Zadejte hledaný výraz...

Pochybeni ze strany eshopu.

Pavel Beranek
verified
rating uzivatele
11. 8. 2016 17:58:20
Prosím o radu. Zhruba pred mesicem jsem si na jednom nejmenovanem ceskem eshopu objednal produkt na dobirku. Za 2 dny mi bylo zbozi dorucovano kuryrem DPD. Samotne doruceni (jelikoz pan evidentne spechal) probehlo ve stylu: Dobry den mam pro vas balicek, tady mi to podepiste (mysleno elektronicka forma podpisu do jakehosi tabletu nebo ceho - jen dodam ze to co jsem tam naskrabal nevypadalo ani zdaleka jako muj podpis) mi pan zbozi predal a bez jakehokoliv zavahani rekl nashledanou a odjel..zustal jsem stat jako opareny..okamzite jsem balicek rozbalil a opravdu vse prislo v poradku..na stitku bylo jasne napsano zaplatte kuryrovi a ve fakture jsem mel rovnez napsano platba na dobirku. Par dnu mi to vrtalo hlavou a hlodalo svedomi, ale pak jsem to vicemene v pracovnim shonu uplne vypustil. Uplynul takrka mesic a emailem se mi ozval prodejce ve stylu: Tak bacha udelali jsme systemovou chybu a ty to koukej do 3 dnu zaplatit nebo bububu..Ani naznak omluvy nebo neceho podobneho..proste zprava s vyhruznym podtextem, ze pokud nezaplatim, budu mit sakra problem..Muj dotaz smeruje na jedinou vec...kdo je v tomhle pripade v pravu? Udelal jsem ja chybu, kdyz jsem nechytl kuryra za fligr a nevrazil mu cash do ruky? nebo je chyba na strane prodejce/dopravce..kdo nese zodpovednost a mam momentalne povinnost okamzite zaslat penize na ucet? Podotykam ze jsem clovek, ktery nikdy nic neukradl a nemam z toho od zacatku dobry pocit..na druhou stranu je to chyba prodejce popripade dopravce?..ktery je na podobne pripady urcite pojisteny..Zadam kohokoliv o smusluplnou radu nebo vysvetleni mych prav a povinnosti v danem pripade vuci prodejci..podotykam, ze jsem nikomu nesdeloval sve cislo OP a podobne..pouze jsem vyslal neuveritelnou skrabaninu do onoho tabletu - zadny podpis na papir se nekonal. Za nynejsi arogantni zpravu od prodejce mam chut, jim to dat pekne sezrat a nedat jim ani korunu. Pokud nekdo mate podobnou zkusenost nebo jste v podobnych vecech znalejsi nez ja, budu rad za Vas nazor.. predem DIKY :)
11. 8. 2016 17:58:20
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217022
Peter
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
11. 8. 2016 18:03:33
koupil jste zboží? koupil. Nezaplatil jste zboží? nezaplatil....Každý se se svým svědomím vypořádá dle svého uvážení. Já kupoval krbová kamna za 14 tisíc a přesto že dopravce nevzal ani korunu jen strčil papíry do ruky jsem je druhý den kontaktoval. Nebylo to úmyslem, ale protože v té době jsem na chalupu nakupoval zboží asi za 150 tisíc a opravdu jsem si nepamatoval jestli jsem to platil kartou nebo ne. Samozřejmě vychcánci vám budou psát neplať to nemají žádný argument a podobně. Pokud alespoň trošku přemýšlíte tak se rozhodnete správně a tento dotaz zde je úplně zbytečný.
A ještě dodám že nejeden dopravce a prodejce tuto diskuzi sleduje, takže už vlastně má trumf a doklad o tom že jste nezaplatil:-)
11. 8. 2016 18:03:33
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217021
Pavel Beranek
verified
rating uzivatele
11. 8. 2016 18:13:22
Napsal Peter Lacek;1316558
koupil jste zboží? koupil. Nezaplatil jste zboží? nezaplatil....Každý se se svým svědomím vypořádá dle svého uvážení. Já kupoval krbová kamna za 14 tisíc a přesto že dopravce nevzal ani korunu jen strčil papíry do ruky jsem je druhý den kontaktoval. Nebylo to úmyslem, ale protože v té době jsem na chalupu nakupoval zboží asi za 150 tisíc a opravdu jsem si nepamatoval jestli jsem to platil kartou nebo ne. Samozřejmě vychcánci vám budou psát neplať to nemají žádný argument a podobně. Pokud alespoň trošku přemýšlíte tak se rozhodnete správně a tento dotaz zde je úplně zbytečný.
A ještě dodám že nejeden dopravce tuto diskuzi sleduje, takže už vlastně má trumf :-)
Petre diky. Jen narazim na to co mi napriklad rekl kamarad ktery zije v Anglii..Objednal si televizi, prijel kuryr nic po nem nechtel. Druhy den ten znamy volal nasrane prodejci kde ma svou televizi. Ten se mu omluvil a poslal mu obratem druhou..Samozrejme z tohohle mi neni nejlip a ja bych se obdobne zachovat asi urcite nedokazal..jen me zajima to kdo je v pravu..Protoze chovani ze strany prodejce..bez jakekoliv omluvy poslat zastrasujici mail kdy cloveku hrozi pravnikama..pritom ja nijak nepochybil - se mi zda prinejmensim dost neprofesionalni. Jeste podotykam ze v danem mailu po me prodejce chtel danou castu v eurech ne v korunach..takze dalsi bota a neprofesionalita...co si z toho mam vzit?? mam platit X tisic euro jak me zada? momentalne nejsem doma a penize jim poslat nemohu..tak zdali je nejaka lhuta ve ktere je mohou vymahat..jde mi spis o vecne rady nez o princip..ze jsem zbozi obdrzel a nezaplatil mi samozrejme dochazi..a kdyby mi to bylo jedno a byl bych zlodej tak se neobtezuju s tim abych zde psal o radu.. mam ale kolem sebe radu lidi kteri nakupuji na netu a chci se proste v tomhle vzdelat..kdo je v pravu, kdo ma jake povinnosti atd..studovat zakony na to nemam popravde cas..proto jsem zvolil tuto cestu...verim ze by to mohlo v budoucnu treba nekomu pomoct..a prinejmensim bychom s prodejcem mohli prohodit par pismenek o chovani k zakaznikovi...vyhrozovat bez jakekoliv omluvy kdyz chyba neni na vasi strane to me proste irituje..diky za pochopeni
11. 8. 2016 18:13:22
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217020
Radek
verified
rating uzivatele
(46 hodnocení)
11. 8. 2016 18:19:14
Můj názor:
- máte právo na svoje zboží, které jste si objednal - dostal jste ho v pořádku a převzal
- máte povinost - zaplatit za dodané zboží, které Vám druhá strana dodala včas a v pořádku
Máte povinost, měl by jste být slušný... zaplatit za objednanou a dodanou službu.
Mohl jste sám kontaktovat e-shop a slušně oznámit, že jste nezaplatil - věděl jste, že je to na dobírku
Ten kdo využije něčím omyl, pochybení....
Vaše slova: "Par dnu mi to vrtalo hlavou a hlodalo svedomi,..." mluví za vše.
Jak postupujete třeba, když Vám prodavačka omylem vrátí větší částku? Mlčíte a necháte ji uhradit vzniklou škodu? Necháte ji v tom vymáchat hubu? Ano, je to jiný případ, ale podobný.
Já bych uhradil nezaplacenou/ dlužnou částku, pokud je text upomínky nevhodný a urážlivý, ohradil bych se slušnou formou na provozovatele s důraznou odpovědí.
Spokojeně bych užíval objednaný produkt a příště byl opatrnější, vybral si jiný eshop.
Pokud jste v právu /podle mě ne/ svůj případ bych popsal třeba jako hodnocení na Heurece, Zboží..
11. 8. 2016 18:19:14
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217019
Pavel Beranek
verified
rating uzivatele
11. 8. 2016 18:23:24
Napsal Radekovic;1316562
Můj názor:
- máte právo na svoje zboží, které jste si objednal - dostal jste ho v pořádku a převzal
- máte povinost - zaplatit za dodané zboží, které Vám druhá strana dodala včas a v pořádku
Máte povinost, měl by jste být slušný... zaplatit za objednanou a dodanou službu.
Mohl jste sám kontaktovat e-shop a slušně oznámit, že jste nezaplatil - věděl jste, že je to na dobírku
Ten kdo využije něčím omyl, pochybení....
Vaše slova: "Par dnu mi to vrtalo hlavou a hlodalo svedomi,..." mluví za vše.
Jak postupujete třeba, když Vám prodavačka omylem vrátí větší částku? Mlčíte a necháte ji uhradit vzniklou škodu? Necháte ji v tom vymáchat hubu? Ano, je to jiný případ, ale podobný.
Já bych uhradil nezaplacenou/ dlužnou částku, pokud je text upomínky nevhodný a urážlivý, ohradil bych se slušnou formou na provozovatele s důraznou odpovědí.
Spokojeně bych užíval objednaný produkt a příště byl opatrnější, vybral si jiný eshop.
Pokud jste v právu /podle mě ne/ svůj případ bych popsal třeba jako hodnocení na Heurece, Zboží..
Diky :) duvody proc jsem to vypustil z hlavy jsou jednak velice zavazne a osobni, nez abych to tady psal..zivot obcas rozdava dost krute rany a pak jdou stranou nektere veci..a starosti o preziti blizkych naprosto zastini napriklad tyhle zasady slusnosti..a takove obdobi ted zrovna mam..kazdopadny diky za nazor a radu..jen me trochu mrzi ze tenhle post vypada jako post zlodeje..protoze za toho se nepovazuju..jen jsem chtel znat pravni predpisy a pripadne nazory ostatnich a tech se mi dostava takze dekuji :)
11. 8. 2016 18:23:24
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217018
Peter
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
11. 8. 2016 18:28:33
určitě máte nějaký doklad, fakturu na které je částka....prostě to uhraďte a neřešte. Nikdo Vás neobviňuje, ale nutkání napsat podobný post znamená že chcete najít cestu ven bez toho aby jste musel platit. Právo zná například bezdůvodné obohacení, přisvojení si cizí věci, uvedení někoho v omyl a podobně....
11. 8. 2016 18:28:33
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217017
Pavel Beranek
verified
rating uzivatele
11. 8. 2016 18:33:54
Napsal Peter Lacek;1316565
určitě máte nějaký doklad, fakturu na které je částka....prostě to uhraďte a neřešte. Nikdo Vás neobviňuje, ale nutkání napsat podobný post znamená že chcete najít cestu ven bez toho aby jste musel platit. Právo zná například bezdůvodné obohacení, přisvojení si cizí věci, uvedení někoho v omyl a podobně....
Vite o co momentalne jde..zarazi me ta arogance kdy mi prijde mail..na ktery opravdu nechodim denne...po 3 dnech zjistim ze mi prisel a v nem je napsano do 3 dnu uhradte nebo na vas posleme smecku pravniku...jen kvuli tomuhle v podstate vznikl tenhle post...ze by meli mit tu slusnost..a domluvit se se mnou..ne mi neco prikazat bez ohledu na to zda jsem napriklad momentalne v CR...to cloveka vrha do problemu..do ktereho se dostal v podstate cizim pochybenim...a sakra verte ze me mrzi ze jsem to zapinkal..a stejne tak me mrzi to ze to momentalne nemuzu zfleku zacvakat..proto jsem napsal driv sem o radu nez jsem odepsal prodejci..to je cele..takze je to tedy o domluve..
11. 8. 2016 18:33:54
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217016
noname007
verified
rating uzivatele
11. 8. 2016 18:34:05
Omlouváte své pochybení, ihned po převzítí jste měl kontaktovat majitele obchodu. Teď momentálně jste zloděj. Převzal jste zboží a nezaplatil.
11. 8. 2016 18:34:05
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217015
Pavel Beranek
verified
rating uzivatele
11. 8. 2016 18:36:06
Napsal noname007;1316569
Omlouváte své pochybení, ihned po převzítí jste měl kontaktovat majitele obchodu. Teď momentálně jste zloděj. Převzal jste zboží a nezaplatil.
K tomuhle uz jsem se vyjadril..bezprostredne pote jsem mel naprosto jine starosti..ale to clovek nepochopi do doby nez se do podobne situace dostane..kazdopadne dekuju za psychologicky profil me osoby...dost mi to dalo
11. 8. 2016 18:36:06
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217014
Peter
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
11. 8. 2016 18:38:21
Napsal Pavel Beranek;1316568
Vite o co momentalne jde..zarazi me ta arogance kdy mi prijde mail..na ktery opravdu nechodim denne...po 3 dnech zjistim ze mi prisel a v nem je napsano do 3 dnu uhradte nebo na vas posleme smecku pravniku...jen kvuli tomuhle v podstate vznikl tenhle post...ze by meli mit tu slusnost..a domluvit se se mnou..ne mi neco prikazat bez ohledu na to zda jsem napriklad momentalne v CR...to cloveka vrha do problemu..do ktereho se dostal v podstate cizim pochybenim...a sakra verte ze me mrzi ze jsem to zapinkal..a stejne tak me mrzi to ze to momentalne nemuzu zfleku zacvakat..proto jsem napsal driv sem o radu nez jsem odepsal prodejci..to je cele..takze je to tedy o domluve..
buďte rád že napsali a dali lhůtu.....mohlo to dopadnout i hůře
11. 8. 2016 18:38:21
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217013
LM
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
11. 8. 2016 18:38:46
To, že pochybil dopravce je jasné. Prodejce se taky nezachoval profesionálně.
Ale, že jste se obratem neozval eshopu ohledně platby Vás neukazuje v dobrém světle. Ten Váš kamarád je obyčejný hajzlík, ale toho tady neřešíme. Právnicky jste se bezdůvodně obohatil. Já na Vašem místě bych chodil kanálama a ne tady ještě zkoušel nějaké kličky. Ale asi jsme rozdílné povahy ...
A nebrečte tady ohledně špatného psychologického profilu. Každopádně se zase jednou ukazuje, že příležitost dělá zloděje.
11. 8. 2016 18:38:46
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217012
Radek
verified
rating uzivatele
(46 hodnocení)
11. 8. 2016 18:51:03
Podle mě jste dostal dost zpětné vazby, psychologii a invektivy neřeším.
Zeptal jste se, dostal odpověď, i když často pravdivou a nepříjemnou.
Napravte nepříjemnou situaci a budete mít klid.
Pokud se v té době stalo něco závažného v rodině, přeji, ať se vše brzy napraví.
S Leszek Msouhlasím, ale ne vždy je to úmyslné jednání od počátku.
11. 8. 2016 18:51:03
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217011
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
11. 8. 2016 20:15:54
No tak upřímně, pokud mě by někdo poslal podobný email, tak budu naštvaný taky. Ono to jde vyřešit i slušně, že ?
Každopádně, jedna právní rada zdarma - email NIC NEZNAMENÁ. Nemá žádnou právní váhu už z podstaty fungování emailů. Takže pokud je chceš trochu podusit, email smaž, žádný ti nepřišel, není co řešit. Obvykle mám zkušenost, že psi, kteří nejvíc štěkají, nejméně koušou. Takže čím hnusnější ten email je, tím víc si myslím, že by po něm následovalo ticho a pak asi slušná žádost o zaplacení.
Samozřejmě o tom, že jsou oni v právu není nutné polemizovat, ale pokud to opravdu budeme brát jako "hru" kvůli tomu, že oni udělají chybu a ještě jsou sprostý, místo toho aby slušně zavolali a zeptali se, tak já jsem na tvojí straně a hezky bych je podusil a dokonce ti i věřím, že občas jsou životní situace, kdy takovýhle blbosti jdou opravdu stranou. Až (pokud) ti od nich přijde něco legitimního s potvrzením doručení (tedy do datové schránky, doporučeně a podobně) tak pak to neuhraješ, pak tu částku musíš zaplatit.
Jediná varianta, kdy ty by jsi byl z obliga je, že ten balík byl na dobírku ale kurýr jí od tebe nevybral. Pak by stačilo tvrdit, že jsi mu tu platbu dal (DPD žádné potvrzení nedává a i kdyby dávalo, nemá žádnou právní váhu = to, že by jsi ho neměl neznamená, že jsi něco nezaplatil) ale v tom případě by to za tebe zaplatil ten kurýr a to je prasárna, každý člověk dělá chyby, třeba měl zrovna blbej den atd...
11. 8. 2016 20:15:54
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217010
Tkim
verified
rating uzivatele
(49 hodnocení)
11. 8. 2016 20:18:41
Napište majiteli eshopu o jeho pochybení. Pokud je rozumný, tak se vám omluví či aspoň poděkuje. Pokud ne, dál bych příslušné ohodnocení.
Ohledně pošty:
Bohužel dnes, tak pošta funguje. Cosi hodí do schránky a hotovo. Mám s nimi osobní velmi špatnou zkušenost, kdy se jedná jejich pracovnice chlubila, kdy a kdo tam chodí ulozit peníze apd. Teoreticky, by na něj stačilo jen počkat.
Ne nadarmo se říká, že příležitost dělá zloděje
11. 8. 2016 20:18:41
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217009
noname007
verified
rating uzivatele
11. 8. 2016 20:24:36
Spíš by mě zajímalo, co kdyby email nepřišel? Tak by jsi to nezaplatil nikdy?
11. 8. 2016 20:24:36
https://webtrh.cz/diskuse/pochybeni-ze-strany-eshopu#reply1217008
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit