrat hry, blbnout apod. a budovat jeste hlubsi vzatah mezi firmou a zakazniky.
Tento pohled na FB mi (a nejen mi) funguje na vybornou. Proto odrazovani klientu od FB neni z meho pohledu na miste. Jiste jsou firmy (obory), u kterych toto zotozneni bude velmi male a pro ne to vyznam takovy mit nebude, ale pro ohromne mnozstvi jinych projektu ano. A pokud se toto uchopi velmi dobre, ziskate kolem sebe nevelke, ale velmi pevne jadro fanousku a zakazniku. Ono je taky podstatne nehonit se za tim mit pul milionu mrtvych dusi jako fanousky a radeji tam mit 5-10-15tis. svych opravdu aktivnich lidi.
Z pohledu okamziteho vynosu je spousta veci, ktere jsou daleko efektivnejsi. Z pohledu komunikace se zakazniky uz bychom hledali jen tezko neco lepsiho, natoz z pohledu budovani urcite pevne vazby mezi eshopem a zakazniky. U tohoto proste 1+1=2 neplati, protoze ten efekt nikdy presne nezmerite.
4. 10. 2011 16:03:16
https://webtrh.cz/diskuse/podnikani-tvoreni-firemnich-stranek-na-socialnich-sitich-co-vy-na-to/strana/2#reply681668
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit