Zadejte hledaný výraz...

Počet návštěv z Skliku je nižší od Google Analytics

daviddda
verified
rating uzivatele
23. 8. 2012 19:46:11
Zdravím všechny čtenáře. Měl jsem na na seznamu pod Sklikem běžet měsíc reklamní kampaň ve vyhledávací části. Odkazy jsem měl označené a sbíral jsem data do Google Analytics. Po měsíci sledování kampaně mi Google Analytics ukakazuje ca. 460 návštěv, ale Sklik pouze ca. 410 prokliků. Jak je možné, že Analytics ukazuje více? Chápal bych, kdyby ukazoval méně, např. proto, že třeba návštěvník zavřel okno dříve, než se stačil .js kód z Analyticsu načíst, nebo v jedné session vstoupil přes odkaz na seznamu na mou stránku vícekrát, čímž by bylo v Skliku započítano více prokliků, ale v Analyticsu např. pouze jedna návštěva. Ale jak to může být takto obráceně?? Děkuji
23. 8. 2012 19:46:11
https://webtrh.cz/diskuse/pocet-navstev-z-skliku-je-nizsi-od-google-analytics#reply799945
Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 8. 2012 19:54:42
Co třeba přesně obráceně? Teda že Sklik nezapočítává kliknutí, kdy se například člověk co klikl hned vrátí zpět?
Nebo sklik nezapočítává duplicitní kliky,...
Místo počtu návštěv se v GA spíš podívej na unikátní návštěvníky.
Jen tipuju.
23. 8. 2012 19:54:42
https://webtrh.cz/diskuse/pocet-navstev-z-skliku-je-nizsi-od-google-analytics#reply799944
daviddda
verified
rating uzivatele
23. 8. 2012 20:02:01
To bych se teda divil, u Skliku jsou určitě větší obchodníci, než u AdWords, a pod rozhraním AdWords mi ta samá kampaň ukazuje ca. 450 kliknutí/měsíc a Analytics mi na ní ukazuje ca. 400 návštěv, což je zřejmě normální. U Skliku je to přesně naopak. Odkazy jsem prošel a jsou označeny všechny dobře. Nemá s tím Sklikem někdo podobnou zkušenost?
Ještě k hornímu příspěvku: unikátní návštěvníky z Analyticsu nemohu porovnávat s proklikama v Skliku. V Skliku se zaznamená od stejného uživatele každý proklik - udělal by tedy tři prokliky na mé inzeráty během půl hodiny, tak zaplatím za tři prokliky. V Analyticsu by byl ale veden pouze jako jeden unikátní návštěvník..
23. 8. 2012 20:02:01
https://webtrh.cz/diskuse/pocet-navstev-z-skliku-je-nizsi-od-google-analytics#reply799943
Odchylka v merani poctu preklikov GA oproti systemom PPC je uplme normalny jav. Obbidva systemy pouzivaju inu metodiku na vyhodncovanie preklikov.
Z pravidla vzdy treba verit systemom PPC a ich vyhodnoteniu (a tieto vysledky pouzit pri analyze ROI kampane) preotze len oni meraju ralne naklady (co skutocne zaplatite) a vacsinou ide o "spravodlivejsie" vyhodnotenie.
GA treba pouzivat na meranie toho co takto privedena navsteva na webe vykona. Inetrakcie, konverzie a vsetko co navsteva urobi po kliknuti na reklmau:)
Jedinou vynimkou je datove prepojenie uctov GA a Adwords vtedy su data a analyza totozna a vierohodna a je mozne prevadzat aj anlyzu nakladov.
Pricin preco je odchylka GA oproti Sklik je hned niekolko a je uplne logicke ze Sklik vyhodnocuje navstev menej. Osetruje napriklad viacnasobne prekliky, opakovane aa podvodne kliky.
Kampane Sklik sa oznacuju pomocou _utm parametrov a nejde teda o datove prepojenie ucotv. Odchylka moze vzniknut aj pri klikani na odkazy v inzeratoch Sklik (pri testovani a tvorbe kampane), kde GA dostane preklik z danej kampane oznackovaneho odkazu, alebo pridanim takejto adresy so zaloziek.
PPC system je vacsinou oproti GA "spravodlivejsi"
AdWords mi ta samá kampaň ukazuje ca. 450 kliknutí/měsíc a Analytics mi na ní ukazuje ca. 400 návštěv, což je zřejmě normální.
Meranie PPC kampani Adwords pomocou GA je uplne presne.
Pocet preklikov a pocet navstev sa samozrejme moze lisit a to z dovodu, ze jedna navsteva moze kliknut na reklamu aj opakovane.
23. 8. 2012 20:34:51
https://webtrh.cz/diskuse/pocet-navstev-z-skliku-je-nizsi-od-google-analytics#reply799942
daviddda
verified
rating uzivatele
23. 8. 2012 21:13:22
Děkuji za odpověď. Je někde popsáno jakým způsobem funguje vyhodnocování prokliků v Skliku a Analyticsu?
Já mám u třech kampaní tyto výsledky:
Měření dle systému PPC:: Sklik: 305 prokliků, AdWord: 339 prokliků, Facebook: 478 kliků
Naměřeno Analyticsem: Sklik: 323 návštěv, AdWords: 316 návštěv, Facebook: 381 návštěv.
U AdWords a Facebooku naměřil Analytics o dost méně, než rozhraní PPC systémů, jen Sklik je u Analyticsu vyšší, než v rozhraní Skliku..
Obzvášt u Facebooku je rozdíl naměřený Analyticsem o dost nižší, než počet kliků z Facebooku. Nevíte čím to může být? Může to být tím, že uživatelé klikli na Facebooku na mou reklamu, např. po deseti minutách se jim zobrazila jiná reklama opět na mé stránky a když na ni opět klikli, tak byly zaznamenány již dva kliky u Facebooku, ale Analytics to bral pořád jako že se návštěvník pouze vrátil ze stejné reklamní kampaně v rámci jedné Session (která trvá 30 minut) a bral to pouze jako jednu návštěvu? Nebo čím by to mohlo být?
23. 8. 2012 21:13:22
https://webtrh.cz/diskuse/pocet-navstev-z-skliku-je-nizsi-od-google-analytics#reply799941
Pri Skliku som vysvetlil preco moze byt odchylka. Pri PPC systemoch moze jedna navsteva prekliknut viackrat z reklmaneho media. Je rozdiel navsteva a navstevnik.
Nefixuj sa v pripade GA na hodnoty, ale sleduj trendy.
Naklady, pocet preklikov a pod. meraj rozhranim PPC a v GA sleduj co robi navsteva z daneho zdroja na webe. Neviem co ine sa da poradit :)
23. 8. 2012 22:56:03
https://webtrh.cz/diskuse/pocet-navstev-z-skliku-je-nizsi-od-google-analytics#reply799940
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit