Zadejte hledaný výraz...

Plný popis k produktu v eshopu

MMMMM
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
1. 6. 2013 06:45:59
Jak řešíte plné popisy k produktu v eshopu. Mám jeden produkt a třeba 30 možných kombinací, tedy stejný popis. Když chci aktualizovat popis musím otevřít 30 produktů a všechno pozměnit. Napadla mě varinata, že bych udělal popis na nějakou stránku a pak ten popis nějakým html příkazem kopíroval do popisu v produktu. Pak by stačilo jen vždy změnit popis na té zdrojové stránce a všechny popisy by ten nový popis aktualizovali. Ulehčilo by to dost práce. Co Vy na to?
1. 6. 2013 06:45:59
https://webtrh.cz/diskuse/plny-popis-k-produktu-v-eshopu/#reply907849
MMMMM
Já tomu nerozumím - proč máš u 30 produktů stejný popis? Jsou-li výrobky různé, pak i popis má být jiný. Jsou-li stejné a liší se třeba jen barvou nebo velikostí, postačí jeden popis a filtrování nebo parametrizace a využití rel=canonical, ne?
1. 6. 2013 07:05:37
https://webtrh.cz/diskuse/plny-popis-k-produktu-v-eshopu/#reply907848
MMMMM
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
1. 6. 2013 07:33:23
ne mám třeba NOD EST pro 1PC, 1 rok. Pak je 2PC, 1rok atd. Je toho cca 30. A to samé u jiných antivirů jsou to kombinace počet PC a roky. Jak to tedy přesně udělat?
1. 6. 2013 07:33:23
https://webtrh.cz/diskuse/plny-popis-k-produktu-v-eshopu/#reply907847
MMMMM
Jedna produktová stránka nabízející výběr z dostupných variant by tohle vyřešila celkem elegantně.
P.S. Dám rychlý příklad z vlastní praxe: http://www.goldfitness.cz/protein-bar-weider.html,det,133. Produkt je jeden s více příchutěmi. V tvém e-shopu bych to řešil analogicky. Pokud něco podobného tebou používaný systém umí, pochopitelně.
1. 6. 2013 07:44:07
https://webtrh.cz/diskuse/plny-popis-k-produktu-v-eshopu/#reply907846
MMMMM
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
1. 6. 2013 08:19:43
Mám SuperQC, umí to. Myslel jsem, že je lepší kvůli naplnění eshopu mít každou variantu zvlášť. Tedy je lepší i kvůli vyhledávání na zboží a heurece mít 10 jednotlivých variant než jednu variantu a pod ní možnost volit z atributů. Je to asi i lepší vzhledem k vyhledávačům. Musel bych mít jeden produkt např. s textem "ESET NOD32 anttivirus - zvolte variantu produktu". Např. zde na sw.cz je to jak to mám já: http://www.sw.centrum.cz/antiviry-bezpecnost/antivirove-programy/?showgroup=eset-nod32-antivirus
Nevím jestli by to nebyl krok zpět mít jen jednu variantu a v detailu produktu měnit z více vyriant. Vyřešilo by mě to problém se změnou textu ale... Co si plaváčku myslíš? děkuji
1. 6. 2013 08:19:43
https://webtrh.cz/diskuse/plny-popis-k-produktu-v-eshopu/#reply907845
MMMMM
Bavíme se v obecné rovině, neberte mé rady jako dogma. Ale myslím, že jedna dobře opečovávaná landing page, která pokryje všechny varianty, je jak z hlediska efektivity, tak přínosu pro uživatele mnohem lepší. Vyřešíte tak hned několik problémů, které se na vás valí.
1. Máte třicet prakticky totožných stránek - to je z pohledu vyhledávače docela problém, s nímž si většinou poradí tak, že si vybere jednu a ostatní hledajícím lidem zapře. Vaše práce s kopírováním popisků tak stejně vyjde nazmar.
2. Přestanou-li se jednotlivé varianty produktů prodávat a přijdou jiné, vyřešíte vše na jedné stránce - a nemusíte dumat, jak naložit s 29 stránkami (a URL), které už neplatí. To je mimochodem potíž, s níž se potýká většina e-shopů. Ale pořád je lepší řešit jednu stránku, než třicet. :)
3. Výběr z variant (filtraci, třídění atd.) vyřešíte pomocí rel=canonical, takže fulltextové vyhledávače obdrží tu stránku, kterou chcete lidem nabídnout, což funguje dobře jak na Google, tak na Seznam.
4. Ten text "ESET NOD32 antivirus - zvolte variantu produktu" lze rozhodně vylepšit i s ohledem na hledanost klíčových slov, tak aby TITLE stránky co nejlépe pokrylo ty nejzajímavější vyhledávací dotazy (to vám vyplyne z analýzy a sledování statistik, kterou doufám děláte. :)
To jen tak narychlo, možná jsem na něco zapomněl a někdo mě doplní. Chci tím jen říct, že mít tisíce prakticky totožných stránek, jen kvůli nějaké Heuréce, nemusí být z pohledu efektivní a levné správy to nejlepší.
1. 6. 2013 09:01:17
https://webtrh.cz/diskuse/plny-popis-k-produktu-v-eshopu/#reply907844
Napsal MMMMM;956447
Mám SuperQC, umí to. Myslel jsem, že je lepší kvůli naplnění eshopu mít každou variantu zvlášť. Tedy je lepší i kvůli vyhledávání na zboží a heurece mít 10 jednotlivých variant než jednu variantu a pod ní možnost volit z atributů. Je to asi i lepší vzhledem k vyhledávačům. Musel bych mít jeden produkt např. s textem "ESET NOD32 anttivirus - zvolte variantu produktu". Např. zde na sw.cz je to jak to mám já: http://www.sw.centrum.cz/antiviry-bezpecnost/antivirove-programy/?showgroup=eset-nod32-antivirus
Nevím jestli by to nebyl krok zpět mít jen jednu variantu a v detailu produktu měnit z více vyriant. Vyřešilo by mě to problém se změnou textu ale... Co si plaváčku myslíš? děkuji
Muzete mit klidne jednu URL a v ni 20 variant a pritom na heureku exportovat 20 produktu a kazdy se zobrazi zvlaste s tim, ze cilova URL bude pro vsechny stejna. To neni nic proti nicemu. Mame to taky tak. Dle meho je to tak i prehlednejsi pro uzivatele.
A zde ukazka X variant na jedne strance: http://www.parfums.cz/wella-professionals/color-touch-deep-browns-barva-na-vlasy/
a na heurece kazda zvlast: http://kuc.cz/4c5z84
1. 6. 2013 09:14:22
https://webtrh.cz/diskuse/plny-popis-k-produktu-v-eshopu/#reply907843
Radek O.
Vida, to jsem nevěděl, systém Heuréky dopodrobna neznám. Dík za doplnění.
1. 6. 2013 09:17:24
https://webtrh.cz/diskuse/plny-popis-k-produktu-v-eshopu/#reply907842
Napsal Plaváček;956453
Radek O.
Vida, to jsem nevěděl, systém Heuréky dopodrobna neznám. Dík za doplnění.
No to ani tak moc s heurekou nesouvisí.... jde o to, jak vygeneruješ xml pro ní.... pokud varianty vygeneruješ jako samostatné produkty, pak je tak heureka zobrazí. Navíc se teď Heureka snaží přidávat parametry a varianty i do katalogu (což ale není vždy ten nejlepší počin)....
3. 6. 2013 07:55:27
https://webtrh.cz/diskuse/plny-popis-k-produktu-v-eshopu/#reply907841
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit